Racja z lotem będzie problem (różne szybkości wpłyną na wyniki).
Ja bym nawet nie rozdzielal hala/prz.otwarta bo to przy bezwietrznej pogodzie bez znaczenia a większe modele raczej wewnątrz nie latają.
Dodatkowo mniej klas zaostrzy rywalizację Lion bym również nie rozgraniczal a tylko oznaczał
330 o wadze 221g do lotu na 40 min
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: 330 o wadze 221g do lotu na 40 min
To stwórzmy jakiś regulamin, proponuję
1 Klasa do 600g i open
2 Zasilanie dowolne elektryczne, model musi paliwo mieć na pokładzie.
3 Lot udokumentowany (pytanie jak)
4 .......
dopiszcie co jeszcze, byle nie za dużo.
Proponował bym dołączyć jeszcze samoloty w dwóch klasach do 1500mm rozpiętości i powyżej.
1 Klasa do 600g i open
2 Zasilanie dowolne elektryczne, model musi paliwo mieć na pokładzie.
3 Lot udokumentowany (pytanie jak)
4 .......
dopiszcie co jeszcze, byle nie za dużo.
Proponował bym dołączyć jeszcze samoloty w dwóch klasach do 1500mm rozpiętości i powyżej.
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
Re: 330 o wadze 221g do lotu na 40 min
Samoloty bym podzielił na klasy tak samo - czasami latamy w sąsiedztwie zabudowań i z rekordów będzie wiadomo jakie czasy można uzyskać takim modelem
Re: 330 o wadze 221g do lotu na 40 min
Samoloty wg wagi to chyba nie bardzo, myślę że wg rozpiętości będzie ok.
Do 1500mm rozpiętości zmieści się chyba 80% tu przedstawionych modeli.
Do 1500mm rozpiętości zmieści się chyba 80% tu przedstawionych modeli.
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
Re: 330 o wadze 221g do lotu na 40 min
Fajna propozycja z tą rywalizacją o czas zawisu. Jak temat się rozkręci myślę, że podniosę rękawice i również stanę do walki.
Co do udowodnienia czasu lotu myślę, że wystarczy nagrany filmik z jakimś dobrze widocznym zegarkiem w tle. Bo jak ktoś będzie chciał oszukiwać to zawsze znajdzie sposób więc nie ma co tego komplikować.
Wracając do tematu Li-Ion. Zastanawiam się czy zdało by egzamin podpięcie małego akumulatora Li-Po z wysokim C w formie kondensatora razem z Li-Ion. W jakimś stopniu odciążyło by to jonową baterie podczas ostrego poboru prądu.
Co do udowodnienia czasu lotu myślę, że wystarczy nagrany filmik z jakimś dobrze widocznym zegarkiem w tle. Bo jak ktoś będzie chciał oszukiwać to zawsze znajdzie sposób więc nie ma co tego komplikować.
Wracając do tematu Li-Ion. Zastanawiam się czy zdało by egzamin podpięcie małego akumulatora Li-Po z wysokim C w formie kondensatora razem z Li-Ion. W jakimś stopniu odciążyło by to jonową baterie podczas ostrego poboru prądu.
Re: 330 o wadze 221g do lotu na 40 min
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.