Strona 3 z 4

Re: Ritewing Drak 60"

: poniedziałek 13 kwie 2020, 11:25
autor: ookon
Dokładnie jak pisze kolega. Jeżeli masz możliwość to zaprogramuj hamulec , ja swego czasu w skrzydle łamałem śmigła co 2 lądowanie, po ustawieniu hamulca mam spokój z łamiącymi się śmigłami.
Pokaż nam swoją katapultę i hak. Składam też 60 i jestem ciekawy jak masz to u siebie.?

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Re: Ritewing Drak 60"

: poniedziałek 13 kwie 2020, 11:32
autor: monserat1
Oki, dzieki, ja próbowałem potem składane założyć,miałem jakieś stare "no name". Robiłem w domu próbę , gaz na maxa przy silniku FOXY G2 C3530-700, urwało jedna łopatę i przy okazji całe mocowanie silnika (miałem już drukowane, nie stalowe jak u Ciebie na zdjęciu), dlatego drukuje własnie nowe. Śmigło miałem APC 12x4,5, ale kupie teraz takie jak Ty masz, i żadnego więcej "no name za 10 zł" nie zakładam.

Dzieki za szybka odpowiedz !

Re: Ritewing Drak 60"

: poniedziałek 13 kwie 2020, 11:47
autor: Pengo
Nie uzywam haka tylko glowice na ktora wkladam model. Na filmiku test bez silnika dla sprawdzenia sily wyrzutu

https://youtu.be/1S68f__kFAo

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Ritewing Drak 60"

: poniedziałek 13 kwie 2020, 11:49
autor: ookon
Wiem Marcinie bo Twoja widziałem, pytanie było do kolegi Monserat1 bo domyślam się że startuje go z gumy

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Re: Ritewing Drak 60"

: poniedziałek 13 kwie 2020, 12:01
autor: Verid
volender pisze:Ale ten sam hamulec podczas normalnego lotu, będzie Cię spowalniał przy szybowaniu.
A nie odwrotnie właśnie? Co stawia większe opory - nieruchome śmigło czy obracane pędem przepływającego powietrza? Co szybciej spada? Heli z wyłączonym silnikiem i zablokowanym wałem czy w autorotacji?
A co do zagwozdki kolegi - często słyszałem porady w stylu "włącz hamulec i przed lądowaniem ustaw śmigło w poziomie". O'rly? Pomijając fakt że ląduję FPV a kamery wstecznej nie posiadam to jakoś nie wyobrażam sobie i osobiście nigdy nie widziałem na żadnym zlocie kilkukrotnego podchodzenia do lądowania w locie klasycznym czy machlowania silnikiem aż śmigło stanie w poprzek. Bateria się kończy to platforma na glebę i tyle. Śmigła zawsze mam w zapasie w razie "W" a poza tym jak zainwestujesz w porządne twarde śmigło za radą Pengo to prędzej łoże silnika wyrwiesz niż je złamiesz. Master Air Screw są rzeczywiście trudne do zabicia.
Osobiście jednak skłaniałbym się w kierunku śmigła składanego - najmniejsze opory podczas szybowania i zerowe prawdopodobieństwo rozwałki przy lądowaniu więc jak już masz w coś inwestować to sugeruję właśnie w składane. Pamiętaj tylko o konieczności zrobienia blokady na łopatki żeby nie przeszły za oś silnika bo wtedy napęd odmelduje ci się z modelu w trybie natychmiastowym.

Re: Ritewing Drak 60"

: poniedziałek 13 kwie 2020, 12:03
autor: monserat1
Hej, Dziekuje za wszystkie podpowiedzi. W załączniku zdjęcia,również zaczepu do bungee. NIe ma wyrzutni, wyrzucam z ręki. Zaczep na lince bungee to zwykły orczyk z castoramy, średnica 5 mm.

Re: Ritewing Drak 60"

: poniedziałek 13 kwie 2020, 12:06
autor: monserat1
i tu zaczep

Re: Ritewing Drak 60"

: poniedziałek 13 kwie 2020, 12:26
autor: monserat1
i nowe mocowanie silniki mi sie juz dodrukowało...

Re: Ritewing Drak 60"

: poniedziałek 13 kwie 2020, 12:36
autor: Verid
A teraz zapraszam do lektury regulaminu bo kolejny post pod postem zostanie odpowiednio nagrodzony.

Re: Ritewing Drak 60"

: niedziela 20 wrz 2020, 09:10
autor: monserat1
Hej Pengo.
Napiszesz mi proszę jak dokładnie masz ustawione CG w Drak'u?
Startowałem wczoraj z katapulty i chyba przy starcie przestawiło mi baterie (6S,8000mah, wysunęła się z tej oryginalnej, przeźroczystej koszulki termokurczliwej, około 1cm w tył - taki przynajmniej stan znalazłem po upadku). Wg instrukcji CG to 3,2 do 3,8 cm od przedniej krawędzi kanału na rurkę węglową, ja miałem ustawione na 3,2 cm. Jesli bateria przy starcie przesunęła sie w tył o 1 cm to CG "ustawił się" na 2,2 cm. Myślisz, że to mogło być przyczyną crashu ? W czasie tego samego lotu 5 min wczesniej, na zakręcie tez wywrócił mi brzuchem do góry, ale że był zapas wysokości to udało się uratować. Wtedy juz powinienem wylądować sprawdzić co jest grane, ale latałem dalej. Drugim razem już nie było zapasu wysokości.
z góry dziękuję z odpowiedź.
Krzysztof

Re: Ritewing Drak 60"

: poniedziałek 21 wrz 2020, 21:02
autor: df2
monserat1 pisze: Wg instrukcji CG to 3,2 do 3,8 cm od przedniej krawędzi kanału na rurkę węglową, ja miałem ustawione na 3,2 cm. Jesli bateria przy starcie przesunęła sie w tył o 1 cm to CG "ustawił się" na 2,2 cm. Myślisz, że to mogło być przyczyną crashu ? W
Chyba się przesunęło do 4.2 a nie 2.2?
No chyba, że go startujesz do tyłu?

Dużo trudniej IMHO utrzymać model z tylnym cg niż z przednim.

Re: Ritewing Drak 60"

: wtorek 29 wrz 2020, 07:09
autor: Pengo
monserat1 u mnie jest ustawiony cg okolo 32mm od przedniej krawędzi głównego dźwigara. Cofnięcie się baterii o 1cm nie powinno znacznie pogorszyć właściwości lotnych, odwrót na brzuch też bardzo dziwny... latasz z FC? może tu tkwi problem? W dużym draku nie mam FC, latam na 3 kanałach, lotki i gaz. Kręce nim akrobacje, przeciążam konstrukcje ile się da i żadnych dziwnych objawów, ten model ma świetne właściwości lotne, lata jak po sznurku.

Re: Ritewing Drak 60"

: czwartek 08 paź 2020, 19:21
autor: monserat1
Hej, OK, dzieki za odpowiedz !. Tak latałem w tym czasie na FC (pixhawk), ale masz racje, może to własnie było powodem. Ustawię najpierw wszystko jak należy w trybie manualnym i jak juz bedzie mi latał jak nalezy w manualu, będę sie bawił z FC. Juz jest znowu gotowy do lotu, tak naprawdę nic wielkiego przy upadki się nie stało. Więc czekam tylko na chwilę, kiedy moj wolny czas zgra się z w miarę normalna pogodą i będę latał. Dzięki jeszcze raz za odpowiedź !

Re: Ritewing Drak 60"

: poniedziałek 12 paź 2020, 07:09
autor: Pengo
Wczorajsze loty w manualu


Re: Ritewing Drak 60"

: poniedziałek 12 paź 2020, 08:44
autor: krall
Dla takich chwil warto się w to całe FPV bawić :->