pierwsze quadro na bazie F450

Heli, koptery, lotnie, balony, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

azi82pl
Posty: 72
Rejestracja: wtorek 22 wrz 2015, 09:27
Lokalizacja: Rzeszów

Re: pierwsze quadro na bazie F450

Post autor: azi82pl »

Dość ciężka ta rama, poszukałbym coś lżejszego, albo tarot ironman 650, ale to już wyższa cena i z dostępnością oryginała teraz ciężko.
Co do śmigieł też polecam APC SlowFlayer, oryginalne produkcji USA (kupione na Allegro) nawet nie wymagają wyważenia. Wcześniej miałem Gemfany i były tragiczne, ciężkie do wyważenia a efekt i tak kiepski.
s500 - naza lite V1, emax mt3506 4S, osd, fpv, gimbal + fireflay 6S
x210 - http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=72&t=4 ... 43#p526843
eachine e010, Wltoys F959 Sky King
lgojniczek
Posty: 382
Rejestracja: wtorek 03 sty 2017, 13:48
Lokalizacja: Ustroń

Re: pierwsze quadro na bazie F450

Post autor: lgojniczek »

Jako że zachorowałem na latanie to nie mogłem się powstrzymać i po przeczytaniu całkiem dobrych opinii i recenzji o wyżej wymienionej ramie zakupiłem ją jednak.
Oto ona https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-x ... tore=en_us

W skład nowej maszyny wchodzi:
1. Rama QUADCOPTER X650F
2. Silniki E-MAX MT3510 600KV
3. Regle Afro ESC 20A (przeflaszowane na najnowsze BlHeli)
4. APM 2.6
5. GPS U-BLOX NEO-6M
6. 3DR Power Module
7. Śmigła APC MR 12x4,7
8. Dystrybucja prądu z alarmem, sterownikiem LED i BEC 5V/12V
9. Gimbal z pierwszego modelu Simple BGC 3.0
10. Kamerka z pierwszego modelu oryginał SJCAM SJ4000
11. Pakiety Multistar 5200mAh 4S (może skuszę się później na coś większego o ile ecalc pokaże że jest sens)
12. Aparatura moja dotychczasowa czyli RadioLink AT10II z pełną telemetrią opartą o moduł PRM-02

Generalnie wszystkie części już mam, w poniedziałek dojadą śmigła i silniki jeszcze i jest komplet. Więc będę się chwalił na bieżąco postępami w pracach i zamieszczał zdjęcia.
Całość wyszła mi na równe 2kg, silniki mają na 4S ciąg deklarowany przez producenta na poziomie 1480g a więc przy tej wadze powinno być dosyć dobrze. Poza tym krzywa efektywności tego silnika pozwala mi twierdzić, że sprzęt będzie całkiem energooszczędny w zawisie co przełoży się mam nadzieje na sensownie długie loty.
Pierwszy quad zostaje i będzie służył do lotów "rekreacyjno szkoleniowych" bez gimbala i kamery.

Pozdrowienia

EDIT - scalenie

Witam wszystkich ponownie.

Właśnie nadarzyła się okazja aby sprawdzić co dały zmiany w pierwszym kopterze z tego wątku. Dla przypomnienia zmieniłem silniki na Multistar 2216 800KV V2, śmigła na Graupner C-Prop 10"x4 oraz pakiety na Multistar 4S 5200mAh. Do testów miałem zdjętego gimbala z kamerą (robię już przymiarki do zamocowania go w nowej drugiej maszynie) więc waga spadła o jakieś 200g z nowym pakietem (gimbal z kamerą waży niecałe 300g, ale pakiet poprzednio był lżejszy o 100g) i okazało się że teraz potrafię spokojnie latać przez 26 minut :shock: co jest dla mnie rewelacyjnym wynikiem - alarm ustawiony na 3,4V na cele. Drążek gazu na 40% i sprzęt startuje - słowem zmiana niesamowita.

Sprawdzę jeszcze raz z ponownie założoną kamerą i gimbalem i dam znać.
ODPOWIEDZ