Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 18 paź 2017, 14:13


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: środa 15 lip 2015, 22:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Posty: 2228
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Postanowiłem kiedyś wykonać zaglowke klasy rg65. Problem polegał na tym iż nie miałem możliwości wykonać bulbkeela. Małe dziecko w mieszkaniu i brak garażu. Odlewanie ołowiu odpadło. Materiał leżał i się marnował. Pomyślałem o katamaranie gdyż mniej sprawia problemu obciążenie. Minusem jest 2x więcej pracy. Na samym poczatku wykonalne windę ze zwykłego serwa zamieniając potencjometr na 10cio obrotowy. W rezultacie mam serwo o 7 pełnych obrotach. Następnie skalpel balsa i sklejka 1,5mm. Efekt widać na zdjęciach..

https://picasaweb.google.com/1110812599 ... directlink

Pozostało tylko ożaglowanie i pomalowanie całości. Problem tylko gdzie i kiedy. Trzeba spróbować żagli FPV.

_________________
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 16 lip 2015, 06:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Posty: 1846
Lokalizacja: Poznań
Wydaje mi się że kadłuby mają trochę mało wyporności w sekcji dziobowej i w przypadku kursów pełnych katamaran może mieć
tendencje do pójścia pod wodę.
Te listewki łączące kadłuby to chyba tak dla przymiarki?

_________________
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 16 lip 2015, 06:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Posty: 2228
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Jak mają mało wyporności ? Są do tego długie miecze i stery z 2mm aluminium. Dzioby nie wchodzą w wodę. Przynajmniej na razie. A kołki są brzozowe i bardzo sztywne. Pierwsza wersja jest drewniana z żaglem kolejna z płyty ciętej na CNC ale ze skrzydłem "Wingsail". Powiedz gdzie widzisz błędy jeżeli robiłeś takie konstrukcje.

_________________
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 16 lip 2015, 07:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 26 kwie 2015, 21:38
Posty: 318
Lokalizacja: Szczecin / Berlin
Fajny! Aż chciało by się zrobić coś takiego ...

_________________
https://quadmeup.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 16 lip 2015, 07:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Posty: 2228
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Dużo pracy nie jest. Sama przyjemność. Może wiecie czy taki sznurek http://allegro.pl/81-sznurek-nylonowy-0 ... 81608.html jest odporny na wodę ?

_________________
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 16 lip 2015, 07:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Posty: 1846
Lokalizacja: Poznań
Napisałem że wydaje mi się, ale jeżeli robiłeś w/g jakiś sprawdzonych planów to daj linka bo skonstruowanie od podstaw takiego pływadła
to nie będzie prosta sprawa. Znacznie prościej było by zrobienie modelu trimarana bo to prawie zawsze popłynie a konstrukcja katamarana musi być super lekka i super wytrzymała a wytrzymałość konstrukcji najwięcej zależy od wagi więc belki łączące kadłuby będą musiały wytrzymać nacisk kilku lub nawet kilkunastu kilogramów i nie sądzę by te kołki brzozowe wystarczyły.
Burty w sekcji dziobowej nie rozchylają się klasycznie (albo źle widzę) i w przypadku nacisku wiatru na kursach pełnych nie zapewniają dodatkowej
wyporności w efekcie model może za mocno dziobać, lub nawet iść pod wodę.
Podobnie może się zdarzyć na kursach ostrych gdy wyporność całości przechodzi na jeden kadłub.
Żagle które chcesz zastosować wymagają obrotowego masztu i tu będzie dodatkowy problem do rozwiązania.
Ogólnie to pomysł mi się podoba i budowałem coś takiego tylko w większej skali i z planów.

_________________
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 16 lip 2015, 08:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Posty: 1846
Lokalizacja: Poznań
Pieth pisze:
Napisałem że wydaje mi się, ale jeżeli robiłeś w/g jakiś sprawdzonych planów to daj linka bo skonstruowanie od podstaw takiego pływadła
to nie będzie prosta sprawa. Znacznie prościej było by zrobienie modelu trimarana bo to prawie zawsze popłynie a konstrukcja katamarana musi być super lekka i super wytrzymała a wytrzymałość konstrukcji najwięcej zależy od wagi więc belki łączące kadłuby będą musiały wytrzymać nacisk kilku lub nawet kilkunastu kilogramów i nie sądzę by te kołki brzozowe wystarczyły.
Burty w sekcji dziobowej nie rozchylają się klasycznie (albo źle widzę) i w przypadku nacisku wiatru na kursach pełnych nie zapewniają dodatkowej
wyporności w efekcie model może za mocno dziobać, lub nawet iść pod wodę.
Podobnie może się zdarzyć na kursach ostrych gdy wyporność całości przechodzi na jeden kadłub.
Żagle które chcesz zastosować wymagają obrotowego masztu i tu będzie dodatkowy problem do rozwiązania.
Ogólnie to pomysł mi się podoba i budowałem coś takiego tylko w większej skali i z planów.


edit: najmocniejsze linki są w kordzie opon

_________________
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 16 lip 2015, 08:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Posty: 2228
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Plany a po co nie masz ołówka ? Model wykonany z balsy waga znikoma a raczej zadna serva ważą wecej niż cala konstrukcja. A przy wing sail kto ci na opowiadał ze maszt musi sie obracać. Widzę że zacięcia do konstruowania male. Co do do ważenia konstrukcji to każdy ze znanych mi żeglarzy RC powiedzial . wyważenie kadłuba indywidualnie i doświadczalnie. Co do kołków brzozowych. Więcej wyrzymaja niż konstrukcja pływaków.

Pietch co opon ? Nie qmam

_________________
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 16 lip 2015, 08:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Posty: 1846
Lokalizacja: Poznań
W oponach jest tkanina wzmacniająca, trzeba wydłubać ;-)

_________________
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 16 lip 2015, 10:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Posty: 2228
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
No zarcik jak z Familiady

Obrazek

_________________
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.