Strona 1 z 2
F3J.fpv
: sobota 30 gru 2017, 02:09
autor: krall
Lekkie rozluźnienie międzyświąteczne popchnęło mnie do grzechu konwersji J-tki na FPV-owca
Co prawda temat chodził za mną już od dawna ale zawsze go odkładałem. Na szczęście nasi koledzy przetarli szlaki i z powodzeniem ożenili efektywne szybowce z fpv - wiec po co dłużej czekać
Model ma już 13 lat. To zawodniczy laminatowy model F3J produkcji Romka Czerwińskiego. Rozpiętość 3.5m
zdjęcie sprzed blisko 13 lat. pierwsze loty (w Bezmiechowej)
pacjent przed operacją
i taki to hamulec aerodynamiczny ma tu powstać
cdn..
Re: F3J.fpv
: sobota 30 gru 2017, 10:14
autor: wiesiek_kr
Siadam i oglądam :) jakie fc planujesz/wejdzie do srodka ?
Re: F3J.fpv
: sobota 30 gru 2017, 15:32
autor: Verid
Jak się kiedyś nauczę takie naprawiać to sobie takiego sprawię
Re: F3J.fpv
: sobota 30 gru 2017, 15:41
autor: Kowal
Verid, nie psuj, to nie będzie potrzeby naprawiania
Wiesiek, KFC32F3_INAV powinno się chyba zmieścić w tym kadłubie
Re: F3J.fpv
: sobota 30 gru 2017, 15:59
autor: Verid
Kowal pisze:Verid, nie psuj
To się tak nie da
Re: F3J.fpv
: sobota 30 gru 2017, 19:28
autor: krall
Model z tego co pamiętam latał dość spokojnie i leniwie więc mimo rozmiarów powinno to jakoś w FPVale latać.
Najbardziej drażni mnie ta wieża z kamerą, w modelu dość dopieszczonym aerodynamicznie taki hamulec
No ale co zrobić...
Co do FC to pożyczyłem sobie z innego modelu wspomniany kfc32_f3_inav, spokojnie się zmieści.
Re: F3J.fpv
: sobota 30 gru 2017, 20:21
autor: Verid
krall pisze: No ale co zrobić...
Jak to co? Drukarka i...
Ewentualnie stara owiewka koła.
Re: F3J.fpv
: niedziela 31 gru 2017, 13:30
autor: krall
Verid pisze:
Jak to co? Drukarka i...
Jakoś nie widzę tego
No ale ok
Jeszcze lekki rozluźniacz przed pierwszym cięciem...
i pantilt na miejscu
a FC będzie tu, pod brzuszkiem
Re: F3J.fpv
: niedziela 31 gru 2017, 14:53
autor: wiesiek_kr
O kurna, nie wiem czy jeden rozluźniacz by mi wystarczył żeby taki luk bagażowy wyciąć :)
Tak czy inaczej sugerowałbym bardzo dobrze wzmocnić węglem okolice tego luku bo moim zdaniem od naroży kadłub może pękać :( oby tak nie było.
Ogólnie jest zasada że jak coś wycinamy to na okrągło.
Pan&tilt wygląda bardzo zgrabnie.
Re: F3J.fpv
: niedziela 31 gru 2017, 14:55
autor: marekj
Model z tego co pamiętam latał dość spokojnie i leniwie więc mimo rozmiarów powinno to jakoś w FPVale latać.
Jeśli to ten model, którym miałem przyjemność polatać w Bezmiechowej, to z pewnością będzie idealny do FPV
.
Re: F3J.fpv
: niedziela 31 gru 2017, 15:28
autor: krall
Wiem, wiem, że na okrągło ale technologicznie trudno byłoby mi to zgrabnie wyciąć
Chcę wkleić pasek rowingu wzdłuż luku
marekj pisze:Jeśli to ten model, którym miałem przyjemność polatać w Bezmiechowej, to z pewnością będzie idealny do FPV
.
Tak - to ten
Bezmiechowa maj 2005:
Re: F3J.fpv
: niedziela 31 gru 2017, 15:46
autor: Ben
Verid pisze:Jak się kiedyś nauczę takie naprawiać to sobie takiego sprawię
Obiecanki cacanki
Masz super model i co ... leży i się kurzy
Krzysztof, kibicuję i trzymam kciuki
Re: F3J.fpv
: niedziela 31 gru 2017, 18:34
autor: wiesiek_kr
Krzysiek napisz coś więcej na temat modelu: rozpiętość, waga do lotu przed dodaniem gratów fpv, może obciazenie płata?
Re: F3J.fpv
: niedziela 31 gru 2017, 19:16
autor: krall
wiesiek_kr pisze:Krzysiek napisz coś więcej na temat modelu: rozpiętość, waga do lotu przed dodaniem gratów fpv, może obciazenie płata?
Rozpiętość: klasyczne F3J - czyli 3.5m, konstrukcja laminatowa, waga - nie wiem ale zważę. Generalnie to konstrukcja zawodnicza, Romek chyba coś na tym wygrywał swego czasu (dawno).
Ten mój nie jest taki "betonowy" - do wyciągarki i "walenia w ziemię", raczej zrobiony do rekreacyjnego latania (lżej).
Póki co muszę jeszcze parę rzeczy poprzerabiać żeby go trochę lepiej zoptymalizować pod nowe zastosowanie (przenieść serwa w inne miejsce, miejsce pod większy pakiet, ...)
Swoją drogą nie wcisnę tam nic więcej niż 4S/5Ah. Przedtem latałem na 2.5Ah/4S - wystarczał na kilka wyciągnięć.
Re: F3J.fpv
: poniedziałek 01 sty 2018, 12:15
autor: marekj
Myślę, że spokojnie możesz dać słabszy silnik lub przynajmniej mniejsze śmigło. Model stanie się bardziej ekonomiczny, w tym zastosowaniu nie musi przecież wychodzić na 200m w kilka sekund.