Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest sobota 21 lip 2018, 06:33


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: piątek 12 sty 2018, 23:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Posty: 485
Lokalizacja: Kazimierz Dolny
Dobry wieczór,
Od zawsze chciałem mieć samolot rc, jak niektórzy wiedzą ścigam się kopterami ale ten samolot zawsze gdzieś siedział. Rok temu zrobiłem coś ze skrzydłem od aluli, latało całkiem spoko dopóki kadłub nie zrobił się miękki (tektura + śnieg = niezbyt dobrze). W tym roku postanowiłem, że zrobię coś podobnego. No właśnie, podobnego.

Główne założenia:
Użycie części które leżą i się kurzą (poza oczywiście kadłubem i skrzydłami)

"podzałożenia"
Rozpiętość ok. 1.3m (wyszło 1.4m, cięciwa 20cm)
Kadłub, skrzydła, usterzenie z coroplastu
Silnik od racera (śmigło docelowo 6", narazie 5")
Pakiet 4s 1550mAh
Lotki i ster wysokości, kierunek będzie później
Na tym latało poprzednie więc tu powinno (powinno) być podobnie.

Dzisiaj zrobiłem kadłub, skrzydło i usterzenie jutro może poleci :-P

Profil miał być podobny do Clark Y, ale wyszło raczej podobne do jakiegoś profilu NACA :shock:

Na dzisiaj dwie fotki, jeśli jutro się uda to będzie więcej :-D

Obrazek
Taka przymiarka, jeszcze bez łączenia wszystkiego (nie ma statecznika pionowego bo sam by nie ustał :-P )

Obrazek
A tak wygląda profil

_________________
Hangar: De Stik
Suweren


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 13 sty 2018, 15:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 22 wrz 2011, 12:49
Posty: 481
Lokalizacja: B-stok
Profil skrzydła-technologię , zobacz na przykładzie konstrukcji z podkładów od paneli. Założenia te same.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 15 sty 2018, 12:31 
Offline

Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 23:18
Posty: 494
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Wiem że profil to "co ręka dała" ale zadbaj o to żeby nosek nie był aż taki ostry. Zemści się to na Tobie przy pierwszym ostrym zakręcie ;) Generalnie postaraj się wykonać grubszy profil ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 08 lut 2018, 21:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Posty: 485
Lokalizacja: Kazimierz Dolny
Budowa niestety stała bo zostałem bez lutownicy... Zamiast 14 dni szła ponad miesiąc :-( ale na szczęście już przyszła więc można było kontynuować budowę :-D Z racji tego, że nie mam akurat wolnego odbiornika użyłem kontrolera od FrSky - XMPF3E, który ma wbudowany odbiornik XM+. Wgrałem Inav i zadziałało, no prawie... Silnik nie chciał się kręcić, a z racji tego, że to nie szybowiec to tak średnio dobrze :-P po znalezieniu 2 komend wreszcie ruszył i można było oblatać :-D Poniżej kilka fotek, piesek dla skali :-P ostatnie 2 zdjęcia to modyfikacje po oblocie, chciałem to dołożyć po upewnieniu się, że lata ;-) jutro testy fpv :lol:

Co do profilu, wyszedł całkiem cienki więc i szybki, ale w połączeniu z całkiem sporą masą (jak dla mnie) to świetnie szybuje, z 10m wysokości mógłby lecieć ponad 100m bez problemu (i silnika :-P )

Taka jeszcze *ciekawostka*, serwo steru wysokości jest zamocowane przed fc, tuż za pakietem i przyczepiona jest do niego żyłka wędkarska poruszająca sterem :mrgreen:

Do zrobienia są jeszcze jakieś winglety z depronu żeby struga się tak nie zrywała no i żeby ładnie wyglądał :-P w przyszłości też ster kierunku.

Specyfikacja dla zainteresowanych:
Rozpiętość - 140cm
Długość - 90,5cm (od przodu kadłuba do "krawędzi spływu" statecznika poziomego
Silnik - DYS SE2205 2300kv
ESC - DYS BL20A
FC - FrSky XMPF3E
Śmigło - na filmie HQ 5x4x3 Durable, jutro HQ 5x4.3x3 V1S docelowo HQ 6x4
Serwa - Tower Pro SG90
Pakiet - Tattu 1550mAh 75C 4S (ciekawostka, wejdą 2 więc można liczyć na dłuższe loty)
Kamera - TBS zerozero
VTX - stary ImmersionRC 25mW (bez RaceBand)

Waga do lotu - zaraz zważę :-P

Obrazek

Taki wyszedł profil.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i jest oczywiście film :-D


_________________
Hangar: De Stik
Suweren


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 09 lut 2018, 00:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9130
Lokalizacja: Bytom
Znając wytrzymałość coroplastu, to te latadło powinno być niezniszczalne :mrgreen:

BTW
W końcu jakiś model zrobiony od podstaw i z normalnym ciągnącym śmigłem z przodu, a nie same pchacze z gotowców :lol:
Brawo !

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 09 lut 2018, 07:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 22 wrz 2011, 12:49
Posty: 481
Lokalizacja: B-stok
Dla poprawy staecznośi dorób uszy po 20cm pod katem ok 30 stopni, by latanie fpv było mniej strusujęce:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 09 lut 2018, 09:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3841
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
miś pisze:
W końcu jakiś model zrobiony od podstaw i z normalnym ciągnącym śmigłem z przodu, a nie same pchacze z gotowców :lol:
Brawo !


Dramatyzujesz :)
Po prostu skrzydło z napędem pchającym jest bardziej praktyczne pod fpv

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 09 lut 2018, 18:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Posty: 485
Lokalizacja: Kazimierz Dolny
Dzięki za miłe słowa :-D Winglety może przez weekend powstaną :-) Dzisiaj Suweren przeszedł testy FPV i gdyby wszystko działało to by latał super (i tak jak dla mnie lata dobrze), a co nie działało? Otóż chyba latałem z jedną lotką :-P jedno serwo ma jakiś problem ale jakoś nie ma to dużego wpływu na lot (może to, że lotka jest prawie na całej długości skrzydła tak działa? :-P )


_________________
Hangar: De Stik
Suweren


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 lut 2018, 22:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Posty: 485
Lokalizacja: Kazimierz Dolny
Taki tam filmik z ostatniego latania, nie spodziewałem się, że Suweren jest aż tak żwawy (biorąc pod uwagę to, że skrzydłem można podjazd odśnieżyć :-P )






PS
Sorry za post pod postem, ale to chyba uzasadnione :->

_________________
Hangar: De Stik
Suweren


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 lut 2018, 22:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3841
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Jak kogoś bawi budowanie z coroplast to tu jest sporo https://www.rcgroups.com/spad-simple-pl ... signs-176/

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 lut 2018, 02:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9130
Lokalizacja: Bytom
Majk99 pisze:
...nie spodziewałem się, że Suweren jest aż tak żwawy (biorąc pod uwagę to, że skrzydłem można podjazd odśnieżyć :-P )
No bo cała konstrukcja jak i skrzydła są sztywne a nie gumowate, więc i reakcja na stery prawie natychmiastowa.

Edit...
To dopiero jest wynalzek...
Obrazek
Gdzie toto ma przód a gdzie tył i w którą stronę leci :?: :mrgreen:

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 lut 2018, 08:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3841
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
miś pisze:
Gdzie toto ma przód a gdzie tył i w którą stronę leci :?: :mrgreen:

No jakto :) tam gdzie silnik :)
Na ziemi to pół biedy ale w powietrzu czasem mam problem z orientacją skrzydła

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.