witam
udało się ustawić nowy skłon /ciąg silnika do góry
dałem po 3 podkładki pod 2 dolne śrobki mocowania silnika
model lata
pozdr
brak ciągu w skrzydle
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: brak ciągu w skrzydle
Ja od początku mojego modelarstwa latam tylko i wyłącznie skrzydełkami. W żadnym nie zwracałem uwagi na skłon i wykłon, jak wyszło tak było. Nie ma to nic do ciągu albo zawsze miałem farta :)
Re: brak ciągu w skrzydle
to ja nie wiem jak Wy mocowaliście silniki:D
ja nawet przy jednym skrzydle, gdzie miałeś świadomość "skłonu" silnika zrobiłem test, i wychylając silnik w dół skrzydło albo było niesterowne - leciało przed siebie a wychylanie lotek praktycznie nic nie zmieniało w trajektorii lotu, albo jeszcze bardziej kierując silnik w dół to skrzydło "tańczyło" na ogonie jak by SC był przesunięty maksymalnie w tył. po odjęciu podkładek odchylających silnik wszystko wracało do normy.
ja nawet przy jednym skrzydle, gdzie miałeś świadomość "skłonu" silnika zrobiłem test, i wychylając silnik w dół skrzydło albo było niesterowne - leciało przed siebie a wychylanie lotek praktycznie nic nie zmieniało w trajektorii lotu, albo jeszcze bardziej kierując silnik w dół to skrzydło "tańczyło" na ogonie jak by SC był przesunięty maksymalnie w tył. po odjęciu podkładek odchylających silnik wszystko wracało do normy.
Re: brak ciągu w skrzydle
To ja się podepnę bo w weekend się okazało że mam podobny temat i jeszcze się zastanawiam nad własnie skłonem silnika.
Model wytrymowany (skrzydło fpv49), na niskich obrotach silnika (ledwo do lotu płaskiego) albo przy wyłączonym silniku model leci prosto.
Dam mocniej w palnik i model leci w górę, im więcej gazu tym mocniej pnie się w górę. No i wymyśliłem że może pianka się już wyrobiła a kawałek za wręgą silnika mam luk bagażowy na esc i FC i pewnie "ogon" wiotki i silnik wpycha piankę do luku bagażowego, zmieniając skłon silnika.
Teraz jestem w trakcie wzmacniania tego luku, żeby pianka nie miała gdzie uciekać, ale zastanawiam się czy nie da się tego załatwić po prostu skłonem silnika w dół o te parę stopni...
Sprawdzę jeszcze jak model zachowuje się po usztywnieniu, ale jak to nic nie da to już nie mam pomysłu gdzie indziej szukać.
Model wytrymowany (skrzydło fpv49), na niskich obrotach silnika (ledwo do lotu płaskiego) albo przy wyłączonym silniku model leci prosto.
Dam mocniej w palnik i model leci w górę, im więcej gazu tym mocniej pnie się w górę. No i wymyśliłem że może pianka się już wyrobiła a kawałek za wręgą silnika mam luk bagażowy na esc i FC i pewnie "ogon" wiotki i silnik wpycha piankę do luku bagażowego, zmieniając skłon silnika.
Teraz jestem w trakcie wzmacniania tego luku, żeby pianka nie miała gdzie uciekać, ale zastanawiam się czy nie da się tego załatwić po prostu skłonem silnika w dół o te parę stopni...
Sprawdzę jeszcze jak model zachowuje się po usztywnieniu, ale jak to nic nie da to już nie mam pomysłu gdzie indziej szukać.
Re: brak ciągu w skrzydle
lotpawel - niesterowne albo słabo sterowne - tak, jak najbardziej. 100% zgoda. Ale bez ciągu? Absolutnie nie.
Najprawdopodobniej magic doznał właśnie takiego opisywanego przez ciebie "tańca na ogonie" i z braku doświadczenia uznał to za brak ciągu.
Najprawdopodobniej magic doznał właśnie takiego opisywanego przez ciebie "tańca na ogonie" i z braku doświadczenia uznał to za brak ciągu.
Ten wredny...