Strona 1 z 2

SW1680

: czwartek 07 wrz 2017, 18:07
autor: Avatar
Witam, przymierzam się powoli do budowy SW1680 - model już jest, wyposażenie(z innego modelu) jakie mam zamiar włożyć to:urnigy
- serwa na ogon: Corona DS-939MG - pasują dobrze, na wcisk
- serwa na skrzydła: Corona DS-339MG - większe od miejsc na serwa, trzeba będzie ciąć piankę
- silnik: Turnigy SK3 3542 1250kV
- regulator Turnigy 85A 5A SBEC
- śmigła mam narazie tylko 12x6 składane lub 11x5.5 stałe. Obstawiam, że będzie musiało być mniejsze. Wstępne przymiarki pokazują, że będzie ocierać o belkę ogonową
- zasilanie wszystkiego 3s - jeden lub dwa pakiety 5000mAh

W dajszej części:
- mózg samolotu: KFC32FTB v 1.1 z iNAV
- fox 800

Graty pochodzą z skrzydła skywalker x6 - które nawet poleciało, ale się nie polubiliśmy. Jednak samolot to samolot.

Mam kilka pytań odnośnie umieszczenia gratów.
- antena dla KFC. Są różne opinie, sposoby jej montażu. Chciałbym ją wkleić w ogon - i tu mam pytanie do osób które mają antenę w ogonie - jak wam się to sprawuje. Na jaki dystans odlatujecie?
- KFC pod skrzydłami
- gps na ogonie, w miejscu gdzie jest półka lub kanapka z KFC, ale oddzielona dwustronną płytką miedzianą, z jednej strony podłączone do masy. Coś w rodzaju ekranu. Pytanie czy to wystarczy, aby GPS nie był zakłócany przez elektronikę KFC. Tak jak to opisywał jeden z kolegów w tym wątku.
- jeśli w/w pomysł by wypalił wtedy na półkę powędruje fox z anteną GP

Ostatnie pytanie - jaką wagę mają wasze SW

Pozdrawiam, Łukasz.

Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami

: czwartek 07 wrz 2017, 18:28
autor: zbipok
Ideą tego wątku jest zamieszczanie ciekawych rozwiązań dla skywalkera 1900 , 1680.
Jeśli zrobimy z niego kolejny panel dyskusyjny zatraci się jego główna idea.
Sugeruję wybrać inny wątek.

MOD - przeniesiono do osobnego tematu

Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami

: czwartek 07 wrz 2017, 19:51
autor: Avatar
zbipok pisze:Ideą tego wątku jest zamieszczanie ciekawych rozwiązań dla skywalkera 1900 , 1680.
Jeśli zrobimy z niego kolejny panel dyskusyjny zatraci się jego główna idea.
Sugeruję wybrać inny wątek.

MOD - przeniesiono do osobnego tematu
Prawda, dziękuję za przeniesienie.
A tak przy okazji to więcej osób potraktuje Cię poważnie jeśli zamieścisz trochę danych o sobie na profilu , fotkę.
Uzupełnione.

Re: SW1680

: czwartek 07 wrz 2017, 20:32
autor: cobra
Bez modów nie wejdzie śmigło większe niż 9". IMO (pod 3s) optymalny silnik to kv=1400.

Re: SW1680

: czwartek 07 wrz 2017, 22:05
autor: zbipok
I większe śmigło niż 9" nie jest potrzebne , miałem 10 ale wróciłem do 9

Edytuj posty!

Marbalon uzyskał bardzo dobry rezultat w rozmieszczaniu sprzętu w swoim SW1680 z wykorzystaniem KFC32FTB

Re: SW1680

: sobota 09 wrz 2017, 12:44
autor: Avatar
Śledziłem jego poczynania w tym temacie.
Zastanawiałem się nad podobnym rozmieszczeniem gratów - prawdopodobnie z tego skorzystam.

Jeśli chodzi o silnik to był dobrany do poprzedniego projektu - Skywalkera X6 z którym się nie polubiliśmy.
Silnik i pakiety są nowe - praktycznie nie latane. Silnik ma może wylatane 10 - 15min, w chwili obecnej nie planuje zmian w sprzęcie.
Ewentualnie zmiana pakietu na 4S w przyszłości.

Re: SW1680

: sobota 09 wrz 2017, 13:05
autor: zybyzy
Avatar pisze:Ewentualnie zmiana pakietu na 4S w przyszłości.
Przy 4S na tym silniku miałem śmigło 9/6 i max 56A gdzie przy starcie zużywałem nie więcej jak 25-28A, do spokojnych lotów 4-6A
Teraz mam 9/4.5 i przy starcie rzadko przekroczę 20A, chyba że mi się ręka omsknie na gazie :) na mniejszym śmigle dalej jest wystarczająca ilość ciągu. Kupiłem też 8/4 ale jakoś nie chce mi się zmienić do testów.

Re: SW1680

: czwartek 12 paź 2017, 18:41
autor: Avatar
W końcu udało się rozpocząć budowę modelu.
Wyposażenie jakie planuję użyć jest w pierwszym poście.
Do zmiany pójdzie śmigło na jakieś składane 9 lub 10 / 6.
Dlaczego składane - silnik był użyty w skrzydle, tam było składane śmigło. Musiałem zeszlifować oryginalny gwint do przykręcania śmigła, gdyż kołpak nie pasował na trzpień.

Obecny postęp prac:
- przygotowane, wycięte miejsca na serwa w skrzydłach. Oryginalne wycięcia były za małe na serwa które posiadam
Zastanawiam się czy nie zastosować patetntu gdzieś usłyszanego lub przeczytanego, aby serwa obkurczyć koszulką termokurczliwą, a następnie je wkleić. W razie konieczności wymiany, łatwiej przeciąć koszulkę, wyjąć serwo, wyciąć koszulkę i wstawić na nowo
obrys serwa.jpg
obrys serwa.jpg (43.44 KiB) Przejrzano 4327 razy
serwo na swoim miejscu.jpg
serwo na swoim miejscu.jpg (53.08 KiB) Przejrzano 4327 razy
- dźwignie serw pasują z poprzedniego projektu
- polutowane kable do serw w skrzydłach. Oryginalne kable zostały wymienione na troszkę grubsze. Zastosowany kabel to 3 żyły w pełnym ekranie
- poprowadzony i zalutowany kabel do serw na ogonie. Tutaj są 4 żyły w pełnym ekranie. Patent z folią również podpatrzony na forum. Folia będzie dodatkowo owinięta kawałkiem drutu dolutowanego do masy
serwa ogon.jpg
serwa ogon.jpg (76.91 KiB) Przejrzano 4327 razy
- wstępnie poprowadzony kabel do nadajnika wideo, również 3 żyły w ekranie. Nadajnik z planowaną anteną GP będzie umiejscowiony prawdopodobnie na końcu belki ogonowej
- wyprofilowana półka przed śmigłem pozostaje pusta chwilowo
- regulator oraz bec będą zamontowane na kawałku balsy, w tylnej części kadłuba - foto
- odbiornik GPS - wg patentu Marbalona - w miejscu gdzie oryginalnie ma być serwo do obrotu kamery
elektryka.jpg
elektryka.jpg (94.7 KiB) Przejrzano 4327 razy
- silnik zamontowany na oryginalnym sklejkowym krążku. Zastosowane tips&tricks z tutejszego wątku o tym modelu - aby można było silnik zdemontować bez odklejania, oraz piny wzmacniające
silnik 3.jpg
silnik 3.jpg (65.01 KiB) Przejrzano 4327 razy
- kontroler KFC umieszczony pod skrzydłami - jak na zdjęciu
kfc32.jpg
kfc32.jpg (80.58 KiB) Przejrzano 4327 razy
- montaż pakietów planuję w pionie, aby wtyczki można było łatwo wetknąć w gniazda zaraz za nimi. Moduł wtyczek zintegrowany jest z czujnikiem prądu
-- sposób montażu pakietów prawdopodobnie ulegnie zmianie. Możliwe, że czujnik prądu oraz wtyczki umieszczę na tylnej ściance - czyli obrót o 90 st.
Montaż pakietów robię na kawałku sklejki oraz opaskach rzepowych. Dodatkowo po dwa paski rzepów na baterii i dole półki. Taki sposób mocowania pozwolił na uchronienie pakietu przy upadku skrzydła z drzewa z wysokości ok 15m, dziobem w dół. Pakiet nawet nie zmienił swojego położenia.
montaz baterii.jpg
montaz baterii.jpg (99.4 KiB) Przejrzano 4327 razy
Co w planach:
Montaż pan tilta pod kamerę/kamery - prawdopodobnie zamiast kabinki - lecz to będzie w przyszłości. Na dzień dobry tylko podgląd i obrót w jednej płaszczyźnie.
Zalaminowanie całego modelu tkaniną ok 25g/m, spód kadłuba, dziób, natarcie skrzydeł, miejsce przejścia gum lub rzepów na skrzydłach dodatkowo tkaniną 140g/m

Kiedy pojawią się kolejne zdjęcia z postępu prac - ciężko powiedzieć.

Re: SW1680

: czwartek 12 paź 2017, 21:09
autor: Adrián
Avatar pisze:Zastanawiam się czy nie zastosować patetntu gdzieś usłyszanego lub przeczytanego, aby serwa obkurczyć koszulką termokurczliwą, a następnie je wkleić. W razie konieczności wymiany, łatwiej przeciąć koszulkę, wyjąć serwo, wyciąć koszulkę i wstawić na nowo
Zawsze tak robię i się sprawdza.

Re: SW1680

: piątek 13 paź 2017, 08:11
autor: Verid
A ja nigdy i też się sprawdza. Pod warunkiem użycia hot gluta który puszcza bez śladu pod wpływem IPA a jest zbyt gęsty by wniknąć do serwa. Pytanie odnośnie pierwszej foty - ta pomarańczowa dźwignia w lotce to tak do zdjęcia czy na stałe wklejona? Bo jak to drugie to skopałeś. Otwory dźwigni powinny być nad zawiasem.

Re: SW1680

: sobota 14 paź 2017, 22:16
autor: Avatar
Verid pisze:A ja nigdy i też się sprawdza. Pod warunkiem użycia hot gluta który puszcza bez śladu pod wpływem IPA a jest zbyt gęsty by wniknąć do serwa. Pytanie odnośnie pierwszej foty - ta pomarańczowa dźwignia w lotce to tak do zdjęcia czy na stałe wklejona? Bo jak to drugie to skopałeś. Otwory dźwigni powinny być nad zawiasem.
Tylko do foty i przymiarki serwa, aby jest ustawić i obrysować.
Element będzie dopiero wklejany po laminowaniu.

Re: SW1680

: niedziela 15 paź 2017, 08:34
autor: wiesiek_kr
Jak odrysujesz orczyk tak jak masz położony na lotce to będzie źle :)

Re: SW1680

: niedziela 15 paź 2017, 18:28
autor: Avatar
wiesiek_kr pisze:Jak odrysujesz orczyk tak jak masz położony na lotce to będzie źle :)
Wiem, za długie popychacze będą, więc je będę musiał zrobić od nowa, lub przyciąć i skleić w rurce na CA.
Położenie popychacza pozostaje w linii.
Sprawdzone położenie w obu kierunkach, i tak jak na fotce długość pasowała :-)
Dziękuję za podpowiedzi odnośnie złego położenia, jak już będzie finalny montaż, to wkleję jak radzicie.

Re: SW1680

: niedziela 15 paź 2017, 18:30
autor: Baqsthc
Raczej chodziło że oczka orczyka powinny być na wysokości zawiasów lotek w pozycji neutralne.

Re: SW1680

: niedziela 29 paź 2017, 23:43
autor: Avatar
Witam,

W wolnej chwili udało się podłubać przy samolocie.
Postęp prac:
- zaekranowanie i oklejenie kabli w sterze wysokości
- wykonanie i montaż z sklejki 3mm obramowań serw w ogonie
- montaż serw w ogonie
- wklejenie rury w belkę ogonową
- zmodyfikowane wzmocnienia wg Zbipoka
- poprowadzenie kabli: w rurze ekranowany kabel sterowania serw, następnie kabel 6 żył w ekranie do nadajnika video na ogonie, 3 żyły w zapasie
- kabel pod śmigłem - również 6 żył w ekranie, jako zapas
- poprowadzenie kabli w okolice kontrolera w komorze pod skrzydłami
- doklejenie pasków z rzepami na półkę z bateriami
- przymiarka regulatora oraz BEC'a w komorze

Niestety serwa które mam w ogonie są lekko za duże, co wymusiło wycięcie otworu w drugiej połówce kadłuba aby można było je złączyć.

Nastąpiła również mała zmiana konfiguracji w sprzęcie. Podczas obkurczania koszulki, prawdopodobnie doszło do uszkodzenia jednego z serw które miało iść do skrzydła.
Po podłączeniu zasilania, pobór prądu rośnie do ok 3.5 - 4.0A. Poruszenie serwa ręcznie idzie bardzo ciężko. Po rozebraniu nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń itp.
Po usunięciu smaru(w ramach testów) prąd zmalał do ok. 2.5A, lecz serwo ruszało się ociężale - poszło na szrot.

Serwa będą zamienione na serwa z modelu który się przywitał z ziemią, są to KingMax KM1703MG: 2.5KG przy 4,8V 0.14sek.
Przeglądając inne konfiguracje wydają się wystarczające.

Dlaczego, aż 6 żył w kablach - nie wiadomo co będzie potrzebne w przyszłości.
Lepiej położyć kable teraz, niż później pruć model - a w planach jest zalaminowanie całości.

Na koniec kilka zdjęć:
kable_zastrzaly.jpg
kable_zastrzaly.jpg (190.93 KiB) Przejrzano 3947 razy
kable_regler.jpg
kable_regler.jpg (197.57 KiB) Przejrzano 3947 razy
serwa_ogon.jpg
serwa_ogon.jpg (185.5 KiB) Przejrzano 3947 razy
serwo_ogon_1.jpg
serwo_ogon_1.jpg (158.95 KiB) Przejrzano 3947 razy
regulator.jpg
regulator.jpg (210.53 KiB) Przejrzano 3947 razy
polka_na_baterie.jpg
polka_na_baterie.jpg (168.91 KiB) Przejrzano 3947 razy