Carbonowe latadło

Heli, koptery, lotnie, balony, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 1558
Rejestracja: niedziela 24 lip 2011, 20:15
Lokalizacja: Białystok/Grajewo

Carbonowe latadło

Post autor: Grzechu »

No hej,

Coby nie było w dziale zastoju, teraz ja bedę relacjonował budowę quada. Wersja budżetowa, oprócz kontroleru, bo nim będzie pix.

Rctimer 5010 360kv + 17x5.5"
regle dys sn20A (mikruski 7gramowe)
pix + drotek m8n
4s 10Ah
gopro + feiyu 3d

W zasadzie mam wszystko do budowy, nie mam ino rurek, bo Darek się dogaduje i dogaduje z Chińczykiem :-P

W międzyczasie pociąłem na cnc kejsik na GPS, BB, mocowania silników i podwozia. Wpierw miały być rurki 14mm i pod takie pofrezowałem, ale pomyślałem, pomyślałem i dorobiłem nowy komplet na 16mm. Może ktoś chce na 14? :) BB mają skos 5 stopni. CP będzie z wungla 1.5mm, mocowania aku i pixa z wungla 1mm. Podwozie tyż wungiel.

Przewidywana waga bez gimbala ~czteropak browarku w puszce, czyli jakieś 2kg :) Mam też nadzieję na czas lotu > 30minut

Dopiero na dniach będe frezował CP i może w końcu rurki wjadą do PL.

Aby nie było dla Was za prosto, może ktoś mi doradzi. Czy jest sens wymieniać przewody silnika na drut nawojowy? Siedzi tam 18awg. Dorwałem kawałek drutu 0.75mm (lepszy byłby 1mm) i zastanawiam się czy pakować się w to.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
mauer
Posty: 223
Rejestracja: wtorek 02 paź 2012, 21:06
Lokalizacja: Osowa

Re: Carbonowe latadło

Post autor: mauer »

Grzechu pisze:W zasadzie mam wszystko do budowy, nie mam ino rurek
Rurki 16mm 3k dostaniesz od ręki u Pitlab-a. Nie żebym reklamował sklep ;-) , ale też jestem w pilnej potrzebie i tam dostałem je od ręki.

A zdradzisz jakiego materiału użyłeś na boomblocki ?
Różne aeroplany...
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 1558
Rejestracja: niedziela 24 lip 2011, 20:15
Lokalizacja: Białystok/Grajewo

Re: Carbonowe latadło

Post autor: Grzechu »

Wiem, że w wielu sklepach jest 16mm, ale tylko u darka widzę 10/8 3K. A takiej trzeba na podwozie i szyny mocujące aku/gimbala. Więc szkoda bulić za wysyłki.

Poliacetal :)

EDIT - scalenie

postępy postępy ;)

Przy okazji, nowe rurki o splocie siatkowym od Darka z carbon cnc wydają się być spoko. Ładny mat, ładny splot, waga 70g dla 16/14 i 40g dla 10/8. Wymiarowo idealne nie są, bo rurka 10mm w jednym miejscu wchodzi we frezowany element z luzem, kilka cm dalej już się nie przeciska. No ale cena przyjemna. Jedna rurka z defektem fabrycznym, ale na szczęście to na podwozie więc mi nie przeszkadza.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Carbonowe latadło

Post autor: darek »

niestety ale żadna rurka węglowa nawet ta najdroższa nie jest perfekcyjna wymiarowo, oficjalnie średnice wahają się +- 0.1mm a nieoficjalnie spotkałem się z różnicą nawet do 0,5mm przy bardzo grubych rurkach
rurki EKO mogą mieć drobne niedociągnięcia - cena przede wszystkim - jakkolwiek uważam, że producent I tak się nardzo postarał biorąc pod uwagę właśnie cenę

za to nic nie napisałeś o sztywności :)

EDIT - scalenie

no I powodzenia przy budowie
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 1558
Rejestracja: niedziela 24 lip 2011, 20:15
Lokalizacja: Białystok/Grajewo

Re: Carbonowe latadło

Post autor: Grzechu »

Sztywność bardzo dobra, po wstępnym skręceniu wypas :)

No i po wstępnym skręceniu zwątpiłem w sens takiego kolosa i po co się pchałem w 17" dla gopro... Ledwo do auta mi toto wejdzie (i to bagażnikiem) :P A gimbal musi być teraz kilometr do przodu przez te kręcioły.

Waga jak zwykle większa niż wyliczana. Ramka coś ciężko wyszła. To co na foto to 1100g (bez gimbala). Aku 800g czyli 1900 + pix i rc. Czyli do lotu z gimbalem i fpv około 2200g. Chciałem mniej, wyszło jak zawsze :-P

Obrazek

Obrazek
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Carbonowe latadło

Post autor: darek »

no to ci powiem po co: gdybyś zamocował jakiekolwiek inne śmigła latałbyś 2 razy krócej
co do montażu gimbala to raczej pomyśl o przesunięciu go do tyłu, na tak długich rurkach możesz mieć problem z wibracjami, lepiej obniż gimbala by nie było widać śmigieł (co dużo nie pomoże) I zmień obiektyw, za 10 USD można kupić 4,35 I mieć konty proste a nie fisheye, który już dawno mocno się przejadł - przy nowym obiektywie zniknie problem ze śmigłami
I ostatnia rzecz: skróć rurki ramion tak mocno jak to jest możliwe, te śmigła mają tendencję do wprowadzania ramion w drgania, możesz jeszcze zmienić śmigła na 15 cali, na przykład 15x52 - uzyskasz 20mm na długości rurki, zmniejszenie wydajności o jakieś 15% I kompletny brak wibracji
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 1558
Rejestracja: niedziela 24 lip 2011, 20:15
Lokalizacja: Białystok/Grajewo

Re: Carbonowe latadło

Post autor: Grzechu »

Myślałem o obiektywie ale naczytałem się że jakość do bani za takie pieniądze. No ale może się skuszę. Ramiona są na styk, miedzy śmigłami 1.5-2cm.

Wydaje mi się ze przy wadze 2200-2300 4s i 15" to bedzie za słabo. Najwyżej zejde do 15" i podniose napięcie, ale wolałbym uniknąć zachodu ze sprzedażą i kupnem aku :)
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Carbonowe latadło

Post autor: darek »

motory jakie masz dają około 800 gram ze śmigłami 15 cali I 1000 gram ze śmigłami 17 cali, tak, 15 cali przy tej wadze to troche mało
co w twoim kopterze jest takie ciężkie? waży troche dużo
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 1558
Rejestracja: niedziela 24 lip 2011, 20:15
Lokalizacja: Białystok/Grajewo

Re: Carbonowe latadło

Post autor: Grzechu »

Rama to około pół kilo. Jak na nią patrzę, to może maks 50g dałoby się oszczędzić odchudzając plastiki, ale więcej nie widzę możliwości. Sam gps droteka z casem to 50g. Grosz do grosza... Zresztą, u Ciebie jak pamiętam było około 1300g bez aku. U mnie waży 1100 (bez pixa i odbiornika). Więc z nimi jakieś 1200. Ty miałeś składane podwozie, więc wychodzi praktycznie to samo :) Nie wiem, jak lżej to zrobić, chyba, że papierowe BB, bez CP i z silnikami przykręconymi bezpośrednio do rurek :D

Cytując Ciebie:

"myślałem, że będzie lżej ale się troche przeliczyłem, jednak ESC, FC i śmigła nimało dodają do całej mechaniki" :-D
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Carbonowe latadło

Post autor: darek »

o ile pamiętam teo motory jakie masz są troche mało rozwojowe
mam na myśli, że przy tej wadze koptera powinienieś użyć baterie 4s (800 gram) I żadnej innej
lżejsza mogła by być ale ciąższa będzie za ciężka bo max ciąg motoru ze śmigłem 17 cali to 1kg
a dalej wyjdzi ci jak wyjdzie
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 1558
Rejestracja: niedziela 24 lip 2011, 20:15
Lokalizacja: Białystok/Grajewo

Re: Carbonowe latadło

Post autor: Grzechu »

No baterie mam 4s 10ah 800g :) wiekszej nie planuje
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 1558
Rejestracja: niedziela 24 lip 2011, 20:15
Lokalizacja: Białystok/Grajewo

Re: Carbonowe latadło

Post autor: Grzechu »

Panoćki, jakaś porada jak idealnie poziomo ustawić silniki na rurach które są pod kątem? Przy zerowym kącie rur jest łatwo, wystarczy kłaść na 2 silniki listwę i się ułożą. Ale przy kącie... nie mam pomysłu, który by nie wymagał dorabiania przyrządów. Póki co ustawiłem na małą poziomicę, czyli na CP przy danej rurce ma być poziom i potem bezpośrednio na silniku. No ale to dokładność na oko... :-)
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Carbonowe latadło

Post autor: darek »

w kopterze zwykle tyle rzeczy jest różnie nierówno, że ustawienie motorów na oko wystarczy
jedynie uważaj bo podczas skręcania zacisków możesz pochylić motor
Awatar użytkownika
ci3jk4
Posty: 1576
Rejestracja: środa 25 kwie 2012, 16:35
Lokalizacja: Gdańsk / Straszyn

Re: Carbonowe latadło

Post autor: ci3jk4 »

Heh, nawet ładnie to wygląda jak na rurki 16mm.
Waśnie kiedyś kupiłem zestaw rurek i obejm z myślą o takim projekcie tylko z pochylanymi do środka ramionami/silnikami i układzie x8.
Jakoś chęci mi miałem, ani czasu i wszystko leży na półce, głównie z tego powodu że w pewnym momecie pomyślałem "po co mi taki gigant do wożenia gopro" :)
Kibicuję mocno, bo może dzięki temu kiedyś ruszę ze swoją wersją :)
Imho na oko/z poziomicą wystarczy, bo tej części stopnia wychylenia nawet nie zauważysz.
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 1558
Rejestracja: niedziela 24 lip 2011, 20:15
Lokalizacja: Białystok/Grajewo

Re: Carbonowe latadło

Post autor: Grzechu »

ci3jk4 pisze: Waśnie kiedyś kupiłem zestaw rurek i obejm z myślą o takim projekcie tylko z pochylonymi do środka ramionami/silnikami i układzie x8.
No ja też mam pochylenie 5 stopni na obejmach przy CP :)

Ok, więc będzie na oko. Mechanika gotowa, zabieramy się za pixa, póki co więcej o nim czytam niż robię, ale powoli w głowie sklejają się informacje co do czego :)
ODPOWIEDZ