Cielak FPV-AP
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
- szymon_wolebez
- Posty: 1241
- Rejestracja: środa 03 lut 2010, 18:33
- Lokalizacja: WARSZAWA
Był i nie był.szymon_wolebez pisze:Kiedy oblot?
Uparłem się, mimo wiatru, żeby poleciał. No i w sumie poleciał. Jedyne co mogę powiedzieć, że skłon silnika był za mały i musiałem go zwiększyć. Co do trymowania w locie w tym wietrze było to niemiarodajne - więc na razie wstrzymam się z wnioskami.
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Byłbym bardzo wdzięczny gdybyś Krzyśku mógł napisać co jest potrzebne i w jakich ilościach aby od zera do końca zbudować ten model. Jutro mam zamiar zrobić zamówienie w http://www.abcrc.pl i nie jestem pewien czy wszystko co mi potrzeba już mam w koszyku.
Z góry dziękuję
Dawid.
Z góry dziękuję
Dawid.
OK,ECO400 pisze:Byłbym bardzo wdzięczny ...
Jak zauważyłeś ten model to taka surówka i można go zrobić na różne sposoby.
Podam więc wg mojej wersji:
- wzmocnienia: węgiel: 2 płaskowniki 4/1, 3 pręty 2mm, 1 pręt 1mm; 2 pręty szklane (ew. węgiel), 20cm rurki węglowej 5mm (zastrzały poziomego)
- napęd - o tym co mam pisałem wcześniej
- RC: 4 serwa np hxt900, 3-4m kabla do serw, odbiornik jak lubisz
- zasilanie - u mnie 3S-2200, 3S-1200, 4x1000nimh AAA.
- butelka średniego CA, przyśpieszacz....
BTW
W końcu doszedłem u siebie do ładu z kątem silnika i kątami zaklinowania (polecam sprawdzić przed sklejeniem poziomego - bo jest tam lekka dowolność (luz)). Jeszcze z jeden locik na "dopieszczenie" SC...
Mój Cielak dostał śladowe podwozie i stracił 2/3 dziobu...
Teraz to dopiero wygląda jak pokraka
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
ECO400 pisze:Byłbym bardzo wdzięczny gdybyś Krzyśku mógł napisać co jest potrzebne i w jakich ilościach aby od zera do końca zbudować ten model. Jutro mam zamiar zrobić zamówienie w http://www.abcrc.pl i nie jestem pewien czy wszystko co mi potrzeba już mam w koszyku.
Z góry dziękuję
Dawid.
Dawidzie chyba będziesz musiał troche poczekać, Mirek ma "kupe" roboty w sklepie bo ten remont ;s
Trutututu nici z drutu.
- szymon_wolebez
- Posty: 1241
- Rejestracja: środa 03 lut 2010, 18:33
- Lokalizacja: WARSZAWA
Foto fotokrall pisze:
BTW
W końcu doszedłem u siebie do ładu z kątem silnika i kątami zaklinowania (polecam sprawdzić przed sklejeniem poziomego - bo jest tam lekka dowolność (luz)). Jeszcze z jeden locik na "dopieszczenie" SC...
Mój Cielak dostał śladowe podwozie i stracił 2/3 dziobu...
Teraz to dopiero wygląda jak pokraka
Czyli już trwają obloty . To jak z tym silnikiem. U mnie jest tak jak Wojtek polecił ( jeszcze trochę muszę przestawić).
pokaże jak już z nim skończęszymon_wolebez pisze: Foto foto
Ponieważ temat mnie nurtował - zrobiłem wczoraj lot z silnikiem ze skłonem prawie na zero - pochylało go mocno (okręcało względem SC) - nie było dobrze. Dziś jeszcze bardziej skłoniłem silnik - tak że przechodzi precyzyjnie przez SC - no i nie mam uwag: widać jak przy zwiększaniu obrotów model się wpierw rozpędza a potem (od siły nośnej) wznosi - czyli książkowoCzyli już trwają obloty . To jak z tym silnikiem. U mnie jest tak jak Wojtek polecił ( jeszcze trochę muszę przestawić).
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
- szymon_wolebez
- Posty: 1241
- Rejestracja: środa 03 lut 2010, 18:33
- Lokalizacja: WARSZAWA
Dziwne to u mnie może silnik jest za słaby i przy takim kasie, ze prawie przechodzi przez SC dziwnie latał. Odczuwalny brak powera i wspinania. Jak powyciągałem podkładki i został maleńki kat. To dopiero czuje napęd i jego sprawność jest większa. Chyba zamiast popadać z ciągłe to zmiany i ustawienia pora się przyzwyczaić i latać .
Jeśli ktoś myślał, że Cielak jest brzydki to niech popatrzy teraz
Wygląda jak wygląda ale to co ma robić robi dobrze
Tu film z oblotu FPV:
(teraz kamera patrzy już trochę niżej nie łapiąc pantilta)
Jakość marna bo kamera marna - no ale nie o to tu chodzi.
Start i lądowanie na tym mini podwoziu całkiem przyjemne, zresztą po wytrymowaniu, dobraniu kątów zaklinowania i skłonu silnika -mimo takiego hamulca na dziobie lata zupełnie poprawnie.
Dziś były kolejne loty z zarejestrowanym startem i lądowaniem na kołach. Może poźniej obrobię film.
Wygląda jak wygląda ale to co ma robić robi dobrze
Tu film z oblotu FPV:
(teraz kamera patrzy już trochę niżej nie łapiąc pantilta)
Jakość marna bo kamera marna - no ale nie o to tu chodzi.
Start i lądowanie na tym mini podwoziu całkiem przyjemne, zresztą po wytrymowaniu, dobraniu kątów zaklinowania i skłonu silnika -mimo takiego hamulca na dziobie lata zupełnie poprawnie.
Dziś były kolejne loty z zarejestrowanym startem i lądowaniem na kołach. Może poźniej obrobię film.
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
- Wojtass_nt
- Posty: 983
- Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
- Lokalizacja: Nowy Targ