Zeta Sky Observer 2m "szybowiec bombowiec" ;)

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

hrumque@gmail.com
Posty: 91
Rejestracja: środa 14 wrz 2016, 22:17
Lokalizacja: Opole

Zeta Sky Observer 2m "szybowiec bombowiec" ;)

Post autor: hrumque@gmail.com »

No to mam takie cudo, pic rel:
Obrazek
Bardzo wdzięczna konstrukcja. Jakby kto chciał co wiedzieć, to służę info.

W rzeczywistości jest zrobiony z białej pianki EPO (z form, nie ciętej) oraz z włókna weglowego (rurki wzmacniające, rura do ogona i silnika), oraz sklejki-balsy ciętej laserem (wewnętrzne wzmocnienia elementów)
(Trzeba by było go obmalować lub obciągnąć laminatem na taki ładny stalowy kolor). Ale ja nie o tym ...

W oryginale zalecają silnik:
- klasy 4250 (42mm średnicy, 50mm długości magnesów?)
- obroty 950KV przy 3S (czyli jakieś 10k RPM)
- śmigło klasy 12" x6 dwułopatowe
- ESC 60A

Ale że silników 4250 albo nie ma za bardzo, albo są koślawymi gniotami, a jak już - to są przeważnie 3-4S a nie 6S to się zastanawiam, co tam wsadzić...
Chętnie bym zwiększył sprawność przy niskich obrotach i zakres użytecznych obrotów/ciągu (większe śmigło albo 3, 4-łopatowe, choć przy tych rozmiarach to już problem z dostępnością/ceną)
Chętnie przejdę na 6S zamiast 3S...
...ale nie dam $500 za t-motora
Awatar użytkownika
Ben
Posty: 543
Rejestracja: sobota 07 sie 2010, 12:52
Lokalizacja: Okolica Koszalina

Re: Zeta Sky Observer 2m "szybowiec bombowiec" ;)

Post autor: Ben »

hrumque@gmail.com pisze: Chętnie przejdę na 6S zamiast 3S...
Nie bardzo rozumiem dlaczego 6S? Osobiście latam na 3S3P modelem o podobnych gabarytach i wadze. Loty trwają ponad godzinę i bardzo często ląduję z pakietem rozładowanym do 60-40% . Powód to ograniczenie czasowe lub mam już dość. Ile czasu można siedzieć i gapić się w monitor :mrgreen:
pozdrawiam
Ben
hrumque@gmail.com
Posty: 91
Rejestracja: środa 14 wrz 2016, 22:17
Lokalizacja: Opole

Re: Zeta Sky Observer 2m "szybowiec bombowiec" ;)

Post autor: hrumque@gmail.com »

Ben pisze:
hrumque@gmail.com pisze: Chętnie przejdę na 6S zamiast 3S...
Nie bardzo rozumiem dlaczego 6S? Osobiście latam na 3S3P modelem o podobnych gabarytach i wadze. Loty trwają ponad godzinę i bardzo często ląduję z pakietem rozładowanym do 60-40% . Powód to ograniczenie czasowe lub mam już dość. Ile czasu można siedzieć i gapić się w monitor :mrgreen:
No choćby dlatego 6S, żeby zapewnić obroty przy niższym kV, bo łatwiej znaleźć fajny silnik z mocniejszych, co ma 270-400kV (choćby "naleśniki" droniarskie) niż coś ~900kV ?
Awatar użytkownika
Ben
Posty: 543
Rejestracja: sobota 07 sie 2010, 12:52
Lokalizacja: Okolica Koszalina

Re: Zeta Sky Observer 2m "szybowiec bombowiec" ;)

Post autor: Ben »

hrumque@gmail.com pisze:...No choćby dlatego 6S, żeby zapewnić obroty przy niższym kV, bo łatwiej znaleźć fajny silnik z mocniejszych, co ma 270-400kV (choćby "naleśniki" droniarskie) niż coś ~900kV ?
"Parti consigliati (non sono inclusi):
Motore: motore 4250 950KV senza spazzole outrunner
Controllore di Velocita': 60A ESC Clicca qui
Prop: 12 x 6 Clicca qui
Servo: 9g servo x 4, e 12g servo x 4 Clicca qui
LiPO Batteria: 5200~10000mAh 3S LiPO Clicca qui"

Powyżej masz cytat specyfikacji ze strony banggood.com. Ale jak chcesz wyważać otwarte drzwi ... droga wolna :-)
pozdrawiam
Ben
hrumque@gmail.com
Posty: 91
Rejestracja: środa 14 wrz 2016, 22:17
Lokalizacja: Opole

Re: Zeta Sky Observer 2m "szybowiec bombowiec" ;)

Post autor: hrumque@gmail.com »

Ben pisze:
hrumque@gmail.com pisze:...No choćby dlatego 6S, żeby zapewnić obroty przy niższym kV, bo łatwiej znaleźć fajny silnik z mocniejszych, co ma 270-400kV (choćby "naleśniki" droniarskie) niż coś ~900kV ?
Powyżej masz cytat specyfikacji ze strony banggood.com. Ale jak chcesz wyważać otwarte drzwi ... droga wolna :-)
Sam dobrze wiesz, że często coś z czegoś się buduje "bo jest w szufladzie", a potem tak to już zostaje w specyfikacji. A nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić inaczej.
Np. jaka różnica czy przyjmę zasilanie 3S i silnik 1000kV, czy wezmę 6S i silnik 500kV ? (poza tym, że będę potrzebował ESCa na 6S, ale za to mniejszy prąd wystarczy)?
Awatar użytkownika
Ben
Posty: 543
Rejestracja: sobota 07 sie 2010, 12:52
Lokalizacja: Okolica Koszalina

Re: Zeta Sky Observer 2m "szybowiec bombowiec" ;)

Post autor: Ben »

hrumque@gmail.com pisze: Sam dobrze wiesz, że często coś z czegoś się buduje "bo jest w szufladzie", a potem tak to już zostaje w specyfikacji. A nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić inaczej.
Np. jaka różnica czy przyjmę zasilanie 3S i silnik 1000kV, czy wezmę 6S i silnik 500kV ? (poza tym, że będę potrzebował ESCa na 6S, ale za to mniejszy prąd wystarczy)?
Nie zawsze można zaadoptować to co się ma do wszystkiego. Jest takie powiedzonko "jak coś jest do wszystkiego - to jest do niczego". Oczywiście zrobisz jak uważasz, ja z czystym sumieniem mogę Ci polecić stronę ecalc'a można jej używać w formie "okrojonej" do woli, a za opłatą niecałe 10 zeta masz pełną wersję na 30 dni. Przy planowaniu wyposażenia do modeli którymi latałem lub latam sprawdza się w 100%, pobaw się porób sobie symulacje i je porównaj i sam się przekonaj. Najważniejsze to to, że możesz sobie oszczędzić wielu rozczarowań oraz możesz zaoszczędzić sporo kaski ;-)
pozdrawiam
Ben
ODPOWIEDZ