Ritewing Zephyr ZII

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Rybskee
Posty: 1332
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 02:14
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Rybskee »

Okazało sie, że srebrna folia za 8 Euro (2m^2) ma w sobie alu i skutecznie blokowała GPS, potem, że mój dipol się wydipolował i zasięg był 10 metrów. Dzisiaj polatałem ale pogoda jest beznadziejna i nie ma z czego nawet filmu sklejać ;)
Awatar użytkownika
alexusa
Posty: 679
Rejestracja: niedziela 27 maja 2012, 05:15
Lokalizacja: Skąd innąd

Post autor: alexusa »

Oj trzeba uwazac, zeby folia nie miala w sobie mateli :)
A swoja droga, dobrze sie nadaje, zeby "odfiltrowac" jedno urzadzenie od drugiego ... jako taki "firewall" :)
"Alcohol ... Because no great story starts with a salad ..."
Awatar użytkownika
yelloo
Posty: 145
Rejestracja: środa 11 cze 2014, 12:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: yelloo »

No nieźle gratuluję samozaparcia, dobra robota z przywróceniem Zephyra do życia. Po takiej katastrofie można się nauczyć sporego respektu i ostrożności. Ważne żeby nie było traumy :P
Ja mam w swoim piankowcu jakieś problemy chyba z zakłóceniami autopilot - ESC i na razie brak chęci powrotu do walki z nim :P
Taką rakietą z pewnością fajnie by było polatać gdzieś w górach jak kloculus ;-)
Tx 5.8 GHz 200mW + Rx 3-turn helical; FrSky 2.4 GHz + 7dbi patch; eLeReSv2; Bixler 2, RC Logger Xtreme, Turnigy 1:18 Stadium Truck
Awatar użytkownika
Rybskee
Posty: 1332
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 02:14
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Rybskee »

Mieszkam chyba najdalej od gór jak się da :D Traumy ni ma, tylko poza syndromem ostatniej baterii istnieje również syndrom powalonej pogody. Jak jest słoneczko, 0 wiaterku i przejrzyste niebo to nagle GPS nie widzi satelit, dipol źle zlutowany, winglety odpadają. Jak jest 20 metrów widoczności, 10 stopni i ostry wiatr to pięknie wszystko działa.

Ogólnie to ZII jest na dzień dzisiejszy piękny działający i miód malina ale chyba mam regiel za mały bo burst ma tylko na 80A a dając w palnik mam chyba ze 100A. Dopytam Karola o ustawienia current sensora bo mam wrażenie, że troszkę ciula :D

Przy okazji, tak ostatnio ludzi straszyłem w metrze :mrgreen:
Obrazek
klocolus
Posty: 1364
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 23:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klocolus »

Rybskee pisze:Ogólnie to ZII jest na dzień dzisiejszy piękny działający i miód malina ale chyba mam regiel za mały bo burst ma tylko na 80A a dając w palnik mam chyba ze 100A. Dopytam Karola o ustawienia current sensora bo mam wrażenie, że troszkę ciula :D
W rvosd 6 masz możliwość regulacji czujnika prądu, musiałbyś czymś innym zmierzyć jeszcze natezenie jednoczesnie :-)
Każdy ma swoje 6 minut :-)
Awatar użytkownika
Rybskee
Posty: 1332
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 02:14
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Rybskee »

Ogólnie zjechałem do 20ms bo tak wydawało się naj sensowniej (bez obciążenia daje 0.5A). Oyczwiście zmierzę natężenie miernikiem ale mam pewne obawy czy go nie uszkodzę (max 10A). Zapewne pomiar zrobię bez śmigła. Tak z ciekawości jaką masz wartość?

alexusa, klocolus poproszę o rady jak swoje Dipole zamontowaliście. Mój się trzymie na hotgluta ale nie jest to super trwałe i mnie to martwi - zwłaszcza, że dolna część dipola fruwa sobie na wietrze. Poniżej patenty które zastosowałem w swoim ZII.

Obrazek
GPS całkowicie na wierzchu, jedynie cieńka taśma biurowa chroni go przed wilgocią.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ogólnie po dokładnym sprawdzeniu folia nie przewodzi ale bardzo dobrze izoluje. Na tyle, że GPS nie mógł złapać fixa. Dziwne, zwłaszcza, że na pierwszych zdjęciach widać, jak zakryłem go folią koloru czerwonego i problemów żadnych nie było.
Obrazek
Spomniany wyżej dipol ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pora na winglety. Najpierw przykleiłem je na hotgluta jednak często przy twardszym lądowaniu czy po prostu podróży się odklejały dlatego rozwiązałem ten problem wlepiając nakrętki (2 sztuki na każdą śrubę) na Gorilla Glue. Nie do ruszenia. Jakby tego było mało dodałem rzepa.
Obrazek
Obrazek
Śrubki nylonowe. Lekkie i wytrzymałe. Ogólnie winglety mogę teraz odkręcić co ułatwia transport tego bydlaka. Masa własna się zwiększyła i oscyluje aż przy 3 kg. Dokladną wage podam jak znajdę jakąś... wagę.
Awatar użytkownika
Eski
Posty: 407
Rejestracja: poniedziałek 05 kwie 2010, 22:19
Lokalizacja: UK

Post autor: Eski »

Mam pytanko, czy ta folia sie tak slabo lepi do tego skrzydelka , czy Tobie sie tak przykleilo kiepsko ?
All The Best
Eski
Awatar użytkownika
Rybskee
Posty: 1332
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 02:14
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Rybskee »

Sama w sobie się słabo klei do EPP ale jak się opalarką podgrzeje trzyma bardzo mocno. Ogólnie jest troszkę pomarszczona i mocno to widać dlatego, że jest jasna (podam Ci zdjęcie od dołu to nie widać żadnego zmarszczenia). Jak był wcześniej bardziej czerwony (przed crashem) może i wyglądał estetyczniej ale zdecydowanie gorzej jak był w powietrzu. Z opalarką trzeba uważać by drobnych ubytków nie wypalić. Jak się dobiera ciemniejsze odcienie wygląda to zdecydowanie estetyczniej.

Obrazek
Obrazek
Dziura po patyku co się wbił.
Obrazek
Jak jest idealnie prosta powierzchnia to folia wygląda super (dlatego jest dedykowana do obklejanie wnętrz aut)
Obrazek
Awatar użytkownika
Eski
Posty: 407
Rejestracja: poniedziałek 05 kwie 2010, 22:19
Lokalizacja: UK

Post autor: Eski »

Faktycznie zdecydowanie lepiej to wygląda.

Jeszcze mam jedno pytanko , wszyscy pakują po 2 pakiety do takich skrzydełek blisko 1kg samych lipoli czy to jest wskazane ? czy po prostu tak jest bardziej opłacalnie i skrzydełko wisi długo w powietrzu , a może to kwestia wyważenia ?

Jaki czas lotu osiągasz takim skrzydełkiem na takich 2 pakietach ?
All The Best
Eski
Awatar użytkownika
Rybskee
Posty: 1332
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 02:14
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Rybskee »

wszyscy pakują po 2 pakiety do takich skrzydełek blisko 1kg samych lipoli czy to jest wskazane
A nie wszyscy bo z tego co mi wiadomo Krall śmiga na 1 4S 5000Mah :D

Jakbym latał powolutku (ca 80-100km/h) to pewno i z 30-35 min by było. Ogólnie co 20 min zmieniam pakiety bo nie najwyższe to i C jest oraz szkoda je katować do granic.

Prawda jest taka, że w 18 min robię 20-25km więc do bicia jakiś rekordów da radę ;)
Awatar użytkownika
krall
Posty: 3152
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Post autor: krall »

Rybskee pisze: A nie wszyscy bo z tego co mi wiadomo Krall śmiga na 1 4S 5000Mah :D
Ten 5Ah 4S żeby mieścił się do środka musiał być 20C. A "C" to jak zwykle jest oszukany i wymiękał dość szybko - więc aktualnie latam jednak na 2szt :-)

PS
18min - to niezły wynik - jak dochodziłem na jednym pakiecie do 12min - choc faktycznie czas był dość zależny od prędkości
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Awatar użytkownika
Rybskee
Posty: 1332
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 02:14
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Rybskee »

No 2 sztuki to też takie bezpieczeństwo i łatwiej wyważyć.
Awatar użytkownika
Eski
Posty: 407
Rejestracja: poniedziałek 05 kwie 2010, 22:19
Lokalizacja: UK

Post autor: Eski »

Rybskee pisze:No 2 sztuki to też takie bezpieczeństwo i łatwiej wyważyć.

Więc jak będę robił swój zestaw , pozwolisz że zrobię kopie Twojego ustawienia i zestawu :)


Czy może obecnie coś byś zmienił ?
Awatar użytkownika
Rybskee
Posty: 1332
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 02:14
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Rybskee »

Przy aktualnym propie 10x6 mam zdecydowanie ponad 60A a nie wiem do końca co oznacza Burst Current: 80A (10s? 30s? 60s?) dlatego regiel zmieniam na 80-100A i tyle. Reszta gra super, model fajnie lata, odporny na wiatr i niesamowicie szybki. Gdyby nie cena całości to polecałbym każdemu :D
Awatar użytkownika
misiekkk
Posty: 2084
Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: misiekkk »

Rybskee pisze:Przy aktualnym propie 10x6 mam zdecydowanie ponad 60A a nie wiem do końca co oznacza Burst Current: 80A (10s? 30s? 60s?) dlatego regiel zmieniam na 80-100A i tyle. Reszta gra super, model fajnie lata, odporny na wiatr i niesamowicie szybki. Gdyby nie cena całości to polecałbym każdemu :D
Burst Current to prąd chwilowy
Curst Current 10s 30s 60s to maksymalny prąd który wytrzyma ESC przez zadany okres czasu.
Jeżeli ktoś wierzy, że podane wartości prądów maksymalnych przez producentów z Państwa Środka są realne, to może uwierzyć, że w czasie 10s przekroczenia prądu maksymalnego do podanej wartości nic się nie stanie regulatorowi.

W przypadku markowych regulatorów - sprawdza się.
W przypadku mniej markowych - loteria.

Zawsze warto mieć jakiś zapas.

Trzeba także mieć na względzie, że na pełnej baterii moc silnika rośnie i może on wtedy pobrać więcej prądu niż wynika to z tabelki lub obliczeń.

A tak na marginesie - jaki masz silnik w tym skrzydełku ?
3kg - ma co dźwigać.
3S ? 4S ?
Świat z góry wygląda lepiej ;-)
ODPOWIEDZ