Sky Surfer 2000mm PowerZone - TEST dla ABC-RC.PL
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Sky Surfer 2000mm PowerZone - TEST dla ABC-RC.PL
Witam
Stałem się szczęsliwym (mam nadzieję) testerem modelu Sky Surfer 2000mm produkowanego przez PowerZone a przekazanego mi do testów przez sklep ABC-RC.PL.
Co tu dużo gadać na temat samej wysyłki- jak zwykle perfekcja- a jestem stałym bywalcem w tym sklepie. W poniedziałek wysłane, dzisiaj paczka po poludniu u mnie.
Zapakowana rzetelnie :
Po rozpakowaniu z foli ukazuje się nam taki oto widok :
Po zdjęciu "wieka" nasze oczy zaczyna cieszyć pięknie zapakowany i zabezpieczony widok modelu. Kazdy element - skrzydła,kadlub,statecznik poziomy, pionowy, drobnica etc...jest w osobnym "zapieczętowanym" woreczku. Dodatkowo drobnica jest taśmą przyczepiona do boku pudła aby nie przemieszczała się w trakcie transportu.
To zdecydowany plus producenta tego zestawu. Pomyślał.
Każdy z elementów zabezpieczony osobno jak pisałem wyżej :
De facto pierwszą rzeczą którą wyjmujemy z pudła jest instrukcja...
Tu producent nie popisał się i oceniam ten element na szkolną "pałę" czyli 1/5. Co prawda model jest banalnie prostu do złozenia, nie mniej, model jest przeznaczony również dla osób które dopiero zaczynają z modelami i powinny być poprowadzone "za rączkę".
Nie mniej mam nadzieję, że nasze testy pomogą w ewentualnych niejasnościach ;)
Tak wygląda "instrukcja"
Przechodzę dalej do oględzin kadłuba...
KADŁUB 4/5
Kadłub wykonany z twardej pianki EPP i w dodatku sprawiający wrażenie jak gdyby był "lakierowany" jest bardzo przyjemny dla oka, a za razem wystarczająco mocny aby stawić czoła nauce latania lub twardych lądowań FPV.
Otwierając kabinkę pokazują się nam serwa, regulator oraz galanteria dodana przez producenta :
Przeglądajac sie dokładniej konstrukcji kadłuba wychodzi kilka faktów
- miejsce na akumulatory trochę za małe chociaż kadłub jest obszerny - trzeba będzie pozbyć się "wzmocnień wewnątrz kadłuba
- trochę dzikie kąty zaklinowania silnika... ale to wyjdzie w praniu :
Do tego silnik nie zamontowany w osi.. ale może producent miałwizję ze samo śmigło dzięki temu po uwzglednieniu kąta zaklinowania będzie w osi :
Sam silnik zamocowany bez możliwości wentylacji - zobaczymy jak w locie z jego temperaturą :
Mocowanie stateczników BANALNIE proste. Wklejenie stateczników zajmuje mniej jak 3 minuty ;) DUZY plus
Aby jednak sielanka nie trwałą zbyt długo...
Okazuje się, że producent poszczędził na kleju i kadłub w miejscu łaczenia skrzydeł nie jest sklejony !! - to akurat łatwo naprawić zakrapiając CA lub innym klejem. Nie mniej jednak w ARF-ie zdarzyć się nie powinno !!
SKRZYDŁA 5/5
Skrzydła sky surfera są elementem z których jestem BARDZO ZADOWOLONY.
1. Są doskonale wykonane, gładkie, jakby lakierowane, nie maja typowych dla multiplexa pozostałosci po wtryskarce
2. Wklejone rurki węglowe do usztywnienia są przez całą długość skrzydła więc nie nie ma szan na to aby się złamało samo z siebie
3.Bagnet łączący skrzydła jak na mój gust mógłby być rurką a nie okragłym profilem.. ale tak czy inaczej przy pełnym załadunku FPV napewno się nie złoży
4. Winglety - powinien mieć nieco lepsze właściwości
5. Przemyślane łaczenie skrzydeł na "zamek a'la puzel - nie trzeba magnesów i innych badziewi
Kilka zdjęć :
Serwa są wklejone jak na mój gust trochę za delikatnie - zalecam poprawić CA na styku - serwo-skrzydło
Producent pomyślał i ładnie oznaczył kable - nie będzie zatem problemu z podłaczeniem
Mocowanie o którym pisałem
Całość
Kable serw - producent dodał 2 Y kable więc nic nie trzeba dokupować
Film z ustawiania klap i lotek :
GALANTERIA 3/5
- Materiały z których są wykonane elementy nie powalają. Do tego brakowało u mnie 12 śrubek !!
Dźwigienki można zastosować. Popychacze albo do wymiany albo do "podrasowania" bo przekroje są za małe do tak dużych dziurek w dźwigienkach serwa i dźwigienkach lotek/klap. Ja poradziłem sobie z tym robiąc "uszczelkę" z CA i przyspieszacza (gdyby nie to luzy były by znaczne)
SERWA : 5/5
Przypominają HS81 rozmiarem, mają plastikowe tryby, dzigienki dostarczone w zestawie dobrej jakości. Pracują w miarę cicho. Nic dodać nic ująć póki co.
REGULATOR 4/5
Póki co taka nota bo fakt pracuje, ale producent mógłby pofatygować się o instrukcję do zaprogramowania tego ustrojstwa. Kable długie, niezłej jakości, zakończone wtyczkami goldami 3,5mm. Postaram się znaleść instrukcję do programowania tego bo póki co nie mam włączonego hamulca a w locie wolałbym gdyby mi śmigło stawało ;)
SILNIK 2/5
Ten element zostawiłem sobie na koniec opisywania dzisiejszych testów niczym wisienkę na torcie..
Po otwarciu pudła z modelem i wyciągnięciu kadłuba przekreciłęm silnikiem a ten... bryt.. i stoi... przekrecam jeszzce raz... bryyyyt i stoi.. No co za cholera...
Nie podejmuję kolejnej próby (potem jedną do filmu ;D) i postanawiam że muszę zdemontować napęd i zobaczyć co mu w duszy gra.
Na modelarni zabieram się za wyjmowanie. No tak... ale silnik i łoze wklejone... eh :/
Trzeba siłą nie ba bata... Ja mu siłą a ten mi w rekę wypada
Okazało się, że jakiś mały chińczyk nie przykleił wogóle łoża tylko je wcisnął w EPP !!!
No tego scenariusza to chyba by nawet w M jak Miłość nie wymyślili...
Zaczałem robierać silnik i po zdęciu rotora moim oczom ukazał się taki widok :
No co za piorun to składał. Ale jestem litościwy i miłosierny więc ładnie usadowiłem zwój na swoim miejscu sprawdzajac czy nie ma gdzieś zwarcia, udałem się do akademika po lakier do paznokci i zabezpieczyłem ten, i wszystkie inne zwoje aby sytuacja się nie powtórzyła.
Upojony radością zakładam rotor... a ten znowu się zacina.
!@$(@T(*%@%#
Zdejmuję.. ogladam stator.. - czysto.
Patrze na rotor.... a tu glut z zywicy na magnesie neodymowym.. blokuje prace silnika..
No tego już za wiele.. Skośnookiego który składał ten silnik powinni na sybir wywieść za mój stracony czas i zszargane nerwy (naprawa 2h):evil:
Nie mniej po usunięciu tego "gluta" silniczek zaczął pięknie pracować.
Mi to nie sprawiło zbytniego problemu, leczyby trafiło na młokosa w modelarstwie.. mógłby się niezłe napocić i jeszcze coś sknocić.
Zobaczcie film z pracy silnika, przed naprawą, sposób w jaki było zamocowane łoże oraz silnik po naprawie :
Kilka słów ogólnie ode mnie
Model po za kilkoma szczegółami bardzo dobrze wykonany, sama konstrukcja wytrzymała, estetycznie zrobiona. POLECAM
Jeżeli ktoś myśli o lataniu FPV - pokusiłbym się jednak o wersję "kit" - można wtedy poprowadzić kable wewnątrz kadłuba do np nadajnika na ogonie. Dla mnie już pozostaje prowadzenie kabli albo "na powierzchni" albo nie używanie powierzchni na ogonie ( w co raczej nie pojdę bo idealnie pasuje tam nadajnik AV ;)
Gdybym miał kupować dla siebie kolejny model pod FPV przynajmniej z punktu widzenia miejsca,prostoty budowy i jakości wykonania zdecydowałbym się na ten model.
Klapy dodatkowo dają mu "charakterek" i pozwalają latać w trudniejszym terenie - na mniejszej przestrzeni.
Teraz kilka pytań do Was koledzy... Gdzie umieścić regulator
1. Na górnej powierzchni kadłuba tak ze bedzie go widać ale bedzie dobrze chłodzony
2. w przestrzeni pomiedzy górna częscią kadłuba a skrzydłem i wyciąć "okno" na radiator
3. Upchać go gdzieś za łożem silnika - brak wentylacji.
O ile wszystko wypali jutro oblot bez FPV a w sobotę z FPV ;)
Prosilbym o szybką poradę w sprawie regla
Stałem się szczęsliwym (mam nadzieję) testerem modelu Sky Surfer 2000mm produkowanego przez PowerZone a przekazanego mi do testów przez sklep ABC-RC.PL.
Co tu dużo gadać na temat samej wysyłki- jak zwykle perfekcja- a jestem stałym bywalcem w tym sklepie. W poniedziałek wysłane, dzisiaj paczka po poludniu u mnie.
Zapakowana rzetelnie :
Po rozpakowaniu z foli ukazuje się nam taki oto widok :
Po zdjęciu "wieka" nasze oczy zaczyna cieszyć pięknie zapakowany i zabezpieczony widok modelu. Kazdy element - skrzydła,kadlub,statecznik poziomy, pionowy, drobnica etc...jest w osobnym "zapieczętowanym" woreczku. Dodatkowo drobnica jest taśmą przyczepiona do boku pudła aby nie przemieszczała się w trakcie transportu.
To zdecydowany plus producenta tego zestawu. Pomyślał.
Każdy z elementów zabezpieczony osobno jak pisałem wyżej :
De facto pierwszą rzeczą którą wyjmujemy z pudła jest instrukcja...
Tu producent nie popisał się i oceniam ten element na szkolną "pałę" czyli 1/5. Co prawda model jest banalnie prostu do złozenia, nie mniej, model jest przeznaczony również dla osób które dopiero zaczynają z modelami i powinny być poprowadzone "za rączkę".
Nie mniej mam nadzieję, że nasze testy pomogą w ewentualnych niejasnościach ;)
Tak wygląda "instrukcja"
Przechodzę dalej do oględzin kadłuba...
KADŁUB 4/5
Kadłub wykonany z twardej pianki EPP i w dodatku sprawiający wrażenie jak gdyby był "lakierowany" jest bardzo przyjemny dla oka, a za razem wystarczająco mocny aby stawić czoła nauce latania lub twardych lądowań FPV.
Otwierając kabinkę pokazują się nam serwa, regulator oraz galanteria dodana przez producenta :
Przeglądajac sie dokładniej konstrukcji kadłuba wychodzi kilka faktów
- miejsce na akumulatory trochę za małe chociaż kadłub jest obszerny - trzeba będzie pozbyć się "wzmocnień wewnątrz kadłuba
- trochę dzikie kąty zaklinowania silnika... ale to wyjdzie w praniu :
Do tego silnik nie zamontowany w osi.. ale może producent miałwizję ze samo śmigło dzięki temu po uwzglednieniu kąta zaklinowania będzie w osi :
Sam silnik zamocowany bez możliwości wentylacji - zobaczymy jak w locie z jego temperaturą :
Mocowanie stateczników BANALNIE proste. Wklejenie stateczników zajmuje mniej jak 3 minuty ;) DUZY plus
Aby jednak sielanka nie trwałą zbyt długo...
Okazuje się, że producent poszczędził na kleju i kadłub w miejscu łaczenia skrzydeł nie jest sklejony !! - to akurat łatwo naprawić zakrapiając CA lub innym klejem. Nie mniej jednak w ARF-ie zdarzyć się nie powinno !!
SKRZYDŁA 5/5
Skrzydła sky surfera są elementem z których jestem BARDZO ZADOWOLONY.
1. Są doskonale wykonane, gładkie, jakby lakierowane, nie maja typowych dla multiplexa pozostałosci po wtryskarce
2. Wklejone rurki węglowe do usztywnienia są przez całą długość skrzydła więc nie nie ma szan na to aby się złamało samo z siebie
3.Bagnet łączący skrzydła jak na mój gust mógłby być rurką a nie okragłym profilem.. ale tak czy inaczej przy pełnym załadunku FPV napewno się nie złoży
4. Winglety - powinien mieć nieco lepsze właściwości
5. Przemyślane łaczenie skrzydeł na "zamek a'la puzel - nie trzeba magnesów i innych badziewi
Kilka zdjęć :
Serwa są wklejone jak na mój gust trochę za delikatnie - zalecam poprawić CA na styku - serwo-skrzydło
Producent pomyślał i ładnie oznaczył kable - nie będzie zatem problemu z podłaczeniem
Mocowanie o którym pisałem
Całość
Kable serw - producent dodał 2 Y kable więc nic nie trzeba dokupować
Film z ustawiania klap i lotek :
GALANTERIA 3/5
- Materiały z których są wykonane elementy nie powalają. Do tego brakowało u mnie 12 śrubek !!
Dźwigienki można zastosować. Popychacze albo do wymiany albo do "podrasowania" bo przekroje są za małe do tak dużych dziurek w dźwigienkach serwa i dźwigienkach lotek/klap. Ja poradziłem sobie z tym robiąc "uszczelkę" z CA i przyspieszacza (gdyby nie to luzy były by znaczne)
SERWA : 5/5
Przypominają HS81 rozmiarem, mają plastikowe tryby, dzigienki dostarczone w zestawie dobrej jakości. Pracują w miarę cicho. Nic dodać nic ująć póki co.
REGULATOR 4/5
Póki co taka nota bo fakt pracuje, ale producent mógłby pofatygować się o instrukcję do zaprogramowania tego ustrojstwa. Kable długie, niezłej jakości, zakończone wtyczkami goldami 3,5mm. Postaram się znaleść instrukcję do programowania tego bo póki co nie mam włączonego hamulca a w locie wolałbym gdyby mi śmigło stawało ;)
SILNIK 2/5
Ten element zostawiłem sobie na koniec opisywania dzisiejszych testów niczym wisienkę na torcie..
Po otwarciu pudła z modelem i wyciągnięciu kadłuba przekreciłęm silnikiem a ten... bryt.. i stoi... przekrecam jeszzce raz... bryyyyt i stoi.. No co za cholera...
Nie podejmuję kolejnej próby (potem jedną do filmu ;D) i postanawiam że muszę zdemontować napęd i zobaczyć co mu w duszy gra.
Na modelarni zabieram się za wyjmowanie. No tak... ale silnik i łoze wklejone... eh :/
Trzeba siłą nie ba bata... Ja mu siłą a ten mi w rekę wypada
Okazało się, że jakiś mały chińczyk nie przykleił wogóle łoża tylko je wcisnął w EPP !!!
No tego scenariusza to chyba by nawet w M jak Miłość nie wymyślili...
Zaczałem robierać silnik i po zdęciu rotora moim oczom ukazał się taki widok :
No co za piorun to składał. Ale jestem litościwy i miłosierny więc ładnie usadowiłem zwój na swoim miejscu sprawdzajac czy nie ma gdzieś zwarcia, udałem się do akademika po lakier do paznokci i zabezpieczyłem ten, i wszystkie inne zwoje aby sytuacja się nie powtórzyła.
Upojony radością zakładam rotor... a ten znowu się zacina.
!@$(@T(*%@%#
Zdejmuję.. ogladam stator.. - czysto.
Patrze na rotor.... a tu glut z zywicy na magnesie neodymowym.. blokuje prace silnika..
No tego już za wiele.. Skośnookiego który składał ten silnik powinni na sybir wywieść za mój stracony czas i zszargane nerwy (naprawa 2h):evil:
Nie mniej po usunięciu tego "gluta" silniczek zaczął pięknie pracować.
Mi to nie sprawiło zbytniego problemu, leczyby trafiło na młokosa w modelarstwie.. mógłby się niezłe napocić i jeszcze coś sknocić.
Zobaczcie film z pracy silnika, przed naprawą, sposób w jaki było zamocowane łoże oraz silnik po naprawie :
Kilka słów ogólnie ode mnie
Model po za kilkoma szczegółami bardzo dobrze wykonany, sama konstrukcja wytrzymała, estetycznie zrobiona. POLECAM
Jeżeli ktoś myśli o lataniu FPV - pokusiłbym się jednak o wersję "kit" - można wtedy poprowadzić kable wewnątrz kadłuba do np nadajnika na ogonie. Dla mnie już pozostaje prowadzenie kabli albo "na powierzchni" albo nie używanie powierzchni na ogonie ( w co raczej nie pojdę bo idealnie pasuje tam nadajnik AV ;)
Gdybym miał kupować dla siebie kolejny model pod FPV przynajmniej z punktu widzenia miejsca,prostoty budowy i jakości wykonania zdecydowałbym się na ten model.
Klapy dodatkowo dają mu "charakterek" i pozwalają latać w trudniejszym terenie - na mniejszej przestrzeni.
Teraz kilka pytań do Was koledzy... Gdzie umieścić regulator
1. Na górnej powierzchni kadłuba tak ze bedzie go widać ale bedzie dobrze chłodzony
2. w przestrzeni pomiedzy górna częscią kadłuba a skrzydłem i wyciąć "okno" na radiator
3. Upchać go gdzieś za łożem silnika - brak wentylacji.
O ile wszystko wypali jutro oblot bez FPV a w sobotę z FPV ;)
Prosilbym o szybką poradę w sprawie regla
No niby masz rację... ;) Mnie ten fakt jednak napawa jakimś niepokojem :D
Tak czy inaczej - do oblotu będzie nie wklejony bo mam obawy co do tego silnika
900kv i smigło 8x7
MotoCalc mi pokazuje ciąg rzedu 850-900g wiec raczej marniuchno na taki zestaw.
Dołoże wagę odpowiadajacą wyposazeniu FPV i zobaczymy jak pójdzie. - bedzie ok zostanie.. będzie za słaby to trzeba będzie wymienić.
Pozatym marzy mi się 4s... ;)
Tak czy inaczej - do oblotu będzie nie wklejony bo mam obawy co do tego silnika
900kv i smigło 8x7
MotoCalc mi pokazuje ciąg rzedu 850-900g wiec raczej marniuchno na taki zestaw.
Dołoże wagę odpowiadajacą wyposazeniu FPV i zobaczymy jak pójdzie. - bedzie ok zostanie.. będzie za słaby to trzeba będzie wymienić.
Pozatym marzy mi się 4s... ;)
Testów ciąg dalszy.
Wczoraj sygnalizowałem ze na lotkach i sterach występuje luz.
Dzisiaj przed oblotem chciałem to poprawić i udało się w bardzo prosty i łątwy sposób - "nadrobiłem" brakująca przestrzeń CA i przyspieszaczem. Z racji na to, że ma być to test gotowca nie zmieniam nic (docelowo można by pokusić się o zmianę popychaczy.. ale moim zdaniem po takim upgradzie będzie to spełniało swoją rolę")
Tak to wyglądało przed i po modyfikacji :
Po tym upgradzie postanowiłem zrobić porzadek z reglem.. no tak.. ale po cholerę się pocić o ile możę się okazać, że np napęd nie daje rady etc.
Postanowiłem, że zrobię na szybko oblot z tak podpiętym reglem jak to chciał producent - regiel w przedniej czesci kadluba pod kopułką.
Zapakowałem więc na szybko manele - odbiornik FrSky, Pakiet Li-Pol 3s 4000mah i sprawdziłem wyważenie..
Brakowało sporo. To w sumie dobrze bo jak przyjdzie sprzęt FPV to będzie ideał.
Producent przewidział taki scenariusz i dodał takie sztabki :
Po 150g każda. W dziób włożyłem przy tym pakiecie jedną taką sztabkę - ok 10cm od samego noska dziobu. uzyskując idealne wyważenie.
Gdy dorzucę na ogon nadajnik Foxa 700 wraz z anteną to myślę ze do przodu będzie można spokojnie dać 2x4000mah ;)
Tak wygladał model przygotowany do przyspieszonego oblotu :
OBLOT
Oblotu dokonałem na orginalnym, dołączonym przez producenta śmigle 8x6 nieznanej marki. Wygląda bardzo ładnie... ale pracuje fatalnie. Jest KOMPLETNIE nie wyważone. Do oblotu nie używałem maxymalnego ciągu bo szkoda mi łozysk. Już leci do mnie inne śmigiełko więc dam znać jak lata na innym.
Tak czy inaczej ten punkt zestawu należy od razu umieścić w koszu.
Zapraszam do obejrzenia filmu z oblotu a potem napiszę kilka słów od siebie.
Model jest na tym silniku O DZIWO bardzo żwawy i ma duży nadmiar mocy. Może pionem w górę nie idzie, ale spokojnie 60-70st wznoszenia ma.
Przed oblotem nie włączyłem hamulca na śmigło w regulatorze, nie mniej jednak model BARDZO DOBRZE szybuje. Ładnie się niesie i to z niezłą prędkością.
Co do samego pilotażu - Jest łatwy i przewidywalny. Samostateczny, więc nadaje się doskonale do nauki latania. Nie mniej jednak do oblotu ustawiłem za duże wychylenia ( teraz zmniejszyłem EXPO i D/R wychylenia póki co pozostały) i był cholernie czuły.
Modelem można wykonać podstawową akrobację - czego dowodem jest film ;)
Klapy - zwróccie uwagę jak model może wolno lecieć na klapach !!! SZOK ;) Można spokojnie model do ręki łapać ;)
Generalnie plan się powiódł - dzisiaj oblot, w piatek po egzaminach montuje FPV i pewnie w sobotę oblot z lotu ptaka..
Po dzisiejszych lotach przekonałęm się do tej konstrukcji jeszcze bardziej ;)
Pewnie dostanie trochę laminatu na dolną część kadłuba aby podczas lądowań nie rysował się. Oraz kapelusik z laminatu w miejscu gdzie są skrzydła - w celu wzmocnienia o ile regulator trafi w miejsce gdzie planuję - czyli wyciętą dziurę miedzy skrzydłem a górną powierzchnią kadłuba. [/list]
EDIT : Swoją droga może doradzicie mi śmigło. Idzie do mnie APC Electric 8x6. Maksymalny wymiar do belki ogonowej to 8cali i zosaje jakieś ...5-6mm luzu na siłę można by wyciać trochę kadłuba i dać smigło 9 cali.
Byłbym wdzięczny za sugestie.
Wczoraj sygnalizowałem ze na lotkach i sterach występuje luz.
Dzisiaj przed oblotem chciałem to poprawić i udało się w bardzo prosty i łątwy sposób - "nadrobiłem" brakująca przestrzeń CA i przyspieszaczem. Z racji na to, że ma być to test gotowca nie zmieniam nic (docelowo można by pokusić się o zmianę popychaczy.. ale moim zdaniem po takim upgradzie będzie to spełniało swoją rolę")
Tak to wyglądało przed i po modyfikacji :
Po tym upgradzie postanowiłem zrobić porzadek z reglem.. no tak.. ale po cholerę się pocić o ile możę się okazać, że np napęd nie daje rady etc.
Postanowiłem, że zrobię na szybko oblot z tak podpiętym reglem jak to chciał producent - regiel w przedniej czesci kadluba pod kopułką.
Zapakowałem więc na szybko manele - odbiornik FrSky, Pakiet Li-Pol 3s 4000mah i sprawdziłem wyważenie..
Brakowało sporo. To w sumie dobrze bo jak przyjdzie sprzęt FPV to będzie ideał.
Producent przewidział taki scenariusz i dodał takie sztabki :
Po 150g każda. W dziób włożyłem przy tym pakiecie jedną taką sztabkę - ok 10cm od samego noska dziobu. uzyskując idealne wyważenie.
Gdy dorzucę na ogon nadajnik Foxa 700 wraz z anteną to myślę ze do przodu będzie można spokojnie dać 2x4000mah ;)
Tak wygladał model przygotowany do przyspieszonego oblotu :
OBLOT
Oblotu dokonałem na orginalnym, dołączonym przez producenta śmigle 8x6 nieznanej marki. Wygląda bardzo ładnie... ale pracuje fatalnie. Jest KOMPLETNIE nie wyważone. Do oblotu nie używałem maxymalnego ciągu bo szkoda mi łozysk. Już leci do mnie inne śmigiełko więc dam znać jak lata na innym.
Tak czy inaczej ten punkt zestawu należy od razu umieścić w koszu.
Zapraszam do obejrzenia filmu z oblotu a potem napiszę kilka słów od siebie.
Model jest na tym silniku O DZIWO bardzo żwawy i ma duży nadmiar mocy. Może pionem w górę nie idzie, ale spokojnie 60-70st wznoszenia ma.
Przed oblotem nie włączyłem hamulca na śmigło w regulatorze, nie mniej jednak model BARDZO DOBRZE szybuje. Ładnie się niesie i to z niezłą prędkością.
Co do samego pilotażu - Jest łatwy i przewidywalny. Samostateczny, więc nadaje się doskonale do nauki latania. Nie mniej jednak do oblotu ustawiłem za duże wychylenia ( teraz zmniejszyłem EXPO i D/R wychylenia póki co pozostały) i był cholernie czuły.
Modelem można wykonać podstawową akrobację - czego dowodem jest film ;)
Klapy - zwróccie uwagę jak model może wolno lecieć na klapach !!! SZOK ;) Można spokojnie model do ręki łapać ;)
Generalnie plan się powiódł - dzisiaj oblot, w piatek po egzaminach montuje FPV i pewnie w sobotę oblot z lotu ptaka..
Po dzisiejszych lotach przekonałęm się do tej konstrukcji jeszcze bardziej ;)
Pewnie dostanie trochę laminatu na dolną część kadłuba aby podczas lądowań nie rysował się. Oraz kapelusik z laminatu w miejscu gdzie są skrzydła - w celu wzmocnienia o ile regulator trafi w miejsce gdzie planuję - czyli wyciętą dziurę miedzy skrzydłem a górną powierzchnią kadłuba. [/list]
EDIT : Swoją droga może doradzicie mi śmigło. Idzie do mnie APC Electric 8x6. Maksymalny wymiar do belki ogonowej to 8cali i zosaje jakieś ...5-6mm luzu na siłę można by wyciać trochę kadłuba i dać smigło 9 cali.
Byłbym wdzięczny za sugestie.
Cieszę się Adamie, że relacja się podoba, ale to jeszcze nie jej koniec ;) A dopiero poczatek...
Jestem niesamowicie ciekaw ile to "maleństwo" może kilometrów polecieć.. I zamierzam to jak najszybciej sprawdzić ;)
Co do porównania to niestety nie miałem Penguina w łapkach, ale w porównaniu z EasyStarem, Twin Starem wydaje się być lepiej wykonany niż bracia z multiplexa.
Jestem niesamowicie ciekaw ile to "maleństwo" może kilometrów polecieć.. I zamierzam to jak najszybciej sprawdzić ;)
Co do porównania to niestety nie miałem Penguina w łapkach, ale w porównaniu z EasyStarem, Twin Starem wydaje się być lepiej wykonany niż bracia z multiplexa.
Myślę że APC 8x6 się nie sprawdzi.elektron pisze:Idzie do mnie APC Electric 8x6
Oryginalne śmigło jest podobne do śmigieł "SF" (do wolnoobrotowych silników) - podobne śmigło ma EMP - http://abc-rc.pl/p/80/1634/smiglo-emp-8 ... soria.html
Pozdrawiam Mirek
Zamówiłem u Ciebie takie jedno śmigiełko do testów. Maja dobrą opinie na rcgrupie : http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=987946
Potestujemy i zobaczmy. Liczę, ze chociaż wyważenie jest OK ;)
EDIT : Jak wynika z zamieszczonego na grupie diagramu wynikającego z POMIARÓW to rzeczywiscie to śmigło EMP jest dobre ;) Daje 100g ciągu więcej na tych samych amperach !!!
cytuję " The 8x6 EMP generates 100g more thrust than the 8x6 APC E for the same watts-in, at identical rpm - 'nuff said. I've never liked the 8x6 GWS HD, but even it outperforms the APC E."
Potestujemy i zobaczmy. Liczę, ze chociaż wyważenie jest OK ;)
EDIT : Jak wynika z zamieszczonego na grupie diagramu wynikającego z POMIARÓW to rzeczywiscie to śmigło EMP jest dobre ;) Daje 100g ciągu więcej na tych samych amperach !!!
cytuję " The 8x6 EMP generates 100g more thrust than the 8x6 APC E for the same watts-in, at identical rpm - 'nuff said. I've never liked the 8x6 GWS HD, but even it outperforms the APC E."
elektron a spróbuj dać trójłopatowe śmigiełko lewe :)
I bardzo fajnie zrobiona fotorelacja :) Gratki dla Ciebie.
I bardzo fajnie zrobiona fotorelacja :) Gratki dla Ciebie.
Ostatnio zmieniony środa 05 gru 2012, 20:02 przez ReMo, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]"Tylko życie poświęcone innym, warte jest przeżycia"[/b]