Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest poniedziałek 17 cze 2019, 08:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: sobota 18 lut 2017, 10:44 
Offline

Rejestracja: niedziela 25 maja 2014, 07:58
Posty: 71
Lokalizacja: LBN
Witam
Chcialbym pokazac wam moj nowy wynalazek, po skonstruowaniu wczesniejszego, QAV400 na oryginalnej ramie Lumenier, i oblataniu w gorach i na mazurach stwierdzilem ze to nie to co potrzebuje, fajny maly poreczny ale cos wiekszego by sie przydalo z fajnym gimbalem, zaczelo sie od tego ze wygralem licytacje na gimbal zenmuse g-3s, bardzo danio 130€, stwierdzilem ze trzeba cos zrobic do niego.

Los chcial ze na fb ktos wystawil fajna rame z silnikami pod 4s
Obrazek
Cena spoko, jesli chodzilo by nawet o same silniki, jeden nowy silnik to cena 250pln, wiec szybko kupilem, sprzedajacy mowil ze malo latany i super, co sie okazalo pozniej moze i malo, ale bardzo, bardzo intensywnie, lub bez umiejetnosci,

co lepsze rame wykonala i skrecila firma, dosc znana. Dystane co drugi mial obrobiony gwint, polaczone kilka roznych byle jak tylko seby dlugosc sie zgadzala, na 4 sruby przy silniku jedna byla dokrecona, reata luzny jak i w calej ramie.

jeszcze gorzej wygladaly kable silnikow, sprzedajacy twierdzil ze nie wszystko bylo porobione tak zeby dron byl jak najlzejszy, co mnie zaciekawilo, 30cm kabla zwiniete, rozebralem wszystko izolacja byla tak rozdarta w deoch silnikach ze wszystkie zyly mialy zwarcie.

Wiec zabralem sie za ogarniecie kabli, poskracanie i wymiane prawie polowy bo izolacja nie dawala duzych rokowan.

Podwozie nie skladane zeby bylo lzejsze, roznica 3g miala robic takie znaczenie, co sie okazalo podwozie po zlozeniu zachaczalo o smigla, wiec poszedl w ruch program graficzny i szybko dorobilem uchwyty podwozia, polke na akku, zamowilem nowe dystanse i zaczelm prace, o to efekt, jeszcze kilka deobnych rzeczy mu brakuje, ale 99% zrobione

Obrazek

Wszystkie srubki wymienione na sruby z nierdzewki, 100srubek jest ciezsze o 3god 100 srubek zwyklych stalowych, wszystkie wkrecone na niebieski klej do gwintow

Obrazek

A2 zamontowany na gornym pokladzie, kable od regli oczywsicie skrocone, a2 bez antenek kiedys sie uszkodzily i je wymontowalem, co przenioslo sie na lepsze sterowanie z zewnetrznego odbiornika, ten wbudowany nie zdaje egzaminu

Obrazek

Dorobiona polka na akku, ktore sa zamontowane jak najnizej i najblizej srodka, jednak przewazaja konstrukcje do tylu, ale za to gimbal z przodu wysuniety redukuje to, narazie pod gopro, ale g-3s czeka, mozna go szybko wymienic, 2 srubki i wtyczka i gotowe

Obrazek

No i moje akku, dostalem od szefa torbe po wkretarkach, w ktora pasuje moje akku, idealnie, Obrazek

I kilka spraw technicznych
Silniki T-Motor 2814 770kv
Regle T-Motor 40a
Smigla T-Motor 11x3,7

Obliczony ciag silnikow na 100% mocy to 10,5kg
Waga kompletnego drona w takim stanie to 4,3kg, z gimbalem g-3s moze wzrosnie do 4,6kg
Brakuje mi jeszcze iOsd mark 2 jak by ktos mial to chetnie kupie

Jak ktos mial by jakies ciekawe pomysly co zmienic, co dorobic chetnie wyslucham

Dziekuje


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 18 lut 2017, 11:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 22:54
Posty: 1703
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie
Piękna maszyna. Oblot testowy już był?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 18 lut 2017, 12:59 
Offline

Rejestracja: niedziela 25 maja 2014, 07:58
Posty: 71
Lokalizacja: LBN
jeszcze nie, muszę jeszcze polutować wtyczkę między rozdzielaczem prądu, a całą elektroniką, i poustawiać a2, tylko narazie nie mam żadnego pomysłu jak wstępnie ustawić gainy w a2, a dodatkowo zacząłem robić stolik warsztatowy żeby nie lutować na podłodze, więc jeszcze parę dni


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 18 lut 2017, 15:09 
Offline

Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Posty: 750
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków
Śmigła masz takie same na górze i dole? Nie myślałeś dać na dół 1045?
Konstrukcja super, w takich X8 stosunek ciągu do ogólnej wielkości jest naprawdę fajny.

_________________
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/2060@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 18 lut 2017, 17:50 
Offline

Rejestracja: niedziela 25 maja 2014, 07:58
Posty: 71
Lokalizacja: LBN
wszystkie smigła są identyczne, co dało by jak by na dole były mniejsze?? nie zastanawiałem się nad takim czymś, zawsze myślałem że mają być takie same wszystkie, chociaż co mnie zadziwiło, to to że na górze czy na dole to wszystkie śmigła kręcą się w tą samą stronę, myślałem że będzie jak w quatro coś na przemian


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 18 lut 2017, 20:26 
Offline

Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Posty: 750
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków
No ja dużo ostatnio czytałem o takim układzie bo kupiłem do hexy 8 silników bo było taniej i korci mnie.
Generalnie to dolne silniki dodają może tylko 50% ciągu do tego co robią górne, a to dlatego, że mielą niejako powietrze które jest już w ruchu. Wyobraź sobie że wystawiasz taki silnik ze śmigłem przez okno jadącego samochodu - jak jedziesz dość szybko to śmigło może dawać zero ciągu.
Dolne śmigło daje się więc ostrzejsze, np góra 3.8 a dół 4.5. Albo 4.0 i 4.7, różnie, niestety trzeba testować. Sama zmiana kąta śmigła zmniejszy jego prędkość obrotową, więc aby to zniwelować daje się mniejsze. Stąd moja sugestia 1045 albo 1047. Jak w końcu zdecyduję się na budowę X8 to będę dużo testował, pomiar ciągu pojedynczego ramiona obowiązkowo.

_________________
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/2060@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 18 lut 2017, 22:09 
Offline

Rejestracja: niedziela 25 maja 2014, 07:58
Posty: 71
Lokalizacja: LBN
Zastanawia mnie to, wiem na przyklad ze jak polaczy sie kilka wiatrakow od pc w rzedzie jeden na drugim i sie wszystkie wlaczy to ciagnie mocno, tu mnie dziwi to ze wszystkie silniki na gorze kreca sie w ta sama strone, niby uklad x8 jest lepszy od normalnego okto, wiec cos to daje, mam nadzieje ze juz niedlugo polece i bede mogl cos wiecej na ten temat sie wypowiedziec


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 18 lut 2017, 22:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12194
Lokalizacja: Mikoszewo
Marchelli pisze:
mnie dziwi to ze wszystkie silniki na gorze kreca sie w ta sama strone

Za to te na dole w przeciwną. Dzięki temu masz kontrolę na YAW i kopter ci się nie kręci w kółko...

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 18 lut 2017, 22:28 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 21 mar 2016, 10:24
Posty: 38
Lokalizacja: Koszalin
Marchelli pisze:
... niby uklad x8 jest lepszy od normalnego okto, wiec cos to daje...


Możliwość użycia większych śmigieł przy mniejszym rozmiarze ramy.
Mniej, krótszych ramion to oszczędność kilkudziesięciu gram.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 19 lut 2017, 06:54 
Offline

Rejestracja: niedziela 25 maja 2014, 07:58
Posty: 71
Lokalizacja: LBN
Verid pisze:
Marchelli pisze:
mnie dziwi to ze wszystkie silniki na gorze kreca sie w ta sama strone

Za to te na dole w przeciwną. Dzięki temu masz kontrolę na YAW i kopter ci się nie kręci w kółko...



tak, tak, to jest jak najbardziej dla mnie zrozumiałe, ale skoro te śmigła na dole mogą być mniejsze bo te górne na nie działają i muszą w drugą stronę przemielić powietrze, to dla mnie dziwne, myślałem że będzie jak w quatro, śmigła w prawo lewo, a na dole przeciwbieżnie,


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 19 lut 2017, 09:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 2031
Marchelli pisze:
myślałem że będzie jak w quatro, śmigła w prawo lewo, a na dole przeciwbieżnie,


W octo w systemie X8 lub jak kto woli octoquad jest właśnie tak jak napisałeś.
Kierunek obrotów w silnikach na górze jest taki sam jak w quad-dzie a pod spodem przeciwbieżnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 19 lut 2017, 09:34 
Offline

Rejestracja: niedziela 25 maja 2014, 07:58
Posty: 71
Lokalizacja: LBN
maxiiii pisze:
Marchelli pisze:
myślałem że będzie jak w quatro, śmigła w prawo lewo, a na dole przeciwbieżnie,


W octo w systemie X8 lub jak kto woli octoquad jest właśnie tak jak napisałeś.
Kierunek obrotów w silnikach na górze jest taki sam jak w quad-dzie a pod spodem przeciwbieżnie.


nie no właśnie nie jest tak, w octo x8 w kontrolerze a2 wszystkie śmigła na górze kręcą się w tą samą stronę, na dole również wszystkie w tą samą stronę ale przeciwbieżnie do tych na górze, w quadro, śmigła kręcą się na przemian, silnik 1 w lewo, 2 w prawo, 3 lewo 4 prawo, a w octo silniki od 1 do 4 czyli te na górze w lewo, 5 do 8 w prawo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 19 lut 2017, 09:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:00
Posty: 2919
Lokalizacja: Kartuzy
maxiiii pisze:
Marchelli pisze:
myślałem że będzie jak w quatro, śmigła w prawo lewo, a na dole przeciwbieżnie,


W octo w systemie X8 lub jak kto woli octoquad jest właśnie tak jak napisałeś.
Kierunek obrotów w silnikach na górze jest taki sam jak w quad-dzie a pod spodem przeciwbieżnie.


To zależy od kontrolera. Tak jak piszesz robi dji ale na dji świat się nie kończy - np. MK (mikrokopter) ma inaczej: na górze jest jak w quadro, na dole - wiadomo - w opozycji

_________________
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 19 lut 2017, 10:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 2031
Fakt nie znam A2 i jeżeli wszystkie na górze kręcą się w tym samym kierunku to te na dole powinny być takie same ale w przeciwnym kierunku aby uzyskać taki sam moment obrotowy równoważący ten z góry.


Krall - to chyba nie ten cytat.:))


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 19 lut 2017, 10:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:00
Posty: 2919
Lokalizacja: Kartuzy
maxiiii pisze:
Krall - to chyba nie ten cytat.:))

o jeden za daleko ;-)
Ale wiadomo o co chodzi

_________________
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.