Kyosho gx-12 gaśnie po odjęciu grzałki

auta...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

waspone
Posty: 2
Rejestracja: piątek 11 kwie 2014, 19:23
Lokalizacja: Polska

Kyosho gx-12 gaśnie po odjęciu grzałki

Post autor: waspone »

To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich.
Z modelarstwem dopiero zaczynam zabawę i jestem totalnie zielony.
Jakiś czas temu kupiłem za grosze jakiś starszy model autka spalinowego kyosho w komplecie z dwoma silnikami: gx-12 (który poprzedni właściciel kupił nowy i jak twierdzi wypalił 2 baki paliwa) oraz oryginalnie, który był zamontowany w autku gx-15. Model był cały w częściach, ale złożyłem go już do kupy. Do szczęścia brakowało mi tylko szarpanki. Na portalu aukcyjnym udało mi się kupić cały nowy silnik gx-12 (samej szarpanki nie mogłem znaleźć a dla świętego spokoju mam nowy silnik). Mój problem polega na tym, iż po odpaleniu i odjęciu grzałki silnik mi gaśnie. Próbowałem różnych ustawień i zawsze to samo. Wypaliłem dopiero z jeden bak paliwa (oczywiście docieram silnik) cały czas z podłączoną grzałką... Czy tak ma to wyglądać? :/
Moje paliwo to: model-technics 10% (kupione wraz z autem).
Silnik: nowy kyosho gx-12, gaźnik do niego mam stary, który był przy aucie.
Świece mam 3 sztuki, ale nie mam pojęcia jakie mają parametry. 2 są oryginalne od silnika gx-12 i jedna nieznana (prawdopodobnie oryginał od gx-15).

Czytałem sporo po różnych forach, ale konkretnie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Teraz postaram się opisać moje spostrzeżenia i przydatne informacje:
Świece - na oryginalnych świecach od gx-12, gdy zdejmę grzałkę to silnik działa jakieś 2 sekundy i zdycha - podczas gaśnięcia nie ma żadnego wzrostu obrotów jak w przypadku braku dopływu paliwa, po prostu się zdusza i koniec, jak założę grzałkę od tego gx-15, która de facto wygląda kiepskawo (jak kupiłem sprzęt to leżała sobie w pudle z resztą gratów i była w środku uwalona jakimiś smarami, ale umyłem ją paliwem) to silnik potrafi czasami przetrzymać do jakichś 4-5 sekund i tak samo się zdusza (maleją obroty w momencie i zdycha). Ponowne odpalenie z szarpanki nie sprawia raczej problemu. Czasami tylko po którymś z kolei takim zabiegu muszę przytkać tłumik, ponieważ zachowuje się tak jakby nie chciał zassać odpowiedniej ilości paliwa.

Bak - mam szczelny, rurka z dna baku podłączona do gaźnika a ta z góry podciśnieniowa w odpowiednie miejsce do tłumika.

Gaźnik - jest bardzo prostej budowy. Posiada tylko śrubkę regulacyjną od wolnych obrotów (otwarcie przepustnicy) i śrubkę od ilości dopływającego paliwa.

Paliwo - tak jak wcześniej pisałem jest to model-technics 10%. Kupione razem z autem (podobno stało około pół roku/ nie wiem jak było przechowywane) - może zwietrzało i tu jest problem?

Jak mi podpowiecie jak można wrzucić zdjęcia to jutro bym wstawił ;-) Może jeszcze by coś rozjaśniły.

Na koniec dodam jeszcze, że tłumik jest inny i dość duży jak na moje oko, ale może tylko mi się wydaje. Jego firma to Conrad Electronics. Przedmuchu na łączeniu silnik-tłumik nie ma. Jest dobrze dokręcony razem z uszczelką/podkładką.

Bardzo proszę o pomoc. Nie mam już żadnych pomysłów i brakuje mi cierpliwości... :(
Awatar użytkownika
tom_monik
Posty: 97
Rejestracja: poniedziałek 30 kwie 2012, 20:31
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: tom_monik »

Pierwsze co bym sprawdził to ciepłota świecy i paliwo 10% to trochę mało kup na próbę przynajmniej 16% i pilnuj temperatury nie wiadomo jak ktoś go dotarł tłumik jak jest zabrudzony można wygotować w oleju trochę brudu wypłynie.
Tu masz bazę wiedzy http://www.rcauto.pl/forum/
I do końca nie trzeba wierzyć ludziom że wypalił tylko dwa baki cztery potrzeba żeby dobrze na kołku dotrzeć silnik.
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: PiotrSz »

Zmień świecę, prawdopodobnie ta co siedzi wkręcona ma już dosyć. Świeca medium.
waspone
Posty: 2
Rejestracja: piątek 11 kwie 2014, 19:23
Lokalizacja: Polska

Post autor: waspone »

Jest jakiś sposób na sprawdzenie parametrów świecy? Nic na nich nie pisze. Co do silnika i wypalenia tych dwóch baków to oczywiście mam tą świadomość, że ktoś mi mógł bajeczki wciskać itd., ale pomijam ten fakt, ponieważ kupiłem nowy oryginalnie zapakowany silnik na portalu aukcyjnym (mam teraz 3 silniki).
W zasadzie kupiłem go, bo nie mogłem znaleźć szarpanki, której mi brakowało a przy okazji mam nowy silnik, który dotrę sam i będę wiedział co mam. Kosztował mnie z przesyłką 120zł, więc myślę, że cena nie była zła. W zestawie z silnikiem była też świeca.
Całość problemów, które opisuje jest na zestawieniu: nowy silnik + nowa świeca i używany gaźnik.
Myślałem już o paliwie z większą zawartością nitro. Gaźnik rozkręciłem cały przed założeniem i też myłem w paliwie. Wszystko wygląda w nim w porządku, więc może faktycznie paliwo jest do kitu.
Pierwsze co zrobię to faktycznie kupię paliwo i będę sprawdzał. Jak już tego dokonam to dam znać co i jak.
Na rcauto byłem i wydaje mi się to najtrafniejszym forum poświęconym autkom rc, ale mam problem z aktywacją konta (nie dostałem maila aktywacyjnego). Pisałem maila do admina, ale póki co cisza, dlatego też zwracam się o pomoc tutaj ;-)
Jeszcze odnośnie docierania to czytałem sporo na ten temat i różnie ludzie piszą. To akurat myślę, że sobie ogarnę. Tylko najpierw model musi działać normalnie.
Na chwilę obecną dziękuję bardzo za pomoc i zainteresowanie tematem. Odezwę się jak coś ruszy do przodu chyba, że ktoś jeszcze ma jakieś pomysły.
Pozdrawiam,
Michał.
Awatar użytkownika
Amat3ur
Posty: 125
Rejestracja: piątek 25 lip 2014, 21:37
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Amat3ur »

Paliwo 16% nitro (ja osobiście polecam mecammo) i świeca medium ew. hot czyli r3,r5 (najlepsze są o.s. max) zresztą 120 złotych to bardzo mało jak na nowy silnik :-? a grzałkę zdejmuj z silnika po 5-10 sekundach bo zniszczysz świecę a wypalanie całego baku z grzałką to powinieneś sobie na starcie odpuścić iglicę wysokich obrotów ustaw na ustawienia fabryczne dla większości silników dokręcasz ją aż poczujesz lekki opór i odkręcasz ją o 7,5 obrotu śrubokrętem lub jeśli to nie zadziała to zrównaj śrubę z obudową (nie wiem jak jest dla twojego silnika ale jeden z tych sposoobów powinien zadziałać :lol: )
Pozdrawiam,
Piotrek
ODPOWIEDZ