New Skywalker 1900 (2014) by marimach77
: sobota 17 wrz 2016, 14:30
Hej wszystkim Na jakiś czas moja zabawa z kopterami poszła w odstawkę . No ale nie można przecież nic nie robić . Nowy projekcik na jesień to złożyć i oblatać Skywalkera oraz wyposażyć po oblocie w potrzebny szpej FPV .
Założenia były takie:
- skrzydło o rozpiętości nie mniejszej niż 1900mm
- duża ładowność i przestrzeń (nie lubię ciasnoty)
- łatwy dostęp do wnętrza
- musi się zmieścić śmigło 10" bez zbędnych przeróbek
Jedyny Skywalker (za wyjątkiem Eve i Wall), który spełnia te założenia to nowa wersja z ogonem z rury karbonowej, ale strasznie ciężko było znaleść wersję o rozpiętości skrzydła 1900mm. HobbyKing, FPVModel - pustki, brak takiej wersji. Przeważają wersje ze skrzydłem 1880, 1720. Udało się dopiero na porcupinerc znaleść dokładnie taką wersję. No nic, zamówiłem, wyszło 160.74USD z już wliczoną przesyłką. Nie minął tydzień i paczka wylądowała w UC . Tutaj niestety tak jak się spodziewałem , już nie czekałem na wezwanie, tylko dowiozłem potrzebne kwity. Na drugi dzień dopłaciłem 141 zł podatku VAT i z bananem na gębie odebrałem paczkę . UC zaklasifikował model jako "Model samolotu do sklejania" z kodem towaru 9503003500 - może komuś się to przyda. No nic, najważniejsze, że mam co moje i pora teraz na krótki "In-box" .
Karton dość sztywny, zapakowany w czarną folię, brak widocznych uszkodzeń.
Po zdjęciu folii, okazało się, że karton pochodzi od innego modelu.
W środku natomiast było to co powinno być (no nie do końca jak się okazało).
Dwie połówki kadłuba, są ogromne , w porównaniu z kadłubem mojego starego Bixlera. Od groma miejsca na cały szpej.
Skrzydła również znacznie większe niż w wysłużonym Bixlerze. Każda połówka - równe 95 cm.
Statecznik poziomy i pionowy.
Dwie rury - u góry ogon a na dole do łączenia skrzydeł.
Składająca się z dwóch części kopułka kabiny.
Pomarańczowe elementy do montażu rury karbonowej w kadłubie i stateczników na ogonie.
Dostajemy również pozostałe potrzebne elementy do złożenia modelu.
Na koniec mocowanie silnika z gotowymi otworami - niestety nie pasują do rostawu w krzyżaku mojego silnika i trzeba będzie przerabiać.
Czego zabrakło? Papierowej instrukcji montażu całości ale można na to przymknąć oko. Można znaleść na YT filmy instruktażowe oraz samą instrukcję w necie. Na tym koniec krótkiego "In-boxa".
Jeśli chodzi o wyposażenie modelu to tę kwestię mam już prawie przemyślaną w 100% i raczej nie powinno być żadnych niespodzianek. Co będzie w modelu?
- silnik T-Motor AT2820 830KV (taki mam akurat z pozostałości w szufladzie)
- ESC T-Motor 80A (również jak wyżej)
- śmigło 10x7x3 (takie akurat mam), ewentualnie zamienię na inne
- zasilanie z pakietu 4S 5200mAh - pozostałości z latania kopterami
- odbiornik eLeReS V2 + dipol
- kanapka AP/OSD Zbig&Pitlab + GPS GLONASS + czujnik prądu + czujnik temperatury
- serwa EMAX ES-08MA na lotki, kierunek i wysokość (na razie bez klap)
- EagleTree Airspeed MicroSensor V3
- nadajnik FPV 5.8GHz TS832
- Mobius na pantilcie do nagrywania i może podgląd FPV
- jeśli nie Mobius do podglądu to będzie PZ420
- pakiet 3s 1200-1500mAh do zasilania toru audio/video
Wstępne wyliczenia w ecalc są bardzo optymistyczne, ok 2.2-2.4kg ciągu statycznego przy 100% gazu. Model nie będzie bić żadnych rekordów, raczej spokojne latanie rekreacyjne, podziwianie widoków i nagrywanie filmików. Przewidywana waga startowa to ok 2.5 kg. Nad rozmieszczeniem poszczególnych elementów jeszcze się zastanawiam.
Nie nastawiajcie się na jakąś piorunującą relację ze składania i oblotu. Będzie to raczej długa i powolna relacja z racji braku czasu ostatnio. Ciśnienia na szybkie ulotnienie też nie mam, wolę na spokojnie wszystko zrobić i popełnić jak najmniej błędów na etapie składania. Od czasu Bixlera trochę czasu już minęło i miło wrócić do samolotów.
Wszelkie pytania i komentarze mile widziane.
CDN... (za jakiś czas)
Założenia były takie:
- skrzydło o rozpiętości nie mniejszej niż 1900mm
- duża ładowność i przestrzeń (nie lubię ciasnoty)
- łatwy dostęp do wnętrza
- musi się zmieścić śmigło 10" bez zbędnych przeróbek
Jedyny Skywalker (za wyjątkiem Eve i Wall), który spełnia te założenia to nowa wersja z ogonem z rury karbonowej, ale strasznie ciężko było znaleść wersję o rozpiętości skrzydła 1900mm. HobbyKing, FPVModel - pustki, brak takiej wersji. Przeważają wersje ze skrzydłem 1880, 1720. Udało się dopiero na porcupinerc znaleść dokładnie taką wersję. No nic, zamówiłem, wyszło 160.74USD z już wliczoną przesyłką. Nie minął tydzień i paczka wylądowała w UC . Tutaj niestety tak jak się spodziewałem , już nie czekałem na wezwanie, tylko dowiozłem potrzebne kwity. Na drugi dzień dopłaciłem 141 zł podatku VAT i z bananem na gębie odebrałem paczkę . UC zaklasifikował model jako "Model samolotu do sklejania" z kodem towaru 9503003500 - może komuś się to przyda. No nic, najważniejsze, że mam co moje i pora teraz na krótki "In-box" .
Karton dość sztywny, zapakowany w czarną folię, brak widocznych uszkodzeń.
Po zdjęciu folii, okazało się, że karton pochodzi od innego modelu.
W środku natomiast było to co powinno być (no nie do końca jak się okazało).
Dwie połówki kadłuba, są ogromne , w porównaniu z kadłubem mojego starego Bixlera. Od groma miejsca na cały szpej.
Skrzydła również znacznie większe niż w wysłużonym Bixlerze. Każda połówka - równe 95 cm.
Statecznik poziomy i pionowy.
Dwie rury - u góry ogon a na dole do łączenia skrzydeł.
Składająca się z dwóch części kopułka kabiny.
Pomarańczowe elementy do montażu rury karbonowej w kadłubie i stateczników na ogonie.
Dostajemy również pozostałe potrzebne elementy do złożenia modelu.
Na koniec mocowanie silnika z gotowymi otworami - niestety nie pasują do rostawu w krzyżaku mojego silnika i trzeba będzie przerabiać.
Czego zabrakło? Papierowej instrukcji montażu całości ale można na to przymknąć oko. Można znaleść na YT filmy instruktażowe oraz samą instrukcję w necie. Na tym koniec krótkiego "In-boxa".
Jeśli chodzi o wyposażenie modelu to tę kwestię mam już prawie przemyślaną w 100% i raczej nie powinno być żadnych niespodzianek. Co będzie w modelu?
- silnik T-Motor AT2820 830KV (taki mam akurat z pozostałości w szufladzie)
- ESC T-Motor 80A (również jak wyżej)
- śmigło 10x7x3 (takie akurat mam), ewentualnie zamienię na inne
- zasilanie z pakietu 4S 5200mAh - pozostałości z latania kopterami
- odbiornik eLeReS V2 + dipol
- kanapka AP/OSD Zbig&Pitlab + GPS GLONASS + czujnik prądu + czujnik temperatury
- serwa EMAX ES-08MA na lotki, kierunek i wysokość (na razie bez klap)
- EagleTree Airspeed MicroSensor V3
- nadajnik FPV 5.8GHz TS832
- Mobius na pantilcie do nagrywania i może podgląd FPV
- jeśli nie Mobius do podglądu to będzie PZ420
- pakiet 3s 1200-1500mAh do zasilania toru audio/video
Wstępne wyliczenia w ecalc są bardzo optymistyczne, ok 2.2-2.4kg ciągu statycznego przy 100% gazu. Model nie będzie bić żadnych rekordów, raczej spokojne latanie rekreacyjne, podziwianie widoków i nagrywanie filmików. Przewidywana waga startowa to ok 2.5 kg. Nad rozmieszczeniem poszczególnych elementów jeszcze się zastanawiam.
Nie nastawiajcie się na jakąś piorunującą relację ze składania i oblotu. Będzie to raczej długa i powolna relacja z racji braku czasu ostatnio. Ciśnienia na szybkie ulotnienie też nie mam, wolę na spokojnie wszystko zrobić i popełnić jak najmniej błędów na etapie składania. Od czasu Bixlera trochę czasu już minęło i miło wrócić do samolotów.
Wszelkie pytania i komentarze mile widziane.
CDN... (za jakiś czas)