Marcin pisze:Piszesz o nieprzerabianych regulatorach.
Piszę ponieważ to jest jedna z funkcji, których nie mają klony MK. Mamy na pokładzie 12 kanałów PWM, które mogą być dowolnie konfigurowalne. W chwili obecnej mamy to rozplanowane tak:
A) Tricopter z odbiornikiem posiadającym wyjście PPM:
- kanał 1: lewy silnik
- kanał 2: prawy silnik
- kanał 3: tylny silnik
- kanał 4: nieużywany
- kanał 5: nieużywany
- kanał 6: serwo ogonowe
- kanał 7: nieużywany
- kanał 8: nieużywany
- kanał 9: nieużywany
- kanał 10: wejście sygnału PPM z odbiornika
- kanał 11: nieużywany
- kanał 12: nieużywany
B) Tricopter z odbiornikiem 4-o kanałowym:
- kanał 1: wejście sygnału AILERON z odbiornika
- kanał 2: wejście sygnału ELEVATOR z odbiornika
- kanał 3: wejście sygnału THROTTLE z odbiornika
- kanał 4: wejście sygnału RUDDER z odbiornika
- kanał 5: nieużywany
- kanał 6: nieużywany
- kanał 7: nieużywany
- kanał 8: lewy silnik
- kanał 9: prawy silnik
- kanał 10: tylny silnik
- kanał 11: serwo ogonowe
- kanał 12: nieużywany
C) Tricopter z odbiornikiem 6-cio lub 7-mio kanałowym:
- kanał 1: wejście sygnału AILERON z odbiornika
- kanał 2: wejście sygnału ELEVATOR z odbiornika
- kanał 3: wejście sygnału THROTTLE z odbiornika
- kanał 4: wejście sygnału RUDDER z odbiornika
- kanał 5: wejście sygnału aktywującego silniki
- kanał 6: wejście sygnału regulacji parametru TI
- kanał 7: wejście przełącznika trybów lotu ADF i HDF
- kanał 8: lewy silnik
- kanał 9: prawy silnik
- kanał 10: tylny silnik
- kanał 11: serwo ogonowe
- kanał 12: nieużywany
W quadrokopterze będzie identycznie z następującą różnicą:
- lewy silnik = lewy przedni silnik
- prawy silnik = prawy przedni silnik
- tylny silnik = lewy tylny silnik
- serwo ogonowe = prawy tylny silnik
Ponieważ w przypadku większej ilości ramion (hexa, octo) musielibyśmy zmusić klientów do stosowania odbiorników w wyjściem PPM, dlatego rozpoczęliśmy prace nad uruchomieniem magistrali I2C. Regulatory oraz moduł sterujący są do tego od początku przygotowane - teraz przyszła kolej na zmiany w firmwarze. Nie przewiduję tutaj problemów ponieważ cały nasz system
miniLOGGERa chodzi na I2C, więc uruchomienie tej transmisji w naszych komponentach nie powinno zając zbyt dużo czasu. Myślę, że do końca tego miesiąca powinien zostać ulotniony zapowiadany hexakopter o ramie wążącej 270g. W docelowej oferowanej w sklepie wersji będzie on sterowany po I2C.
Marcin pisze:Czy to oznacza, ze moge z mojego KK Quadrocoptera wyciagnac 3 regulatory i bezposrednio podpiac pod wasz flightcontroller?
A jakie masz regulatory? Jeśli są wystarczająco szybkie to będzie latał na tych regulatorach. Trzeba będzie tylko zmienić parametry CSDU ponieważ są one ustawione dla naszych regulatorów, które po pierwsze są bardzo szybkie, po drugie symetryczne, czyli tak samo szybko potrafię zwiększyć obroty jak i je zmniejszyć - dzięki temu czas opóźnienia transportowego całego obiektu jest 10 krotnie krótszy niż przy innych rozwiązaniach (czas ten nie był badany - jest to moja subiektywny szacunek).
Marcin pisze:A moze wasz FC obsluguje quady? Wtedy bym tylko sobie mozg wymienil w moim ;)
Prawie obsługuje
. Quad już lata, ale brakuje mu jeszcze softu na PCta oraz kilku funkcji, których do tej pory jeszcze nie dorobiliśmy. Chcemy, żeby do końca miesiąca quadrocopter Hornet-X4L był w ofercie. Quad będzie mógł być zbudowany na naszej ramie z trzema rodzajami ramion:
1) rurki okrągłe o średnicy 10mm
2) profile kwadratowe 10x10
3) profile kwadratowe 12x12
4) specjalne ramiona z G10 o grubości 2mm
Rurki okragłe
Dlaczego są dobre:
- rurki okrągłe wyginają się przy krecie (działają jak bezpiecznik) przez co ewentualne straty są niewielkie
- bardzo łatwo jest zmienić rurkę, ponieważ wystarczy okręcić 3 śruby
- dodatkowe osłony zabezpieczają silniki, dzięki czemu to co najcenniejsze jest chronione
- stawiają najmniejszy opór aerodynamiczny
- można je dorobić we własnym zakresie przy pomocy piły oraz pilnika do metalu
Jakie mają mankamenty:
- dodatkowe elementy mocujące podnoszą wagę modelu
- wibracje przy video i FPV są większe niż przy innych konstrukcjach
- po krecie trzeba sprawdzić całą konstrukcję ponieważ od uderzenia silniki mogą się obrócić na rurce
Profile kwadratowa 10x10
Dlaczego są dobre:
- zapewniają dużą sztywność konstrukcji
- można uzyskać mniejsze wibracje mechaniczne (mają dwie osie symetrii w których mogą drgać)
- można przykręcić silniki bezpośrednio do nich bez elementów pośredniczących
- przy ich użyciu można uzyskać mniejszą masę modelu
- łatwo można do nich przykleić oświetlenie platformy
- można je dorobić we własnym zakresie przy pomocy piły oraz pilnika do metalu
Jakie mają mankamenty:
- przy krecie nie poddają się tak łatwo przez co straty mogą być większe
- ciężko w nich schować przewody łączące silniki z regulatorami
Profile kwadratowa 12x12
Dlaczego są dobre:
- takie same jak 10x10 oraz
- łatwiej przez nie przewlec przewody
Jakie mają mankamenty:
- takie same jak 10x10
Ramiona z G10
Dlaczego są dobre:
- ze względy na własności materiału nie wibrują w płaszczyznach X i Y
- wytrzymałość mechaniczna jest bardzo duża
- dzięki elastyczności przy mniejszych kretach straty są najmniejsze
- stanowią jednocześnie ramię i osłonę silnika
Jakie mają mankamenty:
- przy dużym krecie mogą spowodować uszkodzenie ramy
- stawiają największy opór aerodynamiczny przy szybkich przelotach
- są najdroższe ponieważ wymagają stosowania technologii CNC do ich przygotowania