Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest piątek 14 gru 2018, 02:26


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: niedziela 05 mar 2017, 09:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Posty: 1932
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Na łapki serw nakładam dopasowaną w miarę koszulkę termokurczliwą.
Obkurczam ją termicznie.
Wkładam serwa w gniazda i w miejsca gdzie termokurcz styka się z pianką - kleję na CA.

W razie potrzeby wymiany serwa - rozcinam termokurcz, wyciągam serwo, czyszczę resztki i od nowa.

_________________
Świat z góry wygląda lepiej ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 13 mar 2017, 00:03 
Offline

Rejestracja: czwartek 22 mar 2012, 11:29
Posty: 81
Lokalizacja: Nieporęt
Sprzęt złożony i czeka na dobrą pogodę do oblatania. Wiem że niektórzy powiedzą że to plątanina kabli, ale na razie to tylko pierwsze loty - i oby udane.
Jak już będzie wszystko działało zgodnie z planem to wtedy kabelki zostaną dopieszczone.
Obrazek
a teraz w pełni poskładana zabawka. Zastanawia mnie tylko mocowanie pakietu, tak na 10Ah było by ok. Ja chcę jednak oblatać sprzęt na 5Ah i może okazać się troszkę luźno. Najwyżej dodam jeszcze jeden rzep od spodu.
Obrazek

_________________
Łukasz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 13 mar 2017, 14:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 15 gru 2012, 15:18
Posty: 152
Lokalizacja: Chorzów
Chętnie zobaczę jak Ci to wszystko lata, ciekawa konstrukcja.
Ile jest miejsce w kadłubie na szerokość ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 13 mar 2017, 20:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 03 mar 2011, 21:07
Posty: 457
Lokalizacja: Warszawa
Jak w weekend będziesz oblatywał to daj znać, chętnie zobaczę i pomacam maszynę w realu.

_________________
fx 79, S-800, Vega, Ursus, pix , słoń na gumowym łańcuchu
i kilka wynalazków ...
myślę że już starczy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 14 mar 2017, 07:41 
Offline

Rejestracja: czwartek 22 mar 2012, 11:29
Posty: 81
Lokalizacja: Nieporęt
Nie ma problemu. Choć u mnie to decyzja o lataniu jest w 3 minuty. Po prostu z herbatką wychodzę przed dom i zerkam na pogode. Jeśli mi pasuje to wyciągam sprzęta z garażu i latamy. Zapraszam zawsze do mnie, obawiam sie jednak że pierwszy lot zaliczę tak niespodziewanie. Jak sprzęt będzie sie zachowywał bezpiecznie to wtedy idę z nim do LUDZI :)

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

_________________
Łukasz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 14 mar 2017, 20:10 
Offline

Rejestracja: czwartek 22 mar 2012, 11:29
Posty: 81
Lokalizacja: Nieporęt
Latałem , a raczej próbowałem. Pogoda fantastyczna ale starty kiepskie.


Wydaje mi się że dałem za mało "gazu". Sprzęt tak jakby przepadał na lewą stronę i wtedy wykonuje dziwne ewolucje.
Lądowania tylko na trawie bez większych uszkodzeń. Straciłem tylko jedno śmigło podczas ostatniego przyziemienia - 12 zł.
Kusi mnie żeby po wystartowaniu dać gaz na maksa i poćwiczyć wyżej na większej prędkości. Jednak jeśli przechyli się na skrzydło i zaliczy sporego kreta to może być jego końcówka.
Latanie Pioneerem było o niebo łatwiejsze.
Jest jeszcze druga sprawa. Wszystkie loty, które oglądałem na Youtubie były pod kontrolą jakiegoś FC. I tak się zastanawiam, czy sprzęt o takich proporcjach rozpiętości do długości kadłuba da się opanować bez żadnego kontrolera ?

Reakcja na zwrot jest bardzo wolna i potem sprzęt się niebezpiecznie przechyla na skrzydło. Mam nadzieję że to tylko sprawa próby przy większej prędkości.

_________________
Łukasz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 14 mar 2017, 20:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:00
Posty: 2863
Lokalizacja: Kartuzy
wyglada to na klasyczne przeciagniecia. Za wolno... :-)

_________________
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 14 mar 2017, 20:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 02 sty 2015, 13:45
Posty: 159
Lokalizacja: Radom
Luk pisze:
Latałem , a raczej próbowałem. Pogoda fantastyczna ale starty kiepskie.


Wydaje mi się że dałem za mało "gazu". Sprzęt tak jakby przepadał na lewą stronę i wtedy wykonuje dziwne ewolucje.
Lądowania tylko na trawie bez większych uszkodzeń. Straciłem tylko jedno śmigło podczas ostatniego przyziemienia - 12 zł.
Kusi mnie żeby po wystartowaniu dać gaz na maksa i poćwiczyć wyżej na większej prędkości. Jednak jeśli przechyli się na skrzydło i zaliczy sporego kreta to może być jego końcówka.
Latanie Pioneerem było o niebo łatwiejsze.
Jest jeszcze druga sprawa. Wszystkie loty, które oglądałem na Youtubie były pod kontrolą jakiegoś FC. I tak się zastanawiam, czy sprzęt o takich proporcjach rozpiętości do długości kadłuba da się opanować bez żadnego kontrolera ?

Reakcja na zwrot jest bardzo wolna i potem sprzęt się niebezpiecznie przechyla na skrzydło. Mam nadzieję że to tylko sprawa próby przy większej prędkości.

Pytanie operatorki wyjaśnia wszystko. Nie wyłączaj tylko w piec! On ledwo leci a za chwilę przepada. I jeszcze pytanie które kilka razy sprawdziło się... śmigła dobrą stroną?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

_________________
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Talon Mini - szykuje się
FX-61 - czeka na klienta
Pioneer 1400, Skrzydło "podkładowe" KFm6, Tarot FY450, AR Drone 2.0 + MiruMod - początki


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 14 mar 2017, 20:37 
Offline

Rejestracja: czwartek 22 mar 2012, 11:29
Posty: 81
Lokalizacja: Nieporęt
Właśnie. Wydaje mi się że tu trzeba po prostu zacisnąć zęby i pocisnąć przepustnicę. Niech się dzieje wola nieba z nią się zawsze zgodzić trzeba.
Na marginesie - bardzo trudno tego sprzęta wystartować z ręki. Gruby, nieporęczny i silniki dają taki wicher na INTERFEJS że nie jest to łatwe.
Ciąg ma taki że dokładając podwozie spokojnie wystartuje z utwardzonej powierzchni.

EDIT - scalenie

Kiso pisze:
Na górę

pomierzę zakres dostępnego bagażu jak mi złość przejdzie

_________________
Łukasz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 14 mar 2017, 20:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 02 sty 2015, 13:45
Posty: 159
Lokalizacja: Radom
Luk pisze:
Właśnie. Wydaje mi się że tu trzeba po prostu zacisnąć zęby i pocisnąć przepustnicę. Niech się dzieje wola nieba z nią się zawsze zgodzić trzeba.
Na marginesie - bardzo trudno tego sprzęta wystartować z ręki. Gruby, nieporęczny i silniki dają taki wicher na INTERFEJS że nie jest to łatwe.
Ciąg ma taki że dokładając podwozie spokojnie wystartuje z utwardzonej powierzchni.

To chyba nie startowałeś skrzydłem z ręki z włączonym silnikiem (na conajmniej 80% mocy). Kadłubowcem to bajka. Sprawdź koniecznie śmigła i gaz na minimum 80% i poleci.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

_________________
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Talon Mini - szykuje się
FX-61 - czeka na klienta
Pioneer 1400, Skrzydło "podkładowe" KFm6, Tarot FY450, AR Drone 2.0 + MiruMod - początki


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 14 mar 2017, 20:41 
Offline

Rejestracja: czwartek 22 mar 2012, 11:29
Posty: 81
Lokalizacja: Nieporęt
Kiso pisze:
Chętnie zobaczę jak Ci to wszystko lata, ciekawa konstrukcja.
Ile jest miejsce w kadłubie na szerokość ?


Miało być tu. Jak mi złość przejdzie to zamieszczę zdjęcia z przestrzenią ładunkową. Sony NEX5 wchodzi dokładnie poprzecznie do kierunku lotu. W kadłubie jest wycięcie na obiektyw.

_________________
Łukasz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 14 mar 2017, 20:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 8814
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Koledzy dobrze prawią. Początek dobry, później w palnik i będzie dobrze.
Chyba, że źle wyważony?

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 14 mar 2017, 20:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 02 sty 2015, 13:45
Posty: 159
Lokalizacja: Radom
Adrián pisze:
Koledzy dobrze prawią. Początek dobry, później w palnik i będzie dobrze.
Chyba, że źle wyważony?

No ewentualnie za bardzo z tyłu SC. Na oblot chyba lepiej ciut do przodu przesunąć w stosunku do referencji. Tak mi ktoś kiedyś na forum tłumaczył.

_________________
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Talon Mini - szykuje się
FX-61 - czeka na klienta
Pioneer 1400, Skrzydło "podkładowe" KFm6, Tarot FY450, AR Drone 2.0 + MiruMod - początki


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 14 mar 2017, 20:48 
Offline

Rejestracja: czwartek 22 mar 2012, 11:29
Posty: 81
Lokalizacja: Nieporęt
Skrzydłem nie startowałem, ale wszystko przed nami.

Śmigła zostały sprawdzone i założone na pewno poprawnie. Tu jestem pewny bo ćwiczyłem to w quadzie z Nazą i Pioneerze wcześniej.
Silniki kręcą się w przeciwną stronę zataczając koła do wewnątrz. Podczas wkręcania silników rysowałem kreski po skrzydłach aby mieć pewność że nie zamontowałem ich jakoś pod kątem do siebie.
ECS ustawione na jedne zakresy gazu.

Wydaje mi się, że to po prostu zwykłe przeciągnięcie tak jak piszecie.

Druga sprawa że proporcje sprzętu są niestandardowe. Przy rozpiętości prawie 1,9m długość kadłuba jest jak dla mnie przy mała. A więc możliwe że w przyszłości latanie tylko z FC.

_________________
Łukasz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 14 mar 2017, 20:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11968
Lokalizacja: Mikoszewo
Żałujesz mu tego gazu czy jak? Daj w palnik póki się nie rozpędzi... Poza tym wybrałeś miejscówkę do d.... Za mało miejsca, szczególnie jak nie masz doświadczenia. To nie EasyStar/Pionier że na minimalnej prędkości zawraca w miejscu. Pierwsze dwa starty ewidentnie ci się zwalił na skrzydło z powodu zbyt niskiej prędkości. Przy trzecim i kolejnych nie dość że majtasz nim do góry zamiast poziomo to jeszcze gaz odcinasz. Przeciąga i wali na glebę. Tak się nie da... Weź może kogo obeznanego na oblot zanim rozpirzysz go do imentu...

EDIT

Luk pisze:
A więc możliwe że w przyszłości latanie tylko z FC.

To jest WIERUTNA bzdura. Poprawnie zrobiony samolot, jak sama nazwa wskazuje, ma latać sam. Bez żadnych FC. Dopiero jak na manualu lata w 100% poprawnie to można sobie jako polisę ubezpieczeniową lub poprawkę do stabilności nagrań wstawić jakieś AP. Nie wcześniej bo prosisz się o kłopoty.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.