Falcon

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Falcon

Post autor: pma_ »

Falcon to dość stare skrzydełko, ale było w dobrej cenie na Ali więc postanowiłem sobie kupić i zbudować.
Nie obyło się bez paru zaskakujących niespodzianek opisanych http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=5&t=43348 i http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=5&t=43325

Jakość spasowania nie jest idealna ale drobne rzeczy da się poprawić żywicą i mikro balonem.
Graty od fpv będą zamontowane na kabince.
Zamek od kabinki jest z przodu bo tylko tam się dało go zamontować, z tyłu dwa węglowe pręty wkładane w węglone rurki.
Ponieważ miejsca na serva były pod kątem dowolnym względem lotek (jakto w chińskich piankach) zrobiłem nowe, a stare zaślepiłem "depronem".
FC to omnibus F4 z iNav (telemetria do xsr wlutowana za inwerterem).

Parę zdjęć (są też na końcu tego albumu https://photos.google.com/album/AF1QipM ... SCiFWCtaCG )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
tombstone
Posty: 750
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 11:04

Re: Falcon

Post autor: tombstone »

wg. mnie oryginalne otwory serw względem lotek, były prawidłowe
- czyli równolegle do nacieć lotek w skrzydle, a ty to przekosiłeś
Ostatnio zmieniony środa 24 sty 2018, 20:15 przez tombstone, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krall
Posty: 3152
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Re: Falcon

Post autor: krall »

Kolega miał ten model - jako FPV - lubił go
tombstone pisze:wg. mnie oryginalne otwory serw względem lotek, były prawidłowe
- czyli równolegle do nacieć lotek w skrzydle, a ty to przekosiłeś
Nacięcia nie mają tu znaczenia. Mechanicznie poprawniej jest jak dzwignia-popychacz jest prostopadły do zawiasu.
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Re: Falcon

Post autor: pma_ »

krall pisze: Nacięcia nie mają tu znaczenia. Mechanicznie poprawniej jest jak dzwignia-popychacz jest prostopadły do zawiasu.
Dlatego mnie zdumiewa, że we wszytkich chińskich skrzydłach jakie widziałem są zrobione źle.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Assur92
Posty: 674
Rejestracja: niedziela 12 sty 2014, 02:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Falcon

Post autor: Assur92 »

Nawet nie widziałem takiego skrzydełka na oczy jeszcze. Z chęcią zobaczyłbym jak to lata na żywo bo sam wygląda mi się podoba :)
RIP Bixler 1.1, quadro 15, QAV 250, Pioneer XL
tombstone
Posty: 750
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 11:04

Re: Falcon

Post autor: tombstone »

jak lądować tym skrzydłem, żeby nie połamać śmigła ?
widziałem, że niektórzy mają składane ale tu jest całe
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Falcon

Post autor: PiotrSz »

tombstone pisze:jak lądować tym skrzydłem, żeby nie połamać śmigła ?
Ustawiasz w esc hamulec i lądujesz z wyłączonym silnikiem. Ja do tej pory w ten sposób nie połamałem w skrzydle stałego śmigła 15".
Awatar użytkownika
Mobrus
Posty: 55
Rejestracja: sobota 23 gru 2017, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falcon

Post autor: Mobrus »

Moge włączyć w moim esc hamulec, ale śmigło zatrzymuje się w dowolnej pozycji. Co robicie żeby stało w poziomie? Gazujecie do skutku aż się zatrzyma tak jak chcecie?
----------------------------------------------------
http://www.siepomaga.pl/tomek-obrusiewicz/
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Re: Falcon

Post autor: pma_ »

Tematu śmigła jeszcze nie rozpracowałem, a esc mam z coptera więc nie wiem jak tam z hamulcem ale mam pomysł na blokowowanie śmigła w poziomie więc zobaczymy :)

Próba oblotu niestety niezbyt udana, chiński gps nie złapał fix przez 10 min więc niestety iNav uzbroić się nie dał.
Próba lotu "szybowego" z ręki też niezbyt udana, uchwyt pod kadłubem w zasadzie nadaje się do niczego więc nawet nie byłem go w stanie silnie wyrzucić.
Straty minimalne, wyrwany zamek kabiny i delikatnie skompresowany dziób.
c.d.n.

Obrazek

Obrazek
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
tombstone
Posty: 750
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 11:04

Re: Falcon

Post autor: tombstone »

kontroler lotu do takiego skrzydła lub samolotu
musi mieć kompas i barometr ? czy wystarczy mu gps ?
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Falcon

Post autor: Verid »

Jako polisa ubezpieczeniowa wystarczy dżips. Ale jak chcesz polować na termikę to serdecznie polecam baro.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
radokizi
Posty: 159
Rejestracja: piątek 02 sty 2015, 13:45
Lokalizacja: Radom

Re: Falcon

Post autor: radokizi »

tombstone pisze:kontroler lotu do takiego skrzydła lub samolotu
musi mieć kompas i barometr ? czy wystarczy mu gps ?
Baro tak, kompas w samolocie wg mnie zbędny.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Talon Mini - szykuje się
FX-61 - czeka na klienta
Pioneer 1400, Skrzydło "podkładowe" KFm6, Tarot FY450, AR Drone 2.0 + MiruMod - początki
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Falcon

Post autor: Verid »

radokizi pisze:Baro tak
Pytanie było czy MUSI. Nie musi. Może.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
radokizi
Posty: 159
Rejestracja: piątek 02 sty 2015, 13:45
Lokalizacja: Radom

Re: Falcon

Post autor: radokizi »

Verid pisze:
radokizi pisze:Baro tak
Pytanie było czy MUSI. Nie musi. Może.
Racja! Nie zwróciłem uwagi na słowo musi :D
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Talon Mini - szykuje się
FX-61 - czeka na klienta
Pioneer 1400, Skrzydło "podkładowe" KFm6, Tarot FY450, AR Drone 2.0 + MiruMod - początki
ODPOWIEDZ