Cruiser 9"

Heli, koptery, lotnie, balony, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Cruiser 9"

Post autor: PiotrSz »

Pengo, a nie myślałeś o silnikach i śmigłach od Phantoma 3 ? Silniki od Phantoma3 920kv a śmigła 9"
Zbieram powoli części do takiego cruisera na tych właśnie silnikach i śmigłach.
Awatar użytkownika
Pengo
Posty: 172
Rejestracja: sobota 11 lut 2017, 14:46
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Cruiser 9"

Post autor: Pengo »

PiotrSz, Zastanawiałem się nad tymi silnikami, wolę mieć trochę mocniejsze. Ramę całkowicie przeprojektowałem jest o połowę mniejsza, zamiast runcam 2, będzie runcam split dzięki któremu znacznie skróciłem nową ramę, z wycinaniem poczekam aż przyjdą graty aby jeszcze wszystko przymierzyć, ponieważ VTX po zdjęciu obudowy waży 1/3 masy całkowitej oraz gabaryty bardzo się zmniejszają a z chłodzeniem nie będzie problemu. Antenę GPS dać bezpośrednio na grzbiecie, czy maszt jest wskazany?
Tanner
Posty: 793
Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków

Re: Cruiser 9"

Post autor: Tanner »

Ja daję bezpośrednio nad kanapką z FC, ale planuję wkleić tam ekran z folii miedzianej, tak dla pewności. Coś jak shield droteka.
Awatar użytkownika
Pengo
Posty: 172
Rejestracja: sobota 11 lut 2017, 14:46
Lokalizacja: Kwidzyn

Cruiser 9"

Post autor: Pengo »

Dzięki zastosowaniu mniejszej elektroniki odchudziłem ramę o 60g, bądź 90g w zależności czy będę używał koszyka do Li-ion 5S2P Z drugiej strony te 30g jest klatką bezpieczeństwa dla pakietu i płozami do lądowania, dodatkowo szybko się zakłada taką baterię i blokuje jedną lub dwiema śrubami od góry. Waga ramy z koszykiem na baterie 205g
IMG-3999.jpg
IMG-3999.jpg (93.99 KiB) Przejrzano 3981 razy
IMG-4019.jpg
IMG-4019.jpg (106.25 KiB) Przejrzano 3981 razy
IMG-4001.jpg
IMG-4001.jpg (70.6 KiB) Przejrzano 3981 razy
IMG-4004.jpg
IMG-4004.jpg (66.06 KiB) Przejrzano 3981 razy
IMG-4006.jpg
IMG-4006.jpg (67.05 KiB) Przejrzano 3981 razy
IMG-4011.jpg
IMG-4011.jpg (106.46 KiB) Przejrzano 3981 razy
IMG-4013.jpg
IMG-4013.jpg (71.48 KiB) Przejrzano 3981 razy
Tanner
Posty: 793
Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków

Re: Cruiser 9"

Post autor: Tanner »

Możesz pokazać bliżej ten patent na dociąganie do siebie prostopadłych detali? Nie widzę za bardzo czego trzyma się tam nakrętka :-)
Pakiet zgrzewasz czy lutujesz blaszki i łapiesz całość taśmą? Czy jak inaczej ogniwa będą siedziały w tych dopasowanych miejscach?
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Cruiser 9"

Post autor: Verid »

Tanner pisze: Nie widzę za bardzo czego trzyma się tam nakrętka
W prostopadłym detalu masz wycięcie w kształcie litery T. Nakrętka siedzi w "poprzeczce" litery zapierając się o krawędzie wycięcia. Śruba przechodzi przez "nóżkę" litery.
Coś jak tu:
Obrazek
Ten wredny...
Awatar użytkownika
Pengo
Posty: 172
Rejestracja: sobota 11 lut 2017, 14:46
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Cruiser 9"

Post autor: Pengo »

Tanner, Tak jak kolega Verid, to pokazał, dobrze jest aby nakrętka siedziała ciasno.
mocowanie T.jpg
mocowanie T.jpg (100.13 KiB) Przejrzano 3937 razy
Ten sam patent sprawdził się w małym skrzydełku
skrzydełko.jpg
skrzydełko.jpg (68.53 KiB) Przejrzano 3937 razy
Pakiety najprawdopodobniej przyjdą z blaszkami, więc będę je lutował. Średnicę otworów zrobiłem 20mm aby mieć 2mm luzu na grubość taśmy izolacyjnej, którą zabezpieczę ogniwa przed włożeniem do koszyka.
Awatar użytkownika
Pengo
Posty: 172
Rejestracja: sobota 11 lut 2017, 14:46
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Cruiser 9"

Post autor: Pengo »

Wczoraj poszły na hamownię silniki SunnySky 2216 1250KV z śmigłami 9" max ciąg 1280g przy poborze prądu 22,7A
przy ciągu 350g miałem wynik 3,6A X 4 silniki a więc 1400g i 14,4A

Jestem bardzo zadowolony z wyniku, zakładana masa startowa to około 1300g a więc stosunek masy do ciągu będzie w granicach 1:3,9 a więc bardzo przyzwoicie jak na cruisera ;-)

W sumie już wszystko mam aby składać to do kupy tylko czasu brak :) niechcący 2 projekty nałożyły się na siebie więc cruiser oddał pierwszeństwo i musi poczekać

Mam jeszcze pytanie co do li-ion 5s2p, chodzi o ładowanie, w takim układzie ładując przez ballancer 5s, 2 akumulatory będą ładowane jak jeden. Nie lepiej jest zbudować 2 pakiety 5s1p i każdy ładować osobno przez ballancer (ale to dodatkowe gramy na wtyczkach i kabelkach) czy nie robi to większej różnicy? w planach mam budowę większych pakietów np. 4S5P i tam słabo to widzę aby mieć 5 ballancerów i każdy pakiet 4S1P osobno ładować :)
Tanner
Posty: 793
Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków

Re: Cruiser 9"

Post autor: Tanner »

To żaden problem dla ładowarki/balansera/pakietu - dużo lipoli fabrycznie zrobionych jest jako 2P i działa bez problemu, po prostu dwa ogniwa połączone równolegle "same" się wyrównują. Zadbaj tylko aby podczas pierwszego łączenia miały te same napięcia bo przy różnicy następuje przepływ prądu o niekontrolowanym natężeniu.

Składaj, trzymam kciuki, chciałbym zobaczyć ten kopter w akcji :-)
Awatar użytkownika
Pengo
Posty: 172
Rejestracja: sobota 11 lut 2017, 14:46
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Cruiser 9"

Post autor: Pengo »

Tanner, dzięki za cenną wskazówkę :) przed lutowaniem pomierzę prądy aby nie było większych różnic. Pakiety już przyszły ale zapomniałem podczas zamawiania w avifly śmigieł dorzucić do koszyka wtyczki ballancera na 5s. Niestety mam tylko 2,3,4s na stanie więc z budową pakietu też muszę się chwilę wstrzymać. Nie chcę robić rzeźby np. z 2 mniejszych wtyczek
Awatar użytkownika
Pengo
Posty: 172
Rejestracja: sobota 11 lut 2017, 14:46
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Cruiser 9"

Post autor: Pengo »

Zbudowałem pakiet 5S2P, delikatne poprawki naniosę na klatkę dla baterii
Waga 540g
Pierwsze ładowanie, a jutro będę testował pakiet 5” racerem :)

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Pengo
Posty: 172
Rejestracja: sobota 11 lut 2017, 14:46
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Cruiser 9"

Post autor: Pengo »

Testy z pakietem wypadły pomyślnie. Troche 5” wyscigowka sie napocila z tak duzym pakietem ale latalem 15min i wyssalem 4500mah z deklarowanych 6000mah. Oczywiscie dalej moglem latac moc jeszcze byla ale nie chcialem na pierwszy raz obciazac na maxa pakiet. Troche popracowalem nad copterem. Do testow uzyje linku 2,4ghz i 5,8ghz po testach zmienie na r9m i partoma 1,2ghz. Waga wyszla przyzwoita fakt ze jeszcze dojdzie troche gramow ale 591g na chwile obecna to nie najgorszy wynik.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Tanner
Posty: 793
Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków

Re: Cruiser 9"

Post autor: Tanner »

Te 1130g to na gotowo do lotu juz z pakietem? Chyba FC jeszcze nie widzę na fotkach? Super, to pół godziny pęknie Ci spokojnie jak nie więcej. Znalazłem na szybko jakieś testy HG2, gość napisał, że ze znamionowego 10.8Wh, robi się bliżej 9.5Wh gdy obciążamy ogniwo 5A. No to już policzmy nawet 9.0Wh, razy 10 pakietów, 90Wh. U siebie mam 4s4500mAh które jest w stanie oddać 66,6Wh.
Latam 27 min przy wadze 1300g, u Ciebie mniejsza waga, pakiet o pojemności x1.35 więc mamy prawie 38 min. Pomijam mniejszą wagę ale też wydajność Twoich silników. Strzelam we właśnie 35-40 minut, daj znać jak polecisz pierwszy raz.
Awatar użytkownika
Pengo
Posty: 172
Rejestracja: sobota 11 lut 2017, 14:46
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Cruiser 9"

Post autor: Pengo »

To jeszcze nie jest waga gotowego do lotu, brakuje anteny gps, VTX będzie 1,2ghz więc będzie trochę więcej ważył, antenka koniczyna od kkacpra, tx r9slim z dwoma dipolami z prodrone, więc myślę ze do 1200g z pakietem może jeszcze wzrosnąć waga. FC już zamontowany to matek f722-SE, jedynym minusem tego mateka jest to że ma tylko BEC 3,3v i 5v brakuje 12v a vtx 1,2ghz pracuje na 12v więc będę musiał jeszcze dołożyć małą płytkę dystrybucji prądu, więc current sensor nie będzie mi zliczał prądu który pobrał vtx i będę musiał brać na to poprawkę podczas dalszych lotów. Bardzo podoba mi się to że moge sterować opcjami kamery poprzez wolny uart, kolejną ciekawą opcją jest odłączenie vtx za pomocą przełącznika o ile mógłby pracować na 5v. Dzięki temu mogę dopiero przed lotem go włączyć i nie obawiać się że się przegrzeje gdy nie latam a mam podłączone zasilanie. Ale jeszcze muszę pogrzebać przy tym bo wydaje mi się że to odcina tylko masę więc 12v mógłbym brać z pdb
Awatar użytkownika
Pengo
Posty: 172
Rejestracja: sobota 11 lut 2017, 14:46
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Cruiser 9

Post autor: Pengo »

Gotowy do lotu:) testy odbeda sie bez anteny gps, latanie w kolo nogi z fpv. Wczoraj unioslem go na 50cm, ale w pomieszczeniu 2×2m nie chcialem ryzykowac bo plywal troche na boki :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ