Sky Cruiser 2400mm KIT
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Nadszedł czas na wymianę silnika w moim SC. Najprawdopodobniej przejdę na napęd 4s więc nie wiem co wybrać
Turnigy Aerodrive SK3 - 3536-1400kv Brushless Outrunner Motor (EU Warehouse)
Czy z mniejszym kV
Turnigy Aerodrive SK3 - 3536-1200kv Brushless Outrunner Motor (EU Warehouse)
Turnigy Aerodrive SK3 - 3536-1400kv Brushless Outrunner Motor (EU Warehouse)
Czy z mniejszym kV
Turnigy Aerodrive SK3 - 3536-1200kv Brushless Outrunner Motor (EU Warehouse)
Pozdrawiam Darek
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
Na silniku na którym latam obecnie przy 3S mam maksymalny pobór prądu około 35A i nie daje mi to spokojnego startu, pomagam sobie klapami i mocnym wyrzutem.
W ekstremalnych sytuacjach nie mam możliwości zdecydowanego i pewnego zwiększenia wysokości, dlatego tez zdecydowałem się na napęd 4S. Dodatkowo za zmiana przemawiała konieczność wymiany pakietów bo moje które posiadam są wszystkie 3S i są już na wykończeniu.
W ekstremalnych sytuacjach nie mam możliwości zdecydowanego i pewnego zwiększenia wysokości, dlatego tez zdecydowałem się na napęd 4S. Dodatkowo za zmiana przemawiała konieczność wymiany pakietów bo moje które posiadam są wszystkie 3S i są już na wykończeniu.
Pozdrawiam Darek
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
- Jakub_RC
- Posty: 389
- Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2011, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
- Kontakt:
To faktycznie bardzo słaby silnik. 420 Watów to trochę mało na samolot o tej masie i wielkości.darek_op pisze:Na silniku na którym latam obecnie przy 3S mam maksymalny pobór prądu około 35A i nie daje mi to spokojnego startu, pomagam sobie klapami i mocnym wyrzutem.
Turnigy Aerodrive SK3 - 3536-1400kv mam ja. Na 3S przy śmigle 10X5, pobór przy starcie to 55 Amper. Wznoszenie na pełnym gazie to około 7m/s. Prąd potrzebny do lotu poziomego przy bezwietrznej pogodzie - poniżej 6A.
Jeśli jednak potrzebujesz więcej mocy to bierz ten na 4S.
Dzisiaj potestowałem nowy silnik. Kupiłem Turnigy Aerodrive SK3 - 3536-1200kv. Przy napędzie 4S i śmigle 8x4APC silnik pobrał 37A i dał wznoszenie około 2,5 m/s. Śmigło 8x6 na 3/4 gazu spowodowało odcięcie gazu przez 40A regulator W regulatorze PLUSH musiałem zmienić timing na high ponieważ na innych silnik zrywał synchronizację. Ogólnie jestem zadowolony, pozostaje jeszcze dokładne wyważenie, napędu ponieważ czasami w osd pojawiają się wskazania świadczące o wibracjach
Podsumowanie dzisiejszego lotu
Podsumowanie dzisiejszego lotu
Pozdrawiam Darek
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
Ograniczenie prądu do max 40A Taki mam regulator
Pozdrawiam Darek
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
- Jakub_RC
- Posty: 389
- Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2011, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
- Kontakt:
To trochę słabo, by wykosztować się na 2400mm, a potem szczędzić na 40A...
Jeśli jednak nie możesz zmienić ESC.
IMHO lepiej ograniczyć maksymalną moc z radia poprzez krzywą gazu (lub nawet endpoint) i dać te 10x5. Zasięg energetyczny wzrośnie, a nie stracisz mocy względem 8x4.
Nie osiągniesz też oczywiście większej mocy jaką by dał regulator 55A przy 10x5.
Stracisz tylko na prędkości, a ustawienie radia umożliwi kontrolowanie obrotów w bezpiecznych zakresach. Uzyskasz o jakieś 15% czasu lotu więcej, co przy SC2400 jest wartością znaczną.
Średnicę śmigła zmniejszało się w czasach, gdy radio z komputerem to był rarytas w cenie małego auta. Pomiary prądu były rzadkością, a silniki hmmm, sam pewnie wiesz
Po prostu nie było alternatywy ani HK
Dziś przy pewnym rodzaju modeli, mamy wybór jak załatwiać takie problemy.
Jeśli jednak nie możesz zmienić ESC.
IMHO lepiej ograniczyć maksymalną moc z radia poprzez krzywą gazu (lub nawet endpoint) i dać te 10x5. Zasięg energetyczny wzrośnie, a nie stracisz mocy względem 8x4.
Nie osiągniesz też oczywiście większej mocy jaką by dał regulator 55A przy 10x5.
Stracisz tylko na prędkości, a ustawienie radia umożliwi kontrolowanie obrotów w bezpiecznych zakresach. Uzyskasz o jakieś 15% czasu lotu więcej, co przy SC2400 jest wartością znaczną.
Średnicę śmigła zmniejszało się w czasach, gdy radio z komputerem to był rarytas w cenie małego auta. Pomiary prądu były rzadkością, a silniki hmmm, sam pewnie wiesz
Po prostu nie było alternatywy ani HK
Dziś przy pewnym rodzaju modeli, mamy wybór jak załatwiać takie problemy.