Photoshipone 2XPT
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
- From_heaven
- Posty: 1301
- Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 13:04
- Lokalizacja: Kraków
Photoshipone 2XPT
Wreszcie przyszła paczka z PS1 z Arizony i udało mi się zakończyć składanie wszystkiego do kupy. Trex 600ESP został wyposażony w napęd 12S: motor Century 565kv, regler CC 80HV ICE (być może wymienię na Kontronika). Wyposażenie FPV to samo, co w moim Trexie450. Dla operatora kamery wsadziłem Lawmate 1.2ghz 500mw.
Jutro chciałbym sprzęt sprawdzić w locie, choć dalej walczę z żyrkiem, które ma stabilizować pochył kamery. Wsadziłem 401 i za nic w świecie nie udaje mi się jej wyregulować, żeby działała dobrze. Jest tak, że gdy pochylam helika do przodu, żyroskop kompensuje ten ruch mniej, niż gdy pochylam go do tyłu. W efekcie po kilku takich ruchach kamera jest skierowana prawie pionowo w dół.
Jutro chciałbym sprzęt sprawdzić w locie, choć dalej walczę z żyrkiem, które ma stabilizować pochył kamery. Wsadziłem 401 i za nic w świecie nie udaje mi się jej wyregulować, żeby działała dobrze. Jest tak, że gdy pochylam helika do przodu, żyroskop kompensuje ten ruch mniej, niż gdy pochylam go do tyłu. W efekcie po kilku takich ruchach kamera jest skierowana prawie pionowo w dół.
- From_heaven
- Posty: 1301
- Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 13:04
- Lokalizacja: Kraków
Oj, modzić to można dużo, co nie zmienia faktu że żyro podaje tylko sygnał "relatywny", czyli szybkość obrotu w danej osi, a do stabilizacji potrzeba sygnału absolutnego, czyli odchylenia danej osi od poziomu. Po pewnym czasie samo żyro się "zgubi" i poziom już nie będzie poziomem.
Fizyki panie nie oszukasz.
Fizyki panie nie oszukasz.
Pzdr. -----MIŚ-----
- From_heaven
- Posty: 1301
- Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 13:04
- Lokalizacja: Kraków
No z tego filmiku wynika tylko, że kuk trzęsie się jak galareta
A tilt Panie Diem chodzi bez zarzutu. Rzeczywiście całość sprawia dużo solidniejsze wrażenie niż mktr. Z resztą wystarczy zobaczyć na rozmiar. Żeby do mktr wsadzić canona 550 trzeba trochę podpiłować konstrukcję. Tutaj prawie zmieściłby się jeszcze jeden taki aparat. Niestety odbija się to na wadze. zważyłem 2xpt przed zamontowaniem i wyszło 700g. Cały helik gotowy do lotu waży 5 i pól kilo. Trochę sporo jednak.
A tilt Panie Diem chodzi bez zarzutu. Rzeczywiście całość sprawia dużo solidniejsze wrażenie niż mktr. Z resztą wystarczy zobaczyć na rozmiar. Żeby do mktr wsadzić canona 550 trzeba trochę podpiłować konstrukcję. Tutaj prawie zmieściłby się jeszcze jeden taki aparat. Niestety odbija się to na wadze. zważyłem 2xpt przed zamontowaniem i wyszło 700g. Cały helik gotowy do lotu waży 5 i pól kilo. Trochę sporo jednak.
- From_heaven
- Posty: 1301
- Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 13:04
- Lokalizacja: Kraków
3xpt waży i kosztuje drugie tyle, wiec odpuscilem temat. Dzisiaj był pierwszy oblot. Wiało 6 m/s wiec trochę trzeslo helikiem, ale jeszcze nawet nie ustawilem dobrze krzywych, wiec pierwsze zawisy dosyć nerwowe. Natomiast nie ma drgan od wirnika, co mnie bardzo cieszy. No i na tym silniku na 12s mimo tej monstrualnej wagi helik lata jak piorko, a silnik i regiel zimne.
Wybaczcie koledzy ale zaintrygowany tym wspaniałym widokiem mam ochotę zapytać :
co to daje, że na nosie tego pięknego helikoptera wisi lustrzanka
To fakt wygląda pięknie, markowo,
imponuje mi
Ale głównie imponuje mi odwaga konstruktora i oblatywacza tej platformy
Sam jestem zapalonym fotografem amatorem i też jestem uzależniony od lustrzanki. Ale tylko z jednego powodu. Pozwala na zmianę obiektywu stosownie do sytuacji by w pełni wykorzystać możliwości aparatu w pomieszczeniach i w plenerze.
Czy to jest potrzebne przy fotografowaniu z powietrza ?
Tu przydaje się krótka ogniskowa, szeroki kąt mniej podatny na drgania
Widzi więcej, ma większą głębię ostrości i łatwiej zrobić ostre nieporuszone zdjęcie
Zoom lustrzanki zmieniamy ręcznie kręcąc obiektywem ( raczej nieprzydatne )
Aparat kompaktowy ma przeważnie zoom zmieniany elektrycznie co można wykorzystać
Kompakt jest mniejszy, lżejszy i odporniejszy na udary
Niestety nie jest trendy
Napisałem to trochę na przekór bo jak patrzę na ten piękny zestaw to szkoda mi takiego aparatu. Oczywiście zaraz się wyda że helik jest cenniejszy ale we mnie odezwał się fotoamator więc z góry przepraszam jeśli podpadłem
Pozdrawiam
Krzysiek
co to daje, że na nosie tego pięknego helikoptera wisi lustrzanka
To fakt wygląda pięknie, markowo,
imponuje mi
Ale głównie imponuje mi odwaga konstruktora i oblatywacza tej platformy
Sam jestem zapalonym fotografem amatorem i też jestem uzależniony od lustrzanki. Ale tylko z jednego powodu. Pozwala na zmianę obiektywu stosownie do sytuacji by w pełni wykorzystać możliwości aparatu w pomieszczeniach i w plenerze.
Czy to jest potrzebne przy fotografowaniu z powietrza ?
Tu przydaje się krótka ogniskowa, szeroki kąt mniej podatny na drgania
Widzi więcej, ma większą głębię ostrości i łatwiej zrobić ostre nieporuszone zdjęcie
Zoom lustrzanki zmieniamy ręcznie kręcąc obiektywem ( raczej nieprzydatne )
Aparat kompaktowy ma przeważnie zoom zmieniany elektrycznie co można wykorzystać
Kompakt jest mniejszy, lżejszy i odporniejszy na udary
Niestety nie jest trendy
Napisałem to trochę na przekór bo jak patrzę na ten piękny zestaw to szkoda mi takiego aparatu. Oczywiście zaraz się wyda że helik jest cenniejszy ale we mnie odezwał się fotoamator więc z góry przepraszam jeśli podpadłem
Pozdrawiam
Krzysiek
no tak, ale jak Krzys slusznie zauwazyl glebia w powietrzu raczej sie nie przydajediem pisze:Krzysiu, swiat sie zmienia. Lustrzanki nie sluza juz do robienia zdjec tylko do krecenia filmow. Dzieki wielkosci matrycy i głębii obraz jest porownywany do kamery red one - jakies 100tys.
natomiast fakt jest faktem, ze nawet z dobrego kompaktu nie da sie uzyskac takiej jakosci zdjecia i dynamiki jak z przyzwoitej lustrzanki. nie mowiac juz o wyzszych czulosciach.
wielkosc matrycy robi jednak swoje.
no i co do szerokiego kata to tez raczej trudno pobic lustrzanke