Drugi quad na ramie X650F-V4

Heli, koptery, lotnie, balony, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Lech55
Posty: 223
Rejestracja: środa 24 sie 2016, 18:30

Re: Drugi quad na ramie X650F-V4

Post autor: Lech55 »

lgojniczek pisze: wisieć 20 minut a po zmianie śmiegieł na w/w mam nadzieję jeszcze ten wynik poprawić
Ja myślę że na 13x4.5 to na pewno wynik będzie lepszy, a 13x5.5 to raczej nie zwiększysz czasu w powietrzu. Wnioskuję to po moich próbach na hamowni, ale okaże się u Ciebie jak zamontujesz Taroty i jak wyjdzie to na żywo.
lgojniczek
Posty: 382
Rejestracja: wtorek 03 sty 2017, 13:48
Lokalizacja: Ustroń

Re: Drugi quad na ramie X650F-V4

Post autor: lgojniczek »

Lech55 pisze:
lgojniczek pisze: wisieć 20 minut a po zmianie śmiegieł na w/w mam nadzieję jeszcze ten wynik poprawić
Ja myślę że na 13x4.5 to na pewno wynik będzie lepszy, a 13x5.5 to raczej nie zwiększysz czasu w powietrzu. Wnioskuję to po moich próbach na hamowni, ale okaże się u Ciebie jak zamontujesz Taroty i jak wyjdzie to na żywo.
Sądzisz że większy skok zniweluje zysk z większej średnicy śmigła? Ecalc nie jest może źródłem wszelkich prawideł ale pokazuje że czas szawisu się wydłuży podobnie zresztą jak na 13x4.5 z tym że moc maksymalna będzie większa.

Wiem że lepsze byłyby 13x4.5 ale niestety nie trafiłem na fajne sprawdzone śmigła w tym rozmiarze a kupowanie jakiś nonameów i później walka by to jakoś wyważyć mi się średnio podobała.
Lech55
Posty: 223
Rejestracja: środa 24 sie 2016, 18:30

Re: Drugi quad na ramie X650F-V4

Post autor: Lech55 »

Ja właśnie dlatego nie kupiłem Tarotów 13 bo są tylko x5,5, więc wziąłem "no name" 13x4,5 . 5,5 biorą 2,5A więcej prądu na 1 kg ciągu.
lgojniczek
Posty: 382
Rejestracja: wtorek 03 sty 2017, 13:48
Lokalizacja: Ustroń

Re: Drugi quad na ramie X650F-V4

Post autor: lgojniczek »

Lech55 pisze:Ja właśnie dlatego nie kupiłem Tarotów 13 bo są tylko x5,5, więc wziąłem "no name" 13x4,5 . 5,5 biorą 2,5A więcej prądu na 1 kg ciągu.
No to faktycznie spora różnica na niekorzyść jeśli wychodzi 2.5A na kg, założę je i sprawdzę oby tylko nie latał krócej niż teraz...

Dzięki za cenne informacje dam znać jak to u mnie wyszło.
Lech55
Posty: 223
Rejestracja: środa 24 sie 2016, 18:30

Re: Drugi quad na ramie X650F-V4

Post autor: Lech55 »

lgojniczek pisze: dam znać jak to u mnie wyszło.
Taroty mogą mieć lepszy profil od tych co ja testowałem i wynik może być całkiem inny. Podam Ci taki przykład: Silnik SunnySky 3508-580, Aku 4S 15V, ESC BlHeli_S 30A, 13x4.5 przy gazie do dechy biorą 10A a ciąg 1.1kg, 13x5.5 przy 10A 1kg, a gaz max wyssały 13,5A dając ciąg 1,22kg.
Jeszcze jedno moje doświadczenie, porównałem 2 ESC na zamontowanych 13x4.5, sygnał PWM bezpośrednio z RX. "Zwykły" ESC 30A SimonK na Atmelu max prąd popłynął 9A i były ciepłe, a te tyci BlHeli_S 30A na Silabs BB21 max prąd dały 12,5A i zimne. To wszystko na silniku SunnySky 3508-580.
Kupiłem z ciekawości dla porównania silnik GARTT 3508-580 tańszy o 1/3 i nie ustępuje w niczym powyższemu, a w środkowym zakresie ciągu(500-900g) jest lepszy o 40g, niżej i wyżej jednakowo.
lgojniczek
Posty: 382
Rejestracja: wtorek 03 sty 2017, 13:48
Lokalizacja: Ustroń

Re: Drugi quad na ramie X650F-V4

Post autor: lgojniczek »

Lech55 pisze:
lgojniczek pisze: dam znać jak to u mnie wyszło.
Taroty mogą mieć lepszy profil od tych co ja testowałem i wynik może być całkiem inny. Podam Ci taki przykład: Silnik SunnySky 3508-580, Aku 4S 15V, ESC BlHeli_S 30A, 13x4.5 przy gazie do dechy biorą 10A a ciąg 1.1kg, 13x5.5 przy 10A 1kg, a gaz max wyssały 13,5A dając ciąg 1,22kg.
Jeszcze jedno moje doświadczenie, porównałem 2 ESC na zamontowanych 13x4.5, sygnał PWM bezpośrednio z RX. "Zwykły" ESC 30A SimonK na Atmelu max prąd popłynął 9A i były ciepłe, a te tyci BlHeli_S 30A na Silabs BB21 max prąd dały 12,5A i zimne. To wszystko na silniku SunnySky 3508-580.
Kupiłem z ciekawości dla porównania silnik GARTT 3508-580 tańszy o 1/3 i nie ustępuje w niczym powyższemu, a w środkowym zakresie ciągu(500-900g) jest lepszy o 40g, niżej i wyżej jednakowo.
Dobrze wiedzieć, dzięki za cenne informacje.
Ja w między czasie wcielam w życie ostatnie plany na modyfikację quada.
Załączniki
20170511_231444_small.jpg
20170511_231444_small.jpg (166.3 KiB) Przejrzano 5160 razy
slekar
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 01 maja 2011, 07:59
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Drugi quad na ramie X650F-V4

Post autor: slekar »

Witam.
U mnie silnik Sunnysky 3508/580 ,aku 4S 15V reg Rotor40A na śmigłach węglowych 13x5,5 T-style pobiera 17 A (gaz na maxa)
toteż zdziwiony jestem , że u ciebie pobór 12 A
lgojniczek
Posty: 382
Rejestracja: wtorek 03 sty 2017, 13:48
Lokalizacja: Ustroń

Re: Drugi quad na ramie X650F-V4

Post autor: lgojniczek »

Też się troszkę zdziwiłem że taki mały pobór i ciąg maksymalny u kolegi @Lech55, u mnie na silniku EMAX 3510 600KV i śmigle 12x4.5 pobór ~17A więc tym bardziej na śmigle o jeden cal większym powinno być jeszcze więcej (chyba że profil śmigła zupełnie inny i jest to np. APC Thin Electric). Generalnie u mnie na tych moich APC 12x4.5 MR mam ciąg maks w okolicach 1,4kg
Lech55
Posty: 223
Rejestracja: środa 24 sie 2016, 18:30

Re: Drugi quad na ramie X650F-V4

Post autor: Lech55 »

Może dlatego że zakres serw z 1000-2000 zmniejszyłem pod MP na 1100-1900 tj. 80% pełnego zakresu?
lgojniczek
Posty: 382
Rejestracja: wtorek 03 sty 2017, 13:48
Lokalizacja: Ustroń

Re: Drugi quad na ramie X650F-V4

Post autor: lgojniczek »

Projekt uznaję za zakończony. Zmieniłem śmigła na zapowiadane Tarot TL2829 t-style 13"x5.5 co dało niesamowitego kopa. Lot bardzo dynamiczny na duże odległości (jak na koptera) 1.2km z prędkościami dochodzącymi do 70km/h trwał 18 minut a więc wydaje mi się że wynik rewelacyjny (pakiet Multistar 5200mah 4S) pakiet podczas lądowania miał 3.6v na cele. Zmiana podwozia oraz smigieł pozwoliła mi zaoszczędzić 100g na masie.

Śmigła jak dla mnie rewelacyjne, ciche i bardzo dobrze wyważone. Delikatna korekta stikerami dołączonymi do śmigieł na dobrej wyważarce i wibracje naprawdę na dobrym poziomie. Poniżej kilka zdjęć, film z lotu w krótce.
20170530_203433.jpg
20170530_203433.jpg (205.52 KiB) Przejrzano 4995 razy
20170530_203429.jpg
20170530_203429.jpg (172.16 KiB) Przejrzano 4995 razy
20170530_203425.jpg
20170530_203425.jpg (184.64 KiB) Przejrzano 4995 razy
20170530_203359.jpg
20170530_203359.jpg (245.64 KiB) Przejrzano 4995 razy
Ostatnio zmieniony sobota 10 lis 2018, 07:05 przez lgojniczek, łącznie zmieniany 1 raz.
scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

Re: Drugi quad na ramie X650F-V4

Post autor: scorpion10 »

Na tej fotce , dobrze widzę Pixhawk jest ułożony, w bok do kierunku lotu w przód ? Można tak ? :-)
lgojniczek
Posty: 382
Rejestracja: wtorek 03 sty 2017, 13:48
Lokalizacja: Ustroń

Re: Drugi quad na ramie X650F-V4

Post autor: lgojniczek »

scorpion10 pisze:Na tej fotce , dobrze widzę Pixhawk jest ułożony, w bok do kierunku lotu w przód ? Można tak ? :-)
Oczywiście że można, tylko trzeba pamiętać o poprawnym ustawieniu tej osi w oprogramowaniu.
scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

Re: Drugi quad na ramie X650F-V4

Post autor: scorpion10 »

Ile waży ten kopter w całości tak jak na fotce ? Ja do ramy Pantera JR65 zamówilem silniki GARTT 3805 700KV, tylko nie wiem jakie dobrać śmigła. Nie mogę nigdzie znaleść 12x3.8 ale typu T-Style a 12x5.5 chyba nie będą dobrym wyborem ?
lgojniczek
Posty: 382
Rejestracja: wtorek 03 sty 2017, 13:48
Lokalizacja: Ustroń

Re: Drugi quad na ramie X650F-V4

Post autor: lgojniczek »

scorpion10 pisze:Ile waży ten kopter w całości tak jak na fotce ? Ja do ramy Pantera JR65 zamówilem silniki GARTT 3805 700KV, tylko nie wiem jakie dobrać śmigła. Nie mogę nigdzie znaleść 12x3.8 ale typu T-Style a 12x5.5 chyba nie będą dobrym wyborem ?
Sprzęt waży dokładnie 2450g, latam na tarotach 13x5.5 tstyle widocznych na zdjeciu, poprzednio latałem na apc mr 12x4.7 (chyba to są 4.7) i też polecam. Zmiana śmigieł na w/w nie wydłużyła mojego lotu ale pozwoliła mi bezproblemowo przesiąść się na pakiet 10000mah na którym cała konstrukcja lata 28 minut
ODPOWIEDZ