Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

maxxxior
Posty: 1019
Rejestracja: wtorek 21 paź 2014, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Post autor: maxxxior »

Witam
Zakupiłem od znajomego samolot Easy Star I. Będzie to mój pierwszy samolot. Do tej pory latałem quadem 450, i biedroną. Samolot posiada silnik Pichler C2004, o taki: http://www.conrad.at/ce/de/product/4289 ... 1700-Turns, lecz nie posiada śmigła. Wbudowane są również dwa serwa, do sterowania statecznikami. Nie ma sterowania lotkami, a nawet nie ma lotek. I teraz pytania:
1. Jakie śmigło kupić do tego silnika?
2. Jaki regulator? Czy może być Hobbyking 20A UBEC?O taki: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _UBEC.html Pytam bo akurat takie mam i nie chciałbym kupować nowego.
3. Jak się wyważa taki samolot? słyszałem że można za pomocą pakietów Lipo.

Z góry dzięki za odpowiedzi, Będę wdzięczny za wszelakie informacje
Pozdrawiam

Edit:
Tutaj http://www.hobbydirekt.de/Pichler/Elekt ... 32859.html sugerują śmigło 8x3.6. Będzie OK? Tylko nie mogę w sumie nigdzie znaleźć 8x3,6. Może lepiej 8x4,8? Tylko jaki typ, rodzaj?
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4541
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Re: Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Post autor: Kowal »

Silnik zasilany z 2S, maksymalny siąg 390g przy wadze modelu ~700g... będzie ciężko :-P
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Post autor: Verid »

Poczytaj sobie tu http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=5510

ES II różni się od jedynki nuansami. Ogólne zasady są te same.

Śmigło 8" ci nie wejdzie. Ja miałem 6,5" i było na styk. No chyba że chcesz łoże przerabiać.

Ad.1 Zalecane do tego silnika i pakietu jakim będzie goniony (o ile wejdzie)
Ad.2 Zgodnie z tym co piszą na podanej przez ciebie stronie, silnik bierze 10A max więc regulator 20A będzie z okładem. Nie wiem tylko czy jest sens się w niego ładować bo jak Kowal napisał - trochę cienki jest...
Ad.3 Pakietami i rozmieszczeniem reszty osprzętu. Środek ciężkości masz podany w instrukcji. Jak ci kolega nie dał instrukcji to szpernij w necie np tu:
http://www.rcuniverse.com/forum/attachm ... 1375844172
a wyważa się przez podparcie modelu pod skrzydła w podanym miejscu i w tej pozycji model musi sam utrzymywać poziom.

Obrazek
Ten wredny...
maxxxior
Posty: 1019
Rejestracja: wtorek 21 paź 2014, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Post autor: maxxxior »

A silnik Dualsky XM2830CA-8? Bo powiedział że taki może mi dorzucić w cenie. Ale z tego co widzę to też ma ok 800g ciągu max. Co sądzicie? Jeśli nie nadają się te dwa silniki, to ile wart jest taki model z dwoma serwami?
I jaki silnik polecacie do tego modelu?
Awatar użytkownika
HIRO
Posty: 1206
Rejestracja: sobota 21 sty 2012, 02:03
Lokalizacja: łęczyca

Re: Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Post autor: HIRO »

przedłuż ster kierunku bo marnie będzie skręcał na tym co jest
Awatar użytkownika
mmuchomor
Posty: 468
Rejestracja: środa 30 lip 2014, 20:52
Lokalizacja: Wrocław

Re: Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Post autor: mmuchomor »

maxxxior pisze:Dualsky XM2830CA-8
Tylko śmigło 7x6 (trzeba będzie minimalnie podciąć piankę) i na początek wystarczy.
Pozdrawiam,
Maciek
Gregi
Posty: 190
Rejestracja: poniedziałek 05 sty 2015, 18:41
Lokalizacja: Wieluń

Re: Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Post autor: Gregi »

Wyważenie jest bardzo ważne. Ja, zanim wziąłem to sobie do serca, rozbiłem model wiele razy.

No i lotki by ci się też przydały.
Ja naciąłbym delikatnie z każdej strony skrzydło w odpowiednim miejscu, pod kątem, tak żeby powstała lotka i wzmocniłbym taśmą i/lub zawiaskami nylonowymi.

W swoim sky surferze podniosłem łoże mocując silnik do kawałka styropianiu z pacy budowlanej (dość twardy styropian) o średnicy około 2 cm i wklejając na gorący klej na istniejące łoże.

Przy okazji zapytam się bardziej doświadczonych, bo tobie też się to może zdarzyć. Mianowicie chodzi o skłon silnika. Gdy samolot po dodaniu gazu ma tendencję do kierowania się ku ziemi, to należy zwiększyć skłon czy zmniejszyć?
maxxxior
Posty: 1019
Rejestracja: wtorek 21 paź 2014, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Post autor: maxxxior »

hmm, co to jest skłon silnika i co to jest łoże? :)
Gregi
Posty: 190
Rejestracja: poniedziałek 05 sty 2015, 18:41
Lokalizacja: Wieluń

Re: Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Post autor: Gregi »

Łoże, czyli miejsce gdzie zamocowany jest silnik.
Skłon to pochylenie silnika w stosunku do linii kadłuba. Jeśli przyjrzysz się zdjęciom różnych modeli, to zobaczysz, że oś silnika nie jest skierowana równolegle tylko w kierunku skrzydła, tak jakby silnika "pchał" na przód skrzydła (mniej więcej).
Jest jeszcze wykłon, czyli skoszenie silnika w bok - też potrzebne.
maxxxior
Posty: 1019
Rejestracja: wtorek 21 paź 2014, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Post autor: maxxxior »

OK, mógłby ktoś mi podać link do abc-rc.pl do śmigłą jakie mam zamówić do tego silnika Dualsky? Bo nie wiem czy mam kupić Slow Flayer, CW czy CCW?
Awatar użytkownika
Bob
Posty: 19
Rejestracja: poniedziałek 16 lut 2015, 19:52
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Post autor: Bob »

Aktualnie w abcrc jest mały wybór śmigieł 7x6. Kup SF i CW i oblataj oba.
maxxxior
Posty: 1019
Rejestracja: wtorek 21 paź 2014, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Post autor: maxxxior »

Nie rozumiem. mam kupić SF CW i SF CCW? czy SF CW i drugie CW bez SF? Tak w ogóle, to jest różnica w którą stronę będzie się kręcił silnik w tym modelu(poza doborem śmigła CW/CCW)?
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Post autor: Verid »

Bez różnicy czy CW czy CCW. To tylko oznaczenie w która stronę są skręcone łopatki śmigła. Istotne dla wielowirnikowców gdzie są potrzebne i takie i takie. Koledze zapewne chodziło o to żebyś wziął SF (SlowFlyer) i E (Electric) i zobaczył które ci lepiej pasuje.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
geokuf
Posty: 29
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 09:30
Lokalizacja: Głogów - Sacramento
Kontakt:

Re: Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Post autor: geokuf »

Pamiętaj napisy na śmigle w kierunku lotu. Kierunek obrotów można zmienić zmieniając miejscami dwa przewody miedzy ESC a silnikiem. Powodzenia.
Phantom 3 Professional
Taranis Plus Naza V2 Flamewheel F550 & F450
Spektrum DX7 Easy Star,
Diatone #17 Naze32,
Blade Nano QX, Hubsan X4
maxxxior
Posty: 1019
Rejestracja: wtorek 21 paź 2014, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Easy Star I - budowa pierwszego samolotu

Post autor: maxxxior »

a czy takie śmigła: http://www.banggood.com/Gemfan-GF-4075- ... 77958.html tzn 70x50 mogą być do tego silnika Dualsky'ego? Nie mogę zab ardzo nigdzie znaleźć 7x6, a w BG może będę jutro coś zamawiał to odrazu bym zamówił te śmigła
ODPOWIEDZ