Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest czwartek 21 lis 2019, 15:28


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 616 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 42  Następna
Autor Wiadomość
Post: czwartek 08 wrz 2016, 21:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03
Posty: 2038
Lokalizacja: Gdynia
Dzięki Panowie.

Dzisiaj doszła do mnie jedna sztuka ESC Favourite LittleBee 30A opto (2S-6S).
Jako, że jest to typowy esc do wyścigówek a mój silnik raczej wyścigowy nie jest - chociaż po tym co napisał Adrián, mam wątpliwości.............. :D
Jednakowoż w niedalekiej przyszłości jak pisałem - będę testował różne opcje - a puki co - "TEST NA SUCHO" :D - który oprócz stwierdzenia (ok, działa) NIC nie wnosi, gdyż zakręcić silnikiem bez dużego, ciężkiego (w porównaniu z racerowymi) śmigła to żadna filozofia. Tym niemniej czemu by się nie pobawić :)

Bateria widzicie jakie miałem - 2szt 3S 800mAh KRYPTONIUM - na co dzień zasilają monitorek FPV, ale dziś postanowiłem że wykażą się w poważniejszym zadaniu :D - także..... to co zobaczycie poniżej to tylko zabawa - głównie byłem ciekawy czy ESC w którymś momencie nie wybuchnie (dwóm znajomym się zdarzyło). a jako, że się tego troszkę obawiałem - kalibrację regla zrobiłem przy napęciu 3s... - i pozytywnie - puki co "kręci" :D - nawet jestem pod wrażeniem jak na 3S potrafi wolno się obracać. 3s to za mało dla tego silnika - ale jak można spróbować to czemu nie...


_________________
Andrzej "Kuczy"

Moje quadro TAROT class 780 - w trakcie budowy: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
Moja piękna S-500 [Zakończona]: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=31760


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 08 wrz 2016, 22:24 
Offline

Rejestracja: niedziela 07 cze 2015, 23:49
Posty: 111
Kuczy, ja zamówiłem do swoich 380tek RCtimery mini opto 30A, na 6s nie testowałem oczywiscie i chyba nie będę chociaż baterie zamowilem 6s (przerobię na 5s), ale na 3S fajnie się testy robi bo silnik przyspiesza do 1/3 gazu chyba i potem nie reaguje juz na manetke, przynajmniej u mnie, dlatego moglem sobie robić testy quadem ze smiglami bez obaw ze w pokoju zrobi mi armagedon ;)
Czekam jednak na Twoje testy bo regle są podobne do RCtimerow, jak wszystko będzie ok to i ja będę bardziej spokojny :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 10 wrz 2016, 20:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03
Posty: 2038
Lokalizacja: Gdynia
alkatras13 pisze:
Czekam jednak na Twoje testy bo regle są podobne do RCtimerow, jak wszystko będzie ok to i ja będę bardziej spokojny :)


No to nadszedł ten moment.

1. Zasilanie - bateria 6S 8000mAh (Dziękuję koledze Bruno za użyczenie)
2. ESC LittleBee 30A
3. Silnik TAROT 6S 4108
4. Śmigła carbon TM Version2 15x5,5
5. Na plusie baterii zamocowany bezpiecznik "samochodowy" 15A (10A nie wytrzymał - i nie powinien wytrzymać)
6. Sterowanie - bezpośrednio z odbiornika FrSky - więc miałem podgląd na wychylenie manetki

0:15sek - ciąg maxymalny: 1,712 kg ALEEEEEEE - moc silnika na pewno przekroczona bo poczułem że zwoje zaczynają pachnieć - więc natychmiast regiel w dół... - silnik oczywiście cały - ufffffffffffff
ciąg na połowie gazu = 800g

Wnioski:

Prąd nie przekroczył 15A (silnik ma 380W - więc nie powinien przekraczać 12A na 6S) - więc regle 30A wydają się spokojnie starczać.
Podczas testu nie zaobserwowałem żadnego problemu z synchronizacją silnik -> regiel. Silnik nie szarpie, rozkręca się i zwalnia płynnie.
Śmigła 15" są na tyle duże, że 100% mocy przez dłuższą chwilę spowoduje spalenie silnika.
Na środku manetki ciąg = 800g - dla 4 silników = 3,2kg i tej wagi nie mogę przekroczyć.

Film:


PS.
Nie próbujcie tego w domu ( ja spróbowałem za was :P :P )
Zdziwiło mnie wielce, że waga ani żadna część konstrukcji w ogóle się nie poruszyła (na moje szczęście)
Próba została wykonana w kuchni (co widać) pomiędzy szafką, ścianą, lodówką i ścianą - ryzykowałem więc na swoją odpowiedzialność i nie było możliwości, aby ktokolwiek inny mógł ucierpieć.
Uprzedzając - TAK, wiem, że takie próby są bardzo niebezpieczne.

_________________
Andrzej "Kuczy"

Moje quadro TAROT class 780 - w trakcie budowy: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
Moja piękna S-500 [Zakończona]: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=31760


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 11 wrz 2016, 08:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 01 sie 2015, 11:54
Posty: 80
Lokalizacja: Kraków
odważny jesteś kuczy.to co,teraz składasz wszystko do kupy i generalna próba? wiesz jaka przybliżona waga będzie tarota czy to Cię specjalnie nie interesuje i wyjdzie to na końcu? ciekaw jestem twoich osiągów,w sumie napędy mamy podobne może nie bardzo ale podobne :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 11 wrz 2016, 13:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03
Posty: 2038
Lokalizacja: Gdynia
ko17 pisze:
odważny jesteś kuczy.to co,teraz składasz wszystko do kupy i generalna próba? wiesz jaka przybliżona waga będzie tarota czy to Cię specjalnie nie interesuje i wyjdzie to na końcu? ciekaw jestem twoich osiągów,w sumie napędy mamy podobne może nie bardzo ale podobne :)



Waga całości bez baterii, ew gimbala i kamery to ok. 1,55kg.

Dziś zrobiłem jeszcze test ciągu na tym samym setupie (silnik, śmigło, regiel) ale zasilając to od 3S do 6S - może się komuś przyda, bo wyniki całkiem całkiem. 50% oraz 100% - to położenie przepustnicy gazu:

3S
50% = 250g
100% = 650g

4S
50% = 400g
100% = 1000g

5S
50% = 600g
100% = 1320g

6S
50% = 750g
100% = 1720g

Wyniki na 6S nieznacznie się różnią od wczorajszych, ale to dlatego, że nie daję gwarancji, że np 50% manetki jest zawsze powtarzalne - do tego musiał bym zatrudnić np arduino żeby zawsze była ta sama wartość impulsów, a znów testy ma 100% gazu - zwłaszcza przy 6S robiłem bardzo krótko.
Jednak - chyba można uznać to za pomiary dające mniej więcej pojęcie o ciągu.

Kolejna sprawa - podłączenie regla do BLHeli - spokojnie dało radę za pomocą komputera i Arduino (w moim przypadku Mega). Firmowo jest wgrany soft w wersji 14.5 - aktualnie najnowszy jest 14.7 - nie zmieniałem jeszcze - jak zamówię kolejne 3 regle to wówczas każdemu zrobię update softu i ustawię identyczne parametry.

ps - czy składam? - na razie zamówię 3 regle (tej jeden był kupiony do testów). Następny tydzień będę poza domem, więc sobie spokojnie przyjdą w tym czasie - wtedy będzie przekładka. puki co mam to szczęście, że pożyczyłem baterię - może uda się zrobić jakiś oblot za 2 tyg? ;)

_________________
Andrzej "Kuczy"

Moje quadro TAROT class 780 - w trakcie budowy: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
Moja piękna S-500 [Zakończona]: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=31760


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 11 wrz 2016, 14:22 
Offline

Rejestracja: niedziela 07 cze 2015, 23:49
Posty: 111
Czyli jednak 15'' to za dużo dla 6s, a jak tam regiel, ciepły?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 11 wrz 2016, 15:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03
Posty: 2038
Lokalizacja: Gdynia
Regiel zimny.
kłocił bym się z tym "za duży"

silnik ma 380W.
dla w pełni naładowanej baterii (25,20V) moc 380W uzyskuje się przy prądzie dokłądnie 15,07A.
zabezpieczyłem baterię bezpiecznikiem 15A, który się nie spalił - więc..... - powiedzmy, że te 15 calowe śmigła są zupełnie na granicy mocy silnika. Jednak podczas normalnego lotu właściwie rzadko kiedy silnik dostaje 100% mocy, więc jestem spokojny.
Ta konfiguracja silnik-śmigło - była już testowana na tej ramie przez poprzedniego właściciela.
Na śmigłach 13" tarot podaje max ciąg 1,6kg... niby 100g różnicy, ale x4 silniki to już 400g więc myślę, że jest o co walczyć

Moje silniki 2212 też robiły się gorące podczas prób w domu, a na dworze było o wiele lepiej. Także nie powiem "za duże" - powiem "maksymalne jakie się da" :D :D

_________________
Andrzej "Kuczy"

Moje quadro TAROT class 780 - w trakcie budowy: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
Moja piękna S-500 [Zakończona]: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=31760


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 14 wrz 2016, 22:50 
Offline

Rejestracja: niedziela 07 cze 2015, 23:49
Posty: 111
Lubisz loty na limicie ;) będzie moc! ale i będzie ryzyko :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 wrz 2016, 06:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03
Posty: 2038
Lokalizacja: Gdynia
No to mały update - doszły do mnie regulatory esc, więc przyszła pora na zmontowanie wszystkiego.

Na pierwszy rzut poszły kable schowane w rurkach ramion - zastosowałem dość grube żyły (2,5mm2) co daje AWG 14. - dlaczego - ano dlatego, że obliczyłem sobie spadek napięcia przy prądzie 15A na obwodzie 3fazowym 3żyłowym - i tak wyszło, że taki zastosowywałem :D
Kolejny krok... - szukanie miejsca na MINI ESC :) - rama wydaje się duża, ale jak chce się wszystko maksymalnie schować to już nie ma tak lekko.... - w każdym razie ESC są schowane o tak:

Obrazek
Obrazek

przed lutowaniem kabli do esc oczywiście sprawdzone kierunki obrotów silników, po lutowaniu nowa koszulka termo.
Całość po złożeniu sprawdzona - kopter się uzbraja, silniki się rozkręcają równocześnie, każdy w dobrą stronę. Jako, że zastała mnie noc..... postanowiłem zważyć całość Z BATERIĄ - pożyczoną od kolegi - żałuję, że nie mam zdjęcia wagi samej baterii - musicie uwierzyć na słowo, że bateria waży ok 1kg (8000mAh 6S)

Obrazek

Wynik: 2,734 kg.
ciąg 4 silników na połowie manetki gazu = 3kg... - jest dobrze :) :) :)

Przede mną jeszcze ustawienie silników prosto na rurkach - no i można wylatywać :) :)

_________________
Andrzej "Kuczy"

Moje quadro TAROT class 780 - w trakcie budowy: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
Moja piękna S-500 [Zakończona]: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=31760


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 wrz 2016, 09:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 01 sie 2015, 11:54
Posty: 80
Lokalizacja: Kraków
kuczy jak wylecisz to ze byś jeszcze cało wrócił :)... Powiedz mi co to za dziwne linki stalowe idą wzdłuż podwozia , ja takich nie mam... do czego one służą ,prócz kilku gram wagi ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 wrz 2016, 10:41 
Offline

Rejestracja: niedziela 26 cze 2016, 08:39
Posty: 14
Podejrzewam że to linki od dzwigania podwozia po starcie . Kuczy pisał wcześniej że będzie coś takiego montował. Pytanie to samo co to http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__77209__Tarot_Replacement_Small_Retractable_Landing_Gear_Device.html

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 wrz 2016, 14:19 
Offline

Rejestracja: piątek 12 sie 2016, 07:23
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Gdzie kupiłeś LittleBee 30A, też sie przymierzam do nich, a podobno dużo podróbek jest.
Czyli po testach możesz je polecić do quadcoptera, mimo że są dedykowane do wyścigówek.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 wrz 2016, 20:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03
Posty: 2038
Lokalizacja: Gdynia
ko17 pisze:
Powiedz mi co to za dziwne linki stalowe idą wzdłuż podwozia , ja takich nie mam... do czego one służą ,prócz kilku gram wagi ?

Chyba do niczego, oprócz trzymania bogi w razie jej złamania? - w każdym razie linki nie są napięte, tak było ;)

aflo1 pisze:
Gdzie kupiłeś LittleBee 30A, też sie przymierzam do nich, a podobno dużo podróbek jest.
Czyli po testach możesz je polecić do quadcoptera, mimo że są dedykowane do wyścigówek.

Tak, słyszałem, że jest wiele podróbek - sam nie wiem czy mam oryginały.
zakupiłem je w ABC-RC. Czy polecam - jeszcze nie, bo test był tylko jeden - z silnikiem i śmigłem na wadze kuchennej (kilka postów wyżej) - Aby cokolwiek powiedzieć, myślę, że muszę jednak poczekać na jakieś może 10 lotów przy różnej dynamice etc... za mało danych aby się wypowiedzieć. Nie wybuchają po podłączeniu do 6S, co czasami się zdarzało z innymi esc.

_________________
Andrzej "Kuczy"

Moje quadro TAROT class 780 - w trakcie budowy: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
Moja piękna S-500 [Zakończona]: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=31760


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 23 wrz 2016, 07:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 01 sie 2015, 11:54
Posty: 80
Lokalizacja: Kraków
Podejrzewam że to linki od dzwigania podwozia po starcie . Kuczy pisał wcześniej że będzie coś takiego montował. Pytanie to samo co to http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__77209__Tarot_Replacement_Small_Retractable_Landing_Gear_Device.html

Shepp ten link co dałeś to jest mechanizm dokładnie ten sam co ja mam u siebie,kuczy ma zupełnie inny i z tego co widziałem wcześniej to on ma do niego jakiś sterownik , podnoszą i opuszczają się mu dość wolno te nogi , no ale te jego podwozie widocznie tak ma.Oglądnij Shepp sobie filmik kuczego i mój tak dla porównania


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 23 wrz 2016, 07:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 16 lip 2015, 21:32
Posty: 444
Lokalizacja: Płock / Włocławek / Toruń
Tak dla informacji jakby ktoś miał problem z wolnym podnoszeniem podwozia TL65B43 lub jego niecałkowitym podniesieniu warto podbić napięcie do 6V. Przy 5V i założeniu lipo buzera na nogę serwo miało problem z podniesieniem do końca. Zakres pracy serwa to 4.8-6.4V. Nie wiem jak działa serwo kuczego ale możliwe że podobny zabieg poprawi trochę sytuację z wolnym podnoszeniem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 616 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 42  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.