MCopter-moja wariacja nt. Tricoptera V2.5

Heli, koptery, lotnie, balony, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Mikx
Posty: 13
Rejestracja: czwartek 20 lis 2014, 16:33
Lokalizacja: Ostróda/Warszawa/Kraków

MCopter-moja wariacja nt. Tricoptera V2.5

Post autor: Mikx »

Cześć ! :D
Na początek chciałem się przedstawić, czytam to forum i inspiruję się Waszymi konstrukcjami już od paru lat, jednak dopiero niedawno założyłem konto. ;-)

Jeśli chodzi o moją przygodę z modelarstwem zdalnie sterowanym to zajmuję się tym już od ok 7-8 lat.
Jakiś czas temu, postanowiłem spróbować swoich sił w copterach i tak powstała pierwsza konstrukcja:

Obrazek Obrazek

Świąteczne oświetlenie :lol: W powietrzu z takimi dyndającymi świecącymi bombkami wyglądał bardzo przebojowo :-D
Obrazek

Pierwszy był zrobiony na wg planów RCExplorer Tricopter V2.5. Konstrukcja dzielnie przelatała u mnie ok 10h wprowadzając mnie w tajniki sztuki pilotowania ( oraz obsługi ) wielowirnikowców. Latałem nim praktycznie w każdym wolnym momencie, jednak ok miesiąca temu,
z bliżej niewyjaśnionych powodów „zaliczyłem crash’a” :roll:

Lecąc na siebie, jeden z silników stracił moc i kopter chcąc nie chcąc „wylądował” :P
Miałem kamerę na pokładzie, pakiet miał jeszcze trochę prądu i raczej to nie był błąd pilotażu.
Najprawdopodobniej stało się coś z reglem/silnikiem lub FC.

Nowa konstrukcja, to MCopter:
Projektowanie zajęło mi jakieś ( w sumie ) 20-30h, elementy wycięte u kolegi JR65,
a węglowe rurki fi 16/14 od Carbon-cnc. Serdecznie polecam ! ;-)

Projekt:
ObrazekObrazek Obrazek

MCopter już wycięty:

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Założenia projektowe:
- latadełko z większą płytką główną niż poprzednik ( David z RCExplorer latał z KK mini a moja KK2.1.5 zajmowała, razem z obudową, gdzieś z 70% powierzchni górnej płytki;
- składane ramiona;
- ramiona krótsze od poprzedniej wersji ( poprzednio 48 cm, teraz ~46 cm );