Zagi z niczego
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
- automaciek
- Posty: 1035
- Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Zagi z niczego
Witam. Marzy mi się zbudowanie skrzydła z depronu "budowlanego" jako że delta jest mało finezyjna poszukałem trochę i
Kształt i wymiary: Zagi znaleziony na forum
Z tą zmianą że lotki będą szerszą częścią do środka. Materiał do "depron" 5mm na 4 wręgach na skrzydło o wyliczonych w programie PROFILI2:
profi to CLARK YM-15 u podstawy i CLARK Y na końcu skrzydła + oczywiście winglety. Wewnętrzne wręgi stworzą przestrzeń na aku i elektronikę. Dziób i natarcie skrzydeł planuję cieniutko zalaminować żywicą i fizeliną, całość okleić folią o małej gramaturze.
osprzęt:
silnik turnigy 2836 1100kv
śmigło: 9x5
Pakiety: 3s o wadze 200-300g
regiel: 30A
IMU: eleres v2 autopilot z MPU, GPS MTK, remzibiOSD by Miś, czujnik prądu 30A (na bazie chipu z maritexu)
Video: kamerka z survival i link 5.8Ghz
serwa: 9g turnigy MG
Co sądzicie o tej wariacji ??
Kształt i wymiary: Zagi znaleziony na forum
Z tą zmianą że lotki będą szerszą częścią do środka. Materiał do "depron" 5mm na 4 wręgach na skrzydło o wyliczonych w programie PROFILI2:
profi to CLARK YM-15 u podstawy i CLARK Y na końcu skrzydła + oczywiście winglety. Wewnętrzne wręgi stworzą przestrzeń na aku i elektronikę. Dziób i natarcie skrzydeł planuję cieniutko zalaminować żywicą i fizeliną, całość okleić folią o małej gramaturze.
osprzęt:
silnik turnigy 2836 1100kv
śmigło: 9x5
Pakiety: 3s o wadze 200-300g
regiel: 30A
IMU: eleres v2 autopilot z MPU, GPS MTK, remzibiOSD by Miś, czujnik prądu 30A (na bazie chipu z maritexu)
Video: kamerka z survival i link 5.8Ghz
serwa: 9g turnigy MG
Co sądzicie o tej wariacji ??
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Re: Zagi z niczego
Cześć
Miałem coś podobnego nazywało się kiler jest dostępne na allegro. Mój miał kamerkę, osd tiny, 2200mah 3s, nadajnik 1,2ghz. Dało się latać lecz był za ciężki, ważył coś koło kilograma przy 1m rozpiętości. Jak będziesz pilnował wagi to będzie ok. Życzę powodzenia
Miałem coś podobnego nazywało się kiler jest dostępne na allegro. Mój miał kamerkę, osd tiny, 2200mah 3s, nadajnik 1,2ghz. Dało się latać lecz był za ciężki, ważył coś koło kilograma przy 1m rozpiętości. Jak będziesz pilnował wagi to będzie ok. Życzę powodzenia
toto7,Michaś RC, Extra 300, Easy Glider 2, Kiler, X9 Boro09, Bixler2, Graupner ASK14 Aparatury: Turnigy 9XR
Re: Zagi z niczego
zawsze można wyciąć ze styropianu, styroduru drutem na gorąco, troche włókna szklanego i śmiga aż miło. ja co prawda mam trochę inny profil bo mh62 ale przy rozpiętości 120cm z pełnym rynsztunkiem fpv i baterią 4s 5A i wadze 1,6kg lata bardzo fajnie i wyrabia na 5A praktycznie godzinę spokojnego lotu przy dystansie oko 30km, także polecam takie rozwiązanie
- automaciek
- Posty: 1035
- Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Re: Zagi z niczego
Heh. Ze styro jeszcze nie ciąłem.....
automaciek.webhop.net
automaciek.webhop.net
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Re: Zagi z niczego
Mam zagi 120 wycinane ze styropianu +10cm center - czyli 130cm rozpiętości, lotki szersze przy końcu skrzydeł.. Całość laminowana tkaniną i żywicą lh285.
Silnik d4023 850kv, śmigła 11-12", pakiet 3s 4A, eleresa, fpv itd. Waga do lotu 1150g. Czas lotu w zależności od warunków i agresywności max 40min, średnio 30min.
Silnik d4023 850kv, śmigła 11-12", pakiet 3s 4A, eleresa, fpv itd. Waga do lotu 1150g. Czas lotu w zależności od warunków i agresywności max 40min, średnio 30min.
- automaciek
- Posty: 1035
- Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Re: Zagi z niczego
I właśnie takie cudo za mną chodzi. Czekam na drut do wycinanki, bedzie sie działo!
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
- kaczmarsky
- Posty: 505
- Rejestracja: poniedziałek 08 lis 2010, 10:28
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Re: Zagi z niczego
Nie wiem czy dobrze robisz zmieniając profil skrzydła. Nie zagłębiałem sie we właściwościach aerodynamicznych i lotnych profilu Clark YM i Y ale to nie są profile samostateczne, a takie właśnie stosuje się w latających skrzydłach. Przemyśl jeszcze tą zmianę profilu.
- automaciek
- Posty: 1035
- Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Re: Zagi z niczego
Jakie profile proponujesz jako samostateczne? Zalezy mi na tym aby w cenropłacie zmiescic pakiet o wysokosci 35mm czyli caly plat 50mm.
Ed. Wyczytalem ze skos i zwichrzenie kompensuja brak samostatecznosci.
automaciek.webhop.net
Ed. Wyczytalem ze skos i zwichrzenie kompensuja brak samostatecznosci.
automaciek.webhop.net
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Re: Zagi z niczego
A czy samostateczność zagi nie wynika czasem z dobrego wyważenia i delikatnie uniesionych lotek? Tak myślę biorąc pod uwagę to, że z wyciętego skrzydełka odcinam ze 2-3cm spływu żeby zyskać odpowiednią grubość do zamontowania lotki. Czyli odcinam część skrzydła odpowiedzialną w moim przekonaniu za samostateczność i dokładam lotkę, którą ustawiam tak by była delikatnie uniesiona. Tak działa to u mnie. No chyba, że łamię prawa fizyki i o tym nie wiem
Re: Zagi z niczego
Nie unosisz samej koncowki ! Caly plat jest delikatnie skrecony ! Nie ma sensu wyginanie lotki ! To moze tylko pogorszyc. Chyba ze jestes w stanie zrobic idealne lustrzane odbicie na drugiej. Ale nie ma to sensu bo potencjalne korzysci jesli sa to minimalne :)
- automaciek
- Posty: 1035
- Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Re: Zagi z niczego
No właśnie tak mi zdaje ze profil Clark Y i YM w polaczeniu ze zwichrzeniem bedzie ok. Jesli nie to tniemy następne.
automaciek.webhop.net
automaciek.webhop.net
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Re: Zagi z niczego
Juz widzialem skrzydelka z tym profilem. A czemu nie zagi 8-10?
Re: Zagi z niczego
Tak dla porządku
Zagi to latające skrzydło z profilem Zagi, jeżeli dajesz Clark, to to już nie jest Zagi.
Zagi to latające skrzydło z profilem Zagi, jeżeli dajesz Clark, to to już nie jest Zagi.
- automaciek
- Posty: 1035
- Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Re: Zagi z niczego
Bo w programie profili2 - demo nie dotarłem do "z"Boromir pisze:Juz widzialem skrzydelka z tym profilem. A czemu nie zagi 8-10?
automaciek.webhop.net
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Re: Zagi z niczego
Grzebie od wczoraj w poszukiwaniu informacji o zwichrzeniu i samostateczności skrzydeł. Trochę się naczytałem, pozwolę sobie zamieścic fragment posta użytkownika Stan z innego forum:
"...Teraz latajace skrzdelka, profile samonosne, lotki wychylone do gory. Itd
Praktycznie wszystkie skrzydelka lataja na profilach samonosnych inacze prosto tlumaczac krawedz spywu delikatnie podniesiona do gory. Starszej generacji skrzydelka mialy dosc duzy czasami podwojny wznioz
Rowniez z kazdego profilu nawet Clark Y mozna zrobic profil samonosny robiac na skrzydle lotki na stale 3stopnie uniesione do gory. Rowniez robiac lotki szersze na koncach skrzydla I wezsze blizej srodka zwichrzamy srzydelko aerodynamicznie I tak jak powyzej ustateczniamy skrzydlo."
I jeszcze użytkownik Dariusz Jaskowski:
"...Druga kwestia to zwiekszenie statecznosci podluznej w przypadku modelu typu
latajace skrzydlo. Zwichrzenie w tego typu modelu dziala ustateczniajaco
podobnie jak zastosowanie profilu samostatecznego. W przypadku skrzydla z
profilem samostatecznym cala krawedz splywu jest niejako podniesiona do
gory. W przypadku zwichrzenia w pewien sposob krawedz splywu jest
podniesiona na koncowkach skrzydel. Daje to o tyle wiekszy efekt niz w
przypadku profilu samostatecznego, ze sila ustateczniajaca dziala na
wiekszym ramieniu wzgledem srodka ciezkosci (wynikajacym ze skosu skrzydla).
Tak naprawde to w tym modelu nie ma wiekszego sensu zawracac sobie glowy
zwichrzeniem. W zasadzie zastepuja je skutecznie klapolotki (stery)
podniesione nieco do gory. Tym bardziej skutecznie, ze sa one szersze na
koncach skrzydel. Do tego moge dodac z wlasnego doswiadczenia, ze ten model
sie wlasciwie nie przeciaga. Ma dosc duzy skos skrzydla i przez to krytyczny
kat natarcia jest duzy. Nie jest tez konieczne stosowanie samostatecznego
profilu. Sam latam tym modelem z profilem symetrycznym."
"...Teraz latajace skrzdelka, profile samonosne, lotki wychylone do gory. Itd
Praktycznie wszystkie skrzydelka lataja na profilach samonosnych inacze prosto tlumaczac krawedz spywu delikatnie podniesiona do gory. Starszej generacji skrzydelka mialy dosc duzy czasami podwojny wznioz
Rowniez z kazdego profilu nawet Clark Y mozna zrobic profil samonosny robiac na skrzydle lotki na stale 3stopnie uniesione do gory. Rowniez robiac lotki szersze na koncach skrzydla I wezsze blizej srodka zwichrzamy srzydelko aerodynamicznie I tak jak powyzej ustateczniamy skrzydlo."
I jeszcze użytkownik Dariusz Jaskowski:
"...Druga kwestia to zwiekszenie statecznosci podluznej w przypadku modelu typu
latajace skrzydlo. Zwichrzenie w tego typu modelu dziala ustateczniajaco
podobnie jak zastosowanie profilu samostatecznego. W przypadku skrzydla z
profilem samostatecznym cala krawedz splywu jest niejako podniesiona do
gory. W przypadku zwichrzenia w pewien sposob krawedz splywu jest
podniesiona na koncowkach skrzydel. Daje to o tyle wiekszy efekt niz w
przypadku profilu samostatecznego, ze sila ustateczniajaca dziala na
wiekszym ramieniu wzgledem srodka ciezkosci (wynikajacym ze skosu skrzydla).
Tak naprawde to w tym modelu nie ma wiekszego sensu zawracac sobie glowy
zwichrzeniem. W zasadzie zastepuja je skutecznie klapolotki (stery)
podniesione nieco do gory. Tym bardziej skutecznie, ze sa one szersze na
koncach skrzydel. Do tego moge dodac z wlasnego doswiadczenia, ze ten model
sie wlasciwie nie przeciaga. Ma dosc duzy skos skrzydla i przez to krytyczny
kat natarcia jest duzy. Nie jest tez konieczne stosowanie samostatecznego
profilu. Sam latam tym modelem z profilem symetrycznym."