Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest wtorek 16 paź 2018, 20:09


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: poniedziałek 05 maja 2014, 21:25 
Offline

Rejestracja: niedziela 09 mar 2014, 08:27
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków
że się wtrącę , do ESII mam zamontowany silnik cobry 2217/12 KV=1550 Z pakietem 2200 idzie jak rakieta, na brak mocy nie narzekam wiec polecam :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 07 maja 2014, 12:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Posty: 871
Lokalizacja: Warszawa
Mam ten sam silnik. Na początku miałem do tego APC 6x5.5, ale po ułamaniu na przeszkodzie terenowej zmieniłem na APC 7x5 (w instrukcji od tej kobry piszą, że odpowiednie). Startuję Easym na 25-30% gazu, generalnie nie mam potrzeby przekraczania 50%, ale nie wiem czy to dobrze, bo silnik chyba nie wchodzi nigdy w optymalny zakres pracy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 07 maja 2014, 16:43 
Offline

Rejestracja: środa 26 mar 2014, 11:43
Posty: 5
Lokalizacja: Gąbin
Nie wiem czy o ten silnik turnigy chodziło ale warto zobaczyć :-)
Slniki turnigy D2826 2200 kv ma duży pobór prądu ale daje efekt :mrgreen:
http://m.youtube.com/watch?v=Saj_0H6XkFs

_________________
Nie poddawaj się, Waĺcz!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 03 lip 2014, 17:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 01 gru 2010, 20:20
Posty: 215
Lokalizacja: Siemianowice
Ja miałem taki silnik EMAX GT2210/11 z oryginalnym śmigłem i osiągi jak i długość lotu z osprzętem FPV był zadawalający.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 09 wrz 2014, 18:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11843
Lokalizacja: Mikoszewo
Izzi się trochę odleżał w szafie na czas eksperymentów z FX-61 i X-14 ale stwierdziłem że jednak wrócę do najwierniejszej z platform. W ramach renowacji samolot dostał nową taśmę izolacyjną na nos (czarną oczywiście) i najnowszy eLeReS V2, zostały uporządkowane kable od serw i wprowadzono dietę odchudzającą. W ramach tejże GoPro2 ustąpiła miejsca Mobiusowi a co za tym idzie kabinka uległa drastycznej przebudowie.

Stelaż został wykonany ze spienionego PCV (ten sam materiał którego Bartwaw używa do robienia swoich słynnych ramek do GP)


Obrazek

Obrazek

Dzięki zastosowaniu oryginalnego Mobiusowego łoża mogę łatwo wypiąć czy podmienić kamerę.

Obrazek

Zrobiłem też zasilanie z baterii napędowej przez RECOM'a dzięki czemu nie musze się martwić czy naładowałem kamerę przed lotem.

Za moją namową Kefir również wywlókł z zakamarków swojego Czarnonosego i trochę poświrowaliśmy przy niedzieli. UWAGA - wiało więc przed oglądaniem zalecam coś na chorobę morską. Szczególnie osobom przyzwyczajonym do ujęć z trzyosiowych gimbali :mrgreen:


_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 09 wrz 2014, 19:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 11 gru 2012, 18:40
Posty: 158
Lokalizacja: Blisko Wawy :)
No fajnie fajnie:) Teraz chyba mocniej wiało jak kiedyś u Ciebie byłem. Przebudowa też zacna. Dużo więcej czasu w powietrzu zyskałeś ?

_________________
Wszystko co lata :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 09 wrz 2014, 19:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11843
Lokalizacja: Mikoszewo
Szczerze - nie sprawdzałem. Poza tym słabo kontrolowałem jak było za czasów GP2 więc z porównaniem będzie ciężko :mrgreen:

Za to masowo:
Samo GP2 z customową osłonką na obiektyw = 120g
Cała kabina z podstawą, Mobiusem, kamerą płytkową, nadajnikiem i Remzibim - 180g

Co do wiatru - jak ty byłeś to powietrze prawie stało a tu dymało całkiem całkiem.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 28 lip 2016, 22:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11843
Lokalizacja: Mikoszewo
Podczas kręcenia się po niebie dla funu który potem trafił na DF zauważyłem że mimo prób dopieszczenia składanego śmigła, na Mobiusie cały czas mam mniejsze lub większe jello.

http://www.youtube.com/watch?v=TdzBCK_p0Ko 0:53 żeby daleko nie szukać.

Postanowiłem więc poeksperymentować z rozwiązaniami tych z nas dla których jello to chleb powszedni czyli wszelakiej maści poganiaczy kopterów. Jako że Mobiusowate to naturalny wybór dla pilotów racerów więc przekopałem Thingiverse w poszukiwaniu adekwatnego projektu. Pierwotnie zamierzałem zastosować amortyzator trytkowy jednak jest on ciut za wysoki i wymagałby grubszych przeróbek kabinki.

Koniec końców wybór padł na ultra prosty do wykonania projekt by j0bro: http://www.thingiverse.com/thing:351330
Drukłem dwa, w ruch poszły wibroizolatory które swego czasu nabyłem w abc-rc, trochę hotglusia, odchudzanie kabla zasilającego Mobiusa żeby ne przenosił wibracji i wyszło to tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

a działa tak:



Muszę jeszcze wykonać testy w pełnym południowym słońcu ale biorąc pod uwagę że było latane w błyskach zachodzącego i centralnie pod słońce a jello ani ani to wygląda to co najmniej obiecująco.

EDIT - testy w pełnym słońcu wykonane i jest lepiej niż się spodziewałem. Jedyne do czego można się ewentualnie przyczepić to że widać uderzenia wiatru podczas pikowania (luźne wibroizolatory) ale jako że nieczęsto ustawiam maszynę pionowo ku glebie więc myślę że zostawię jak jest.


_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 26 cze 2017, 20:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11843
Lokalizacja: Mikoszewo
Dawno nic się nie działo w wątku bo skoro coś działa to po co poprawiać ale że zasilanie ES'a już dawno powinno zostać zutylizowane więc zdecydowałem się na mały eksperyment z napędem. Jako że chłopaki od zamówień zbiorowych z HK EU nadzwyczaj sprawnie ogarniają temat, postanowiłem sobie zrobić prezent na Dzień Dziecka i zamówiłem pakiety Multistar'a 4000mAh oraz polecany do Easystarowatych Turnigy D2826/6 2200KV. Seria Multistar, ze względu na niskie C jest lżejsza niż inne pakiety o tej samej pojemności (samolot nie jest tak żerny jak kopter więc mogę sobie na to pozwolić) a outrunnery, z racji konstrukcji, są lżejsze niż inrunnery więc zapowiada się czysty zysk tak w masie jak i w ilości Amp'ów na pokładzie.

No to zobaczmy co zyskam przy takiej zmianie. Na pierwszy ogień silniki:

Silniki.JPG
Silniki.JPG [ 1.26 MiB | Przeglądany 1416 razy ]


Wyniki z hamowni wskazują zdecydowaną przewagę mocy outrunner'a. Oba silniki były testowane z tym samym składanym śmigłem Graupner CAM 6x3
Przy zasilaniu na poziomie 11,3V wysłużony ROBBE Roxxy BL2835/16, ważący 93g uzyskał 750g ciągu z 17A co oznacza 44g z każdego Ampera.
Zasilony w ten sam sposób D2826/6, ważący 54g, uzyskał 950g ciągu z 25A co daje 38g z każdego Ampera.
Znaczy to że tracę trochę na wydajności ale zyskuję 200g ciągu i odchudzam model o 39g.

Teraz pakiety:

Pakiety.JPG
Pakiety.JPG [ 1.43 MiB | Przeglądany 1416 razy ]


Zippy 3000mAh 20C, pamiętające jeszcze czasy Cyberdrona to 255g.
Multistar 4000mAh 10C (20C chwilowe) to 252g (!) czyli dieta o kolejne 3 gramy a w zamian za to dodatkowe 1000mAh!
Biorąc pod uwagę że podczas zeszłorocznych Konarzyn, na tych skatowanych Zippy które pewnie mają bliżej 2000mAh niż 3000mAh, udało mi się z pomocą termiki wykręcić ponad 50min lotu to liczę że na nowym setupie i przy dobrej pogodzie godzinka pęknie nawet na krótkich skrzydłach.

Jako że D2826/6 przychodzi w konfiguracji do montażu przed wręgą a nie mam ochoty się certolić z przepychaniem wału więc silnik będzie poza wierzą, zgodnie z propozycją NeXuS'a dwie strony wstecz.

Nowy silnik.JPG
Nowy silnik.JPG [ 900.84 KiB | Przeglądany 1416 razy ]


Co z tego wyniknie? Ano zobaczymy jak przestanie wiać ale cyferki napawają optymizmem :mrgreen: Teraz tylko dobrze wyważyć, wytrymować, zrobić reset drążków w eLeReS AP i jestem gotowy na wakacje :-D

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 26 cze 2017, 20:22 
Offline

Rejestracja: niedziela 26 lut 2012, 21:23
Posty: 628
Lokalizacja: Warszawa
No jestem ciekawy bo sam kiedyś myślałem o tym silniku do Sky Surfera ...
Też czekam na bezwietrzną pogodę i .... doczekać się nie mogę :-/

_________________
Skrzydła .... 600 mm .... 820 mm .... 2000 mm ... :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 26 cze 2017, 21:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Posty: 871
Lokalizacja: Warszawa
A nie wrzucisz teraz regla do gondoli? Mam tak od lat i nic się nie grzeje - ten otwór wentylacyjny od przodu wystarcza, a model zyskuje na estetyce i w sumie aerodynamice też, choć to pewnie mały pryszcz dla niego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 26 cze 2017, 22:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11843
Lokalizacja: Mikoszewo
Pewnie wrzucę ale ostatnio mam taki niż energetyczny że cud Boski i skrzypce że mi się udało za jednym przysiadem pomierzyć silniki, zrobić przeszczep i niczego nie schrzanić.
Z drobiazgów to chciałbym jeszcze wymienić taśmę na natarciu bo zżółkła i ma ochotę się pokruszyć i zrobić (druk?) podstawkę pod VTx bo się kolebie niebezpiecznie na tym swoim rzepiku. Pomalutku do przodu.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 02 lip 2017, 22:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11843
Lokalizacja: Mikoszewo
No i d.....ętka - miało być oblatane w weekend a tym czasem SWMBO zarządziła wyjazd do Olsztyna a pogoda się spaździła do reszty więc podłubałem tylko przy kosmetyce.

Skrzydła dostały nową taśmę na natarcie. Typowa zbrojona szkłem z czasem żółknie.
Poprawka_skrzydeł_1.JPG
Poprawka_skrzydeł_1.JPG [ 4.48 MiB | Przeglądany 1283 razy ]


Klej zaczyna się kruszyć i całość pięknie się rozwarstwia.
Poprawka_skrzydeł_2.JPG
Poprawka_skrzydeł_2.JPG [ 4.2 MiB | Przeglądany 1283 razy ]


A tak to wygląda po zeskrobaniu resztek kleju i położeniu taśmy z tego wątku: viewtopic.php?f=21&t=32960
Górne skrzydło jeszcze ze starą taśmą, dolne z nową.
Poprawka_skrzydeł_3.JPG
Poprawka_skrzydeł_3.JPG [ 4.33 MiB | Przeglądany 1283 razy ]


Za radą NeXuS'a przeniosłem regiel do wieżyczki.
ESC.JPG
ESC.JPG [ 706.69 KiB | Przeglądany 1283 razy ]


No i wreszcie wywaliłem rzepy i dorobiłem ciut bardziej estetyczną półkę na VTX'a.
VTX_pólka.JPG
VTX_pólka.JPG [ 1.09 MiB | Przeglądany 1283 razy ]

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 04 lip 2017, 17:39 
Offline

Rejestracja: niedziela 26 lut 2012, 21:23
Posty: 628
Lokalizacja: Warszawa
Pytanie częściowo związane z tematem ... jak kleisz dwie połówki kadłuba CA uchu Por masz jakąś technikę ? Dobrą i wypróbowaną ...

_________________
Skrzydła .... 600 mm .... 820 mm .... 2000 mm ... :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 04 lip 2017, 19:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Posty: 871
Lokalizacja: Warszawa
Ja EasyStara (mój pierwszy model) kleiłem CA z aktywatorem, ale po tym doświadczeniu wolę teraz skorupy kadłuba kleić UHU Por, bo można spokojnie wszystko posmarować i dopasować bez pośpiechu, na luziku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.