Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest poniedziałek 19 lis 2018, 21:24


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: czwartek 22 cze 2017, 18:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 18 cze 2017, 21:55
Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
Prezentację zacznę od skrzyni (wymaga jeszcze pomalowania pokrywy i naniesienia napisów):
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Postanowiłem zrobić motoszybowiec FPV i dokompletować wszystko specjalnie pod niego.
Z wyglądu spodobał mi się Volantex Raptor V2 i mimo różnych (również negatywnych) opinii, taki kupiłem.
Kadłub fajny natomiast lotki, stateczniki, a prawdopodobnie również trochę skrzydła były pokrzywione i wiotkie,
trochę to poprostowałem i statecznik pionowy usztywniłem, ale i tak wymagał mocnego trymowania.
Do sterowania, aby nie mieszać w aparaturze używanej do „zwykłych” modeli zakupiłem
(prawdopodobnie od forumowicza) starą Futaba FC-18, dorobiłem pulpit,
przełączniki i eLeReS MAX do środka na stałe, zamiast modułu 35Mhz.
Podsumowanie modelu na chwilę obecną:
Rozpiętość skrzydeł: 2000mm
Całkowita długość: 1044mm
Masa własna około: 1000g
Masa całkowita: 1740g + 100g balastu dla wyważenia
Silnik: Dualsky XM3536CA-8 990rpm/v 350W
Śmigło: 10x7 Aero-naut CAM-Carb
Regulator: Jeti SPIN 33
Serwa 6szt:
1 x HITEC HS-65HB, 1 x HITEC HS-85MG
4 x T.PRO MG-90D DIGITAL
Zasilanie: Li-Po Redox 4400 mAh 11,1V 30C
Kamera FPV: Foxeer NEW ARROW 600TVL CCD mini
Nadajnik wideo: Eachine OSD5840 5.8G 600mw 40CH
Kamera filmowa: MOBIUS
Zintegrowane sterowanie: KFC32FTB
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Samolot udało się oblatać i z grubsza poustawiać tryb stabilizacji i powrotu, ale brakuje mi wiedzy
aby w miarę optymalnie poustawiać wszystkie PID. Proszę kolegów posiadających podobny zestaw
o zasugerowanie wstępnych wartości lub sugestie jak się do tego zabrać :?:
Pozdrawiam
Grzegorz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 cze 2017, 19:30 
Offline

Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
Posty: 425
Lokalizacja: Kraków
Moja sugestia:
Wgraj soft iNAV do KFC32TFB, postepuj zgodnie z instrukcją z poniższego linku a PID'y same Ci się poustawiają.
viewtopic.php?p=519482#p519482


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 23 cze 2017, 20:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 18 cze 2017, 21:55
Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
Dziękuję za cenną sugestię :!: , sam się nad tym zastanawiałem co zyskam a co ewentualnie stracę na takiej zamianie :?:
Jednak jak już mamy opanowane (w zasadzie montażem i ustawianiem elektroniki zajmował się syn),
mamy zrobione lot bez i ze stabilizacją, krążenie i powrót do bazy, to chcielibyśmy trochę w końcu polatać.
Kilka ostatnich dni spędziliśmy na walce z morą-ukośnymi paskami na wizji.
Wszelkie logiczne i elektryczne sposoby zawodziły i bardziej metodą prób i błędów przy rozgałęzianiu zasilania,
w końcu udało się obraz wyczyścić.

To co chciałbym jeszcze zrobić przed następnym lotem:
1. Wpisanie wysokości lotu przy powrocie do bazy – czy to to samo co wysokość lotu przy FAILSAFE ?
2. Zmniejszenie kręgów i podniesienie reakcji na wszystkich sterach o 30-40% (w stabilizacji i powrocie do bazy)
3. Zaprogramowaniu na przełączniku trybu - CRUICE LOCK, ale nie mat takiej nazwy w ustawieniach. :?:
Przejście na iNAV zostawię sobie na okres większej niepogody.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 23 cze 2017, 20:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 28 sty 2013, 19:08
Posty: 808
Lokalizacja: lubelskie
Przy powrocie do bazy w trybie RTH nie ma automatyki jeśli chodzi o wysokość lotu - (jedynie po podniesieniu drązka gazu na max działa w tym trybie automatyczna prędkość przelotowa) .Automatyka wysokości lotu działa tylko w trybie failsafe (zresztą bardzo dobrze) - w sumie to do RTH ostatnio używam FS z przełącznika na aparaturze i mam wtedy pełna automatykę powrotu do bazy .

_________________
EASY STAR II 1800mm+KFC32FTB - RC:TaranisQ7-Frsky-100mW+Patch14dbi ,AV:500mW 5.8GHz+Patch 23dBi , Z-84(APM),QLRS-4SLion3500mAh-60kmUAV


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 26 cze 2017, 17:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 18 cze 2017, 21:55
Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
Dzięki kolsek345, miałem zamiar ..., ale z niżej opisanych powodów bałem się wypróbować Failsafe.

Podczas kolejnego dnia lotów wiał dosyć silny i zmienny wiatr. Model, który w trybie bez stabilizacji, nawet przy bezwietrznej pogodzie był dosyć narowisty,
tym razem bardzo szalał. Prawdopodobnie długie a wąskie skrzydła wyginając się równocześnie wykręcały się, przez co zamiast samo stabilizować się,
jak to mają w zwyczaju szkolne motoszybowce, pogłębiał wszystkie wahnięcia i zakrętasy. Niczego w związku z tym nie udało się poustawiać w konfiguracjach.
System KFC też do przyjaznych nie należy – co na przykład robi w samolocie Head Lock, założyłem, że to może być Cruise Lock, którego nie mogłem znaleźć,
ale włączenie podczas lotu prawie strąciło samolot!?

Dalsze kroki:
Wymienię skrzydła na pochodzące od Pioneera XL i oprogramowanie na iNAV.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 19 lip 2017, 20:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 18 cze 2017, 21:55
Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
Po wymianie skrzydeł Raptor może latać trochę wolniej a przepadnięcie nie jest od razu korkociągiem, ale stabilność jakoś znacząco się nie poprawiła - może jest za krótki względem rozpiętości ?
Za wiele nie polatał, bo o ile w poprzednich lotach krążenie nad punktem czy powrót do bazy wychodziło bardzo rozwlekle, to tym razem nad punktem bazowym model wchodził w nurkowanie,
i w końcu wpadł w korkociąg, a paniczne przełączanie trybów omyłkowo zmieniło się w rozbrojenie, co widać na ostatniej sekundzie lotu.
Na szczęście wpadając w wysoką trawę odniósł tylko nieznaczne obrażenia.


Teraz przy okazji naprawy został wgrany iNav, i od razu problem - nie można skalibrować akcelerometru. Cały czas jest oznaczony jako nieskalibrowany.
Co z tym zrobić ?

Pozdrawiam
Grzegorz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 19 lip 2017, 20:53 
Offline

Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
Posty: 425
Lokalizacja: Kraków
A silnik możesz zazbroic ? Jezeli nie to trzeba zrobic szescio punktową kalibrację ACC zgodnie z instrukcją iNAV


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 20 lip 2017, 10:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 13:30
Posty: 516
Lokalizacja: Warszawa
Grzeg, ja sie powaznie zastanawiam czy nie ma jakiegos buga ten nowy iNav (chociaz az nie chce mi sie w to wierzyc).
Jestes kolejna osoba , ktora ma podobny problem m.in
ja viewtopic.php?f=38&t=41144&start=165#p523375 , viewtopic.php?f=38&t=41144&start=135#p523234
Bihtus viewtopic.php?f=38&t=41144&start=135#p522858
Teraz widze (przynajmniej na oko) podobna sytuacje u Ciebie.
Element laczacy to ze ten przerzut i korkociag zdarza sie przy nizszych predkosciach.

Druga bardziej prawdopodobna opcja ze kazdy z nas robi cos zle :-)

PS. U mnie 6punktowa acc poszla bez problemu akurat.

Edit: Wlasnie doczytalem ze dopiero po krecie wgrales inava <facepalm>


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 20 lip 2017, 10:21 
Offline

Rejestracja: niedziela 26 lut 2012, 21:23
Posty: 628
Lokalizacja: Warszawa
Przywołany do tablicy potwierdzam próbowałem już wszystkiego i efekt ten sam korkociąg i brak możliwości ratunku ...

_________________
Skrzydła .... 600 mm .... 820 mm .... 2000 mm ... :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 20 lip 2017, 13:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 18 cze 2017, 21:55
Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
Tylko, że ta kraksa to była przed wgraniem iNav czyli na oryginalnym oprogramowaniu KFC32FTB.
Prawdopodobnie przesadziliśmy z jakimś parametrem, tylko tam (jeżeli nie siedzi się w temacie od początku),
to naprawdę ciężko się połapać co się powinno zrobić aby skorygować równocześnie występujące problemy:
zbyt duże koła nad celem z równoczesną zmianą wysokości (GPS HOLD, GPS HOME) i samoistne zakręcanie w różne strony zależnie od trybu
(PASSTHRU, ACC, BARO), czyli trymowanie osobno dla każdego trybu oraz brak CRUICE LOCK.
Czyli podsumowując coś było źle poustawiane.

Z tego właśnie powodu postanowiłem zmienić na iNav, ale ponieważ już na stole nie mogłem przejść przez trymowanie, to na razie model leży.

Nawiązując do rady od wiesiek_kr, to nie próbowałem zazbroić silnika, bo samolot był jeszcze częściowo rozmontowany.
Wykonam te procedury jak tylko będzie chwila czasu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 20 lip 2017, 13:37 
Offline

Rejestracja: niedziela 26 lut 2012, 21:23
Posty: 628
Lokalizacja: Warszawa
Ciekawe jakie w takim razie bedzie wrażenie po przesiadce na iNav.

_________________
Skrzydła .... 600 mm .... 820 mm .... 2000 mm ... :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 20 lip 2017, 14:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 paź 2011, 10:43
Posty: 859
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Nie pamiętam jak jest w starym sofcie KFC ale w iNav masz parametr określający promień skrętu . Domyślnie ustawiony jest na 5 m przy dwumetrowy modelu i sporej prędkości będzie to wyglądało praktycznie jak korkociąg aby utrzymać zadany promień skrętu. Niestety nie wiem który z parametrów ma pierwszeństwo przy locie autonomicznym czy maksymalny pochył płatowca czy promień skrętu przy kołowaniu. Może tu tkwi błąd ale to by trzeba było dopytać Marcina .

_________________
Legwan KFC32/OSD/eLeReS/GPS/MAG
Mini X KFC32/OSD/eLeReS/GPS/MAG
Race 250 KFC32F1/eLeReS
Chasser C1 KFC32FTB/eLeReS
Deproniaczek bez wspomagaczy FlySky
Align T-Rex450Plus FBL w remoncie
Motorówka patrolowa w suchym doku


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 20 lip 2017, 16:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 28 sty 2013, 19:08
Posty: 808
Lokalizacja: lubelskie
W sofcie KFC też promień skrętu jeśli chodzi PH jest trochę za mały i moj model 1,8 metra za którymś tam kółkiem(10-15) zaczyna opadać mocniej nabierać predkosci i trzeba przejść na STAB by nie opadł za nisko - rozwiązaniem bedzie wymuszenie w obu softach krążenia po ósemce - wtedy tendencje do korkociągów znikną.

_________________
EASY STAR II 1800mm+KFC32FTB - RC:TaranisQ7-Frsky-100mW+Patch14dbi ,AV:500mW 5.8GHz+Patch 23dBi , Z-84(APM),QLRS-4SLion3500mAh-60kmUAV


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 12 sie 2017, 19:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 18 cze 2017, 21:55
Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
Nie potrafię ruszyć nawet o krok dalej, ponieważ działając zgodnie z instrukcjami z forum nie chce mi działać wbudowany odbiornik ELERES'a. W konsoli idzie to tak:

# feature -rx_ppm
Disabled RX_PPM

# feature rx_eleres
Enabled RX_ELERES

# save
Rebooting

# eleres_bind
Eleres not active. Please enable feature ELERES and restart IMU

#


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 12 sie 2017, 19:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 13:30
Posty: 516
Lokalizacja: Warszawa
Masz najnowsze inav?
Spróbuj w zakladce configuration ustawić po prostu receiver RX spi
A protocol eleres
Ja tak zrobiłem a potem eleres bind


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.