Pytanie o stabilną platformę do zdjęć lotniczych
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 4
- Rejestracja: czwartek 19 maja 2016, 13:50
- Lokalizacja: Gdańsk
Pytanie o stabilną platformę do zdjęć lotniczych
Witam,
poszukuję stabilnej platformy (najlepiej tradycyjny górnopłat) do mułowatego latania na dystans ok. 10km z kompaktowym aparatem foto do mapowania terenu (nic komercyjnego). Mam doświadczenie w budowie mniejszych rzeczy, ale w tym przypadku potrzebuję merytorycznej pomocy - z chęcią przyjąłbym rozpiskę sprawdzonego zestawu silnik, regiel, serwa, AP, lipole, itd. Aparaturę mam.
Sporo dobrego słyszałem o Skyhunterze. Budżet bez specjalnego ograniczenia, ale i bez przesady.
poszukuję stabilnej platformy (najlepiej tradycyjny górnopłat) do mułowatego latania na dystans ok. 10km z kompaktowym aparatem foto do mapowania terenu (nic komercyjnego). Mam doświadczenie w budowie mniejszych rzeczy, ale w tym przypadku potrzebuję merytorycznej pomocy - z chęcią przyjąłbym rozpiskę sprawdzonego zestawu silnik, regiel, serwa, AP, lipole, itd. Aparaturę mam.
Sporo dobrego słyszałem o Skyhunterze. Budżet bez specjalnego ograniczenia, ale i bez przesady.
Re: Pytanie o stabilną platformę do zdjęć lotniczych
a nie lepiej skrzydełko zbudować? ostatnio dosyć "modny" temat ;)
-
- Posty: 4
- Rejestracja: czwartek 19 maja 2016, 13:50
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Pytanie o stabilną platformę do zdjęć lotniczych
Ułożyłem sobie listę na podstawie platform forumowiczów
Silnik DUALSKY XM3548EA-3.5 http://www.marvio-rc.pl/silnik-dualsky- ... 5,3,57,965
Pakiet 4s http://www.rcskorpion.pl/towar/akumulat ... -gens-ace/ 3 sztuki
Śmigło 10x5 http://www.rc4max.com/apc_smiglo_10x5_e ... ,4597.html
Regulator Dualsky 65A XC-65 Lite http://www.marvio-rc.pl/regulator-duals ... te,3,60,30
Ardupilot 2.6 http://abc-rc.pl/ArduCopter-APM-2-6-GPS
Minim OSD http://abc-rc.pl/FPV-Mini-OSD-MAVLin-APM-2-6
Serwa Tower Pro mg90d http://www.nastik.pl/towerpro-mg90d-digital-p-5566.html 3szt
Serwo Sanwa do gimbala aparatu http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/W ... M-102.html
Cyfrówka Canon S95
Takie koszta sprzętowe są dla mnie akceptowalne, pytanie czy ten zestaw będzie OK. I teraz pytanie o zasilanie, by się nie grzebać w temacie spadku napięcia w locie. Aparat foto i serwo dostanie pewnie osobnego lipola 1.5Ah oraz BECa. Serwa raczej też powinny dostać osobnego BECa, by nie ryzykować spadku napięć na AP i odbiorniku w razie większego obciążenia sterów.
Silnik DUALSKY XM3548EA-3.5 http://www.marvio-rc.pl/silnik-dualsky- ... 5,3,57,965
Pakiet 4s http://www.rcskorpion.pl/towar/akumulat ... -gens-ace/ 3 sztuki
Śmigło 10x5 http://www.rc4max.com/apc_smiglo_10x5_e ... ,4597.html
Regulator Dualsky 65A XC-65 Lite http://www.marvio-rc.pl/regulator-duals ... te,3,60,30
Ardupilot 2.6 http://abc-rc.pl/ArduCopter-APM-2-6-GPS
Minim OSD http://abc-rc.pl/FPV-Mini-OSD-MAVLin-APM-2-6
Serwa Tower Pro mg90d http://www.nastik.pl/towerpro-mg90d-digital-p-5566.html 3szt
Serwo Sanwa do gimbala aparatu http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/W ... M-102.html
Cyfrówka Canon S95
Takie koszta sprzętowe są dla mnie akceptowalne, pytanie czy ten zestaw będzie OK. I teraz pytanie o zasilanie, by się nie grzebać w temacie spadku napięcia w locie. Aparat foto i serwo dostanie pewnie osobnego lipola 1.5Ah oraz BECa. Serwa raczej też powinny dostać osobnego BECa, by nie ryzykować spadku napięć na AP i odbiorniku w razie większego obciążenia sterów.
Re: Pytanie o stabilną platformę do zdjęć lotniczych
ale pytasz jaką platformę wybrać czy wybrałeś platformę i prosisz o linki do osprzętu?
bo jeśli ta druga opcja to ta platforma jest opisana już.
ps. zapominasz o apce i linku.
bo jeśli ta druga opcja to ta platforma jest opisana już.
spadek napięcia podczas lotu będzie występował na każdym rodzaju zasilania.lesny.ludzik pisze:I teraz pytanie o zasilanie, by się nie grzebać w temacie spadku napięcia w locie.
ps. zapominasz o apce i linku.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: czwartek 19 maja 2016, 13:50
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Pytanie o stabilną platformę do zdjęć lotniczych
Powiem tak - podoba mi się SkyHunter, ale chcę się zapytać o ewentualną lepszą platformę (i sprawdzoną rozpiskę sprzetową). Wiem, że spadek napięcia jest zależny od obciążenia, ale podpinanie serw, odbiornika, AP i zaparatu pod BECa wbudowanego pod regulator to moim zdaniem proszenie się o kłopoty.
Apka x9, link eleres z dopałką.
Apka x9, link eleres z dopałką.
Ostatnio zmieniony piątek 20 maja 2016, 13:55 przez lesny.ludzik, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Pytanie o stabilną platformę do zdjęć lotniczych
Do "mułowatego" latania skrzydło?lotpawel pisze:a nie lepiej skrzydełko zbudować? ostatnio dosyć "modny" temat ;)
Re: Pytanie o stabilną platformę do zdjęć lotniczych
moje może lecieć 30km/h i ma się wtedy dobrze, chyba że 30km/h to demon prędkości:DGłuś pisze:Do "mułowatego" latania skrzydło?
ale co ma spadek napięcia do beca?
Re: Pytanie o stabilną platformę do zdjęć lotniczych
Hmm moje tez tak potrafi, ale gdy jest lekkie, a kolega chce aparat to by musiał duże to skrzydło zrobić żeby tak wolno i przy okazji stabilnie latało.
Re: Pytanie o stabilną platformę do zdjęć lotniczych
skyhunter też do małych platform nie należy ;)
Re: Pytanie o stabilną platformę do zdjęć lotniczych
Lekkie powiadasz - 2,5kg, może być? http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=26&t=13639&start=30Głuś pisze:Hmm moje tez tak potrafi, ale gdy jest lekkie,
Można je prawie w miejscu zatrzymać.
Nie ma znaczenia czy jest to skrzydło czy klasyk - ważne jest jaka powierzchnia dźwiga jaką masę. Przeciążysz klasyka to też będzie (za)szybki.
Ten wredny...
Re: Pytanie o stabilną platformę do zdjęć lotniczych
Verid, no toć wiadomo, jak będzie miało rozpiętość metrów ....naście, albo ...dziesiąt to kilka ton załadujesz, nie o to chodzi żeby się licytować ;) Ja tylko chciałem zauważyć że ogólnie skrzydło jako typ latadła preferuje większe prędkości niż klasyki.
Re: Pytanie o stabilną platformę do zdjęć lotniczych
A ja chciałem zauważyć że to nie prawda bo w/w, niespełna dwumetrowe skrzydło o masie startowej w okolicach 2,5kg lata równie wolno co podobnie obładowany Skywalker1900.Głuś pisze: Ja tylko chciałem zauważyć że ogólnie skrzydło jako typ latadła preferuje większe prędkości niż klasyki.
Ten wredny...
-
- Posty: 4
- Rejestracja: czwartek 19 maja 2016, 13:50
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Pytanie o stabilną platformę do zdjęć lotniczych
Wyobraźcie sobie że ładujecie dobrą kamerę albo aparat za niemałe pieniądze do np skrzydła a nie macie wprawy w rzucaniu 2,5 klockiem ( większość kretów jest przy starcie ). Ja bym się z tym skrzydłem uspokoił.
Latałem skrzydłem, modelem z usterzeniem klasycznym oraz Rudlickiego ( wszystkie sam zbudowałem ).
Skrzydło jest zazwyczaj bardziej płaskie od klasycznego kadłuba, ciężej będzie upchać aparat czy inny sprzęt bez narażania go na bezpośrednią strefę zgniotu przy glebie. No i ważna jest technika wyrzutu, którą trzeba samodzielnie sobie wyćwiczyć.
Zaletą jest zwarta i szybka budowa oraz możliwość oddalenia nadajnika AV i RC.
Płatowiec z usterzeniem klasycznym. Spokojny wyrzut z nad głowy, lepsza kontrola nad modelem podczas startu, lotu, lądowania, łatwiej upchać wszystko w kadłub bez narażania sprzętu przy lądowaniu, lżejszego kretobicia czy też dla samego wyglądu. Regulując kąt zaklinowania płata możesz ( kompensując to regulacją SC ) łatwo regulować prędkość modelu podczas przelotu( a także siłę nośną) ( nie zalecam dużego kąta zaklinowania przy dużym wietrze, można zacząć lecieć wstecz ).
Wadą może być podatność na boczny wiatr przy dużej powierzchni oraz niewiele trudniejszy w transporcie.
Płatowiec z usterzeniem Rudlickiego. Tutaj rozwiązanie raczej nie dla spokojnych lotów i zastosowań fpv. Ogon przy niższych prędkościach dryfuje. Cała reszta jak wyżej.
Latałem skrzydłem, modelem z usterzeniem klasycznym oraz Rudlickiego ( wszystkie sam zbudowałem ).
Skrzydło jest zazwyczaj bardziej płaskie od klasycznego kadłuba, ciężej będzie upchać aparat czy inny sprzęt bez narażania go na bezpośrednią strefę zgniotu przy glebie. No i ważna jest technika wyrzutu, którą trzeba samodzielnie sobie wyćwiczyć.
Zaletą jest zwarta i szybka budowa oraz możliwość oddalenia nadajnika AV i RC.
Płatowiec z usterzeniem klasycznym. Spokojny wyrzut z nad głowy, lepsza kontrola nad modelem podczas startu, lotu, lądowania, łatwiej upchać wszystko w kadłub bez narażania sprzętu przy lądowaniu, lżejszego kretobicia czy też dla samego wyglądu. Regulując kąt zaklinowania płata możesz ( kompensując to regulacją SC ) łatwo regulować prędkość modelu podczas przelotu( a także siłę nośną) ( nie zalecam dużego kąta zaklinowania przy dużym wietrze, można zacząć lecieć wstecz ).
Wadą może być podatność na boczny wiatr przy dużej powierzchni oraz niewiele trudniejszy w transporcie.
Płatowiec z usterzeniem Rudlickiego. Tutaj rozwiązanie raczej nie dla spokojnych lotów i zastosowań fpv. Ogon przy niższych prędkościach dryfuje. Cała reszta jak wyżej.
Pozdrawiam, Dariusz :)
Re: Pytanie o stabilną platformę do zdjęć lotniczych
Oj naciąga kolega w swoją stronę, naciąga...
(obrazek pożyczony od BEVRC) - to tak w temacie "upychania"
Dlatego najpierw się nabiera wprawy ze sztucznym obciążeniem a potem dopiero pakuje do tego docelowy sprzęt i to niezależnie od platformy. Startu i lądowania w obu przypadkach trzeba się nauczyć choć patrząc na obecne platformy powinienem powiedzieć "powinno" się nauczyć.dexter_ck pisze:Wyobraźcie sobie że ładujecie dobrą kamerę albo aparat za niemałe pieniądze do np skrzydła a nie macie wprawy w rzucaniu 2,5 klockiem
Chyba że masz skrzydło z kadłubem. Jak nie chcesz mieć elementów platformy w kadrze to niezależnie od układu (skrzydło czy klasyk) aparat zawsze obrywa pierwszy przy krecie na nos.dexter_ck pisze:Skrzydło jest zazwyczaj bardziej płaskie od klasycznego kadłuba, ciężej będzie upchać aparat czy inny sprzęt bez narażania go na bezpośrednią strefę zgniotu przy glebie
(obrazek pożyczony od BEVRC) - to tak w temacie "upychania"
Mocno naciągany argument. Śmiem nawet twierdzić że układ klasyczny jest pod tym względem korzystniejszy bo mamy do dyspozycji nie tylko końcówki skrzydeł ale i ogon. Sporo osób wywala wideo na ogon, RC na jedno ze skrzydeł a GPS albo zostaje w kadłubie albo wędruje na przeciwległe skrzydło - mówimy tu oczywiście o dużych platformach.dexter_ck pisze:możliwość oddalenia nadajnika AV i RC.
Skrzydłem, nawet dużym, też rzucisz znad głowy - wystarczy że ma płetwę a i to niekoniecznie. Obejrzyj filmik z Konarzyn.dexter_ck pisze:Płatowiec z usterzeniem klasycznym. Spokojny wyrzut z nad głowy
Taka sama kontrola - albo umiesz latać albo nie. Pomijając fakt że po lekturze wątków o AP Zbiga, eLeReS AP czy KFC32FTB zaczynam odnosić wrażenie że jestem jednym z ostatnich którzy startują i lądują w manualu a nie STAB.dexter_ck pisze:lepsza kontrola nad modelem podczas startu, lotu, lądowania
Mam X-14 od Boro, mam SW1900 - ze skrzydłem pracowało mi się łatwiej bo bardziej kompaktowe i łatwiej dojść do poszczególnych komponentów. Estetyka to kwestia wprawy nie platformy. Jedno i drugie można spaździć albo zrobić na cacuszko.dexter_ck pisze: łatwiej upchać wszystko w kadłub bez narażania sprzętu przy lądowaniu, lżejszego kretobicia czy też dla samego wyglądu.
Nie podczas przelotu a przed przelotem możesz próbować regulować prędkość przelotową modelu. I generalnie mało kto to robi tylko ustawia raz a jak jakimś cudem potrzebuje zwolnić to odpala klapy.dexter_ck pisze:Regulując kąt zaklinowania płata możesz ( kompensując to regulacją SC ) łatwo regulować prędkość modelu podczas przelotu
Z tym transportem to również sprawa dyskusyjna bo wspomniany wcześniej SW bez problemu wchodzi do smukłego kartonika w którym przyszedł a taki X-14 czy X-8 zawsze zostaje z bardzo szerokim płatem, nawet jeżeli jest w częściach.dexter_ck pisze:Wadą może być podatność na boczny wiatr przy dużej powierzchni oraz niewiele trudniejszy w transporcie.
Ten wredny...