Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Zamiast -1 daj 0, zapisz i odśwież parametry. Pojawią się dodatkowe ustawienia.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Masz racje, my bad. To weszlo we wersji AP 3.4.0 a ostatnia dzialajaca z APMem jest AP 3.3.0maxiiii pisze:W APM-e nie ma takiego parametru. RSSI wyciąga się tylko na kabelku z filtrem.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
zmieniłem, ale bez żadnego efektu (przynajmniej nie widzę żeby pojawiły się jakieś inne parametry dotyczące rssi)maxiiii pisze:Zamiast -1 daj 0, zapisz i odśwież parametry. Pojawią się dodatkowe ustawienia.
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Piny sa ponumerowane od zera wzwyz...APM chyba ma 14 pinow analogowych...czyli od 0-13..nie Jestem pewny ale czesc tych pinow chyba jest zajeta wiec wybierz sobie ktorys z kraju np. 0-5.. Kabel tez musi byc podpiety pod dany pin..jezeli QLRS daje napiecie 3.3v to takie ustawiasz w parametrze RSSI RANGE..filter to wystarczy kondensator elektrolityczny, Ja mam 10uF i jest ok..moze byc o polowe mniejszy i tez powinno dzialac.. "+" do sygnalu "-" do masy przy czym nie musisz juz ciagnac dodatkowego kabla od masy do APM'a bo juz ja masz z QLRS..
- Załączniki
-
- apm2_analog_pins2 (1).jpg (62.52 KiB) Przejrzano 1959 razy
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Dzięki za pomoc, zrobiłem prosty filtr i podłączyłem wszystko wg Twojego opisu, wygląda na to że działa i chyba nawet wskazuje prawidłowo
W międzyczasie ustawiłem OSD na pomiar RSSI z kanału 9 przez kontroler i tutaj wszystko działa prawidłowo, będę więc miał 2 możliwości wyświetlania RSSI na OSD pomiar z analogowego połączenia A05 lub poprzez kan. 9
W międzyczasie ustawiłem OSD na pomiar RSSI z kanału 9 przez kontroler i tutaj wszystko działa prawidłowo, będę więc miał 2 możliwości wyświetlania RSSI na OSD pomiar z analogowego połączenia A05 lub poprzez kan. 9
- Załączniki
-
- ANALOG RSSI.jpg (23.15 KiB) Przejrzano 1947 razy
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Prawidlowo wlasnie powinien byc ten rezystor jeszcze ,ale ja dalem bez i tez chodzi elegancko.
Niewiem jakie masz OSD, ale Ja mam minimOSD i tu nic nie musialem przestawiac...minim sobie bierze RSSI z APM jako parametr mavlink i smiga..
Gratuluje rozwiazania problemu..oby ostatniego
Niewiem jakie masz OSD, ale Ja mam minimOSD i tu nic nie musialem przestawiac...minim sobie bierze RSSI z APM jako parametr mavlink i smiga..
Gratuluje rozwiazania problemu..oby ostatniego
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Też korzystam z MINIM-a, rssi wyciągnąłem z kanału 9 zanim podłączyłem kabelkiem analogowo.
To mnie nieco zaciekawiło bo nie mam bezpośredniego połączenia OSD z odbiornikiem, tylko przez APM i OSD potrafi "wydobyć" RSSI z APM-a tylko sam APM nie potrafi z niego korzystać - to pewnie tylko kwestia programowa - ale dla mnie to teraz nieistotne.
Problem rozwiązany- ale na pewno nie ostatni, bo co by to była za frajda jak wszystko by zadziałało ot tak, trzeba się trochę pomęczyć żeby mieć potem nieco satysfakcji
To mnie nieco zaciekawiło bo nie mam bezpośredniego połączenia OSD z odbiornikiem, tylko przez APM i OSD potrafi "wydobyć" RSSI z APM-a tylko sam APM nie potrafi z niego korzystać - to pewnie tylko kwestia programowa - ale dla mnie to teraz nieistotne.
Problem rozwiązany- ale na pewno nie ostatni, bo co by to była za frajda jak wszystko by zadziałało ot tak, trzeba się trochę pomęczyć żeby mieć potem nieco satysfakcji
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
No no...zebys nie wykrakal z tym meczeniem sie , bo ja to przerobilem i rok ponad mi zeszlo zanim normalnie moglem poleciec gdzies dalej niz tylko na odleglosc wzroku .
dzis nawet rekord moj zyciowy byl..4136m
Jutro bedzie lepiej...
dzis nawet rekord moj zyciowy byl..4136m
Jutro bedzie lepiej...
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Dzięki temu opisowi i Waszej pomocy dziś Pionier zrobił pierwszy lot z APM-em, jak na razie włączyłem tylko trym FBWA - jestem bardzo mile zaskoczony - to inna bajka, model zachowuje się bardzo przewidywalnie i lata jak po sznurku.
Zastanawiam się jaki następny krok, myślałem żeby najpierw sprawdzić tryb CIRCLE, czy model prawidłowo zatacza kręgi a potem test Autopowrotu.
Co Wy doradzacie?
Zastanawiam się jaki następny krok, myślałem żeby najpierw sprawdzić tryb CIRCLE, czy model prawidłowo zatacza kręgi a potem test Autopowrotu.
Co Wy doradzacie?
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
No to Ja gratuluje
Jak juz to polecam FBWB..elegancko utrzymuje wysokosc reszta jak w FBWA prucz tego ze w tym trybie wznoszenie i opadanie okreslasz w metrach na sekunde a nie o dany kat..potem to jeszcze LOITER (utrzymyje pozycje) w CIRCLE moze Ci uciekac jak bedziesz mial wiatr..
Jak juz to polecam FBWB..elegancko utrzymuje wysokosc reszta jak w FBWA prucz tego ze w tym trybie wznoszenie i opadanie okreslasz w metrach na sekunde a nie o dany kat..potem to jeszcze LOITER (utrzymyje pozycje) w CIRCLE moze Ci uciekac jak bedziesz mial wiatr..
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
No nie idzie tak gładko jak bym chciał. Stabilizacja działa ale problemy pojawiły się z Power Module, który na ziemi podawał prawidłowe napięcie pakietu ale po obciążeniu napięcie drastycznie spadało, na początku winiłem niewyrabiający pakiet LiIon, ale szybko okazało się że to wina PM i zamiast wskazywać prawidłowe napięcie ok. 11V to "widział" spadek nawet poniżej 8V co oczywiście uruchamiało Failsafe, który włączał RTH i dodawał gazu co powodowało dalszy spadek napięcia i mało nie było kreta, pomogła wymiana PM.
Mam jeszcze jeden kłopot:
MinimOSD jako ALT wyświetla wysokość n.p.m. a wolałbym mieć "0" jako punkt startu.
Można to ustawić w kontrolerze czy to kwestia OSD
Mam jeszcze jeden kłopot:
MinimOSD jako ALT wyświetla wysokość n.p.m. a wolałbym mieć "0" jako punkt startu.
Można to ustawić w kontrolerze czy to kwestia OSD
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Dziwne z tym PM bo do pomiaru to tam tylko chyba rezystor sluzy.
Co do ALT to w minim tego sie zmienic chyba nie da.
Ja mam z reguly wlasnie "0" w momencie uzbrojenia, ale kilka razy na powiedzmy kilkadziesiat mialem wlasnie n.p.m...powiedzmy 180m, mimo ze nic w parametrach nie tykalem. Moze sprobuj przed startem juz po uzbrojeniu zresetowac minimosd guzikiem..Ja czasem tak musze robic bo nic mi nie wyswietla..
Co do ALT to w minim tego sie zmienic chyba nie da.
Ja mam z reguly wlasnie "0" w momencie uzbrojenia, ale kilka razy na powiedzmy kilkadziesiat mialem wlasnie n.p.m...powiedzmy 180m, mimo ze nic w parametrach nie tykalem. Moze sprobuj przed startem juz po uzbrojeniu zresetowac minimosd guzikiem..Ja czasem tak musze robic bo nic mi nie wyswietla..
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Z wysokością sprawdzę motyw z resetem OSD, a co do PM to wymieniłem więc na chwilę obecna problem z głowy
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Witam Panowie...przepraszam ze znowu zasmiecam watek, ale sam sobie nie poradze...
mianowicie dzis mialem pierwszy solidny kontakt z ziemia..dorzucilem druga baterie zeby miec wiekszy zasieg, SC ustawione prawidlowo itp..kilka razy juz latalem i ok model wywazony sterowny tak ze tu ok.
chcialem sprawdzic ile km jestem w stanie zrobic wiec na probe chcialem sprawdzic to w LOITER na miejscu zamiast ryzykowac i odlatywac.
po kilku okregach model pod wiatr zachowal sie tak jak by go wiatr wytracil z trasy kilkakrotnie po czym nagle odbil w prawo i tu juz z wiatrem lecial po spirali...brak reakcji na stery w CRUISE,FBWB,FBWA.
niestety za pozno przyszlo mi do glowy przelaczyc na MANUAL i tu reakcja byla choc na ile to niewiem bo juz niewiele mi do gruntu brakowalo (gaz napewno dzialal). na szczescie nie dolecialem do domow i uderzylem 10m od ogrodzenia z dosc duza sila...straty nieistotne bo i tak ten model prosil sie o wymiane (elektronika 100% zyje tak ze najwazniejsze).
prosil bym o zerkniecie w wolnej chwili w logi, bo teraz to mial bym paranoje leciec na tym zestawie gdzies dalej..a latalem tym na 10km bez stresowo, zadnych problemow.
a no, caly czas mialem link i telemetrie przez ten link wiec awaria odbiornika raczej odpada, serwa dzialaja.
https://megawrzuta.pl/download/3b79f5b7 ... f1906.html
mianowicie dzis mialem pierwszy solidny kontakt z ziemia..dorzucilem druga baterie zeby miec wiekszy zasieg, SC ustawione prawidlowo itp..kilka razy juz latalem i ok model wywazony sterowny tak ze tu ok.
chcialem sprawdzic ile km jestem w stanie zrobic wiec na probe chcialem sprawdzic to w LOITER na miejscu zamiast ryzykowac i odlatywac.
po kilku okregach model pod wiatr zachowal sie tak jak by go wiatr wytracil z trasy kilkakrotnie po czym nagle odbil w prawo i tu juz z wiatrem lecial po spirali...brak reakcji na stery w CRUISE,FBWB,FBWA.
niestety za pozno przyszlo mi do glowy przelaczyc na MANUAL i tu reakcja byla choc na ile to niewiem bo juz niewiele mi do gruntu brakowalo (gaz napewno dzialal). na szczescie nie dolecialem do domow i uderzylem 10m od ogrodzenia z dosc duza sila...straty nieistotne bo i tak ten model prosil sie o wymiane (elektronika 100% zyje tak ze najwazniejsze).
prosil bym o zerkniecie w wolnej chwili w logi, bo teraz to mial bym paranoje leciec na tym zestawie gdzies dalej..a latalem tym na 10km bez stresowo, zadnych problemow.
a no, caly czas mialem link i telemetrie przez ten link wiec awaria odbiornika raczej odpada, serwa dzialaja.
https://megawrzuta.pl/download/3b79f5b7 ... f1906.html
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
W logach wszystko jest tak jak powinno. Jak zwykle zawinił najprawdopodobniej pilot.
Pozwoliłeś sobie na latanie na granicy przeciągnięcia. W pewnym momencie wiaterek przestał wiać i to akurat jak miałeś mało na liczniku:)
Z tego typu sytuacji najlepiej wyjść włączając RTL. A potem niech się dzieje co chce:) Ale to tylko moja opinia. Może ktoś ma lepszą.
Pozwoliłeś sobie na latanie na granicy przeciągnięcia. W pewnym momencie wiaterek przestał wiać i to akurat jak miałeś mało na liczniku:)
Z tego typu sytuacji najlepiej wyjść włączając RTL. A potem niech się dzieje co chce:) Ale to tylko moja opinia. Może ktoś ma lepszą.