DRON FESTIWAL
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
DRON FESTIWAL
DRON FESTIWAL
"Dron" brrrrr
No trudno Panowie - będziemy używać tu tego słowa bo czy nam się podoba czy nie to ono "wygrało konkurs" i jest medialnie w zasadzie poprawnie kojarzone z naszymi kopterkami i innymi latadłami.
A dlaczego nagle interesuje nas ta medialność? Bo to co chcemy zrobić jest adresowane nie tylko do nas.
Czyli ogłaszam wszem i wobec, że robimy imprezę jak jeszcze nie zrobił nikt! (przynajmniej info o tym do nas nie dotarło).
A "my" to ekipa głównie z kaszubskiego teamu (część osób już się zdeklarowała/wkręciła a kolejne z pewnością sie dołączą) - to trzon - ale na Was też liczymy - ale o tym później
A teraz kilka zdań o Dron Festiwalu.
To tak naprawdę 3 w 1.
Przede wszystkim Festiwal Filmów. Tak tak - nie bójmy się tego słowa: Festiwal
Kogo jak kogo ale Was nie muszę przekonywać o potencjale, popularności i przyszłości filmów kręconych z kopterków i "parapetów".
Podzieliliśmy konkurs filmowy na 3 kategorie:
SCENES - myśl przewodnia w tej kategorii to jakość filmowa ujęć z powietrza, czystość, prowadzenie kamery, itp
STORY - filmy przedstawiające jakąś historię, opisujące wydarzenie
FUN - łamanie barier, szalone przeloty, dynamika i wyzwania – to słowa charakteryzujące filmy w tej kategorii
Regulamin w wersji beta jest już na stronie.
Wszystko wskazuje na to, że będą atrakcyjne nagrody i należyta oprawa festiwalu.
Drugi temat to wyścigi (Dron Race) - ostatnio coraz popularniejsze.
Pracujemy nad formą żeby było bezpiecznie i atrakcyjnie dla publiczności. Relacji w stylu Tour de France jak Eurosporcie jeszcze nie szarpniemy ale przynajmniej wiemy do czego dążyć
Trzeci to pokazy statyczne i dynamiczne modeli i osprzętu, ponadto może uda się przeprowadzić jakieś ciekawe prelekcje i wykłady.
Target Festiwalu to zwykli ludzie z ulicy zainteresowani/zaintrygowani tematem "dronów", Wy czy to bardziej modelarze czy zajmujący się tym zawodowo - bez znaczenia - mam nadzieję, że każdy będzie bawił się dobrze.
Strona już powstała: www.dronfestiwal.pl - nie jest jeszcze dopieszczona, nie ma jeszcze wersji angielskiej - więc powiedzmy sobie, że to na razie wersja beta specjalnie nieupubliczniana. Filmy wrzucone na nasz kanał w YT to jeszcze nie filmy konkursowe - raczej potraktowane jako demo.
Termin jak i miejsce nie jest jeszcze ustalone - rozmowy trwają. Na tą chwilę moge jedynie powiedzieć, że będzie to Trójmiasto i wiosna. Jak tylko zaklepiemy miejscówkę i termin - damy znać.
Festiwal jest ściśle związany z naszym forum - także nie wyobrażam sobie jego samego a przede wszystkim jego tworzenia, kształtowania formy bez Was.
Tym bardziej, że bierzemy się za dość gruby temat i chcemy to zrobić z rozmachem. A co! Damy radę!
Także czekamy w tym wątku na uwagi, propozycje, itp...
"Dron" brrrrr
No trudno Panowie - będziemy używać tu tego słowa bo czy nam się podoba czy nie to ono "wygrało konkurs" i jest medialnie w zasadzie poprawnie kojarzone z naszymi kopterkami i innymi latadłami.
A dlaczego nagle interesuje nas ta medialność? Bo to co chcemy zrobić jest adresowane nie tylko do nas.
Czyli ogłaszam wszem i wobec, że robimy imprezę jak jeszcze nie zrobił nikt! (przynajmniej info o tym do nas nie dotarło).
A "my" to ekipa głównie z kaszubskiego teamu (część osób już się zdeklarowała/wkręciła a kolejne z pewnością sie dołączą) - to trzon - ale na Was też liczymy - ale o tym później
A teraz kilka zdań o Dron Festiwalu.
To tak naprawdę 3 w 1.
Przede wszystkim Festiwal Filmów. Tak tak - nie bójmy się tego słowa: Festiwal
Kogo jak kogo ale Was nie muszę przekonywać o potencjale, popularności i przyszłości filmów kręconych z kopterków i "parapetów".
Podzieliliśmy konkurs filmowy na 3 kategorie:
SCENES - myśl przewodnia w tej kategorii to jakość filmowa ujęć z powietrza, czystość, prowadzenie kamery, itp
STORY - filmy przedstawiające jakąś historię, opisujące wydarzenie
FUN - łamanie barier, szalone przeloty, dynamika i wyzwania – to słowa charakteryzujące filmy w tej kategorii
Regulamin w wersji beta jest już na stronie.
Wszystko wskazuje na to, że będą atrakcyjne nagrody i należyta oprawa festiwalu.
Drugi temat to wyścigi (Dron Race) - ostatnio coraz popularniejsze.
Pracujemy nad formą żeby było bezpiecznie i atrakcyjnie dla publiczności. Relacji w stylu Tour de France jak Eurosporcie jeszcze nie szarpniemy ale przynajmniej wiemy do czego dążyć
Trzeci to pokazy statyczne i dynamiczne modeli i osprzętu, ponadto może uda się przeprowadzić jakieś ciekawe prelekcje i wykłady.
Target Festiwalu to zwykli ludzie z ulicy zainteresowani/zaintrygowani tematem "dronów", Wy czy to bardziej modelarze czy zajmujący się tym zawodowo - bez znaczenia - mam nadzieję, że każdy będzie bawił się dobrze.
Strona już powstała: www.dronfestiwal.pl - nie jest jeszcze dopieszczona, nie ma jeszcze wersji angielskiej - więc powiedzmy sobie, że to na razie wersja beta specjalnie nieupubliczniana. Filmy wrzucone na nasz kanał w YT to jeszcze nie filmy konkursowe - raczej potraktowane jako demo.
Termin jak i miejsce nie jest jeszcze ustalone - rozmowy trwają. Na tą chwilę moge jedynie powiedzieć, że będzie to Trójmiasto i wiosna. Jak tylko zaklepiemy miejscówkę i termin - damy znać.
Festiwal jest ściśle związany z naszym forum - także nie wyobrażam sobie jego samego a przede wszystkim jego tworzenia, kształtowania formy bez Was.
Tym bardziej, że bierzemy się za dość gruby temat i chcemy to zrobić z rozmachem. A co! Damy radę!
Także czekamy w tym wątku na uwagi, propozycje, itp...
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
- lordviader
- Posty: 51
- Rejestracja: poniedziałek 05 sie 2013, 11:03
- Lokalizacja: Łosice
Konkurs fotograficzny!!!
Od niedawna działa strona dronfestiwal.pl – jest ona cały czas rozbudowywana.
Aktualnie uruchamiamy konkurs na najciekawsze zdjęcie waszych modeli w locie poniżej przykład:
Prosimy o nadsyłanie zdjęć na adres:
info@dronfestiwal.pl
wraz z nickiem z forum oraz setup modelu
Zdjęcia będą prezentowane na stronie festiwalu oraz na:
facebook.com/dronfestiwal
Wybrane zdjęcia mogę również służyć do promocji festiwalu.
Konkurs trwa do 10 stycznia 2015, najlepsze zdjęcia zostaną nagrodzone
Apropo klasyfikacji do wyścigów kopterów znanych jako "Drone Racing" proponuję następującą klasyfikację:
Limitowana klasa 250:
- 4 silniki max
- rozmiar ramy 250mm
- maksymalna średnica śmigieł 5" (skok dowolny)
- silniki 1804, 1806, 2204
- zasilanie max lipo 3S
Nie limitowana klasa 250:
- 4 silniki max
- rozmiar ramy 250mm
(czyli tu wchodzą mikrusy z śmigłami 6" mocniejszymi silnikami i zasilaniem 4S)
Klasa otwarta:
- Masa do lotu (MTOV) nie przekraczająca 3 kg
(tutaj wolna "amerykanka" hexy, octo itp)
Na podstawie tematu z RCGROUPS - LINK
Limitowana klasa 250:
- 4 silniki max
- rozmiar ramy 250mm
- maksymalna średnica śmigieł 5" (skok dowolny)
- silniki 1804, 1806, 2204
- zasilanie max lipo 3S
Nie limitowana klasa 250:
- 4 silniki max
- rozmiar ramy 250mm
(czyli tu wchodzą mikrusy z śmigłami 6" mocniejszymi silnikami i zasilaniem 4S)
Klasa otwarta:
- Masa do lotu (MTOV) nie przekraczająca 3 kg
(tutaj wolna "amerykanka" hexy, octo itp)
Na podstawie tematu z RCGROUPS - LINK
- kamilborkowski
- Posty: 2183
- Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
- Lokalizacja: Opole
Dla wyścigów klasy 250 dobrze by też było w jakiś sposób uregulować kwestie transmisji video po 5.8GHz czyli np. odbiornik minimum X kanałowy żeby nie było problemów takich jak napotkali chłopaki z Warszawy podczas swojego spotkania.
Wyprzedaję wszystko - http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=46147
Już niedługo postaramy się uruchomić możliwość zgłaszania się do wyścigów Dron Race.
Aby uporządkować - już podczas zgłaszania - pewne sprawy wyścigi z przyczyn oczywistych trzeba będzie podzielić na różne kategorie biorąc pod uwagę parametry "maszyn".
W związku z tym chciałby usłyszeć Wasza propozycje/uwagi na temat poszczególnych "Klas" modeli.
Bardzo zgrubny/wstępny podział na klasy (jakoś ja później nazwiemy) :
Klasa nr 1 :
modele o rozmiarach ramy nie przekraczających 280 mm, średnica śmigieł nie większa niż 5 ", masa modelu nie większa niż 800 g
Klasa nr 2 :
modele o rozmiarach ramy nie przekraczających 350 mm, średnica śmigieł nie większa niż 9 ", masa modelu nie większa niż 1300 g
Klasa nr 3 :
modele o rozmiarach ramy nie przekraczających 500 mm, średnica śmigieł nie większa niż 13 ", masa modelu nie większa niż 2000 g
To taki wstępny podział.
Wszystkie uwagi, sugestie mile widziane.
Oczywiście ilość klas oraz ich podział w dużej mierze będzie zależał od ilości uczestników.
Aby uporządkować - już podczas zgłaszania - pewne sprawy wyścigi z przyczyn oczywistych trzeba będzie podzielić na różne kategorie biorąc pod uwagę parametry "maszyn".
W związku z tym chciałby usłyszeć Wasza propozycje/uwagi na temat poszczególnych "Klas" modeli.
Bardzo zgrubny/wstępny podział na klasy (jakoś ja później nazwiemy) :
Klasa nr 1 :
modele o rozmiarach ramy nie przekraczających 280 mm, średnica śmigieł nie większa niż 5 ", masa modelu nie większa niż 800 g
Klasa nr 2 :
modele o rozmiarach ramy nie przekraczających 350 mm, średnica śmigieł nie większa niż 9 ", masa modelu nie większa niż 1300 g
Klasa nr 3 :
modele o rozmiarach ramy nie przekraczających 500 mm, średnica śmigieł nie większa niż 13 ", masa modelu nie większa niż 2000 g
To taki wstępny podział.
Wszystkie uwagi, sugestie mile widziane.
Oczywiście ilość klas oraz ich podział w dużej mierze będzie zależał od ilości uczestników.
Ten podział mi się nie spodobał. Myślałem, że chodzi głównie o wyścigi 250, a są to moim zdaniem specyficzne wyścigi. Są to szybkie, zwinne, małe maszynki, które zdominowały na świecie sferę wyścigów kopterami. Ten kto lubi i chce się ścigać zbuduje sobie właśnie taką maszynę. Do 250 tor powinien być odpowiednio przystosowany, mogą być ciasne zakręty, przeloty pod bramkami, itp. Priorytetem w organizacji tych zawodów powinny być moim zdaniem 250.
Teraz jeśli wprowadzimy do tych samych zawodów, na tej samej trasie, duży sprzęt - do 500mm i potraktujemy go tak samo priorytetowo to będzie to musiało wpłynąć na trasę wyścigu. Nie będzie już można zrobić za ciasnych zakrętów, za małych bramek. Dodatkowo jak 250tka uderzy w jakiś postawiony słupek/bramkę to spadnie i złamie sobie śmigło, a duży sprzęt pewnie rozwali bramkę, no chyba, że będzie solidna, co też raczej nie jest dobrym rozwiązaniem.
Według mnie w przypadku organizowania takich wyścigów należy się skupić na klasach 250tek. Widać, że jest już ich w Polsce sporo i cały czas rośnie grupa chętnych do ścigania. Zaproponowany wcześniej podział na dwie klasy 250 byłby bardzo wskazany: jednej ograniczonej do silniczków, śmigieł i pakietów, a drugiej bez limitów. Było by to najciekawsze rozwiązanie. Jestem przekonany, że klasa 250 bez limitów wzbudziłaby największy podziw, bo takie maszyny z mocnymi silniczkami, śmigłami 6x45 i pakietami 4s są spektakularne!
Natomiast, można było by też wprowadzić dodatkową klasę, tak żeby dać możliwość pościgania się różnorodnymi modelami, a nie tylko 250 quadro. Tak, żeby można było wystartować mniejszymi lub nieco większymi, albo też z większą ilością motorków niż 4.
Teraz jeśli wprowadzimy do tych samych zawodów, na tej samej trasie, duży sprzęt - do 500mm i potraktujemy go tak samo priorytetowo to będzie to musiało wpłynąć na trasę wyścigu. Nie będzie już można zrobić za ciasnych zakrętów, za małych bramek. Dodatkowo jak 250tka uderzy w jakiś postawiony słupek/bramkę to spadnie i złamie sobie śmigło, a duży sprzęt pewnie rozwali bramkę, no chyba, że będzie solidna, co też raczej nie jest dobrym rozwiązaniem.
Według mnie w przypadku organizowania takich wyścigów należy się skupić na klasach 250tek. Widać, że jest już ich w Polsce sporo i cały czas rośnie grupa chętnych do ścigania. Zaproponowany wcześniej podział na dwie klasy 250 byłby bardzo wskazany: jednej ograniczonej do silniczków, śmigieł i pakietów, a drugiej bez limitów. Było by to najciekawsze rozwiązanie. Jestem przekonany, że klasa 250 bez limitów wzbudziłaby największy podziw, bo takie maszyny z mocnymi silniczkami, śmigłami 6x45 i pakietami 4s są spektakularne!
Natomiast, można było by też wprowadzić dodatkową klasę, tak żeby dać możliwość pościgania się różnorodnymi modelami, a nie tylko 250 quadro. Tak, żeby można było wystartować mniejszymi lub nieco większymi, albo też z większą ilością motorków niż 4.
ROTORACER, RR210, RR2206 2800KV