Ino mój prędko nie powstanie bo mi dopiero dziś nad ranem chińczyk brakujący regiel wysłał, a jeszcze kilka drobiazgów też leci dopiero - wątpię żeby na święta doszły, jest to możliwe, ale mało realne
No dobra z tymi bateriami to tak: masz sobie taki pakiet np. ten wcześniej wspomniany przeze mnie Multistar 5200mAh 4S 10C. 1C to pojemność pakietu, a więc 5,2A razy 10C = 52A - tyle w teorii, w praktyce dzielisz te 52A co najmniej na pół bo chińczyki z tą wydajnością oszukują strasznie. On rzeczywiście wytrzyma obciążenie powiedzmy 40-45A, ale po 3 lotach cele rozjadą się masakrycznie, a z każdym lotem będzie z nim coraz gorzej i to dotyczy praktycznie każdego pakietu z hobbykinga.
Co do napędu:
1. Olej te wszystkie ecalc i inne tego typu wynalazki bo to tylko strata kasy - czasem ecacl coś tam mądrego podpowie, ale w większości przypadków spotkałem się z tym że jego wyliczenia były kompletnie z du** bo jak mi kalkulator mówi że zawisu będzie 16min, a ja latam 28 to to samo świadczy.
2. Liczysz tak:
- obliczasz wagę całości gotowego modelu do lotu - wiadomo że nie uda Ci się co do 1 grama i będzie jakaś granica błędu więc to sobie bierz pod uwagę.
- dzielisz wagę całkowitą na ilość silników np. 4 i już wiesz ile jeden silnik musi dać ciągu żeby kopter wisiał w powiedzmy idealnej pogodzie
- patrzysz na tabelki producentów (tutaj też trzeba brać pod uwagę że są często naciągane i lepsze są tabelki z testów od kolegów z forum/neta, ale większość znanych firm nie przegina mocno pały w tym temacie więc jak są różnice to nie więcej jak 10%. Różnice też biorą się z tego że np. producent przetestował dany silnik na śmigle DJI, a Ty masz np. APC, ale ogólnie jak wspomniałem można śmiało brać dane z tabelek od znanych producentów)
- aby w ogóle latać potrzebujesz maksymalny ciąg silnika 2x większy niż siła ciągu potrzebna do zawisu, aby latać dynamicznie 3x większy. Dobierasz sobie taki silnik żeby w okolicy zawisu i troszkę "ponad nim" miał jak najmniejszy pobór prądu - tym sposobem uzyskasz dłuższy lot.
Ot i cała filozofia
Bierz te emaxy 3508, a będziesz zadowolone, jak nie zbudujesz ceglolota to przy zawisie będziesz miał obciążenie ok. 3C, kumpel zbudował ultra lekką ramę (sam węgiel plus nylon) i lata z 3osiowym gopro ponad 20min na tych motorkach. Jakość ich wykonania jest naprawdę dobra - jedynie łożyska z czasem się rozlatują, ale pierwszy sezon wytrzyma, a potem sobie wymienisz ;)