MiniWing v3 - małe skrzydło FPV na częściach od racera
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: MiniWing v3 - małe skrzydło FPV na częściach od racera
Pomogło by przeniesienie napędu na krawędź natarcia skrzydła.
Re: MiniWing v3 - małe skrzydło FPV na częściach od racera
@ gumiś
Żadne przenoszenie napędu na przód!skąd ten pomysł w skrzydle?
@Prezes
Jeżeli chodzi o zadzieranie modelu do góry na wyższym gazie to musisz zmienić kąt skłonu silnika o parę stopni w dół, musisz znaleźć odpowiedni kąt, jak Ci się uda to przez cały zakres gazu model będzie leciał poziomo :) Jeżeli nie chce Ci się w to bawić to takim półśrodkiem jest domiksowanie steru wysokości do gazu, im więcej gazu tym więcej steru wysokości oddanego w dół. Możliwe że będziesz się musiał posiłkować się jakąś krzywą. Skrzydła mają tendencję do niestabilności w osi pionowej właśnie dlatego że są skrzydłami i nie mają ogona :D Możesz temu przeciwdziałać wydłużając winglety do tyłu, im większa część wingleta jest z tyłu tym stabilniej, mogą wręcz wystawać za skrzydło. Z moich doświadczeń i eksperymentów wynika również jeśli winglety idą w górę i w dół od skrzydła a już znacząco zwiększa stabilność kiedy są delikatnie zbieżne :)
Żadne przenoszenie napędu na przód!skąd ten pomysł w skrzydle?
@Prezes
Jeżeli chodzi o zadzieranie modelu do góry na wyższym gazie to musisz zmienić kąt skłonu silnika o parę stopni w dół, musisz znaleźć odpowiedni kąt, jak Ci się uda to przez cały zakres gazu model będzie leciał poziomo :) Jeżeli nie chce Ci się w to bawić to takim półśrodkiem jest domiksowanie steru wysokości do gazu, im więcej gazu tym więcej steru wysokości oddanego w dół. Możliwe że będziesz się musiał posiłkować się jakąś krzywą. Skrzydła mają tendencję do niestabilności w osi pionowej właśnie dlatego że są skrzydłami i nie mają ogona :D Możesz temu przeciwdziałać wydłużając winglety do tyłu, im większa część wingleta jest z tyłu tym stabilniej, mogą wręcz wystawać za skrzydło. Z moich doświadczeń i eksperymentów wynika również jeśli winglety idą w górę i w dół od skrzydła a już znacząco zwiększa stabilność kiedy są delikatnie zbieżne :)
Re: MiniWing v3 - małe skrzydło FPV na częściach od racera
Yoseph, przeanalizuj sobie wpływ punktów przyłożenia sił do obiektu. Co jest stabilniejsze: pchanie taczki czy ciągnięcie wózka za dyszel?
Re: MiniWing v3 - małe skrzydło FPV na częściach od racera
Ciągnięcie za dyszel wózka z jednym kółkiem nie należy chyba do zbyt stabilnych
Pozdrawiam Darek
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
Re: MiniWing v3 - małe skrzydło FPV na częściach od racera
to tak jak porównać ciągnięcie za "nos" quadrocopter'a z pchaniem za ogon helika
Mój największy lęk to sytuacja w której ja umieram, a Żona sprzedaje moje "zabawki" za tyle, za ile jej powiedziałem że je kupiłem...
Re: MiniWing v3 - małe skrzydło FPV na częściach od racera
Wczoraj trochę potestowałem skrzydełko i na zadzieranie dzioba pomogło przesunięcie środka ciężkości do tyłu. Teraz jest tak wytrymowane, że przy około 50% drążka gazu leci poziomo, poniżej lekko opada, a powyżej zaczyna powoli zadzierać do góry. Czytałem, że dla skrzydełek takie zachowanie jest normalne i ciężko jest ustawić je tak, żeby dla dużego zakresu gazu leciało poziomo. Czy może się mylę i komuś udało się tak zrobić bez miksera?
Co do rozwiązania z mikserem to obawiam się startu i wyrzutu z ręki, bo czy czasami skrzydełko nie zanurkuje w ziemię zanim nabierze prędkości?
Co do rozwiązania z mikserem to obawiam się startu i wyrzutu z ręki, bo czy czasami skrzydełko nie zanurkuje w ziemię zanim nabierze prędkości?
Re: MiniWing v3 - małe skrzydło FPV na częściach od racera
@gumiś
Nie będę się wdawał w dyskusję, wg. mnie skrzydło z ciągnącym napędem to poroniony pomysł, chociaż napęd pchający ma swoje oczywiste wady, to jednak cały świat buduje skrzydła właśnie z takim napędem. A skrzydło jest niestabilne właśnie przez brak pionowego statecznika na długim ramieniu tak jak to jest w samolotach.
@ Prezes
no o tym problemie ze startem nie pomyślałem, ale zawsze mikser możesz włączać przełącznikiem :)
Generalnie mój s800 tylko przez ostatnie 10% gazu delikatnie zadziera do góry. Oczywiście poniżej 40% ma już za mało mocy, żeby utrzymać poziomy lot:) W Z-84 latając na 3 celach nawet to nie występowało, dopieropo przesiadce na 4s zaczęły się prawdziwe schody :D oryginalne łoże ze skłonem w dół powodowało na pełnym gazie bardzo ostre nurkowanie. Zmieniłem kąt, jest już na 0 a skrzydło nadal na pełnym gazie zaczyna nurkować. Przy około połowie gazu lata prosto zarówno przed jak i po modyfikacji łoża.
Nie będę się wdawał w dyskusję, wg. mnie skrzydło z ciągnącym napędem to poroniony pomysł, chociaż napęd pchający ma swoje oczywiste wady, to jednak cały świat buduje skrzydła właśnie z takim napędem. A skrzydło jest niestabilne właśnie przez brak pionowego statecznika na długim ramieniu tak jak to jest w samolotach.
@ Prezes
no o tym problemie ze startem nie pomyślałem, ale zawsze mikser możesz włączać przełącznikiem :)
Generalnie mój s800 tylko przez ostatnie 10% gazu delikatnie zadziera do góry. Oczywiście poniżej 40% ma już za mało mocy, żeby utrzymać poziomy lot:) W Z-84 latając na 3 celach nawet to nie występowało, dopieropo przesiadce na 4s zaczęły się prawdziwe schody :D oryginalne łoże ze skłonem w dół powodowało na pełnym gazie bardzo ostre nurkowanie. Zmieniłem kąt, jest już na 0 a skrzydło nadal na pełnym gazie zaczyna nurkować. Przy około połowie gazu lata prosto zarówno przed jak i po modyfikacji łoża.