Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest piątek 19 lip 2019, 03:09


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: wtorek 09 lip 2019, 21:47 
Offline

Rejestracja: wtorek 24 paź 2017, 21:51
Posty: 12
Cześć wszystkim, w ostatnim czasie wziąłem się za oblatanie skrzydła Sonicmodell HDwing. Ma ktoś z forumowiczów jakieś doświadczenie z tym samolotem? Jakiego silnika i śmigła używacie? Ja w swoim mam EMAX GT2210/13 1270KV. Zasilam go pakietem 4000mAh 3S i śmigło 9x4.7. Producent podaje, że taka specyfikacja generuje około 800g ciągu, wiadomo, że dynamicznego będzie trochę mniej. Całe skrzydło gotowe do lotu waży około 1030g, niby producent podaje, że max masa startowa to takie 750g, ale przy takim ciągu jaki mam, te 250g nie powinno raczej robić różnicy. Chociaż może robi i to jest problem?
Planuję zamontować silnik mający 2600KV, śmigło 6x4 i pakiet LiIon 4s. Jakieś rady? Ma to sens? Jest to moje pierwsze skrzydło, dlatego trochę błądzę.

FC to Omnibus F4 pro V4 oraz iNAV. Żeby już nie zakładać nowego wątku, zostaliście kiedyś jakoś niemile zaskoczeni przez to oprogramowanie? Bo cały czas się zastanawiam czy jednak nie wymienić Omnibusa na APM'a i Mission Planera, chociaż przewagą Omnibusa jest wbudowane OSD i czujnik prądu. Do V3 po lekkich modyfikacjach da radę wgrać Mission Planera: http://ardupilot.org/copter/docs/common-omnibusf4pro.html?fbclid=IwAR0RGe4gBqL8-zPQPh1gXDrRcnY0GMwho8JMKI5e2gNQouMyp0n-jHk_Ab4. Ja mam niestety V4...

A tu próby lotu:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 09 lip 2019, 22:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12228
Lokalizacja: Mikoszewo
Ja bym sugerował symulator bo te urywki które wstawiłeś, o ile pozwalają na ustalenie czegokolwiek, to wskazują na pewne braki tak w pilotażu jak i w samym rzucie. Co do sugestii:
-wiesz że masz przeciążoną maszynę. 250g to wiele i niewiele. Na pewno nie ułatwia sprawy bo im cięższy samolot tym większej prędkości potrzebuje. Ciągiem bym się nie martwił bo samolot to nie kopter i o ile nie jest akrobatem to ciąg 1:1 nie jest mu potrzebny do szczęścia. Za to niewielka rozpiętość już trochę bruździ. Jak możesz to daj pakiet 3000mAh albo nawet mniej, przynajmniej na czas oblotu.
-skrzydła są bardzo czułe na wyważenie. Zdecydowanie lepiej dać mu trochę więcej na nos niż na tył. Przeważony na nos będzie bardziej ospały, przeważony na tył będzie nie do opanowania.
-ustaw sobie EXPO na drążkach i ogranicz maksymalne wychylenia. Wtedy twoja nerwowość nie będzie się tak przekładać na model.
-rzucaj POZIOMO!!! Nie rozpędzisz go dobrze rzucając w górę a jak już ustaliliśmy, jest z niego klusek i będzie tej prędkości potrzebował. Najlepiej daj komuś - niech zamiast trzymania kamery rzuci ci maszynę a ty obie łapy na aparaturze i wzrok na model.
-majchlowanie silnikiem póki co odpuść póki nie opanujesz maszyny. Jeżeli na tym etapie masz problemy to "szybszy" (o wyższym KV) silnik nie ułatwi ci opanowania sprzętu bo będziesz miał jeszcze mniej czasu na reakcję.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 09 lip 2019, 23:35 
Offline

Rejestracja: wtorek 24 paź 2017, 21:51
Posty: 12
Dzięki za uwagi. Będę się po kolei do nich ustosunkowywał. Jeśli chodzi o symulator i braki w pilotażu to mam już nalatane, noooo przynajmniej ze trzy setki km w fpv jak i koło nogi, co prawda na bardziej klasycznej konstrukcji. Moim zdaniem symulator jest dobry, żeby wyćwiczyć pewne odruchy i żeby się kierunki nie myliły w locie do siebie i od siebie, natomiast żaden symulator RC nie odda w stu procentach złożoności ruchu samolotu w powietrzu. Skrzydełka dopiero muszę się nauczyć. Co do chaotycznego zachowania samolotu po wyrzucie, powiem tak, reakcja na stery była znikoma, bądź nie było jej wcale - prawdopodobnie zbyt mała prędkość, ociężały samolot no i przede wszystkim mało czasu na kontry, które przyniosłyby skutek. Jeśli możesz, doprecyzuj co konkretnie w technice pilotażu należałoby poprawić.

Wyrzut - faktycznie zbyt stromo, w drugim filmiku rzuciłem bardziej płasko, przez co już myślałem że się uda, jednak zbyt zaciągnąłem w górę no i zwalił się w kora, tutaj faktycznie, kwestia poprawnego ustawienia expo i wytrenowania rzutu. Nigdzie nie mogę znaleźć rekomendowanych wychyleń w tym samolocie, to będę musiał empirycznie ustalić.

Wyważenie - tutaj ludzie rekomendują takie 5 do 8 mm przed wyznaczonym środkiem ciężkości, wtedy jest lekko ciężki na nos i tak też mam go wyważonego.

Opcji z mniejszym akusem nie zdążyłem przetestować, jednak był taki zamysł i mam nadzieję, że to będzie to. Zmniejszę mase sprzętu i zobaczymy co tym razem z tego wyjdzie.
Jeszcze raz serdeczne dzięki za uwagi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 10 lip 2019, 04:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12228
Lokalizacja: Mikoszewo
Hehehe, skąd ja to znam - po długich godzinach wylatanych na Easy Starze i Easy Gliderze zachcialo mi się Zagi i nagle się okazało że ja wcale nie umiem latać :mrgreen: Co do pilotażu to sam już wymieniłeś co należy poprawić - mniej nerwów na drągach, nie zaciągaj od razu wysokości i nie próbuj nadmiernie manewrować póki nie nabierze prędkości. Ponadto zdecydowanie polecam "zatrudnienie" jakiegoś "miotacza" - jest wtedy znacznie więcej czasu na reakcję.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 10 lip 2019, 06:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:00
Posty: 2927
Lokalizacja: Kartuzy
Ja w kwestii samego rzutu.
Te rzuty z ukosa udają się pod warunkiem A) nadmiaru mocy, B) dobrze ustawionego AP. Jeśli jednak któryś z tych warunków zawodzi - model może się już nie wyprostować.
No i troche wyglądało mi to na przeciągnięcia

_________________
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 10 lip 2019, 08:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 07 sie 2010, 12:52
Posty: 461
Lokalizacja: Okolica Koszalina
Model jest przeciążony, a wówczas potrzebuje większej szybkości aby latać poprawnie. Trochę przesadziłeś wagowo i pojemnościowo z pakietem. Potrenuj rzuty z nad głowy i loty bez silnika na jakieś nie koszonej trawiastej łące. Przekonasz się że jak nie nadasz podczas rzutu sporej prędkości początkowej model "przepadnie". Jak to zawsze bywa, masz dwa wyjścia 1 - zmniejszenie wagi modelu, 2 - nauczyć się mocnego wyrzutu z nad głowy i ... jak model będzie w poprawnym locie szybowym dać "powoli gazu" ;-)

_________________
pozdrawiam
Ben


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 10 lip 2019, 10:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 13:30
Posty: 548
Lokalizacja: Warszawa
Faktycznie wygla ze mu ciezko, przepraszam za nic nie wnoszacy post ale nie moglem sie powstrzymac,
jakis czas temu tez byl taki Kolega co skrzydlo mu nie chcialo latac z dyskusji najbardzej zapamietalem
Cytuj:
Wiecej gazu!

:-)
Zycze powodzenia w ulotnieniu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 10 lip 2019, 12:08 
Offline

Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:15
Posty: 914
Lokalizacja: Danzig
Czy ten model to prawie to samo co Mako - chyba tej samej firmy? Latam między innymi tym Mako i jest idealnie, zarówno start, lot i lądowanie. Ale tak jak napisał Verid Twój start to porażka. Rzuć nim trzymając za kadłub przed siebie, a nie z boku za skrzydło.

E D Y T A - właśnie upewniłem się - to niemal identyczne konstrukcje.
W moim SC mam w fabrycznie wyznaczonym miejscu. Śmigło 6x4,5 silnik 22... 2200kv. Z dwa tygodnie temu uszkodziłem trochę bo miałem za duże EPA wychyleń. Naprawiony w kilka godzin służył mi w Szwecji w ostatnim tygodniu. A, zmieniłem śmigło na 6x4 bo tylko takie miałem pod ręką . Mimo to model nadal jest bardzo szybki - na logger wskazało mi 120 km/h (?) :shock:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 10 lip 2019, 13:45 
Offline

Rejestracja: wtorek 24 paź 2017, 21:51
Posty: 12
Faktycznie, samolot identyczny. A możesz mi powiedzieć jakiego akumulatora używasz, pojemność, 3s,4s? I ile waży maszyna gotowa do lotu? I jakie masz wychylenia sterów? Ja mam ustawione tak, że maksymalne wychylenie steru wysokości jest połową wychylenia lotki, a lotka jeśli dobrze pamiętam to idzie na półtora centymetra w górę i w dół, ale to jeszcze muszę sprawdzić. Dzisiaj jak nie będzie padać to spróbuję z mniejszym akusem i wyrzut trzymając za kadłub, jak będzie szybował to odpale silnik.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 10 lip 2019, 13:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 07 sie 2010, 12:52
Posty: 461
Lokalizacja: Okolica Koszalina
Holkar pisze:
Faktycznie, samolot identyczny. A możesz mi powiedzieć jakiego akumulatora używasz, pojemność, 3s,4s? I ile waży maszyna gotowa do lotu? I jakie masz wychylenia sterów? Ja mam ustawione tak, że maksymalne wychylenie steru wysokości jest połową wychylenia lotki, a lotka jeśli dobrze pamiętam to idzie na półtora centymetra w górę i w dół, ale to jeszcze muszę sprawdzić. Dzisiaj jak nie będzie padać to spróbuję z mniejszym akusem i wyrzut trzymając za kadłub, jak będzie szybował to odpale silnik.


Zdejmij śmigło i pomachaj sobie modelem kilkanaście/dziesiat razy, trening czyni mistrza ;-) POWODZENIA :!:

_________________
pozdrawiam
Ben


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 10 lip 2019, 14:41 
Offline

Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:15
Posty: 914
Lokalizacja: Danzig
W tej chwili model w garażu jest bo jeszcze nie rozpakowałem się po podróży. Pakiety 3s ( bo silnik tylko na 2-3s )2600 i 3000 Turnigy ale włożysz jaki masz. Dodatkowo wkleiłem tylko "podłogę" na której przesuwam pakiet by osiągnąć SC w zależności czy w montuję kamerę w kopule czy bez kamery. EPA miałem na 100% ale jak pisałem uderzyłem w glebę bo leciał za szybko i reakcja za gwałtowna na takich wychyleniach. Przed Szwecją zmniejszyłem do 60% i jest lepiej ale gdybym jeszcze zmniejszył to też nie straciłby aż tak na agresywności. Sterolotki mają tę samą wartość wychyleń bez dzielenia na wysokość i lotki. Prawdopodobnie jutro polatam jak będzie "pogoda" to może uda się sfilmować jak startuje ale jak pisałem albo i nie - idzie jak po sznurku. Nie stracił na szybkości nawet po zmianie śmigła z x4,5 na x4''.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 10 lip 2019, 21:52 
Offline

Rejestracja: wtorek 24 paź 2017, 21:51
Posty: 12
No i sukces! Zrobiłem dwa loty. Zabrałem ze sobą kumpla, który wyrzucił mi samolot, kierując lekko nos w dół, po czym bardzo delikatnie zacząłem zaciągać drążek i się udało. Zmieniłem akusa, pod ręką miałem 1500mAh 3s. Ten był znowu trochę gabarytowo za mały, przez co musiałem samolot doważyć stalową sztabką. Oba starty w manalu, później w powietrzu polatałem trochę na stabilizacji, jednak nie lubię tego trybu, bo samolot jest wtedy strasznie mułowaty. Co dalej? No chyba jednak wymienię ten sinik na taki o większym kv. W sumie już taki mam, co na śmigle 6x4 też da mi w teorii 800g ciągu, przy czym waży o połowę mniej. Brakuje mi tutaj steru kierunku, przez co zakręty nie są skoordynowane, no ale taki urok skrzydełek. No i w zakrętach trzeba pilnować prędkości, bo raz mnie niemiło zaskoczył, ale udało się wyratować - 1:30 na filmiku. Niestety raczej o zabudowaniu na nim Runcam'a 3 mogę zapomnieć... Za ciężki to kloc.



Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 10 lip 2019, 22:02 
Offline

Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:15
Posty: 914
Lokalizacja: Danzig
Co to za komentarze? Za mała powierzchnia skrzydeł? Już pisałem, że to śmiga ponad 100 km/h. Masa mojego - 684g : płatowiec, kopuła, kamera kamera Run Cam plus nadajnik. Zapomniałem pakiet przynieść ale 2600 - 3000 to ponad 300g. Do tego wkładałem jeszcze kamerę SJ 5000. Może spróbuj na fabrycznym SC wtedy będzie żwawszy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 10 lip 2019, 22:21 
Offline

Rejestracja: wtorek 24 paź 2017, 21:51
Posty: 12
Haha, komentarze obserwatorów. Powierzchnia jest taka jaka jest i na to wpływu nie mamy :mrgreen: :roll:

Na fabrycznym sc też spróbuję, chociaż nie jest łatwo go wyważyć, jak już wybiorę konkretny silnik i akumulator to wtedy zaznaczę sobie pozycje akusa, gdzie go mocować. No i będę celował w te 700g żeby się zmieścić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 11 lip 2019, 06:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 07 sie 2010, 12:52
Posty: 461
Lokalizacja: Okolica Koszalina
Holkar pisze:
No i sukces! Zrobiłem dwa loty. Zabrałem ze sobą kumpla, który wyrzucił mi samolot, kierując lekko nos w dół, po czym bardzo delikatnie zacząłem zaciągać drążek i się udało. [...]


Taka drobna uwaga na przyszłość, "nigdy nie wychodź przed orkiestrę" mówiąc po naszemu bazuj na danych producenta ;-) Oglądając filmik odnoszę wrażenie że masz trochę za duże wychylenie drążków. Zmniejsz je, lub ustaw sobie EXPO i staraj się latać bardziej płynnie. Gratuluję oblotu ;-)

_________________
pozdrawiam
Ben


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.