Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest wtorek 25 wrz 2018, 10:43


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: piątek 15 wrz 2017, 17:24 
Offline

Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:15
Posty: 901
Lokalizacja: Danzig
Nigdy nie stosowałem ecalc . Zawsze opierałem się na wadze modelu stosując silniki wolnoobrotowe kv750 - 850. dlatego nowością dla mnie było skrzydełko Marlok z silnikiem kv aż 2200 ;-)

E D Y T A - skrzydełko nie Marlok tylko Mako z przeszkolonym dziobem wymiennie.


Ostatnio zmieniony sobota 16 wrz 2017, 10:31 przez Keri, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 16 wrz 2017, 09:02 
Offline

Rejestracja: niedziela 26 lut 2012, 21:23
Posty: 628
Lokalizacja: Warszawa
No nie wytrzymałem ... Ciekawi mnie ile jeszcze stron bicia piany potrzeba żeby to skrzydło poleciało :)
Najlepszym rozwiązaniem zamiast się irytować jest po prostu próbować ... sprawdzić jeszcze raz wyważenie i czy ciąg silnika jest odpowiedni ja stosuje zasadę żę ciąg ma być 1,5 raza większy niż masa modelu i u mnie się sprawdza ... I żeby nie było czasem nawet model który nie jeden raz odbywał udane loty przy próbie startu ląduje na dziobie ... ale nie przejmuje się tym tylko próbuje jeszcze raz i tak do skutku bo czasem nie idzie jak byśmy chcieli albo mam gorszy dzień... Każdy musi znaleźć swój sposób na latanie nawet jak jest to zrodzone w "bólach" ...

_________________
Skrzydła .... 600 mm .... 820 mm .... 2000 mm ... :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 16 wrz 2017, 10:41 
Offline

Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:15
Posty: 901
Lokalizacja: Danzig
Bithus - musisz wytrzymać, w końcu to dopiero 7 strona :mrgreen:. Jestem pewien, że kolega za chwilę poinformuje nas o nieudanych startach z gumy...
By model latał wystarczy chyba by ciąg stat. był nawet mniejszy niż 3/4 wagi modelu. W Twoim przypadku modele powinny pionowo startować.
Ale rozumiem takie podejście bo w moich ciąg jest również większy niż masa modelu. Wyjątkiem był Raptor V-2 gdzie masa była równa ciągowi stat. ale po zmianie silnika na Redox 2000/900 to już zupełnie inne latanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 16 wrz 2017, 11:34 
Offline

Rejestracja: niedziela 26 lut 2012, 21:23
Posty: 628
Lokalizacja: Warszawa
Moje podejście do ciagu wynika z tego że czasem startujesz bez wiatru a za parę minut jest już wietrznie i miałem juz kiedyś problem z potworem... zygzakowałem i bezpiecznie wróciłem w rejon lądowania... teraz latam pod wiatr wracam z wiatrem i stosuje mocniejsze napędy...

_________________
Skrzydła .... 600 mm .... 820 mm .... 2000 mm ... :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 16 wrz 2017, 12:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 02:14
Posty: 1335
Lokalizacja: Berlin
Też totalnie nie ogarniam, dlaczego nie ma tam jakiegoś 700W++ silnika. Nie chodzi o to by latać cały czas na pełen palnik jednak ten zapas mocy się mocno przydaje przy starcie. To są małe pieniądze, bo za 30jurko dostajesz potworka od Turnigy 3542 1250kV który dźwignie Ci to skrzydełko w pionie na luzie.

_________________
Discovery Pro :)
Zephyr ZII
RYGS


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 16 wrz 2017, 13:15 
Offline

Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:15
Posty: 901
Lokalizacja: Danzig
Rybske - ale w tym skrzydełku autora siedzi mocny silnik - ze 2,5kg ciągu statycznego. Wydaje mi się, że autor albo nie wykorzystuje pełnej mocy do startu - ja zresztą też nie - albo tak ustawił autopilota, że ograniczył cześć mocy.
Bithus - wiem o czym piszesz: wiatr 13m/s a model jakieś 400m ode mnie na wysokości 200-400m oczywiście pod wiatr. Nagle słyszę brzęczenie i silnik staje. Myślę sobie tragedia model spadnie gdzieś do morza ale tracę wszystko. Co z tego, że mam mocny silnik jak już nie mam energii. Koniecznie chciałem przetestować zwykłą "turystyczną " kamerkę. Uratowała mnie wysokość bo co jakiś czas pikowałem by nabrać prędkości i tak udało się aż pod same nogi ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 16 wrz 2017, 15:32 
Offline

Rejestracja: niedziela 26 lut 2012, 21:23
Posty: 628
Lokalizacja: Warszawa
No ale brak energi to inna para kaloszy niż moc potrzebna przy starcie ... ale fakt można czasem przesadzić z odległością ...

_________________
Skrzydła .... 600 mm .... 820 mm .... 2000 mm ... :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 18 wrz 2017, 16:21 
Offline

Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:15
Posty: 901
Lokalizacja: Danzig
Weekend minął , a w temacie cicho. Oblot był czy już nie ma czego oblatywać?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 18 wrz 2017, 18:02 
Offline

Rejestracja: niedziela 26 lut 2012, 21:23
Posty: 628
Lokalizacja: Warszawa
Daj człowiekowi spokój jak coś sam się pochwali ... pogoda nie rozpieszczała w weekend ... ja latałem ale skrzydełkiem 500 mm wiało strasznie ale zabawa była przednia ...

_________________
Skrzydła .... 600 mm .... 820 mm .... 2000 mm ... :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 18 wrz 2017, 18:41 
Offline

Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:15
Posty: 901
Lokalizacja: Danzig
Bihtus - latałeś prawy czy lewym skrzydełkiem ??? 500mm to mniej niż połówka najmniejszego z moich :-D :mrgreen: :shock: W 3city dało się wczoraj spokojnie polatać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 18 wrz 2017, 19:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Posty: 772
Lokalizacja: Trzebnica
Witam,
Był oblot w pełni udany. Starty były z gumy, trzymając od tyłu styl Maxiiii i rzut trzymając skrzydło bokiem.
Film z lotów.


_________________
Pozdrawiam
Piotr


Ostatnio zmieniony wtorek 19 wrz 2017, 04:28 przez Poli25, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 18 wrz 2017, 21:00 
Offline

Rejestracja: wtorek 19 kwie 2016, 18:05
Posty: 3
Lokalizacja: Olesnica
Poczatkowo byl problem z wywazeniem ale 2 ciezarki 40g plus 2 kamienie na natarcie zalatwily sprawe, pomimo braku wingletu skrzydlo lata,szybuje, silnik -szatan, 1/4 gazu skrzydlo lata.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 19 wrz 2017, 07:20 
Offline

Rejestracja: niedziela 26 lut 2012, 21:23
Posty: 628
Lokalizacja: Warszawa
Keri pisze:
Bihtus - latałeś prawy czy lewym skrzydełkiem ??? 500mm to mniej niż połówka najmniejszego z moich :-D :mrgreen: :shock: W 3city dało się wczoraj spokojnie polatać.


Wiesz połówka i mojego większego a 1/4 największego ... to taka kieszonkowa wersja :-P
W niedziele w centrum padało ... W sobotę trochę wiało ( dla maleństwa to był huragan ) ale to był ten smaczek ;-)

_________________
Skrzydła .... 600 mm .... 820 mm .... 2000 mm ... :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 19 wrz 2017, 08:37 
Offline

Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:15
Posty: 901
Lokalizacja: Danzig
Dlaczego na filmach nie ma momentu startu? To w końcu o tę cześć lotu napisaliśmy siedem stron. Jak dla mnie to coś tu jest nie tak. Piszesz , że model lata mimo braku winglet, a na filmach widać, że są zamocowane. Małe bo małe ale są, bez nich model zachowywałby się inaczej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 19 wrz 2017, 10:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Posty: 772
Lokalizacja: Trzebnica
Skrzydło ma tylko jeden winglet. Jeśli chodzi o start, brak operatora kamery, po starcie filmowałem z telefonu. Przy pierwszych startach ja rzucałem a kolega trzymał radio, start w manualu. Jak zrobię nowe winglety nagram też sam start.

_________________
Pozdrawiam
Piotr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.