VoyagerXXL 3,5m

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
TorFPV
Posty: 3632
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 20:03
Lokalizacja: Strefa G

Re: VoyagerXXL

Post autor: TorFPV »

Nie pozostaje nic innego jak go kupić i przetestować a w przypadku kiedy parametry nie będą zgodne z opisem, zażądać zwrotu pieniędzy.
Pozdrawiam Damian :-)

YouTube
Awatar użytkownika
marekj
Posty: 791
Rejestracja: środa 07 sie 2013, 20:31
Lokalizacja: Bestwinka

Re: VoyagerXXL

Post autor: marekj »

Damian, przy śmigle 18x5 to będzie wolnolot i daleko tym nie zalecisz. Trzeba brać pod uwagę parametry dynamiczne a nie statyczne. Zauważ, że ciąg spada wraz ze wzrostem prędkości. Przy dystansach, na które latasz liczy się efektywność przy większych prędkościach, a to wymaga dużo większego skoku (większa prędkość strumienia zaśmigłowego). Nie jest istotne, że przy starcie taki napęd będzie w pierwszej fazie głównie mielił powietrze i brał sporo prądu, bo i tak starujesz z gumy. Istotne, aby ciąg był wystarczający przy prędkości przelotowej (i zapewne będzie to dużo mniej niż 2 kg). Mój SS2000 waży 2100g i do lotu poziomego potrzebuje tylko 4A przy pakiecie 4s. To jest raczej typowy wolnolot, ale ja i tak mam większy skok śmigła niż Ty planujesz (i oczywiście 2,5x większe kv silnika).
Pozdrawiam
Marek
Awatar użytkownika
TorFPV
Posty: 3632
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 20:03
Lokalizacja: Strefa G

Re: VoyagerXXL

Post autor: TorFPV »

Zawsze myślałem by patrzeć na parametr mAh/km.
Pozdrawiam Damian :-)

YouTube
Awatar użytkownika
marekj
Posty: 791
Rejestracja: środa 07 sie 2013, 20:31
Lokalizacja: Bestwinka

Re: VoyagerXXL

Post autor: marekj »

I dobrze myślałeś, tylko masz silnik z bardzo niskim kv i za niskie napięcie zasilania do niego, o czym koledzy wcześniej wspominali. Uzyskasz zbyt małą prędkość strumienia zaśmigłowego (powinna być przynajmniej 1,5x większa od zakładanej prędkości przelotowej). Według optymistycznych szacunków, już przy prędkości 36 km/h ciąg silnika będzie równy 0.
Zamiast robić 3 pakiety 4s zrób 2 zestawy 6s.
Pozdrawiam
Marek
Awatar użytkownika
szoja
Posty: 513
Rejestracja: czwartek 22 wrz 2011, 12:49
Lokalizacja: B-stok

Re: VoyagerXXL

Post autor: szoja »

Do przelotów najbardziej efektywne są śmigła kwadratowe , czyli np 12x12. Póki się nie rozpędzisz bedzie brał dużo amperków, lecz wraz ze wzrostem prędkości - mah/km bedzie maleć. To tak jak byś jechał autostradą na 3 (12x6) biegu zamiast na 5. Małe kąty stosuje się tylko w kopterach, bo nie prędkość a udżwig liczy się najbardziej. Przetestuj śmigła z dużym skokiem a zauważysz różnice
Awatar użytkownika
marekj
Posty: 791
Rejestracja: środa 07 sie 2013, 20:31
Lokalizacja: Bestwinka

Re: VoyagerXXL

Post autor: marekj »

Może chociaż Ty go przekonasz ;-) .
Pozdrawiam
Marek
Szymon
Posty: 992
Rejestracja: poniedziałek 06 wrz 2010, 09:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: VoyagerXXL

Post autor: Szymon »

Ale nie jest czasem tak że pod takie - jak to ładnie nazwałeś - kwadratowe śmigło, to cienki profil i generalnie model lubiący prędkość? Nie powinno być tak że płatowiec oraz jego napęd powinny być przemyślane i zaplanowane, a nie "wylosowane"?
Awatar użytkownika
szoja
Posty: 513
Rejestracja: czwartek 22 wrz 2011, 12:49
Lokalizacja: B-stok

Re: VoyagerXXL

Post autor: szoja »

Płatowce Toretta są właśnie ośmielę się napisać : jednymi z nielicznych przemyślanych i zaplanowanych na tym forum , tym bardziej do tych celówpozostaje jedynie dobór napędu. Chociaż sam nie latałem na 6s , ale oglądając wyczyny z azji i pobór prądu w granicach 2-4A, przypisałbym tej konfiguracji zasilania największe szanse powodzenia lotu daleko dystansowego.

Co do pytań o dalekolot, skontaktuj się z Patrykiem Sokołem z pfmrc
waldek72
Posty: 223
Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 16:16
Lokalizacja: Ostrów

Re: VoyagerXXL

Post autor: waldek72 »

Bardzo mi się podoba ten platowiec a najbardziej to że to własną konstrukcja. Ja jednak zaczął bym od przebadania założeń w XFLR5. Ten platowiec przy wadze 3,5kg będzie wolnolotem. Małe zużycie energii zapewnia doskonałość i niska waga a tu jest rdzeń styro i łączenia skrzydeł. Ja bym postawił na mniejszą nierorbieralna konstrukcje o budowie zeberkowej (wyjdzie lżej przy tej samej wytrzymałości). Napęd faktycznie ma małą prędkość strumienia ale śmigło zawsze można dać inne bardziej lotnicze np 15x8, 15x10 to da większą prędkość kosztem ciągu i/lub więcej cel.
Awatar użytkownika
TorFPV
Posty: 3632
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 20:03
Lokalizacja: Strefa G

Re: VoyagerXXL

Post autor: TorFPV »

Nie chce przechodzić na zasilanie 6s bo pakiety 4s będą używane pojedynczo w innych modelach ;-)

Nie myślałem, że dobranie napędu będzie takim wyzwaniem.

Zrobię tak, że zbuduje skrzydło i na start zastosuje silnik podany przez maxi Aerodrive SK3 - 3548-840kv ze śmigłem 12x7 a w przyszłości przetestuję inne silniki. Aktualnie czekam na chwilę wolnego czasu więc budowa może potrwać bardzo dłuuugo.
Pozdrawiam Damian :-)

YouTube
Awatar użytkownika
pawlo
Posty: 505
Rejestracja: czwartek 03 mar 2011, 21:07
Lokalizacja: Olszewnica St.

Re: VoyagerXXL

Post autor: pawlo »

A może Emax MT3515 CCW 650KV - 630W + 14X7,ogrania mi do poziomego lotu 5A na 4s LiOn przy masie 2200g.
fx 79, S-800, Vega, Ursus, pix , ostatnio Fimi x8
i kilka wynalazków ...
myślę że już starczy
Assur92
Posty: 674
Rejestracja: niedziela 12 sty 2014, 02:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: VoyagerXXL

Post autor: Assur92 »

szoja, nie zgodzę się z Tobą, z testów różnych śmigieł akurat moim zdaniem lepiej się sprawdzi to 12x6(lub okolice) niż 12x12 jakie przytoczyłeś. To porównanie do auta i jazdy po autostradzie jest troszkę nie trafione, chyba że polecasz by miał 2 silniki z różnymi skokami bo inaczej jadąc tą autostradą na 3 spali mniej niż Ty jadąc na 6 o ile z niej ruszysz i się rozpędzisz ;)
Przy dalekich odległościach to co stracisz na początku zaważy nad tym czy wróci się z dalekiego dystansu. Tym bardziej jak dobrze pamiętam toretto1995 lata na liionach które bardzo nie lubią katowania.
Przy klocku 3600g na śmigle 14x8 zużywam około 8-9A do lotu poziomego i prędkości 45-50 km/h i pakiecie 3S.
Ogólnie polecam silniki SK3, mają fajną kulturę pracy.
RIP Bixler 1.1, quadro 15, QAV 250, Pioneer XL
Awatar użytkownika
TorFPV
Posty: 3632
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 20:03
Lokalizacja: Strefa G

Re: VoyagerXXL

Post autor: TorFPV »

Zastanawiam się czy ta rurka:
https://abc-rc.pl/rurka-szklano-poliestrowa-8-6mm-1mb

wejdzie bez problemów ale sztywno w tą:
https://abc-rc.pl/Rurka-szklana-12

na chłopski rozum powinna.

Druga sprawa czy będą okej ? Nie planuję tym skrzydłem bić rekordu wychodzenia z nurkowania.

Planuję dać dwie na skrzydło jak na rysunku w tym poście:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=557213#p557213
Pozdrawiam Damian :-)

YouTube
Awatar użytkownika
Baqsthc
Posty: 1076
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 21:12
Lokalizacja: Legnica

Re: VoyagerXXL

Post autor: Baqsthc »

Tam pracują ludzie nie roboty, napisz niech wezmą dwie w łapę i spróbują :d
Awatar użytkownika
TorFPV
Posty: 3632
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 20:03
Lokalizacja: Strefa G

Re: VoyagerXXL

Post autor: TorFPV »

Napisałem już do nich ;) Może na forum będzie szybciej :D
Pozdrawiam Damian :-)

YouTube
ODPOWIEDZ