Motoszybowiec ściąga na lewą stronę.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Motoszybowiec ściąga na lewą stronę.
Jak w temacie, model samoistnie skręca w lewo, po craschu było klejone lewe skrzydło patrząc od strony ogona, i tu pytanie do forumowiczów, czy to klejenie ma wpływ że model skręca w lewo? czy jest jeszcze inna przyczyna? dodam że jest to SkyCruiser2400 duży model, czy po wymianie silnika nie zmienił się skłon i wykłon silnika? co można sprawdzić, dodałem nie wielkie ciężarki na prawym skrzydle w postaci metalowych podkładek ale nie wiele to pomogło. pozdrawiam
Beta 1400 FPV, spitfire spalina, trener spalina messerschmitt w budowie. Hitec optic 6, Frsky.Z
Re: Motoszybowiec ściąga na lewą stronę.
Trudno jest cokolwiek powiedzieć nie mając tego modelu przed sobą . Zakładając że lewe skrzydło po naprawie nie ma żadnych zwichrowań to może spróbuj odciągnąć jeszcze nieco bardziej silnik w prawą stronę . Druga sprawa . Podczas tego craschu tylko oberwało lewe skrzydło ? A jak kadłub ? Jak statecznik poziomy ? Wszystko jest w porządku ? Z pianką EPO jest o tyle dobrze że wystarczy do naprawy klej CA i gorąca woda .
W którym miejscu było klejone te skrzydło ?
W którym miejscu było klejone te skrzydło ?
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Motoszybowiec ściąga na lewą stronę.
Cuż sądzę, że płatowiec zmienił swe poglądy i jak kiedyś szedł prosto (' nie biorąc jeńców żadnych"), tak teraz po crashu pochyla się ku stronie lewej :p Więc zdarzenie w którym brał udział uw płatowiec miało decydujący wpływ na jego obecne fanaberie.
Re: Motoszybowiec ściąga na lewą stronę.
hornet2 pisze:Trudno jest cokolwiek powiedzieć nie mając tego modelu przed sobą . Zakładając że lewe skrzydło po naprawie nie ma żadnych zwichrowań to może spróbuj odciągnąć jeszcze nieco bardziej silnik w prawą stronę . Druga sprawa . Podczas tego craschu tylko oberwało lewe skrzydło ? A jak kadłub ? Jak statecznik poziomy ? Wszystko jest w porządku ? Z pianką EPO jest o tyle dobrze że wystarczy do naprawy klej CA i gorąca woda .
W którym miejscu było klejone te skrzydło ?
ma lekkie zwichrowanie, przy craschu nie tylko oberwało lewe skrzydło ale jeszcze kadłub który się złamał w pół, dziob też odpadł.był klejony kilkukrotnie da się coś z tym zrobić?
Beta 1400 FPV, spitfire spalina, trener spalina messerschmitt w budowie. Hitec optic 6, Frsky.Z
Re: Motoszybowiec ściąga na lewą stronę.
Wszystko da się zrobić . Żebyś widział mego Easy Glidera . Jak centralnie wygrzał w słup energetyczny to wszystko co było wewnątrz wylazło dziobem na zewnątrz . Ale poskładałem go do kupy i nadal lata .Byczek pisze:hornet2 pisze:Trudno jest cokolwiek powiedzieć nie mając tego modelu przed sobą . Zakładając że lewe skrzydło po naprawie nie ma żadnych zwichrowań to może spróbuj odciągnąć jeszcze nieco bardziej silnik w prawą stronę . Druga sprawa . Podczas tego craschu tylko oberwało lewe skrzydło ? A jak kadłub ? Jak statecznik poziomy ? Wszystko jest w porządku ? Z pianką EPO jest o tyle dobrze że wystarczy do naprawy klej CA i gorąca woda .
W którym miejscu było klejone te skrzydło ?
ma lekkie zwichrowanie, przy craschu nie tylko oberwało lewe skrzydło ale jeszcze kadłub który się złamał w pół, dziob też odpadł.był klejony kilkukrotnie da się coś z tym zrobić?
Statecznik poziomy ma być idealnie równolegle do skrzydeł . Jest tak ?
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Motoszybowiec ściąga na lewą stronę.
Raczej nie da się... Już tak będzie kulawo latał.Byczek pisze:ma lekkie zwichrowanie, przy craschu nie tylko oberwało lewe skrzydło ale jeszcze kadłub który się złamał w pół, dziob też odpadł.był klejony kilkukrotnie da się coś z tym zrobić?
Od śmigła...
Re: Motoszybowiec ściąga na lewą stronę.
No jak nie do końca prosto skleiłeś albo nie całkiem wyprostowałeś kadłub po tym jak się z niego bebechy odmeldowały to jak najbardziej ma to wpływ.Byczek pisze: czy to klejenie ma wpływ że model skręca w lewo?
Jest kilka punktów które powinieneś zweryfikować jak wspomniana "równoległość" skrzydeł względem statecznika poziomego. Warto też rzucić okiem czy odległość końcówki skrzydła od końcówki statecznika poziomego jest po obu stronach taka sama i czy statecznik pionowy ci się przy tym wszystkim nie powykręcał (czy jest prostopadły względem statecznika poziomego). O ciężarkach zapomnij, nie tędy droga.
Ma też rację Gmeracz - to tylko pianka i po kraksie już nie będzie to samo. Będziesz musiał go na nowo wytrymować i przyzwyczaić się że lata ciut inaczej. Na pocieszenie powiem ci że mój pierwszy ES w końcowej fazie życia miał w sobie więcej kleju niż pianki i ciągle dawał sporo frajdy także podprostuj co się da i w górę.
Ten wredny...
Re: Motoszybowiec ściąga na lewą stronę.
Tak jak już wspomniałem wcześniej . Posprawdzaj newralgiczne miejsca odpowiedzialne za prawidłowy lot modelu . Najpierw połóż oba skrzydła na jakiejś równej powierzchni i sprawdź czy ich spód idealnie przylega do powierzchni na całej długości . Nawet lekkie zwichrowanie poprzeczne może mieć wpływ na ściąganie modelu . Jeżeli skrzydła są w porządku posprawdzaj stateczniki . Czy pionowy jest prostopadle do poziomego ? I na koniec sprawdź położenie statecznika poziomego względem skrzydeł . Jedno z drugim musi być idealnie poziomo . Jak to nie pomoże to pozostaje jedynie trymowanie .
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Motoszybowiec ściąga na lewą stronę.
hornet2 pisze:Wszystko da się zrobić . Żebyś widział mego Easy Glidera . Jak centralnie wygrzał w słup energetyczny to wszystko co było wewnątrz wylazło dziobem na zewnątrz . Ale poskładałem go do kupy i nadal lata .Byczek pisze:hornet2 pisze:Trudno jest cokolwiek powiedzieć nie mając tego modelu przed sobą . Zakładając że lewe skrzydło po naprawie nie ma żadnych zwichrowań to może spróbuj odciągnąć jeszcze nieco bardziej silnik w prawą stronę . Druga sprawa . Podczas tego craschu tylko oberwało lewe skrzydło ? A jak kadłub ? Jak statecznik poziomy ? Wszystko jest w porządku ? Z pianką EPO jest o tyle dobrze że wystarczy do naprawy klej CA i gorąca woda .
W którym miejscu było klejone te skrzydło ?
ma lekkie zwichrowanie, przy craschu nie tylko oberwało lewe skrzydło ale jeszcze kadłub który się złamał w pół, dziob też odpadł.był klejony kilkukrotnie da się coś z tym zrobić?
Statecznik poziomy ma być idealnie równolegle do skrzydeł . Jest tak ?
hornet2 pisze:Tak jak już wspomniałem wcześniej . Posprawdzaj newralgiczne miejsca odpowiedzialne za prawidłowy lot modelu . Najpierw połóż oba skrzydła na jakiejś równej powierzchni i sprawdź czy ich spód idealnie przylega do powierzchni na całej długości . Nawet lekkie zwichrowanie poprzeczne może mieć wpływ na ściąganie modelu . Jeżeli skrzydła są w porządku posprawdzaj stateczniki . Czy pionowy jest prostopadle do poziomego ? I na koniec sprawdź położenie statecznika poziomego względem skrzydeł . Jedno z drugim musi być idealnie poziomo . Jak to nie pomoże to pozostaje jedynie trymowanie .
Verid pisze:No jak nie do końca prosto skleiłeś albo nie całkiem wyprostowałeś kadłub po tym jak się z niego bebechy odmeldowały to jak najbardziej ma to wpływ.Byczek pisze: czy to klejenie ma wpływ że model skręca w lewo?
Jest kilka punktów które powinieneś zweryfikować jak wspomniana "równoległość" skrzydeł względem statecznika poziomego. Warto też rzucić okiem czy odległość końcówki skrzydła od końcówki statecznika poziomego jest po obu stronach taka sama i czy statecznik pionowy ci się przy tym wszystkim nie powykręcał (czy jest prostopadły względem statecznika poziomego). O ciężarkach zapomnij, nie tędy droga.
Ma też rację Gmeracz - to tylko pianka i po kraksie już nie będzie to samo. Będziesz musiał go na nowo wytrymować i przyzwyczaić się że lata ciut inaczej. Na pocieszenie powiem ci że mój pierwszy ES w końcowej fazie życia miał w sobie więcej kleju niż pianki i ciągle dawał sporo frajdy także podprostuj co się da i w górę.
Dzięki za pomoc, po sprawdzeniu okazało się:
- statecznik pionowy względem statecznika poziomego nie ma kąta, pionowy odchylony
- statecznik poziomy względem skrzydła prawego a lewego-różnica 2 cm
- skrzydło prawe względem statecznika poziomego, wyraźnie opada
- oś silnika nieco odchylona od osi kadłuba w lewo
Także, model zwichrowany jak ta lala, to cud że lata, choć trzeba nie mal cały czas trzymać drążek lotek w prawo.
Beta 1400 FPV, spitfire spalina, trener spalina messerschmitt w budowie. Hitec optic 6, Frsky.Z