OktoX 4s A2 mały duży wariat
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
OktoX 4s A2 mały duży wariat
Witam
Chcialbym pokazac wam moj nowy wynalazek, po skonstruowaniu wczesniejszego, QAV400 na oryginalnej ramie Lumenier, i oblataniu w gorach i na mazurach stwierdzilem ze to nie to co potrzebuje, fajny maly poreczny ale cos wiekszego by sie przydalo z fajnym gimbalem, zaczelo sie od tego ze wygralem licytacje na gimbal zenmuse g-3s, bardzo danio 130€, stwierdzilem ze trzeba cos zrobic do niego.
Los chcial ze na fb ktos wystawil fajna rame z silnikami pod 4s
Cena spoko, jesli chodzilo by nawet o same silniki, jeden nowy silnik to cena 250pln, wiec szybko kupilem, sprzedajacy mowil ze malo latany i super, co sie okazalo pozniej moze i malo, ale bardzo, bardzo intensywnie, lub bez umiejetnosci,
co lepsze rame wykonala i skrecila firma, dosc znana. Dystane co drugi mial obrobiony gwint, polaczone kilka roznych byle jak tylko seby dlugosc sie zgadzala, na 4 sruby przy silniku jedna byla dokrecona, reata luzny jak i w calej ramie.
jeszcze gorzej wygladaly kable silnikow, sprzedajacy twierdzil ze nie wszystko bylo porobione tak zeby dron byl jak najlzejszy, co mnie zaciekawilo, 30cm kabla zwiniete, rozebralem wszystko izolacja byla tak rozdarta w deoch silnikach ze wszystkie zyly mialy zwarcie.
Wiec zabralem sie za ogarniecie kabli, poskracanie i wymiane prawie polowy bo izolacja nie dawala duzych rokowan.
Podwozie nie skladane zeby bylo lzejsze, roznica 3g miala robic takie znaczenie, co sie okazalo podwozie po zlozeniu zachaczalo o smigla, wiec poszedl w ruch program graficzny i szybko dorobilem uchwyty podwozia, polke na akku, zamowilem nowe dystanse i zaczelm prace, o to efekt, jeszcze kilka deobnych rzeczy mu brakuje, ale 99% zrobione
Wszystkie srubki wymienione na sruby z nierdzewki, 100srubek jest ciezsze o 3god 100 srubek zwyklych stalowych, wszystkie wkrecone na niebieski klej do gwintow
A2 zamontowany na gornym pokladzie, kable od regli oczywsicie skrocone, a2 bez antenek kiedys sie uszkodzily i je wymontowalem, co przenioslo sie na lepsze sterowanie z zewnetrznego odbiornika, ten wbudowany nie zdaje egzaminu
Dorobiona polka na akku, ktore sa zamontowane jak najnizej i najblizej srodka, jednak przewazaja konstrukcje do tylu, ale za to gimbal z przodu wysuniety redukuje to, narazie pod gopro, ale g-3s czeka, mozna go szybko wymienic, 2 srubki i wtyczka i gotowe
No i moje akku, dostalem od szefa torbe po wkretarkach, w ktora pasuje moje akku, idealnie,
I kilka spraw technicznych
Silniki T-Motor 2814 770kv
Regle T-Motor 40a
Smigla T-Motor 11x3,7
Obliczony ciag silnikow na 100% mocy to 10,5kg
Waga kompletnego drona w takim stanie to 4,3kg, z gimbalem g-3s moze wzrosnie do 4,6kg
Brakuje mi jeszcze iOsd mark 2 jak by ktos mial to chetnie kupie
Jak ktos mial by jakies ciekawe pomysly co zmienic, co dorobic chetnie wyslucham
Dziekuje
Chcialbym pokazac wam moj nowy wynalazek, po skonstruowaniu wczesniejszego, QAV400 na oryginalnej ramie Lumenier, i oblataniu w gorach i na mazurach stwierdzilem ze to nie to co potrzebuje, fajny maly poreczny ale cos wiekszego by sie przydalo z fajnym gimbalem, zaczelo sie od tego ze wygralem licytacje na gimbal zenmuse g-3s, bardzo danio 130€, stwierdzilem ze trzeba cos zrobic do niego.
Los chcial ze na fb ktos wystawil fajna rame z silnikami pod 4s
Cena spoko, jesli chodzilo by nawet o same silniki, jeden nowy silnik to cena 250pln, wiec szybko kupilem, sprzedajacy mowil ze malo latany i super, co sie okazalo pozniej moze i malo, ale bardzo, bardzo intensywnie, lub bez umiejetnosci,
co lepsze rame wykonala i skrecila firma, dosc znana. Dystane co drugi mial obrobiony gwint, polaczone kilka roznych byle jak tylko seby dlugosc sie zgadzala, na 4 sruby przy silniku jedna byla dokrecona, reata luzny jak i w calej ramie.
jeszcze gorzej wygladaly kable silnikow, sprzedajacy twierdzil ze nie wszystko bylo porobione tak zeby dron byl jak najlzejszy, co mnie zaciekawilo, 30cm kabla zwiniete, rozebralem wszystko izolacja byla tak rozdarta w deoch silnikach ze wszystkie zyly mialy zwarcie.
Wiec zabralem sie za ogarniecie kabli, poskracanie i wymiane prawie polowy bo izolacja nie dawala duzych rokowan.
Podwozie nie skladane zeby bylo lzejsze, roznica 3g miala robic takie znaczenie, co sie okazalo podwozie po zlozeniu zachaczalo o smigla, wiec poszedl w ruch program graficzny i szybko dorobilem uchwyty podwozia, polke na akku, zamowilem nowe dystanse i zaczelm prace, o to efekt, jeszcze kilka deobnych rzeczy mu brakuje, ale 99% zrobione
Wszystkie srubki wymienione na sruby z nierdzewki, 100srubek jest ciezsze o 3god 100 srubek zwyklych stalowych, wszystkie wkrecone na niebieski klej do gwintow
A2 zamontowany na gornym pokladzie, kable od regli oczywsicie skrocone, a2 bez antenek kiedys sie uszkodzily i je wymontowalem, co przenioslo sie na lepsze sterowanie z zewnetrznego odbiornika, ten wbudowany nie zdaje egzaminu
Dorobiona polka na akku, ktore sa zamontowane jak najnizej i najblizej srodka, jednak przewazaja konstrukcje do tylu, ale za to gimbal z przodu wysuniety redukuje to, narazie pod gopro, ale g-3s czeka, mozna go szybko wymienic, 2 srubki i wtyczka i gotowe
No i moje akku, dostalem od szefa torbe po wkretarkach, w ktora pasuje moje akku, idealnie,
I kilka spraw technicznych
Silniki T-Motor 2814 770kv
Regle T-Motor 40a
Smigla T-Motor 11x3,7
Obliczony ciag silnikow na 100% mocy to 10,5kg
Waga kompletnego drona w takim stanie to 4,3kg, z gimbalem g-3s moze wzrosnie do 4,6kg
Brakuje mi jeszcze iOsd mark 2 jak by ktos mial to chetnie kupie
Jak ktos mial by jakies ciekawe pomysly co zmienic, co dorobic chetnie wyslucham
Dziekuje
Re: OktoX 4s A2 mały duży wariat
Piękna maszyna. Oblot testowy już był?
Re: OktoX 4s A2 mały duży wariat
jeszcze nie, muszę jeszcze polutować wtyczkę między rozdzielaczem prądu, a całą elektroniką, i poustawiać a2, tylko narazie nie mam żadnego pomysłu jak wstępnie ustawić gainy w a2, a dodatkowo zacząłem robić stolik warsztatowy żeby nie lutować na podłodze, więc jeszcze parę dni
Re: OktoX 4s A2 mały duży wariat
Śmigła masz takie same na górze i dole? Nie myślałeś dać na dół 1045?
Konstrukcja super, w takich X8 stosunek ciągu do ogólnej wielkości jest naprawdę fajny.
Konstrukcja super, w takich X8 stosunek ciągu do ogólnej wielkości jest naprawdę fajny.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: OktoX 4s A2 mały duży wariat
wszystkie smigła są identyczne, co dało by jak by na dole były mniejsze?? nie zastanawiałem się nad takim czymś, zawsze myślałem że mają być takie same wszystkie, chociaż co mnie zadziwiło, to to że na górze czy na dole to wszystkie śmigła kręcą się w tą samą stronę, myślałem że będzie jak w quatro coś na przemian
Re: OktoX 4s A2 mały duży wariat
No ja dużo ostatnio czytałem o takim układzie bo kupiłem do hexy 8 silników bo było taniej i korci mnie.
Generalnie to dolne silniki dodają może tylko 50% ciągu do tego co robią górne, a to dlatego, że mielą niejako powietrze które jest już w ruchu. Wyobraź sobie że wystawiasz taki silnik ze śmigłem przez okno jadącego samochodu - jak jedziesz dość szybko to śmigło może dawać zero ciągu.
Dolne śmigło daje się więc ostrzejsze, np góra 3.8 a dół 4.5. Albo 4.0 i 4.7, różnie, niestety trzeba testować. Sama zmiana kąta śmigła zmniejszy jego prędkość obrotową, więc aby to zniwelować daje się mniejsze. Stąd moja sugestia 1045 albo 1047. Jak w końcu zdecyduję się na budowę X8 to będę dużo testował, pomiar ciągu pojedynczego ramiona obowiązkowo.
Generalnie to dolne silniki dodają może tylko 50% ciągu do tego co robią górne, a to dlatego, że mielą niejako powietrze które jest już w ruchu. Wyobraź sobie że wystawiasz taki silnik ze śmigłem przez okno jadącego samochodu - jak jedziesz dość szybko to śmigło może dawać zero ciągu.
Dolne śmigło daje się więc ostrzejsze, np góra 3.8 a dół 4.5. Albo 4.0 i 4.7, różnie, niestety trzeba testować. Sama zmiana kąta śmigła zmniejszy jego prędkość obrotową, więc aby to zniwelować daje się mniejsze. Stąd moja sugestia 1045 albo 1047. Jak w końcu zdecyduję się na budowę X8 to będę dużo testował, pomiar ciągu pojedynczego ramiona obowiązkowo.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: OktoX 4s A2 mały duży wariat
Zastanawia mnie to, wiem na przyklad ze jak polaczy sie kilka wiatrakow od pc w rzedzie jeden na drugim i sie wszystkie wlaczy to ciagnie mocno, tu mnie dziwi to ze wszystkie silniki na gorze kreca sie w ta sama strone, niby uklad x8 jest lepszy od normalnego okto, wiec cos to daje, mam nadzieje ze juz niedlugo polece i bede mogl cos wiecej na ten temat sie wypowiedziec
Re: OktoX 4s A2 mały duży wariat
Za to te na dole w przeciwną. Dzięki temu masz kontrolę na YAW i kopter ci się nie kręci w kółko...Marchelli pisze:mnie dziwi to ze wszystkie silniki na gorze kreca sie w ta sama strone
Ten wredny...
Re: OktoX 4s A2 mały duży wariat
Możliwość użycia większych śmigieł przy mniejszym rozmiarze ramy.Marchelli pisze:... niby uklad x8 jest lepszy od normalnego okto, wiec cos to daje...
Mniej, krótszych ramion to oszczędność kilkudziesięciu gram.
Re: OktoX 4s A2 mały duży wariat
Verid pisze:Za to te na dole w przeciwną. Dzięki temu masz kontrolę na YAW i kopter ci się nie kręci w kółko...Marchelli pisze:mnie dziwi to ze wszystkie silniki na gorze kreca sie w ta sama strone
tak, tak, to jest jak najbardziej dla mnie zrozumiałe, ale skoro te śmigła na dole mogą być mniejsze bo te górne na nie działają i muszą w drugą stronę przemielić powietrze, to dla mnie dziwne, myślałem że będzie jak w quatro, śmigła w prawo lewo, a na dole przeciwbieżnie,
Re: OktoX 4s A2 mały duży wariat
W octo w systemie X8 lub jak kto woli octoquad jest właśnie tak jak napisałeś.Marchelli pisze:myślałem że będzie jak w quatro, śmigła w prawo lewo, a na dole przeciwbieżnie,
Kierunek obrotów w silnikach na górze jest taki sam jak w quad-dzie a pod spodem przeciwbieżnie.
Re: OktoX 4s A2 mały duży wariat
nie no właśnie nie jest tak, w octo x8 w kontrolerze a2 wszystkie śmigła na górze kręcą się w tą samą stronę, na dole również wszystkie w tą samą stronę ale przeciwbieżnie do tych na górze, w quadro, śmigła kręcą się na przemian, silnik 1 w lewo, 2 w prawo, 3 lewo 4 prawo, a w octo silniki od 1 do 4 czyli te na górze w lewo, 5 do 8 w prawomaxiiii pisze:W octo w systemie X8 lub jak kto woli octoquad jest właśnie tak jak napisałeś.Marchelli pisze:myślałem że będzie jak w quatro, śmigła w prawo lewo, a na dole przeciwbieżnie,
Kierunek obrotów w silnikach na górze jest taki sam jak w quad-dzie a pod spodem przeciwbieżnie.
Re: OktoX 4s A2 mały duży wariat
To zależy od kontrolera. Tak jak piszesz robi dji ale na dji świat się nie kończy - np. MK (mikrokopter) ma inaczej: na górze jest jak w quadro, na dole - wiadomo - w opozycjimaxiiii pisze:W octo w systemie X8 lub jak kto woli octoquad jest właśnie tak jak napisałeś.Marchelli pisze:myślałem że będzie jak w quatro, śmigła w prawo lewo, a na dole przeciwbieżnie,
Kierunek obrotów w silnikach na górze jest taki sam jak w quad-dzie a pod spodem przeciwbieżnie.
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Re: OktoX 4s A2 mały duży wariat
Fakt nie znam A2 i jeżeli wszystkie na górze kręcą się w tym samym kierunku to te na dole powinny być takie same ale w przeciwnym kierunku aby uzyskać taki sam moment obrotowy równoważący ten z góry.
Krall - to chyba nie ten cytat.:))
Krall - to chyba nie ten cytat.:))
Re: OktoX 4s A2 mały duży wariat
o jeden za dalekomaxiiii pisze: Krall - to chyba nie ten cytat.:))
Ale wiadomo o co chodzi
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl