yyy nie rozumiem. Przecież OSD pobiera dane z GPS a nie z warunków atmosferycznychPiotrowy pisze:A jak wieje, to i OSD błędnie wskarze kierunek do bazy
Easy Glider FPV by Kuba
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
- szymon_wolebez
- Posty: 1241
- Rejestracja: środa 03 lut 2010, 18:33
- Lokalizacja: WARSZAWA
ECO, zgadza sie.,Ale !!
Wyobraz sobie sytuacje ze model skierowany jest dziobem w strone bazy, ale silny wiatr powoduje ze nie leci do przodu tylko sie cofa. OSD ktore nie ma kompasu okresla kierunek lotu tylko na podstawie zmiany wspolrzednych GPS, a te pokazuja ze "uciekasz" od bazy. Efekt ? OSD pokaze ze baze masz za plecami, pomimo tego ze naprawde masz ja wprost przed soba. W normalnych warunkach wszystko gra, model zazwyczaj porusza sie wzgledem ziemi do przodu, ale wiatr spychajacy model potrafi nawywijac przy OSD.
Grzesiek
Wyobraz sobie sytuacje ze model skierowany jest dziobem w strone bazy, ale silny wiatr powoduje ze nie leci do przodu tylko sie cofa. OSD ktore nie ma kompasu okresla kierunek lotu tylko na podstawie zmiany wspolrzednych GPS, a te pokazuja ze "uciekasz" od bazy. Efekt ? OSD pokaze ze baze masz za plecami, pomimo tego ze naprawde masz ja wprost przed soba. W normalnych warunkach wszystko gra, model zazwyczaj porusza sie wzgledem ziemi do przodu, ale wiatr spychajacy model potrafi nawywijac przy OSD.
Grzesiek
Po pierwsze model nigdy nie cofa się do przodu
Po drugie - obejrzyj dokładnie film Kuby. Wcale nie pełen gaz tylko łagodne szybowanie i nawet niewielki ale jednostajny wiatr wystarczy żeby przesunąć model a przy odpowiedniej wysokości nawet tego nie zauważysz. Niestety jesteśmy przyzwyczajeni że samolot leci w kierunku w którym skierowany ma dziób a przy wietrze - nawet delikatnym - nie zawsze jest to prawda. W zimie zrobiłem sobie "zawis" gapiąc się modelem na bazę - prędkość najpierw spadła do zera a z czasem nieco wzrosła (3-5km/h) ale strzałeczka pokazała bazę za plecami.
Także OSD dobra rzecz ale trzeba znać jej ograniczenia bo można skończyć jak niektórzy kierowcy - w środku lasu albo jadąc pod prąd autostrady.
Po drugie - obejrzyj dokładnie film Kuby. Wcale nie pełen gaz tylko łagodne szybowanie i nawet niewielki ale jednostajny wiatr wystarczy żeby przesunąć model a przy odpowiedniej wysokości nawet tego nie zauważysz. Niestety jesteśmy przyzwyczajeni że samolot leci w kierunku w którym skierowany ma dziób a przy wietrze - nawet delikatnym - nie zawsze jest to prawda. W zimie zrobiłem sobie "zawis" gapiąc się modelem na bazę - prędkość najpierw spadła do zera a z czasem nieco wzrosła (3-5km/h) ale strzałeczka pokazała bazę za plecami.
Także OSD dobra rzecz ale trzeba znać jej ograniczenia bo można skończyć jak niektórzy kierowcy - w środku lasu albo jadąc pod prąd autostrady.
- Wojtass_nt
- Posty: 983
- Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
- Lokalizacja: Nowy Targ