Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest wtorek 22 maja 2018, 09:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 15 sie 2016, 20:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 cze 2015, 16:33
Posty: 276
Lokalizacja: Białystok
Hehe, a rozmawialiśmy o rewersach :mrgreen:

Gratulacje, miałem tak samo pozytywne wrażenie po 1szym oblocie i dalej twierdzę, że jest to spoko model ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Daniel


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 15 sie 2016, 21:38 
Offline

Rejestracja: sobota 18 sie 2012, 10:06
Posty: 1346
Lokalizacja: Breslau
SuperBartek pisze:
nie dalem kabelka lączącego eleresa z kanapką od rssi

nie musisz ciągnąć tego przewodu, w nowym sofcie co wyjdzie będziesz miał rssi po ppm'ie. Zawsze to jeden kabel mniej :)

_________________
bo latać to cza umić ;) - więc ciągle się uczę.
SkyWalker X-6 FPV - 2Fat2Fly, SkyWalker 1900 FPV Z&P, Mini SkyWalker eleres AP, Mini Talon FPV Z&P
BadCat FPV - KFC32FTB


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 15 sie 2016, 21:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 06 gru 2015, 20:31
Posty: 252
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Leci elegancko naprawde:D Oby pozniej nie bylo takich gaf:D zybyzy zanim nowy soft wyjdzie to pewnie sie jeszcze zejdzie, niby jeszcze i tak musze latac blisko i ustawiac ale zawsze stres z braku rssi bedzie.

_________________
Bartek, Pelikan Beta 1400 , SC 2400


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 15 sie 2016, 22:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 02 mar 2012, 12:47
Posty: 683
Lokalizacja: Warszawa
RSSI to tylko wskażnik mocy sygnału, ale tak naprawdę to najważniejsze jest ustawienie failsafe w odbiorniku. Mam nadzieję, że go ustawiłeś prawidłowo i po wyłaczeniu nadajnika AP wchodzi w tryb AUTO-BASE.

_________________
Pozdrawiam Darek
ZAGI-150 , Sky Cruiser 2400


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 15 sie 2016, 22:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 cze 2015, 16:33
Posty: 276
Lokalizacja: Białystok
Racja, sprawdź jak masz w odbiorniku bo jak się nie mylę eleres ma fabrycznie w przypadku FS nadane last ppm, czyli będzie leciał siną w dal :-D powinno być "no ppm" czy tam no signal.

Jeśli chodzi o rssi na kanale 12 to śmiga u mnie bez problemu. Ogarniam wszystko 3ma przewodami.

_________________
Pozdrawiam,
Daniel


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 15 sie 2016, 22:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 02 mar 2012, 12:47
Posty: 683
Lokalizacja: Warszawa
Powinno być tak ustawione, żeby po zaniku sygnału RC kanał od przełaczenia trybu lotu prezłaczył sie na AUTO, a gaz na minimum. Wtedy model wróci do domku, oczywiście jak ma właściwie zapisane trymery i prawidłowo ustawione jeszcze dodatkowe parametry, ale z tym odsyłam do wątku od AP :-)

_________________
Pozdrawiam Darek
ZAGI-150 , Sky Cruiser 2400


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 16 sie 2016, 17:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 06 gru 2015, 20:31
Posty: 252
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pękniety snap od klapy wymienilem na taki z metalowym bolcem, odrazu dalo mi to do myslenia i zmienilem na taki sam na wysokosci, zeby nie pekl tak latwo, mialem tylko dwa, wiec zamowie dzis na kierunek i druga klape tez z metalowym bolcem.

Z rssi ide teraz puscic kabelek - zanim wyjdzie kolejny soft to pewnie sie zejdzie wiec nie ma na co czekac

Odnosząc sie do instrukcji - interesuje mnie tylko to?
5. FailSafe czyli co możemy skonfigurować w RX (odbiorniku) bo tylko odbiornika sprawa dotyczy. TX nie bierze udziału w procedurze ustawiania FailSafe'a.
Tryb FS posiada 3 tryby pracy
- nic się nie dzieje po utracie sygnału (serwa zostają w tej samej pozycji, w której były przed utratą sygnału)
- tryb copterowy (wylaczenie generowania PWM/PPM)
- tryb samolotowy (ustawienie serv we wczesniej ustalonej pozycji)
Tryb pracy możemy zadeklarować w programie konfiguracyjnym lub wybór trybu failsafe deklarujemy bez konieczności użycia konfiguratora (wchodzimy w tryb serwisowy i przyciskiem bindowania zmieniamy tryb - o czym będziemy informowani zapaleniem odpowiedniej kombinacji diod).
- tylko czerwona - tryb copterowy
- tylko zielona - tryb "nic nie rób"
- obie diody - tryb samolotowy

Aktywny FailSafe sygnalizowany jest migającymi w interwale 0,5sek diodami LED (jednocześnie czerwona i zielona)


konfiguracja trybu samolotowego:
1. Naciskamy przycisk bind w odbiorniku i załączamy zasilanie
2. Trzymamy naciśnięty dopóki diody nie przestana migać na zmianę
3. Puszczamy, zielona dioda mruga przez 8 sekund, w tym czasie ustawiamy drążki aparatury w pozycji którą chcemy zapamiętać jako FailSafe.
4. Po 8 sekundach zielona przestanie mrugać a czerwona dioda mrugnie raz, w tym momencie ustawienie drążków zostaje zapisane, po czym następuje powrót do normalnej pracy.
Zachowanie się kanałów binarnych podczas failsafe opisane jest w punkcie 9.

Konfiguracja trybu samolotowego - tutaj chyba lezy głowna rzecz ? Mam wtedy dać gaz na minimum i wlaczyc auto -trojpozycyjnym przelacznikiem - tutaj ustawione mam tryby lotu.
Tyle ze to da sie zrobic nie podlaczajac eleresa do komputera, a mowicie ze jeszcze tam musze pozmieniac cos

Pozdrawiam

_________________
Bartek, Pelikan Beta 1400 , SC 2400


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 16 sie 2016, 18:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 02 mar 2012, 12:47
Posty: 683
Lokalizacja: Warszawa
SuperBartek pisze:
..............................

konfiguracja trybu samolotowego:
1. Naciskamy przycisk bind w odbiorniku i załączamy zasilanie
2. Trzymamy naciśnięty dopóki diody nie przestana migać na zmianę
3. Puszczamy, zielona dioda mruga przez 8 sekund, w tym czasie ustawiamy drążki aparatury w pozycji którą chcemy zapamiętać jako FailSafe.
Gaz na minimum i trójpozycyjny od trybów lotu na AUTO, czyli max
4. Po 8 sekundach zielona przestanie mrugać a czerwona dioda mrugnie raz, w tym momencie ustawienie drążków zostaje zapisane, po czym następuje powrót do normalnej pracy.

......................................

_________________
Pozdrawiam Darek
ZAGI-150 , Sky Cruiser 2400


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 16 sie 2016, 18:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 06 gru 2015, 20:31
Posty: 252
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Okej, ide walczyc :D zaraz dam znac co i jak :)

EDIT - scalenie

Dobra zrobilem wg instrukcji i to nie bylo takie straszne :mrgreen:
Teraz po wylączeniu apki diody na eleresie mrugają na zmiane i na ekranie wyskakuje baza - auto, wiec chyba okej?:D rssi tez ogarniete.



Edit 1:

Zrobilem spoźnioną kalibracje gazu plusha, wg mnie chodzil okej, lapal moze tak drazek od 2-3mm , tak sie przyzwyczailem jakos juz na 40scte i latalem, a wiec zrobilem tą kalibracje gazu, i zaczął łapać minimalnie nizej. mowie ok udalo sie, ale mysle sobie sprawdze sobie jeszcze raz jak chodzi to autobase, wylaczam apke a tam silnik sie odpala na stole i pracuje z poborem 1A, mowie wtf co jest przeciez przed chwilą nie chodzil a pozatym jest zabezpieczenie zeby sie nie wlaczyl tak nisko, biore tryb off, cisza nie ma gazu, biore stab, gaz sie odpala tak samo na 1A, biore auto, to samo :shock: :evil:

Co sie okazuje, musialem podpiąć Ap do komputera i jeszcze raz ustawic maksymalne wychylenia drążków, po ponownym ustawieniu silnik ucichl a gaz wyregulowany na plushu pozostal, i tu mam pytanie, skoro jeszcze raz powychylalem wszystkie drązki, lotki,wys,kier etc, czy musze od nowa trymowac model? :mrgreen:

_________________
Bartek, Pelikan Beta 1400 , SC 2400


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 17 sie 2016, 08:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 13 lis 2013, 09:07
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław/Tarnów
SuperBartek pisze:
Co sie okazuje, musialem podpiąć Ap do komputera i jeszcze raz ustawic maksymalne wychylenia drążków, po ponownym ustawieniu silnik ucichl a gaz wyregulowany na plushu pozostal, i tu mam pytanie, skoro jeszcze raz powychylalem wszystkie drązki, lotki,wys,kier etc, czy musze od nowa trymowac model? :mrgreen:


To samo miałem ostatnio, jakież moje było zdziwienie, że gaz cały czas mialem źle ustawiony (minimalnie, ale jednak...) Pamiętaj, że w AP masz poruszać wszystkimi drążkami do skrajnych wychyleń i dopiero zapisać. Z trymerami to samo, pewnie trzeba będzie coś "poprawić" :)
Pzdr

_________________
Sky Cruise 2400, Turnigy 9XR-Er9x, RangeLink, OSD+AP+BF+GS by Zbig & Pitlab, Fox 1.2GHz 800mW(8ch), Sony 600TVL+MOBIUS


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 17 sie 2016, 11:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 cze 2015, 16:33
Posty: 276
Lokalizacja: Białystok
Albo mi się wydaje albo po prostu leciałeś sobie na gazie w trbie stab w powietrzu i wszedłeś do osd po czym zapisałeś ustawienie trymerów? Popatrz, pewnie jakaś błahostka.

_________________
Pozdrawiam,
Daniel


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 18 sie 2016, 20:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 06 gru 2015, 20:31
Posty: 252
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Plotek pomoglo ponowne skrajne wychylenie drązków w FPV Manager.

_________________
Bartek, Pelikan Beta 1400 , SC 2400


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 08 wrz 2016, 20:51 
Offline

Rejestracja: czwartek 14 kwie 2011, 15:07
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków
Jakie macie wyważenie bo producent podaje między 8 mm od krawędzi natarcia a 9,5 ja mam ustawione na 9 mm.

_________________
Beta 1400 FPV, spitfire spalina, trener spalina messerschmitt w budowie. Hitec optic 6, Frsky.Z


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 09 wrz 2016, 07:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 13 lis 2013, 09:07
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław/Tarnów
Po pierwsze kolego nie mm a cm, po drugie ustaw sobie na start środek ciężkości miedzy 10,5 a 11cm od krawędzi natarcia. Dopiero od takich wartości wychodź, podejrzewam, że przesuniesz środek ciężkości jeszcze bardziej na tył. Przy tym samolocie to sprawa jest dość indywidualna. Wyjąłeś ciężarek z dziobu?
Pzdr

_________________
Sky Cruise 2400, Turnigy 9XR-Er9x, RangeLink, OSD+AP+BF+GS by Zbig & Pitlab, Fox 1.2GHz 800mW(8ch), Sony 600TVL+MOBIUS


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 10 wrz 2016, 20:01 
Offline

Rejestracja: czwartek 14 kwie 2011, 15:07
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków
madejson pisze:
Po pierwsze kolego nie mm a cm, po drugie ustaw sobie na start środek ciężkości miedzy 10,5 a 11cm od krawędzi natarcia. Dopiero od takich wartości wychodź, podejrzewam, że przesuniesz środek ciężkości jeszcze bardziej na tył. Przy tym samolocie to sprawa jest dość indywidualna. Wyjąłeś ciężarek z dziobu?
Pzdr



nie wyjąłem go jeszcze, na razie latam standardowo koło nogi aby opanować model. bez sprzętu FPV, zestaw RTF

_________________
Beta 1400 FPV, spitfire spalina, trener spalina messerschmitt w budowie. Hitec optic 6, Frsky.Z


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.