Falcon 120 turbine FPV
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Falcon 120 turbine FPV
Witam wszystkich ,
nieustannie zmieniające się przepisy skłoniły mnie do budowy modelu ,którym będzie można latać blisko zachowując stosowną dawkę adrenaliny ,
Założenia wstępne :
1) model będzie latał w zasięgu wzroku klasycznego pilotażu
2) Będzie mógł być kontrolowany również w razie potrzeby przez pilota -obserwatora.
3) będzie mógł wykonywać pełny lot FPV -start ,lot lądowanie.
4) będzie mógł wykonywać podstawową akrobację .
5) będzie wyposażony we wszystko co przyjdzie mi do głowy .
6) dostarczy sporo emocji z każdej udanej sekundy lotu.
nieustannie zmieniające się przepisy skłoniły mnie do budowy modelu ,którym będzie można latać blisko zachowując stosowną dawkę adrenaliny ,
Założenia wstępne :
1) model będzie latał w zasięgu wzroku klasycznego pilotażu
2) Będzie mógł być kontrolowany również w razie potrzeby przez pilota -obserwatora.
3) będzie mógł wykonywać pełny lot FPV -start ,lot lądowanie.
4) będzie mógł wykonywać podstawową akrobację .
5) będzie wyposażony we wszystko co przyjdzie mi do głowy .
6) dostarczy sporo emocji z każdej udanej sekundy lotu.
Re: Falcon 120 turbine FPV
piotr pisze:nieustannie zmieniające się przepisy
Modelik zacny ale bardzo ograniczasz sobie miejscówki tym wyborem bo jak dobrze patrzę to bez dobrze przygotowanego pasa nie podchodź.piotr pisze:Falcon 120 turbine
Kretoodporność też wydaje się być znikoma więc połączenie "nisko, blisko, FPV, adrenalina" może bardzo szybko doprowadzić do kasacji maszyny a przynajmniej wymusić długotrwałe naprawy.
Ten wredny...
Re: Falcon 120 turbine FPV
Kretoodporność też wydaje się być znikoma...
Taka to specyfika tych modeli . Piotr ma z takimi zabawkami raczej sporą praktykę. Rok temu miałem okazję widzieć jego hangar
Piotrze, życzę modelikowi długiego (i kolorowego ) życia!
________________
Cobra
Cobra
Re: Falcon 120 turbine FPV
W tym roku zobaczysz to cudo w realu prawie gotowe do startucobra pisze:Rok temu miałem okazję widzieć jego hangar
Może krótka próba turbinki
Re: Falcon 120 turbine FPV
Przeglądając internet nie natrafiłem na konstrukcje modeli FPV z napędem turbinowym (może słabo szukałem)
latanie jest fascynujące ale i prace przy modelu również dostarczają wiele satysfakcji .
Jako platformę wybrałem Falcona z kilku powodów ,może latać w dużym zakresie prędkości, jest relatywnie tani jak na model z napędem turbinowym ,ale najważniejsze miałem taki model i mnóstwo części zamiennych.
Konstrukcje wykonałem modułowo dla lepszego serwisowania i szybszego dostępu do podzespołów.
1) napęd stanowi polska turbina JETPOL o ciągu 10 kg w praktyce około 11 .Wybrałem ją dlatego ,że nigdy mnie nie zawiodła .Mam również dobre wsparcie techniczne jeśli chodzi o regulacje , przeglądy serwisowe załatwiane błyskawicznie i oczywiście wszystkie części zamienne dostępne od ręki. Zbiornik wyrównawczy chiński z małymi modyfikacjami .Oryginalny przy tankowaniu rozszczelnił się i pięknie zalał mi kadłub kerozyną . Wykonałem 2 oringi (-wcześniej był klejony) i złożyłem 2 śruby .teraz wytrzymuje 6 atm. Dalej czujnik zużycia paliwa FRSKY ,poma paliwa i filtr paliwa .Zbiornik główny około 2100 ml powinien wystarczyć na około 7 min lotu z rezerwą na ewentualne nieudane próby przyziemienia. Całość zmontowana na piance pokrytej laminatem węglowym. Montaż modułu do kadłuba zajmuje 2 min. Większość uchwytów podstawek wykonałem na drukarce 3D i tutaj podziękowania dla Zbipoka który łagodną perswazją uświadomił mi że drukarka 3D to jest urządzenie które absolutnie jest mi niezbędne .Zycie już nigdy nie będzie takie jak dawniej.
c.d.n
latanie jest fascynujące ale i prace przy modelu również dostarczają wiele satysfakcji .
Jako platformę wybrałem Falcona z kilku powodów ,może latać w dużym zakresie prędkości, jest relatywnie tani jak na model z napędem turbinowym ,ale najważniejsze miałem taki model i mnóstwo części zamiennych.
Konstrukcje wykonałem modułowo dla lepszego serwisowania i szybszego dostępu do podzespołów.
1) napęd stanowi polska turbina JETPOL o ciągu 10 kg w praktyce około 11 .Wybrałem ją dlatego ,że nigdy mnie nie zawiodła .Mam również dobre wsparcie techniczne jeśli chodzi o regulacje , przeglądy serwisowe załatwiane błyskawicznie i oczywiście wszystkie części zamienne dostępne od ręki. Zbiornik wyrównawczy chiński z małymi modyfikacjami .Oryginalny przy tankowaniu rozszczelnił się i pięknie zalał mi kadłub kerozyną . Wykonałem 2 oringi (-wcześniej był klejony) i złożyłem 2 śruby .teraz wytrzymuje 6 atm. Dalej czujnik zużycia paliwa FRSKY ,poma paliwa i filtr paliwa .Zbiornik główny około 2100 ml powinien wystarczyć na około 7 min lotu z rezerwą na ewentualne nieudane próby przyziemienia. Całość zmontowana na piance pokrytej laminatem węglowym. Montaż modułu do kadłuba zajmuje 2 min. Większość uchwytów podstawek wykonałem na drukarce 3D i tutaj podziękowania dla Zbipoka który łagodną perswazją uświadomił mi że drukarka 3D to jest urządzenie które absolutnie jest mi niezbędne .Zycie już nigdy nie będzie takie jak dawniej.
c.d.n
Re: Falcon 120 turbine FPV
A w Konarzynach jest godny takiemu jetowi pas
AP Zbiga oczywiście?
Jaką prędkość (max, przeciągnięcia) przewidujesz? Jaka waga?
AP Zbiga oczywiście?
Jaką prędkość (max, przeciągnięcia) przewidujesz? Jaka waga?
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Re: Falcon 120 turbine FPV
O Konarzynach oczywiście myślę i jeśli czas pozwoli( wybieram sie od 3 lat) to nie odpuszczę takiej okazji polatania .
Oblot planuję zrobić w Kamieniu Sląskim lub Kąkolewie.
Moduł RC i AP montowany jest na górnym piętrze wyposażenia i zawisa dwa odbiorniki FRSKY jeden pracujący w paśmie 2.4Ghz z ramką 9 ms dla precyzyjnego sterowania wyposażony w anteny indywidualnie strojone wykonane na zamówienie przez Bartka drugi pracujący w paśmie 868 z programem Flex teoretycznie 1W mocy nadawczej ,odbiornik również ma anteny Bartka. Oba pasma pracują równocześnie . W przyszłości będzie elers ale obecnie potrzebuje 16 kanałów . Oba odbiorniki podłączone przez retardanty bus 10 FRSKY.
Autopilot Pitaba .Magistrala S-bus zaopatruje 4 Misiowe dekodery po jednym w skrzydłach, jeden do obsługi koła przedniego , chowania podwozia hamulca i w przyszłości sterowania kamera ogonową. Kontroler oświetlenia by Karwas jest sterowany po S-busie.
Model Będzie ważył około 12 kg czyli waga średnia. Kamera główna w kokpicie sterowana misiowym dekoderem S- bus.
c.d.n
Oblot planuję zrobić w Kamieniu Sląskim lub Kąkolewie.
Moduł RC i AP montowany jest na górnym piętrze wyposażenia i zawisa dwa odbiorniki FRSKY jeden pracujący w paśmie 2.4Ghz z ramką 9 ms dla precyzyjnego sterowania wyposażony w anteny indywidualnie strojone wykonane na zamówienie przez Bartka drugi pracujący w paśmie 868 z programem Flex teoretycznie 1W mocy nadawczej ,odbiornik również ma anteny Bartka. Oba pasma pracują równocześnie . W przyszłości będzie elers ale obecnie potrzebuje 16 kanałów . Oba odbiorniki podłączone przez retardanty bus 10 FRSKY.
Autopilot Pitaba .Magistrala S-bus zaopatruje 4 Misiowe dekodery po jednym w skrzydłach, jeden do obsługi koła przedniego , chowania podwozia hamulca i w przyszłości sterowania kamera ogonową. Kontroler oświetlenia by Karwas jest sterowany po S-busie.
Model Będzie ważył około 12 kg czyli waga średnia. Kamera główna w kokpicie sterowana misiowym dekoderem S- bus.
c.d.n
Re: Falcon 120 turbine FPV
Witam,
oblot odbył sie W Konarzynach .Wymaga jeszcze sporo pracy ,ale loty FPV modelem z napędem turbinowym są możliwe i dostarczają wiele emocji
poniżej nieprzetworzony materiał z oblotu jakość słaba ale to są początki .
https://youtu.be/hSXmgXJ0HlI
pozdrawiam Piotr c.d.n
oblot odbył sie W Konarzynach .Wymaga jeszcze sporo pracy ,ale loty FPV modelem z napędem turbinowym są możliwe i dostarczają wiele emocji
poniżej nieprzetworzony materiał z oblotu jakość słaba ale to są początki .
https://youtu.be/hSXmgXJ0HlI
pozdrawiam Piotr c.d.n
Re: Falcon 120 turbine FPV
Podwozie przeżyło?
Re: Falcon 120 turbine FPV
Oczywiście jest specjalnie wzmacniane to poprawiłem inne rzeczy czekają w kolejce do zmiany
Re: Falcon 120 turbine FPV
Serca nam na ziemi na chwilę zamarły - w 2.25
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl