Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest poniedziałek 10 gru 2018, 08:17


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: środa 27 wrz 2017, 07:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 20 paź 2012, 04:53
Posty: 895
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Aktualnie jest 3536 1000kv (bo taki miałem), docelowo będzie 3536 1400kv (doleciał już do Wawy więc myślę że już z górki teraz będzie).

_________________
Optic 6 (expander 12ch), eleres mod, OSD Remzibi, Fox 800, AP eleres V2, sony 600, gopro 4 sliver, pixhawk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 27 wrz 2017, 13:36 
Offline

Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:15
Posty: 904
Lokalizacja: Danzig
Zmieniasz na kv 1400 bo chcesz uzyskać szybszy model? W moim siedzi silnik z kv 900. Ale dla takiego kv powinienem włożyć śmigło większej średnicy niż 10".


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 27 wrz 2017, 14:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11942
Lokalizacja: Mikoszewo
Keri pisze:
Ale dla takiego kv powinienem włożyć śmigło większej średnicy niż 10"

Albo 4s...

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 27 wrz 2017, 15:07 
Offline

Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:15
Posty: 904
Lokalizacja: Danzig
Ale to dla 4s śmigło powinno być 11" - oczywiście mówię o moim napędzie, a nie kolegi autora. Te stateczniki w Fx, zresztą nie tylko w tym modelu ograniczają rozmiar śmigła. W sumie to 11" też wchodziło ale wtedy napęd wydawał przeraźliwy warkot ;-), a na 10" wydawał mi się dużo mniejszy. Czy w Twoim modelu też tak masz?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 27 wrz 2017, 15:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11942
Lokalizacja: Mikoszewo
Skrzydła pchane zawsze hałasują. Nie ta kultura pracy co napęd ciągnący. Co do śmigła - dla silników 900kv z którymi miałem styczność producent przy 4s zalecał 9" a czasem nawet 8". 11" i wyżej to dla 3s... Tu przykład:

https://hobbyking.com/en_us/ntm-prop-dr ... tore=en_us

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 27 wrz 2017, 16:58 
Offline

Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:15
Posty: 904
Lokalizacja: Danzig
Z tym, że w tradycyjnym skrzydełku czyli winglety na końcu skrzydeł odgłos ten jest mniejszy. Ale O K to nie jest żaden problem - nawet plus w słychać model z dużej wysokości i łatwo go zlokalizować wzrokowo.
Używam silników 3536 do 3548 gdzie na 3s zalecano 15 czy 16 calowe - nie chcesz powiedzieć, że dla 4s założę 9 calowe.
Oczywiście nawet tej samej klasy silniki mają rożne parametry więc może się zdarzyć, że i 9" zalecają dla 4s. Zawsze gdy testuję śmigła podłączam watt meter by kontrolować wskazany pobór prądu.

E D Y T A - dopiero po napisaniu mego tekstu zaglądnąłem pod wskazany link, chyba przyznasz Verid, że nie możemy porównywać parametrów silnika klasy 28... i 35...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 27 wrz 2017, 17:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11942
Lokalizacja: Mikoszewo
Keri pisze:
Z tym, że w tradycyjnym skrzydełku czyli winglety na końcu skrzydeł odgłos ten jest mniejszy.

No to by było logiczne. Mądre ludzie tłumaczyły mi że ten hałas napędu w skrzydłach wynika z pracy śmigła w powietrzu "zakłóconym" obecnością skrzydła - wszak pracuje tuż przy spływie. Jeżeli winglety przeniesiemy do osi samolotu = większe turbulencje w tym rejonie = większy hałas.

Keri pisze:
dopiero po napisaniu mego tekstu zaglądnąłem pod wskazany link, chyba przyznasz Verid, że nie możemy porównywać parametrów silnika klasy 28... i 35...

Mnie zawsze uczyli dobierać śmigło do kv, nie do mocy...może źle uczyli. A może niekoniecznie:

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-d35 ... motor.html

Klasa 35 a nie ma tam słowa o 15-16", nawet na 2s. Nie mówię że masz źle dobrane śmigło skoro na nim latasz i jesteś z tego napędu zadowolony ale może warto wrzucić zestaw na hamownię i popatrzeć co cyferki pokażą przy innych śmigłach?

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 27 wrz 2017, 18:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 20 paź 2012, 04:53
Posty: 895
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Keri pisze:
Zmieniasz na kv 1400 bo chcesz uzyskać szybszy model? W moim siedzi silnik z kv 900. Ale dla takiego kv powinienem włożyć śmigło większej średnicy niż 10".


Wiesz co wziąłem taki silnik bo nie miałem pojęcia jak zastosować i ten wydawał mi się ok. Ale w oczekiwaniu na paczkę z zagranicy, naszło mnie na latanie i wstawiłem jakiś tam stary 3536 1000KV który służył mi przez 4 lata w SS2000 tak na próbę no i sie okazało że jest idealny, teraz wiem że starczył by max 1250KV, nie zależy mi na szybkich lotach a raczej na długości lotu.

_________________
Optic 6 (expander 12ch), eleres mod, OSD Remzibi, Fox 800, AP eleres V2, sony 600, gopro 4 sliver, pixhawk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 27 wrz 2017, 18:23 
Offline

Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:15
Posty: 904
Lokalizacja: Danzig
Verid pisze:
Klasa 35 a nie ma tam słowa o 15-16", nawet na 2s. Nie mówię że masz źle dobrane śmigło skoro na nim latasz i jesteś z tego napędu zadowolony ale może warto wrzucić zestaw na hamownię i popatrzeć co cyferki pokażą przy innych śmigłach?

Brawo !!! Zawsze tak robię. Pewnie sam nie raz przekonałeś się, że dane podawane przez producenta są zawyżone lub zaniżone. Ja trafiałem na te zaniżone. I właśnie dlatego, że stosowałem watt meter plus hamownię wiedziałem jaką maksymalną średnicę śmigła mogłem założyć nie przekraczając dopuszczanego poboru prądu ale jednocześnie by ciąg statyczny był jak największy. Może przykład jeśli autor nie uzna tego za zaśmiecanie tematu;
silnik Ray 3548/05 moc max 710W pobór max 60A zasilanie 3-5s kv 790 śmigła : dla 3s - 13x7, dla 4s 11x8
Testy:
śmigło APC 11x8,5 pobór 53,27A, napięcie 14,65V, moc 785,5W ciąg stat; 1900g
śmigło TP 12x6 pobór 51,29A, napięcie 14,69V, moc 759,9W ciąg stat: 2700g
śmigło TP 13x4 pobór 51,11A napięcie 14,75V moc 754,8W ciąg stat: 3000g
To przykładowe wyniki na przykładowym silniku.
Nie napisałem, że dobieram śmigło do mocy tylko do danego silnika czyli w sumie do kv. Ale w przypadku FX61 silnik dobierałem do maksymalnego rozmiaru śmigła. Teraz siedzi Aeolian C3536 kv 910 i nie mam problemu z jakakolwiek ewolucją.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 27 wrz 2017, 19:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 20 paź 2012, 04:53
Posty: 895
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Keri pisze:
Teraz siedzi Aeolian C3536 kv 910 i nie mam problemu z jakakolwiek ewolucją.

mam aktualnie ten sam silnik tylko 1000kv, no troszkę chyba przegiąłem z tym kv ale może najdzie mnie na szybkie loty to będzie jak znalazł, a moc zawsze mogę sobie ograniczyć w autopilocie, tym bardziej że waga silników o różnym kv jest taka sama.

_________________
Optic 6 (expander 12ch), eleres mod, OSD Remzibi, Fox 800, AP eleres V2, sony 600, gopro 4 sliver, pixhawk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 27 wrz 2017, 19:45 
Offline

Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:15
Posty: 904
Lokalizacja: Danzig
Ja z reguły preferuję silniki o małym kv gdyż wiąże się to z mniejszym poborem prądu. Bardzo dobrze pracuje również Redox 2000/900 ale ten siedzi w Raptorze V2.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 27 wrz 2017, 19:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11942
Lokalizacja: Mikoszewo
Keri pisze:
Zawsze tak robię. Pewnie sam nie raz przekonałeś się, że dane podawane przez producenta są zawyżone lub zaniżone.

So true... Dokładając do tego że śmigło śmigłu nie równe, nawet jak cyferki mówią to samo. Tyle że sam napisałeś że trafiłeś na "zaniżony" parametrami (w/g producenta oczywiście) silnik stąd moje zdziwienie bo typowym śmigłem dla tego KV i tego napięcia (orientacyjnie oczywiście) jest oczko lub nawet dwa niżej.

Keri pisze:
Teraz siedzi Aeolian C3536 kv 910 i nie mam problemu z jakakolwiek ewolucją.

Na Aeoliana jako firmę mam długie zęby. Silniki jak silniki (typowa chińska loteria) ale śmigła od nich to jest jakaś masakra. Kupiłem kiedyś paczkę i paczkę musiałem wyrzucić. Nie do wyważenia.

Żeby nie było tak całkiem ot - u siebie w FX'ie miałem REDOX 1500/1200 ze śmigłem APC 9x6E. Też bardzo przyzwoity napęd i niedrogi.

Prąd -> Ciąg
10A -> 640g
15A -> 860A
20A -> 1050g
25A -> 1290g
30A -> 1400g

A dlaczego taki - bo ja akurat kurczowo trzymam się 3s więc wyższe KV było wskazane żeby kadłuba nie haczyć.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 27 wrz 2017, 20:49 
Offline

Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:15
Posty: 904
Lokalizacja: Danzig
Verid pisze:
Keri pisze:
Zawsze tak robię. Pewnie sam nie raz przekonałeś się, że dane podawane przez producenta są zawyżone lub zaniżone.

So true... Dokładając do tego że śmigło śmigłu nie równe, nawet jak cyferki mówią to samo. Tyle że sam napisałeś że trafiłeś na "zaniżony" parametrami (w/g producenta oczywiście) silnik stąd moje zdziwienie bo typowym śmigłem dla tego KV i tego napięcia (orientacyjnie oczywiście) jest oczko lub nawet dwa niżej.

Keri pisze:
Teraz siedzi Aeolian C3536 kv 910 i nie mam problemu z jakakolwiek ewolucją.

Na Aeoliana jako firmę mam długie zęby. Silniki jak silniki (typowa chińska loteria) ale śmigła od nich to jest jakaś masakra. Kupiłem kiedyś paczkę i paczkę musiałem wyrzucić. Nie do wyważenia.

Żeby nie było tak całkiem ot - u siebie w FX'ie miałem REDOX 1500/1200 ze śmigłem APC 9x6E. Też bardzo przyzwoity napęd i niedrogi.

Prąd -> Ciąg
10A -> 640g
15A -> 860A
20A -> 1050g
25A -> 1290g
30A -> 1400g

A dlaczego taki - bo ja akurat kurczowo trzymam się 3s więc wyższe KV było wskazane żeby kadłuba nie haczyć.

Czyli według Ciebie parametry Redoxa są zgodne z podawanymi przez producenta?
Ja swego Redoxa nie sprawdzałem - od razu włożyłem do Predatora. Wcześniej siedział c3536 kv 1000 Silver blue. Ciąg z pomiarów to jakieś 1400g czyli powiedzmy masa modelu = masie ciągu stat; ale jak pisałem w innym temacie - nie mogłem wykonać pętli z poziomego lotu. Po zamianie na Redox 2000/900 nie stanowi to już żadnego problemu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 27 wrz 2017, 20:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11942
Lokalizacja: Mikoszewo
Keri pisze:
Czyli według Ciebie parametry Redoxa są zgodne z podawanymi przez producenta?

Tego nie stwierdzę. Jak zauważyłeś testowałem TYLKO JEDNO śmigło. To zdecydowanie za mało żeby powiedzieć coś więcej na temat rzetelności informacji producenta.
Bardziej chodziło o sprawdzenie czy przy takim śmigle jakie sobie w projekcie założyłem (9") ten konkretnie silnik da rozsądny ciąg a jednocześnie czy nie ryzykuję upieczenia w trakcie ewentualnych wariactw. Do pełni szczęścia należałoby ten silnik przedręczyć na kilku różnych skokach 9", dodatkowo na 8" i 10" (jakichś najpopularniejszych) i przy okazji zaopatrzyć się w tacho żeby sprawdzić co się dzieje z KV.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 08 lis 2017, 19:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 20 paź 2012, 04:53
Posty: 895
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Nowy soft i silnik oblatany

_________________
Optic 6 (expander 12ch), eleres mod, OSD Remzibi, Fox 800, AP eleres V2, sony 600, gopro 4 sliver, pixhawk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.