Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest piątek 04 gru 2020, 04:45

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 366 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 25  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 05 gru 2016, 19:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Posty: 3416
Lokalizacja: B-stok
Jak nie możesz odpalić spaliny w domu/modelarni/na balkonie, i na każdy rozruch będziesz organizował wycieczkę za miasto to może się okazać że sezonu zabraknie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 05 gru 2016, 20:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 12:33
Posty: 774
Lokalizacja: Szczecin
Nie każdy ma taki luksus :)

_________________
Bogaty przedsiębiorca do bezrobotnego na zasiłku podczas rozmowy kwalifikacyjnej:
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 06 gru 2016, 10:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 12:33
Posty: 774
Lokalizacja: Szczecin
Już po testach. Dobra informacja jest taka, że silnik działa. Ale po za tym to.. odkręciły się wszystkie możliwe śrubki i nakrętki, także albo trzeba będzie pojechać je klejem albo dokręcać na maxa i dać podwójne nakrętki. Również śrubki od tak pieczołowicie przygotowywanych popychaczy, a dokładnie te od ramienia serwa się odkręciły. Od wibracji o FPV póki co można zapomnieć, ale w erze dronów FPV już mnie trochę mniej jara i może poczekać. Następnie, wieża silnika mimo że na dwóch mocnych wspornikach giba się na boki jak na moje oko za mocno, trzeba będzie dodać jeszcze poprzeczne wsporniki bo jak dojdzie śmigło to może stać się niebezpiecznie. Bak jest dość nisko, ale silnik zasysał paliwo póki nie zaczęły mi wyskakiwać wężyki nie zabezpieczone zip'ami. Na bak pod spodem chyba nie ma szans.. ale okaże się w kolejnych testach.

_________________
Bogaty przedsiębiorca do bezrobotnego na zasiłku podczas rozmowy kwalifikacyjnej:
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 06 gru 2016, 10:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 9213
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Wystarczą samohamowne, tam gdzie się da.

kazikfer pisze:
Następnie, wieża silnika mimo że na dwóch mocnych wspornikach giba się na boki jak na moje oko za mocno, trzeba będzie dodać jeszcze poprzeczne wsporniki bo jak dojdzie śmigło to może stać się niebezpiecznie

Nie będę mówił, a nie mówiłem.. Obniż silnik i ustaw tak, żeby śmigło miało jakiś zapas od ziemi. Obniżysz ŚC i zwiększysz sztywność konstrukcji. Jak na zdjęciu, które znasz, tylko tam jest odwrotnie.
Już nie wspomnę o prawach fizyki, które zobaczysz przy szybszym skręcaniu..
Nie bez powodu, w samochodach sportowych i wszystkim co szybko się porusza po ziemi, ŚC jest umieszczony możliwie jak najniżej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 06 gru 2016, 10:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 12:33
Posty: 774
Lokalizacja: Szczecin
Silnik i śmigło zostają tam gdzie są. Nie będę 50 000 razy zmieniał koncepcji, najwyżej ja wzmocnie. U innych działa więc u mnie też będzie. Nie muszę na początku udawać że to wyscigowka, niedzielny kierowca na początku wystarczy a docelowo go obniże i cofnę do tyłu.

_________________
Bogaty przedsiębiorca do bezrobotnego na zasiłku podczas rozmowy kwalifikacyjnej:
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 06 gru 2016, 16:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Posty: 3416
Lokalizacja: B-stok
Kazik, po dokręceniu nakrętek, między każdą śrubę a nakrętkę daj po kropli superglue. Popychacz trzeba zrobić z jednego kawałka drutu. Masz film?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 06 gru 2016, 18:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 12:33
Posty: 774
Lokalizacja: Szczecin
Bez cięć

_________________
Bogaty przedsiębiorca do bezrobotnego na zasiłku podczas rozmowy kwalifikacyjnej:
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 06 gru 2016, 18:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 9213
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Fajnie, że działa, ale widać po próbach rozruchu, jak rama jest wiotka. Faktycznie, musisz jeszcze wzmocnić porządnie konstrukcję..


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 06 gru 2016, 21:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Posty: 3416
Lokalizacja: B-stok
kazikfer pisze:
Bez cięć

Hehe, gada :-D No i fajnie. Wydłuż wąż paliwowy i pokręć kilkadziesiąt sekund na wysokich obrotach to się okaże czy zbiornik nie za nisko.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 07 gru 2016, 09:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 12:33
Posty: 774
Lokalizacja: Szczecin
Poprzeczne wsporniki wstawione. Jak na moje model jest już dużo za ciężki ale zobaczymy. Dodatkowe wsporniki powiększają martwą powierzchnię i zmniejszają ciąg ale nie od razu Rzym zbudowano. Wydaje mi się że lepiej z nimi wygląda, trójkąty, trójkąty wszędzie trójkąty. Śrubki dokręcone, powstawiane podwójne nakrętki gdzie trzeba. Porządek w kablach tj. przeciągnąłem wszystko do przodu żeby się nie majtało, antena i tak chyba ma najwięcej sensu na przodzie na słupku przedniej narty. Do tego zamontowałem dłuższy wężyk odprowadzania paliwa bo jak nie był zanurzony to silnik nie chciał zasysać benzyny. Wężyki zabezpieczyłem zipami tak jak i kable. Czas ruszyć na kolejną próbę odpalenia, ale jeszcze bez śmigła, w miejskim zgiełku lepiej nie ryzykować. Waga około 4,5 kg
Obrazek

_________________
Bogaty przedsiębiorca do bezrobotnego na zasiłku podczas rozmowy kwalifikacyjnej:
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 07 gru 2016, 10:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 9213
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Nie myślałeś o spięciu np w tym miejscu?

Obrazek

Tam miałeś sporą wiotkość ramy. Bo chyba w żadnym punkcie na całej długości tego nie masz. Albo śruba z nakrętkami, pręt gwintowany, albo płaskownik.
Zrobisz z tego klatkę. Przy silniku też nie zaszkodzi. Przy tej wadze, to i tak już bez różnicy.


Ostatnio zmieniony środa 07 gru 2016, 10:19 przez Adrián, łącznie zmieniany 3 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 07 gru 2016, 10:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 12:33
Posty: 774
Lokalizacja: Szczecin
Nie wiem może to i dobry pomysł ale i tak by bujał się na boki. Teraz jest już stabilny. Jak widać na poniższym filmiku mam problem z sekwencją czynności co do odpalenia silnika, wiem że wpierw trzeba zatkać dziurę i zakręcić żeby zassał paliwo. A potem to już spontan, czasem pali jak dziura jest zatkana a czasem jak mu dam powietrza, nie wiem co powinno następować po czym. Model ma metr szerokości i nieco ponad metr długości, także myślę że proporcje bojera nawet nie są blisko. Wydaje mi się że prawdziwy bojer jest jakoś 1.5 razy dłuższy niż szerszy licząc długość od momentu przecięcia z poprzeczną belką. Także operacja wydłużenia go czeka kiedyśtam. Dalej... przykręcając śmigło grzechotką z nakładką na nakrętkę 13mm czuje mocny opór gdy kręcę wałem w lewo, wręcz mam wrażenie że coś może w środku pęknąć, nie wiem czy to normalne w silnikach 2 suwowych, wydaje mi się że mój poprzedni silnik swobodnie kręcił się w lewo, ale nie ważne... ważne za to jak dokręcić tą nakrętkę do śmigła żeby było bezpiecznie. Żeby śmigło nie odleciało, i żeby nie popsuć silnika.

_________________
Bogaty przedsiębiorca do bezrobotnego na zasiłku podczas rozmowy kwalifikacyjnej:
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?


Ostatnio zmieniony środa 07 gru 2016, 13:31 przez kazikfer, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 07 gru 2016, 12:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 9213
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Hm u mnie się pokazuje.

Editt
To dobrze, że widać. Zobaczysz po próbnej jeździe, czy wystarczy.
Z proporcjami to bywa różnie. Zależy na czym Ci bardziej zależy. Jak na stabilności, to wydłuż przód. Znowu jak będziesz chciał poszaleć bokami, to może się okazać, że będzie za wąski jak za bardzo przesadzisz :-D
Musisz sam znaleźć złoty środek. Ja zdecydowanie nie zmieniam długości, tak jest idealnie.


Ostatnio zmieniony środa 07 gru 2016, 17:48 przez Adrián, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 07 gru 2016, 16:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Posty: 3416
Lokalizacja: B-stok
To że nie kręci w lewo może mieć związek z szarpakiem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 08 gru 2016, 13:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 12:33
Posty: 774
Lokalizacja: Szczecin
A jaka kolejność przy odpalaniu silnika? najpierw zatkać dziurę żeby zassać paliwo a potem ?

_________________
Bogaty przedsiębiorca do bezrobotnego na zasiłku podczas rozmowy kwalifikacyjnej:
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 366 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 25  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.