Ritewing Zephyr ZII
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
No nieźle gratuluję samozaparcia, dobra robota z przywróceniem Zephyra do życia. Po takiej katastrofie można się nauczyć sporego respektu i ostrożności. Ważne żeby nie było traumy :P
Ja mam w swoim piankowcu jakieś problemy chyba z zakłóceniami autopilot - ESC i na razie brak chęci powrotu do walki z nim :P
Taką rakietą z pewnością fajnie by było polatać gdzieś w górach jak kloculus
Ja mam w swoim piankowcu jakieś problemy chyba z zakłóceniami autopilot - ESC i na razie brak chęci powrotu do walki z nim :P
Taką rakietą z pewnością fajnie by było polatać gdzieś w górach jak kloculus
Tx 5.8 GHz 200mW + Rx 3-turn helical; FrSky 2.4 GHz + 7dbi patch; eLeReSv2; Bixler 2, RC Logger Xtreme, Turnigy 1:18 Stadium Truck
Mieszkam chyba najdalej od gór jak się da :D Traumy ni ma, tylko poza syndromem ostatniej baterii istnieje również syndrom powalonej pogody. Jak jest słoneczko, 0 wiaterku i przejrzyste niebo to nagle GPS nie widzi satelit, dipol źle zlutowany, winglety odpadają. Jak jest 20 metrów widoczności, 10 stopni i ostry wiatr to pięknie wszystko działa.
Ogólnie to ZII jest na dzień dzisiejszy piękny działający i miód malina ale chyba mam regiel za mały bo burst ma tylko na 80A a dając w palnik mam chyba ze 100A. Dopytam Karola o ustawienia current sensora bo mam wrażenie, że troszkę ciula :D
Przy okazji, tak ostatnio ludzi straszyłem w metrze
Ogólnie to ZII jest na dzień dzisiejszy piękny działający i miód malina ale chyba mam regiel za mały bo burst ma tylko na 80A a dając w palnik mam chyba ze 100A. Dopytam Karola o ustawienia current sensora bo mam wrażenie, że troszkę ciula :D
Przy okazji, tak ostatnio ludzi straszyłem w metrze
W rvosd 6 masz możliwość regulacji czujnika prądu, musiałbyś czymś innym zmierzyć jeszcze natezenie jednoczesnieRybskee pisze:Ogólnie to ZII jest na dzień dzisiejszy piękny działający i miód malina ale chyba mam regiel za mały bo burst ma tylko na 80A a dając w palnik mam chyba ze 100A. Dopytam Karola o ustawienia current sensora bo mam wrażenie, że troszkę ciula :D
Każdy ma swoje 6 minut
Ogólnie zjechałem do 20ms bo tak wydawało się naj sensowniej (bez obciążenia daje 0.5A). Oyczwiście zmierzę natężenie miernikiem ale mam pewne obawy czy go nie uszkodzę (max 10A). Zapewne pomiar zrobię bez śmigła. Tak z ciekawości jaką masz wartość?
alexusa, klocolus poproszę o rady jak swoje Dipole zamontowaliście. Mój się trzymie na hotgluta ale nie jest to super trwałe i mnie to martwi - zwłaszcza, że dolna część dipola fruwa sobie na wietrze. Poniżej patenty które zastosowałem w swoim ZII.
GPS całkowicie na wierzchu, jedynie cieńka taśma biurowa chroni go przed wilgocią.
Ogólnie po dokładnym sprawdzeniu folia nie przewodzi ale bardzo dobrze izoluje. Na tyle, że GPS nie mógł złapać fixa. Dziwne, zwłaszcza, że na pierwszych zdjęciach widać, jak zakryłem go folią koloru czerwonego i problemów żadnych nie było.
Spomniany wyżej dipol ;)
Pora na winglety. Najpierw przykleiłem je na hotgluta jednak często przy twardszym lądowaniu czy po prostu podróży się odklejały dlatego rozwiązałem ten problem wlepiając nakrętki (2 sztuki na każdą śrubę) na Gorilla Glue. Nie do ruszenia. Jakby tego było mało dodałem rzepa.
Śrubki nylonowe. Lekkie i wytrzymałe. Ogólnie winglety mogę teraz odkręcić co ułatwia transport tego bydlaka. Masa własna się zwiększyła i oscyluje aż przy 3 kg. Dokladną wage podam jak znajdę jakąś... wagę.
alexusa, klocolus poproszę o rady jak swoje Dipole zamontowaliście. Mój się trzymie na hotgluta ale nie jest to super trwałe i mnie to martwi - zwłaszcza, że dolna część dipola fruwa sobie na wietrze. Poniżej patenty które zastosowałem w swoim ZII.
GPS całkowicie na wierzchu, jedynie cieńka taśma biurowa chroni go przed wilgocią.
Ogólnie po dokładnym sprawdzeniu folia nie przewodzi ale bardzo dobrze izoluje. Na tyle, że GPS nie mógł złapać fixa. Dziwne, zwłaszcza, że na pierwszych zdjęciach widać, jak zakryłem go folią koloru czerwonego i problemów żadnych nie było.
Spomniany wyżej dipol ;)
Pora na winglety. Najpierw przykleiłem je na hotgluta jednak często przy twardszym lądowaniu czy po prostu podróży się odklejały dlatego rozwiązałem ten problem wlepiając nakrętki (2 sztuki na każdą śrubę) na Gorilla Glue. Nie do ruszenia. Jakby tego było mało dodałem rzepa.
Śrubki nylonowe. Lekkie i wytrzymałe. Ogólnie winglety mogę teraz odkręcić co ułatwia transport tego bydlaka. Masa własna się zwiększyła i oscyluje aż przy 3 kg. Dokladną wage podam jak znajdę jakąś... wagę.
Sama w sobie się słabo klei do EPP ale jak się opalarką podgrzeje trzyma bardzo mocno. Ogólnie jest troszkę pomarszczona i mocno to widać dlatego, że jest jasna (podam Ci zdjęcie od dołu to nie widać żadnego zmarszczenia). Jak był wcześniej bardziej czerwony (przed crashem) może i wyglądał estetyczniej ale zdecydowanie gorzej jak był w powietrzu. Z opalarką trzeba uważać by drobnych ubytków nie wypalić. Jak się dobiera ciemniejsze odcienie wygląda to zdecydowanie estetyczniej.
Dziura po patyku co się wbił.
Jak jest idealnie prosta powierzchnia to folia wygląda super (dlatego jest dedykowana do obklejanie wnętrz aut)
Dziura po patyku co się wbił.
Jak jest idealnie prosta powierzchnia to folia wygląda super (dlatego jest dedykowana do obklejanie wnętrz aut)
Faktycznie zdecydowanie lepiej to wygląda.
Jeszcze mam jedno pytanko , wszyscy pakują po 2 pakiety do takich skrzydełek blisko 1kg samych lipoli czy to jest wskazane ? czy po prostu tak jest bardziej opłacalnie i skrzydełko wisi długo w powietrzu , a może to kwestia wyważenia ?
Jaki czas lotu osiągasz takim skrzydełkiem na takich 2 pakietach ?
Jeszcze mam jedno pytanko , wszyscy pakują po 2 pakiety do takich skrzydełek blisko 1kg samych lipoli czy to jest wskazane ? czy po prostu tak jest bardziej opłacalnie i skrzydełko wisi długo w powietrzu , a może to kwestia wyważenia ?
Jaki czas lotu osiągasz takim skrzydełkiem na takich 2 pakietach ?
All The Best
Eski
Eski
A nie wszyscy bo z tego co mi wiadomo Krall śmiga na 1 4S 5000Mah :Dwszyscy pakują po 2 pakiety do takich skrzydełek blisko 1kg samych lipoli czy to jest wskazane
Jakbym latał powolutku (ca 80-100km/h) to pewno i z 30-35 min by było. Ogólnie co 20 min zmieniam pakiety bo nie najwyższe to i C jest oraz szkoda je katować do granic.
Prawda jest taka, że w 18 min robię 20-25km więc do bicia jakiś rekordów da radę ;)
Ten 5Ah 4S żeby mieścił się do środka musiał być 20C. A "C" to jak zwykle jest oszukany i wymiękał dość szybko - więc aktualnie latam jednak na 2sztRybskee pisze: A nie wszyscy bo z tego co mi wiadomo Krall śmiga na 1 4S 5000Mah :D
PS
18min - to niezły wynik - jak dochodziłem na jednym pakiecie do 12min - choc faktycznie czas był dość zależny od prędkości
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Burst Current to prąd chwilowyRybskee pisze:Przy aktualnym propie 10x6 mam zdecydowanie ponad 60A a nie wiem do końca co oznacza Burst Current: 80A (10s? 30s? 60s?) dlatego regiel zmieniam na 80-100A i tyle. Reszta gra super, model fajnie lata, odporny na wiatr i niesamowicie szybki. Gdyby nie cena całości to polecałbym każdemu :D
Curst Current 10s 30s 60s to maksymalny prąd który wytrzyma ESC przez zadany okres czasu.
Jeżeli ktoś wierzy, że podane wartości prądów maksymalnych przez producentów z Państwa Środka są realne, to może uwierzyć, że w czasie 10s przekroczenia prądu maksymalnego do podanej wartości nic się nie stanie regulatorowi.
W przypadku markowych regulatorów - sprawdza się.
W przypadku mniej markowych - loteria.
Zawsze warto mieć jakiś zapas.
Trzeba także mieć na względzie, że na pełnej baterii moc silnika rośnie i może on wtedy pobrać więcej prądu niż wynika to z tabelki lub obliczeń.
A tak na marginesie - jaki masz silnik w tym skrzydełku ?
3kg - ma co dźwigać.
3S ? 4S ?
Świat z góry wygląda lepiej