Wing Wing czas zacząć
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Wing Wing czas zacząć
pma_, to które w końcu F3 masz, to https://www.banggood.com/Teeny1S_F3-161 ... 48984.html ?
Re: Wing Wing czas zacząć
Ostatnim czasem pezesiadlem się na frsky, odbiornik już leci który wypluwa SBUS. Nie potrzeba żadnych wodotryskow, do latania rekreacyjnego. OSD tylko żeby był wskaźnik napięcia i ewentualnie strzalka do bazy, nie chce autonomicznych lotów (na razie).Assur92 pisze:A jaki masz link RC? Jak eleresa to rób eleres AP, dorzucasz małą płytkę z żyroskopem i akcelerometrem i całkiem ładnie lata :)
Jak patrze na silniki jakie wszyscy pakują to jestem nienormalny, wrzuciłem NTM Prop Drive 28-36 2200KV / 696W . Ciężkie bydle, ale moc to bydle ma jak dla 2 takich skrzydłek.
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Bartek
Szpecu od kudlenia :)
Szpecu od kudlenia :)
Re: Wing Wing czas zacząć
Tak, to dokładnie, dlatego pomiar napięcia mam dla jednej celi i tylko dla 3S (na 4S inna kalibracja)Głuś pisze:pma_, to które w końcu F3 masz, to https://www.banggood.com/Teeny1S_F3-161 ... 48984.html ?
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Wing Wing czas zacząć
Serio warto było otwarte drzwi wyważać? Jak za 3$ więcej masz SPRacingF3 Acro z tym samym prockiem, ale 3 uarty + ewentualnie 2 softserial: https://pl.aliexpress.com/item/Weyland- ... autifyAB=0
Jakie zasilanie planujesz temu wingu wingu dać? :) Podejrzewam że strasznie duże bo chyba nie bez powodu wyprułeś dziurę na FC z boku, a nie w kabince
Jakie zasilanie planujesz temu wingu wingu dać? :) Podejrzewam że strasznie duże bo chyba nie bez powodu wyprułeś dziurę na FC z boku, a nie w kabince
Re: Wing Wing czas zacząć
Kupiłem to w smiesznej cenie i postanowiłem użyć, w przypadku z-84 akurat fajny rozmiar. Do większego modelu mam Matek na F7.
Pakiet akurat nic specjalnego 3S Li Ion 3500
A zrobiłem dziurę z boku żeby mieć mozliwość swobodnego przemieszczenia pakietu i używania róznych pakietów.
Przy okazji. Niestety bełkot tłumaczenia na PL na Ali jest dla mnei nie do przejscia i zawsze się przełaczam na global.
Pakiet akurat nic specjalnego 3S Li Ion 3500
A zrobiłem dziurę z boku żeby mieć mozliwość swobodnego przemieszczenia pakietu i używania róznych pakietów.
Przy okazji. Niestety bełkot tłumaczenia na PL na Ali jest dla mnei nie do przejscia i zawsze się przełaczam na global.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Wing Wing czas zacząć
To spokojnie zmieściłbyś z fc w środku.pma_ pisze:Pakiet akurat nic specjalnego 3S Li Ion 3500
Jakie liion wybrałeś na pakiet? Moje jeszcze leżą nieoblatane. Czekam na śnieg, lub wiosnę
Re: Wing Wing czas zacząć
Przyszedł Ci już ten Matek na F7? Też go wczoraj łyknąłem za 35$ z kuponem Matek F4 staniał do 27$ Jedynie co mi się w nich nie podoba to brak tradycyjnej szyny.
Ja mam u siebie, w skrzydle podobnych rozmiarów, też racerowy silniczek tylko DYS'a i drogą dedukcji doszedłem że najlepiej jest latać na 2S. Tylko problem z Liion jest taki że mają większy zakres napięć np. 6V to już lipa dla większości BEC dlatego latam na LiPO.
W tych silnikach racerowych zasada że długość lotu rośnie wraz z napięciem nie ma zastosowania bo praktycznie brak silników z KV poniżej 2000 (no jakieś tam są na palach by policzył), dlatego dobrym pomysłem może być 2S co też zresztą kolega waldek72 pokazał w sowim długolocie http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=42972
Ja do tego samego wniosku doszedłem już ze dwa lata temu testując w skrzydle różne rozwiązania.
Na 3S spoko jak chcesz poszaleć, u mnie na 3S pionowo do góry idzie jak rakieta z NASA :D a na 2S lata spokojnie, ale dłużej, chociaż jak przyduszę do oporu to te 60-65km/h też wydusi. Jak spokojnie lecę to na LiPolu 2S 1000mAh 7km przeleci, bateria wazy 50gram
Ja też i za każdym razem przełącza mnie na stronę główną, wyszukuje od nowa, wchodzę w towar i mam albo łamaną polszczyzną, albo łamany niemiecki, nie wiem co w tym Ali zje****go jest, ale ani zmiana przeglądarki, ani czyszczenie ciasteczek nie pomaga. W aplikacji na Andka mam ustawiony angielski i działa dobrze, a na przeglądarce takie cyrki - już przestałem z tym walczyćpma_ pisze:Niestety bełkot tłumaczenia na PL na Ali jest dla mnei nie do przejscia i zawsze się przełaczam na global.
Ja mam u siebie, w skrzydle podobnych rozmiarów, też racerowy silniczek tylko DYS'a i drogą dedukcji doszedłem że najlepiej jest latać na 2S. Tylko problem z Liion jest taki że mają większy zakres napięć np. 6V to już lipa dla większości BEC dlatego latam na LiPO.
W tych silnikach racerowych zasada że długość lotu rośnie wraz z napięciem nie ma zastosowania bo praktycznie brak silników z KV poniżej 2000 (no jakieś tam są na palach by policzył), dlatego dobrym pomysłem może być 2S co też zresztą kolega waldek72 pokazał w sowim długolocie http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=42972
Ja do tego samego wniosku doszedłem już ze dwa lata temu testując w skrzydle różne rozwiązania.
Na 3S spoko jak chcesz poszaleć, u mnie na 3S pionowo do góry idzie jak rakieta z NASA :D a na 2S lata spokojnie, ale dłużej, chociaż jak przyduszę do oporu to te 60-65km/h też wydusi. Jak spokojnie lecę to na LiPolu 2S 1000mAh 7km przeleci, bateria wazy 50gram
Re: Wing Wing czas zacząć
E niee
Na 3s jak chcesz normalnie polatać, na 4s, jak chcesz poszaleć
Na 2s to ledwo lata. Chyba, że masz masę do 300g
Chyba, że szaleństwo rozumiemy inaczej
Na 3s jak chcesz normalnie polatać, na 4s, jak chcesz poszaleć
Na 2s to ledwo lata. Chyba, że masz masę do 300g
Chyba, że szaleństwo rozumiemy inaczej
Re: Wing Wing czas zacząć
pma_ Jak poszła Ci konfiguracja FC z GPSem ? Jest szansa, że pójdzie na BetaFlight?
Bartek
Szpecu od kudlenia :)
Szpecu od kudlenia :)
Re: Wing Wing czas zacząć
Pod gps, najlepiej inav.
Re: Wing Wing czas zacząć
Coś koło tego będzie, LiPo 2S wazy 51 gramAdrián pisze:Chyba, że masz masę do 300g
Na pokładzie LRS Autopilot + Tarot TL2970 + MinimOSDmini (z softem chyba właśnie kolegi pma_) + takie wideło ;-P https://www.aliexpress.com/snapshot/0.h ... 2768381838 oczywiście antena fabryczna poleciała do kosza bo waży chyba 10x więcej jak sam TX , Zrobiłem prostego monopola z drutu do migomatu :) no i przede wszystkim mam silnik dużo mniejszy niż Wy jakiś Dys 1806 albo jakoś tak, jeśli Cie to interesuje to mogę jutro sprawdzić
Na 3S to go nie wyrzucam tylko trzymam prawie pionowo dziobem w górę, daję gazu na maksa i po prostu wypuszczam z rękiAdrián pisze:Na 3s jak chcesz normalnie polatać
Latałem też w cięższym, jak to niektórzy mówią setupie, z troszkę większym silnikiem i LiPo 3S 2200, ale trzeba było dość cisnąć gaz żeby utrzymać się w powietrzu i przede wszystkim było bardziej nerwowe co bardzo odbijało się na nagraniach. Doszedłem do wniosku że nie ma co na siłę pchać większych baterii - teraz mogę szybować o czym wcześniej nie było mowy, chyba że z nosem nachylonym 30 stopni. Wiadomo że teraz też nie szybuje jak szybowiec, ale mogę efektywnie zamienić wysokość, na odległość w locie ślizgowym :)
Re: Wing Wing czas zacząć
No ja mam tam iNav, niby skonfigurowany, tryby lotu na 6 pozycyjnym przełączniku w taranisie (dałem go z boku zamiast slider).
Pakiety LiIon mam takie https://www.banggood.com/4PCS-Samsung-I ... 67185.html ale oblot i tak będzie na lipo
Z przodu wycięta dziura pod runcam 2 bez akumulatora.
Folia dołożyła parę gram do wagi ale nie jest tak źle.
Na razie czekam na warunki do oblotu i buduję następne skrzydło czyli falcona.
Jeśli chodzi o silniki to są Emax z 1900KV mniejszego nie widziałem.
Matek F7 doszedł ale tylko podłaczyłem do komputera żeby sprawadzić czy działa na betaflight i tyle. iNav jest na stronie matek.
Pakiety LiIon mam takie https://www.banggood.com/4PCS-Samsung-I ... 67185.html ale oblot i tak będzie na lipo
Z przodu wycięta dziura pod runcam 2 bez akumulatora.
Folia dołożyła parę gram do wagi ale nie jest tak źle.
Na razie czekam na warunki do oblotu i buduję następne skrzydło czyli falcona.
Jeśli chodzi o silniki to są Emax z 1900KV mniejszego nie widziałem.
Matek F7 doszedł ale tylko podłaczyłem do komputera żeby sprawadzić czy działa na betaflight i tyle. iNav jest na stronie matek.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Wing Wing czas zacząć
Jest jeszcze emax-xa2212 1400kv, tylko po co?
Re: Wing Wing czas zacząć
możesz dać większe smigło jeśli chcesz dłużej latać, ma większa sprawność.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Wing Wing czas zacząć
Tylko nie ma to zastosowania w z84
Tam dużo nie wsadzisz. Będzie miał jeszcze mniejszy ciąg.
Przy takim kV zapewne 8 lub nawet 9 będzie potrzebne.
Tam dużo nie wsadzisz. Będzie miał jeszcze mniejszy ciąg.
Przy takim kV zapewne 8 lub nawet 9 będzie potrzebne.