Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest piątek 23 cze 2017, 18:10


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: czwartek 05 sty 2017, 20:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 22 wrz 2011, 12:49
Posty: 433
Lokalizacja: B-stok
Aby nie wymontowywać serwa , wystarczy by przełożyć dzwigienkę serwa na drugą stronę i na drugiej stronie przykręć także dżwigienkę na sterze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 05 sty 2017, 20:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Posty: 1874
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Ale to jest górnopłat - więc serwa do ziemi mają daleko.

_________________
Świat z góry wygląda lepiej ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 05 sty 2017, 20:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 15 gru 2012, 15:18
Posty: 153
Lokalizacja: Chorzów
misiekkk pisze:
Ale to jest górnopłat - więc serwa do ziemi mają daleko.


Mówimy o stateczniku poziomym, wystarczy niewielkie pochylenie i statecznik poziomy leży na ziemi.
Serwa na skrzydłach są bezpieczne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 05 sty 2017, 21:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Posty: 1874
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
OK, racja

_________________
Świat z góry wygląda lepiej ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 01 mar 2017, 17:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 15 gru 2012, 15:18
Posty: 153
Lokalizacja: Chorzów
No dobra - stało się :)
Skyhunter lata, nie był to pierwszy lot ale pierwszy samotnie, model okazał się dość trudny do wyrzucenia.

Przez bardzo wydajny ster wysokości Skyhunter jest bardzo ale to bardzo czuły na ruchy sterem wysokości. Przy pierwszym locie i asyście wyrzucającego prawie skończyło się to kretem, nadmiar mocy, strugi zaśmigłowe idą prosto na statecznik poziomy, co potęguje działanie steru wysokości. Od razu do pierwszego oblotu proponuje dual rate na radiu, spokojnie do 50% zakresu, lotki są agresywne ale to akurat lubię.

Przy mojej konfiguracji napęd wydaje się być bardzo efektywny, ale zdążyłem zrobić auto tune i to w zasadzie tyle z latania.
Pixhawk całkiem dobrze radził sobie na fabrycznych ustawieniach. Jak będzie okazja nagram film.

Do przekonfigurowania jest telemetria, niestety zbyt bliskie umiejscowienie, powoduje problemy z kompasem.
Przy telemetrii 500mW głupiały żyroskopy, pitot, kompas i gps. Po zmianie na ludzkie 100mW jest dużo lepiej ale nie jest to najrozsądniejsze umiejscowienie, polecałbym ogon albo skrzydło.

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 15 mar 2017, 21:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 15 gru 2012, 15:18
Posty: 153
Lokalizacja: Chorzów
Moje krakanie się spełniło, serwo z ogona padło.
Całe szczęście nie w locie a przy lądowaniu którymś musiałem zahaczyć, mimo założonych "odbojów", metalowy trybik KST stracił kilka zębów i przeskakuje.
Teraz zgodnie z logiką popychacz i ramię serwa pójdzie na górę, martwi mnie trochę rozmiar bo używam serwa zalecanego przez producenta czyli 12g.

Po kilku lotach mogę napisać nieco więcej o napędzie i efektywności.
5-7A przy 12-14 m/s wynik uśredniony

Obrazek

Niestety śmigło APC 12" nie mieści się i trzeba uważać przy lądowaniu, docelowo powinno być składane lub 11" albo tak jak ja trzeba mieć zapas śmigieł :)
Pixhawk bardzo przyzwoicie ogarnia temat latania w tej lepiance, po autotune i kilku poprawkach idzie jak po sznurku, wraca, krąży, czeka, co tam chcemy.
Jeszcze raz przestrzegam, gdyby ktoś był przed pierwszym oblotem koniecznie ustawić dual rate na wysokość, bo będzie nerwowo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 17 mar 2017, 19:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 15 gru 2012, 15:18
Posty: 153
Lokalizacja: Chorzów
Serwo dostało mocowanie popychacza od góry statecznika, no i trzeba trymować na nowo :(

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 17 mar 2017, 23:15 
Offline

Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 17:30
Posty: 35
Lokalizacja: B-B
Kiso pisze:
Niestety śmigło APC 12" nie mieści się i trzeba uważać przy lądowaniu, docelowo powinno być składane lub 11" albo tak jak ja trzeba mieć zapas śmigieł :)

Włącz hamulec w ESC i rozwiążesz dwa problemy na raz : nie połamiesz więcej śmigieł i będziesz miał mniejsze opory przy szybowaniu bez silnika.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 18 mar 2017, 09:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 15 gru 2012, 15:18
Posty: 153
Lokalizacja: Chorzów
Nie jest to głupi plan, choć wciąż zostanie jakaś nikła szansa ze akurat zahamuje się na pionowo :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 18 mar 2017, 18:59 
Offline

Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 17:30
Posty: 35
Lokalizacja: B-B
Raczej nie, mnie się jeszcze żadne nie złamało w czterech różnych modelach a w FPV49 całe 11,5 calowe śmigło wystaje i to często pionowo w dół.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.