Sky Cruiser 2400mm KIT

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Jakub_RC
Posty: 389
Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2011, 15:17
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
Kontakt:

Post autor: Jakub_RC »

I dlatego u mnie kamera płytkowa jest pod kadłubem. Na kadłubie można dać wtedy kamerę nagrywająca.
Darek, czemu ten obraz jest tak nieostry?
Pozdrawiam,
Jakub
modelepodwodne.pl plus zabawy FPV.
Awatar użytkownika
darek_op
Posty: 780
Rejestracja: piątek 02 mar 2012, 12:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darek_op »

YOUTUBE i wszystko nieostre :-D
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: PiotrSz »

Proponuję sprawdzić jak ten sam film będzie wyglądał na vimeo.
Awatar użytkownika
darek_op
Posty: 780
Rejestracja: piątek 02 mar 2012, 12:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darek_op »

Czy jest lepiej ?
Awatar użytkownika
darek_op
Posty: 780
Rejestracja: piątek 02 mar 2012, 12:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darek_op »

Krótki filmik z wczorajszego latania :mrgreen:
Awatar użytkownika
darek_op
Posty: 780
Rejestracja: piątek 02 mar 2012, 12:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darek_op »

Nadszedł czas na wymianę silnika w moim SC. Najprawdopodobniej przejdę na napęd 4s więc nie wiem co wybrać :oops:

Turnigy Aerodrive SK3 - 3536-1400kv Brushless Outrunner Motor (EU Warehouse)

Czy z mniejszym kV :shock:

Turnigy Aerodrive SK3 - 3536-1200kv Brushless Outrunner Motor (EU Warehouse)
Awatar użytkownika
Jakub_RC
Posty: 389
Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2011, 15:17
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
Kontakt:

Post autor: Jakub_RC »

1400KV to za dużo dla 4S, bierz więc 1200KV.
Darek, mam jednak pytanie po co Ci to 4S? Skoro przy 3,5Kg start nim jest spokojny nawet z ręki? :-)
Pozdrawiam,
Jakub
modelepodwodne.pl plus zabawy FPV.
Marcin_ka
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 08 kwie 2012, 13:18
Lokalizacja: Kalety

Post autor: Marcin_ka »

ja latam na emax2820/04 kv1460 na 3s z smiglem 10x5 pobor na max 40A oraz 4s z smiglem 8x6 pobor na max okolo 53A jestem ciekawy jak te nowy silniki co chczesz zamowic beda sie spisywaly bo u siebie chce zmienic
Awatar użytkownika
darek_op
Posty: 780
Rejestracja: piątek 02 mar 2012, 12:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darek_op »

Na silniku na którym latam obecnie przy 3S mam maksymalny pobór prądu około 35A i nie daje mi to spokojnego startu, pomagam sobie klapami i mocnym wyrzutem.
W ekstremalnych sytuacjach nie mam możliwości zdecydowanego i pewnego zwiększenia wysokości, dlatego tez zdecydowałem się na napęd 4S. Dodatkowo za zmiana przemawiała konieczność wymiany pakietów bo moje które posiadam są wszystkie 3S i są już na wykończeniu. :mrgreen:
Marcin_ka
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 08 kwie 2012, 13:18
Lokalizacja: Kalety

Post autor: Marcin_ka »

u mnie na tym co mam problemu ze startem to nie ma, ale troszke mocny wyrzut sie przydaje by nabral predkosci
Awatar użytkownika
Jakub_RC
Posty: 389
Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2011, 15:17
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
Kontakt:

Post autor: Jakub_RC »

darek_op pisze:Na silniku na którym latam obecnie przy 3S mam maksymalny pobór prądu około 35A i nie daje mi to spokojnego startu, pomagam sobie klapami i mocnym wyrzutem.
To faktycznie bardzo słaby silnik. 420 Watów to trochę mało na samolot o tej masie i wielkości.

Turnigy Aerodrive SK3 - 3536-1400kv mam ja. Na 3S przy śmigle 10X5, pobór przy starcie to 55 Amper. Wznoszenie na pełnym gazie to około 7m/s. Prąd potrzebny do lotu poziomego przy bezwietrznej pogodzie - poniżej 6A.

Jeśli jednak potrzebujesz więcej mocy to bierz ten na 4S.
Pozdrawiam,
Jakub
modelepodwodne.pl plus zabawy FPV.
Awatar użytkownika
darek_op
Posty: 780
Rejestracja: piątek 02 mar 2012, 12:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darek_op »

Dzisiaj potestowałem nowy silnik. Kupiłem Turnigy Aerodrive SK3 - 3536-1200kv. Przy napędzie 4S i śmigle 8x4APC silnik pobrał 37A i dał wznoszenie około 2,5 m/s. :mrgreen: Śmigło 8x6 na 3/4 gazu spowodowało odcięcie gazu przez 40A regulator :evil: W regulatorze PLUSH musiałem zmienić timing na high ponieważ na innych silnik zrywał synchronizację. Ogólnie jestem zadowolony, pozostaje jeszcze dokładne wyważenie, napędu ponieważ czasami w osd pojawiają się wskazania świadczące o wibracjach :evil:
Podsumowanie dzisiejszego lotu :-D
Obrazek
Awatar użytkownika
Jakub_RC
Posty: 389
Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2011, 15:17
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
Kontakt:

Post autor: Jakub_RC »

Darek,

Jaki zamysł Tobą kieruje by używać śmigła średnicy 8 cali?
Pozdrawiam,
Jakub
modelepodwodne.pl plus zabawy FPV.
Awatar użytkownika
darek_op
Posty: 780
Rejestracja: piątek 02 mar 2012, 12:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darek_op »

Ograniczenie prądu do max 40A :mrgreen: Taki mam regulator :oops:
Awatar użytkownika
Jakub_RC
Posty: 389
Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2011, 15:17
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
Kontakt:

Post autor: Jakub_RC »

To trochę słabo, by wykosztować się na 2400mm, a potem szczędzić na 40A... ;-)

Jeśli jednak nie możesz zmienić ESC.
IMHO lepiej ograniczyć maksymalną moc z radia poprzez krzywą gazu (lub nawet endpoint) i dać te 10x5. Zasięg energetyczny wzrośnie, a nie stracisz mocy względem 8x4.
Nie osiągniesz też oczywiście większej mocy jaką by dał regulator 55A przy 10x5.
Stracisz tylko na prędkości, a ustawienie radia umożliwi kontrolowanie obrotów w bezpiecznych zakresach. Uzyskasz o jakieś 15% czasu lotu więcej, co przy SC2400 jest wartością znaczną.

Średnicę śmigła zmniejszało się w czasach, gdy radio z komputerem to był rarytas w cenie małego auta. Pomiary prądu były rzadkością, a silniki hmmm, sam pewnie wiesz ;-)
Po prostu nie było alternatywy ani HK :-)
Dziś przy pewnym rodzaju modeli, mamy wybór jak załatwiać takie problemy.
Pozdrawiam,
Jakub
modelepodwodne.pl plus zabawy FPV.
ODPOWIEDZ