Pioneer 1400 jako hydroplan

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

wld39
Posty: 2
Rejestracja: środa 21 lut 2018, 09:05

Pioneer 1400 jako hydroplan

Post autor: wld39 »

witam wszystkich bardzo serdecznie,

modelami RC latam od 3 lat, głównie piankami, które przeszły różne modyfikacje, polegające na laminowaniu EPP oraz usztywnianiu konstrukcji. Modele, którymi latam to Cessna 182, FunCub i motoszybowiec ASW-18. Nie mam żadnego doświadczenia w budowie modeli samolotów, ale nie boję się przeróbek i modyfikacji. Sprawia mi to dużą satysfakcję. A teraz do tematu - spojrzałem na mój pierwszy model Pioneer 1400, na którym zaczynałem moją przygodę z lataniem, a teraz leży i się kurzy. Z racji tego, że mieszkam poza miastem i mam koło siebie spory staw pomyślałem, że fajnie byłoby mieć hydroplan. Sporo frajdy, a i warunki idealne do latania. Pewnie, można założyć pływaki do FunCuba, ale jakoś czuję przed tym respekt :). Czy waszym zdaniem możliwe jest przerobienie poczciwego Pioneera na wersję wodną? Kształt kadłuba wydaje się być odpowiedni, ale nie mam pojęcia jak zachowa się przy starcie z wody z takim profilem skrzydeł. Dodam, że z tym modelem mogę zrobić wszystko, bo i tak leży nieużywany. W zamyśle mam pokrycie spodu kadłuba tkaniną szklaną i żywicą, usztywnienie ogona, modernizacja steru kierunku i dodanie pływaków na końcówkach skrzydeł. W teorii fajnie brzmi, nie wiem jak będzie w praktyce. Jestem ciekaw Waszych opinii. Próbowałem coś poszukać w necie, ale żadna modyfikacja Pioneera, czy Bety nie dotyczyła przeróbki na hydroplan :) Ten pomysł zrodził się pod wpływem oglądania modelu Aqua Star 1/2A, który występuje w wersji kit, ale to konstrukcja klasyczna z balsy.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Pioneer 1400 jako hydroplan

Post autor: Verid »

wld39 pisze: Pewnie, można założyć pływaki do FunCuba, ale jakoś czuję przed tym respekt :)