Re: FX61 od arek2081
: środa 27 wrz 2017, 07:08
Aktualnie jest 3536 1000kv (bo taki miałem), docelowo będzie 3536 1400kv (doleciał już do Wawy więc myślę że już z górki teraz będzie).
Albo 4s...Keri pisze: Ale dla takiego kv powinienem włożyć śmigło większej średnicy niż 10"
No to by było logiczne. Mądre ludzie tłumaczyły mi że ten hałas napędu w skrzydłach wynika z pracy śmigła w powietrzu "zakłóconym" obecnością skrzydła - wszak pracuje tuż przy spływie. Jeżeli winglety przeniesiemy do osi samolotu = większe turbulencje w tym rejonie = większy hałas.Keri pisze:Z tym, że w tradycyjnym skrzydełku czyli winglety na końcu skrzydeł odgłos ten jest mniejszy.
Mnie zawsze uczyli dobierać śmigło do kv, nie do mocy...może źle uczyli. A może niekoniecznie:Keri pisze:dopiero po napisaniu mego tekstu zaglądnąłem pod wskazany link, chyba przyznasz Verid, że nie możemy porównywać parametrów silnika klasy 28... i 35...
Wiesz co wziąłem taki silnik bo nie miałem pojęcia jak zastosować i ten wydawał mi się ok. Ale w oczekiwaniu na paczkę z zagranicy, naszło mnie na latanie i wstawiłem jakiś tam stary 3536 1000KV który służył mi przez 4 lata w SS2000 tak na próbę no i sie okazało że jest idealny, teraz wiem że starczył by max 1250KV, nie zależy mi na szybkich lotach a raczej na długości lotu.Keri pisze:Zmieniasz na kv 1400 bo chcesz uzyskać szybszy model? W moim siedzi silnik z kv 900. Ale dla takiego kv powinienem włożyć śmigło większej średnicy niż 10".
Brawo !!! Zawsze tak robię. Pewnie sam nie raz przekonałeś się, że dane podawane przez producenta są zawyżone lub zaniżone. Ja trafiałem na te zaniżone. I właśnie dlatego, że stosowałem watt meter plus hamownię wiedziałem jaką maksymalną średnicę śmigła mogłem założyć nie przekraczając dopuszczanego poboru prądu ale jednocześnie by ciąg statyczny był jak największy. Może przykład jeśli autor nie uzna tego za zaśmiecanie tematu;Verid pisze:Klasa 35 a nie ma tam słowa o 15-16", nawet na 2s. Nie mówię że masz źle dobrane śmigło skoro na nim latasz i jesteś z tego napędu zadowolony ale może warto wrzucić zestaw na hamownię i popatrzeć co cyferki pokażą przy innych śmigłach?
mam aktualnie ten sam silnik tylko 1000kv, no troszkę chyba przegiąłem z tym kv ale może najdzie mnie na szybkie loty to będzie jak znalazł, a moc zawsze mogę sobie ograniczyć w autopilocie, tym bardziej że waga silników o różnym kv jest taka sama.Keri pisze:Teraz siedzi Aeolian C3536 kv 910 i nie mam problemu z jakakolwiek ewolucją.
So true... Dokładając do tego że śmigło śmigłu nie równe, nawet jak cyferki mówią to samo. Tyle że sam napisałeś że trafiłeś na "zaniżony" parametrami (w/g producenta oczywiście) silnik stąd moje zdziwienie bo typowym śmigłem dla tego KV i tego napięcia (orientacyjnie oczywiście) jest oczko lub nawet dwa niżej.Keri pisze:Zawsze tak robię. Pewnie sam nie raz przekonałeś się, że dane podawane przez producenta są zawyżone lub zaniżone.
Na Aeoliana jako firmę mam długie zęby. Silniki jak silniki (typowa chińska loteria) ale śmigła od nich to jest jakaś masakra. Kupiłem kiedyś paczkę i paczkę musiałem wyrzucić. Nie do wyważenia.Keri pisze:Teraz siedzi Aeolian C3536 kv 910 i nie mam problemu z jakakolwiek ewolucją.
Czyli według Ciebie parametry Redoxa są zgodne z podawanymi przez producenta?Verid pisze:So true... Dokładając do tego że śmigło śmigłu nie równe, nawet jak cyferki mówią to samo. Tyle że sam napisałeś że trafiłeś na "zaniżony" parametrami (w/g producenta oczywiście) silnik stąd moje zdziwienie bo typowym śmigłem dla tego KV i tego napięcia (orientacyjnie oczywiście) jest oczko lub nawet dwa niżej.Keri pisze:Zawsze tak robię. Pewnie sam nie raz przekonałeś się, że dane podawane przez producenta są zawyżone lub zaniżone.
Na Aeoliana jako firmę mam długie zęby. Silniki jak silniki (typowa chińska loteria) ale śmigła od nich to jest jakaś masakra. Kupiłem kiedyś paczkę i paczkę musiałem wyrzucić. Nie do wyważenia.Keri pisze:Teraz siedzi Aeolian C3536 kv 910 i nie mam problemu z jakakolwiek ewolucją.
Żeby nie było tak całkiem ot - u siebie w FX'ie miałem REDOX 1500/1200 ze śmigłem APC 9x6E. Też bardzo przyzwoity napęd i niedrogi.
Prąd -> Ciąg
10A -> 640g
15A -> 860A
20A -> 1050g
25A -> 1290g
30A -> 1400g
A dlaczego taki - bo ja akurat kurczowo trzymam się 3s więc wyższe KV było wskazane żeby kadłuba nie haczyć.
Tego nie stwierdzę. Jak zauważyłeś testowałem TYLKO JEDNO śmigło. To zdecydowanie za mało żeby powiedzieć coś więcej na temat rzetelności informacji producenta.Keri pisze:Czyli według Ciebie parametry Redoxa są zgodne z podawanymi przez producenta?