aidan pisze:Apropo klasyfikacji do wyścigów kopterów znanych jako "Drone Racing" proponuję następującą klasyfikację:
Limitowana klasa 250:
- 4 silniki max
- rozmiar ramy 250mm
- maksymalna średnica śmigieł 5" (skok dowolny)
- silniki 1804, 1806, 2204
- zasilanie max lipo 3S
Nie limitowana klasa 250:
- 4 silniki max
- rozmiar ramy 250mm
(czyli tu wchodzą mikrusy z śmigłami 6" mocniejszymi silnikami i zasilaniem 4S)
Klasa otwarta:
- Masa do lotu (MTOV) nie przekraczająca 3 kg
(tutaj wolna "amerykanka" hexy, octo itp)
Na podstawie tematu z RCGROUPS - LINK
DRON FESTIWAL
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Była już propozycja...
Taka moja modyfikacja :
Propozycja - limitowana klasa 250 :
- 4 slinika max - OK
- rozmiar ramy 250 mm - OK
- max średnica śmigieł 5 " - OK
- silniki 1804, 1806, 2204 - co w przypadku jesli ktoś ma inne silniki (może się czepiam) ale może lepiej w tej sytuacji okreslić np max kV dla silnika
- zasilanie max lipo 3S - OK
Nie limitowana klasa 250 :
- 4 silniki max
- rozmiar ramy 250mm
- nie spełniające pozostałych kryteriów dla limitowanej klasy 250
Może jeszcze wprowadzić max wagę startową ???
Propozycja - limitowana klasa 250 :
- 4 slinika max - OK
- rozmiar ramy 250 mm - OK
- max średnica śmigieł 5 " - OK
- silniki 1804, 1806, 2204 - co w przypadku jesli ktoś ma inne silniki (może się czepiam) ale może lepiej w tej sytuacji okreslić np max kV dla silnika
- zasilanie max lipo 3S - OK
Nie limitowana klasa 250 :
- 4 silniki max
- rozmiar ramy 250mm
- nie spełniające pozostałych kryteriów dla limitowanej klasy 250
Może jeszcze wprowadzić max wagę startową ???
moje uwagi:
limitowana klasa 250 :
- 4 slinika max - OK
- rozmiar ramy 250 mm - lepiej dać przedział np: 230-260
- max średnica śmigieł 5 " - OK
- silniki 1804, 1806, 2204 - można dać współczynnik: dwie pierwsze cyfry pomnożone przez dwie pozostałe nie może przekroczyć wartości 125 - ograniczy to wielkość silników, nie wiem jak te wartości nazwać fachowo po polsku, ale po angielsku jest tak: "Motor Stator diameter" pomnożony przez "stator length" daje rozmiar silników
- zasilanie max lipo 3S - OK
Nie limitowana klasa 250 :
- 4 silniki max - OK
- rozmiar ramy 250mm - lepiej przedział np: 230-260
- nie spełniające pozostałych kryteriów dla limitowanej klasy 250 - to jest niejasny zapis, może lepiej dać informację, że bez limitu wielkości śmigieł, motorków i pakietów
Co do wagi to uważam, że przy powyższych założeniach, nie ma potrzeby dodawania limitów wagi, a jeśli już to bardziej minimalną wagę, niż max.
Też jeśli chodzi o limit KV w klasie limitowanej to bardziej trzeba by podać minimum 2300KV, niż max, bo z tego co ja się orientuję - z tego jakie motorki są dostępne na rynku to im mniej KV tym silniczek mocniejszy, ale może się mylę..
limitowana klasa 250 :
- 4 slinika max - OK
- rozmiar ramy 250 mm - lepiej dać przedział np: 230-260
- max średnica śmigieł 5 " - OK
- silniki 1804, 1806, 2204 - można dać współczynnik: dwie pierwsze cyfry pomnożone przez dwie pozostałe nie może przekroczyć wartości 125 - ograniczy to wielkość silników, nie wiem jak te wartości nazwać fachowo po polsku, ale po angielsku jest tak: "Motor Stator diameter" pomnożony przez "stator length" daje rozmiar silników
- zasilanie max lipo 3S - OK
Nie limitowana klasa 250 :
- 4 silniki max - OK
- rozmiar ramy 250mm - lepiej przedział np: 230-260
- nie spełniające pozostałych kryteriów dla limitowanej klasy 250 - to jest niejasny zapis, może lepiej dać informację, że bez limitu wielkości śmigieł, motorków i pakietów
Co do wagi to uważam, że przy powyższych założeniach, nie ma potrzeby dodawania limitów wagi, a jeśli już to bardziej minimalną wagę, niż max.
Też jeśli chodzi o limit KV w klasie limitowanej to bardziej trzeba by podać minimum 2300KV, niż max, bo z tego co ja się orientuję - z tego jakie motorki są dostępne na rynku to im mniej KV tym silniczek mocniejszy, ale może się mylę..
ROTORACER, RR210, RR2206 2800KV
To jest akurat dobrze przemyślane. Różnica pomiędzy silnikami 2204 a 2206 jest naprawdę spora. To że różne silniki mają te same, albo podobne kV to nic nie znaczy. Liczy się jeszcze moc [W] danego rodzaju silnika...Kkacper pisze:co w przypadku jesli ktoś ma inne silniki (może się czepiam) ale może lepiej w tej sytuacji okreslić np max kV dla silnika
Wracając jeszcze:
Kwalifikuje się automatycznie do drugiej klasy 250Kkacper pisze:co w przypadku jesli ktoś ma inne silniki
Pierwsza klasa 250 jest ściśle określona i nastawiona na pojedynek umiejętności.
Druga klasa 250 jest już ustawiona na spektakularne latanie. Szybkość, dużo hałasu i inne "dziczenie"
Warto dopuścić jeszcze trzecią klasę otwartą.
Ograniczyć ją tylko wagowo ze względów bezpieczeństwa np. do 2kg tak jak Rurek / dronas proponowali.
Tutaj będzie popis dla konstruktorów. Np: małe okto z dodatkowym silnikiem pchającym Pełna dowolność i rozwój
Zgadzam się z tym. Ciężko będzie zbudować malucha ważącego np. 1kg aby się ścigałdronas pisze:nie ma potrzeby dodawania limitów wagi, a jeśli już to bardziej minimalną wagę, niż max.
Ograniczenie min. np 400g ?
Też jestem za.dronas pisze:lepiej przedział np: 230-260
Tak jak napisał "dronas" nie ja to wymyśliłem. Warto skorzystać. Link na RCGROUPS podałem.dronas pisze:Nie jest to jego własny pomysł, tylko bazował na przemyśleniach innych osób, które mają w tym względzie doświadczenie
To teraz trochę z innej "beczki".
Dzisiaj odbyliśmy rekonesans w miejscu organizacji Dron Festiwal.
Szukaliśmy dogodnego miejsca do zorganizowanie Drona Race - po przeanalizowaniu kilku aspektów tj. zapewnienie bezpieczeństwa dla startujących oraz widzów, warunki pogodowa i szereg innych wybraliśmy taką miejscówkę :
Dzisiaj odbyliśmy rekonesans w miejscu organizacji Dron Festiwal.
Szukaliśmy dogodnego miejsca do zorganizowanie Drona Race - po przeanalizowaniu kilku aspektów tj. zapewnienie bezpieczeństwa dla startujących oraz widzów, warunki pogodowa i szereg innych wybraliśmy taką miejscówkę :
Jak dla mnie spoko, chociaż wolałbym na zewnątrz, ale rozumiem, że pogoda jest nieprzewidywalna, a w tym przypadku nie będzie ryzyka nie odbycia się wyścigu.
Jednak jest aspekt zaawansowanego poziomu uczestników, bo w przypadku garażu wysokie umiejętności będą konieczne. Czy nie zniechęci to potencjalnych kandydatów?
Może pomyślcie jeszcze o alternatywnej opcji - na powietrzu... no chyba, że już przerobiliście dogłębnie temat i się nie da.
Jednak jest aspekt zaawansowanego poziomu uczestników, bo w przypadku garażu wysokie umiejętności będą konieczne. Czy nie zniechęci to potencjalnych kandydatów?
Może pomyślcie jeszcze o alternatywnej opcji - na powietrzu... no chyba, że już przerobiliście dogłębnie temat i się nie da.
ROTORACER, RR210, RR2206 2800KV
Obiekt zamknięty ma same zalety:
- odporność na pogodę
- bezpieczeństwo, które łatwiej zapewnić
- pozwolenia związane z lataniem w przestrzeni powietrznej - brak
czyli zasadniczo dla nas łatwiej to ogarnąć, i może w związku z tym malkontentów będzie też mniej
A wyścig to wyścig - wydaje mi się, że najważniejsza jest sama zabawa a nie zwyciestwo. Więc jeśli ktoś nie umie jeszcze dobrze latać to lata wolniej, bezpieczniej i też jest fajnie...
- odporność na pogodę
- bezpieczeństwo, które łatwiej zapewnić
- pozwolenia związane z lataniem w przestrzeni powietrznej - brak
czyli zasadniczo dla nas łatwiej to ogarnąć, i może w związku z tym malkontentów będzie też mniej
A wyścig to wyścig - wydaje mi się, że najważniejsza jest sama zabawa a nie zwyciestwo. Więc jeśli ktoś nie umie jeszcze dobrze latać to lata wolniej, bezpieczniej i też jest fajnie...
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Moze być ciężko autkiem ale na pewno byłoby fajnie kamery przymocować do ścian/filarów w newralgicznych nawrotach, zakrętach ;)
Pronokopter V1 dzielnie służył prawie rok:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=10572&start=0
Pronokopter V2:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=16755&start=0
Dragonek+KFC FTB
FX-61:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=18288&start=0
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=10572&start=0
Pronokopter V2:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=16755&start=0
Dragonek+KFC FTB
FX-61:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=18288&start=0
- kamilborkowski
- Posty: 2183
- Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
- Lokalizacja: Opole
Miejscówka dobrze wygląda tylko dobrze by było jakoś sprawdzić transmisję AV w tym miejscu. Jeśli występują jakieś ściany oprócz filarów to mogą powstawać "czarne dziury" :)
Dzisiaj ukończyłem remont mini Hquada, więc jutro zaczynam ćwiczyć :D
Dzisiaj ukończyłem remont mini Hquada, więc jutro zaczynam ćwiczyć :D
Wyprzedaję wszystko - http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=46147
Przestałem bać się o pozwoleniakrall pisze:pozwolenia związane z lataniem w przestrzeni powietrznej - brak
Wyścigi szybko się skończą Ciekawe ilu dotrwa do finałudronas pisze:zaawansowanego poziomu uczestników, bo w przypadku garażu wysokie umiejętności będą konieczne.
Rozumem, że cały festiwal odbędzie się w garażu ze względu na bezpieczeństwo z pogodą? Łącznie z pokazami ?
Mam mieszane uczucia tutaj. Głownie w kwestii rozmieszczenia "stref kibica".krall pisze:bezpieczeństwo, które łatwiej zapewnić
Przestrzeń otwarta jest o tyle dobra że zawsze można uciec do góry...
Co się stanie jak jakiś ludź, dziecko wyskoczy ? Nie ma dzidy w górę... Nie zdążysz wyhamować...
Pozostaje chyba jedynie samobój z filarem... Przemyślcie to...
O to bym się nie martwił, ich nigdy nie zabrakniekrall pisze:malkontentów będzie też mniej
No i czy przypadkiem coś po 5,8 tam nie biega w eterze...kamilborkowski pisze:tylko dobrze by było jakoś sprawdzić transmisję AV w tym miejscu.
Główną częścią festiwalu jest prezentacja filmów zrealizowanych za pomocą tzw. dronów.
I to właśnie od filmów powstał pomysł na festiwal.
Temat wyścigu którego nikt w tym kraju jeszcze nie zrobił jest tematem bardzo otwartym, cieszę się że jest dyskusja.
Jeśli ktoś chce dołączyć do organizacji festiwalu to serdecznie zapraszam, każda pomoc się przyda merytoryczna również.
a to fotka z jednej z sal na którym będą wyświetlane filmy (w przyszłym tygodniu podamy już oficjalnie gdzie i kiedy (dokładną datę) odbędzie się festiwal)
Bądźmy wreszcie w czymś pierwsi! Mamy forum które liczy 5.500 zarejestrowanych użytkowników to o czymś świadczy, takiego festiwalu nikt jeszcze nie stworzył, a przynajmniej nic o tym nie było słychać. Możemy wreszcie w czymś zabłysnąć w temacie FPV a nie być kojarzeni z krajem białych niedźwiedzi itp. Bardzo liczymy na wasze wsparcie i uwagi, piszcie i wytykajcie co można zmienić, rozbudować
Działa również:
facebook.com/dronfestiwal
zachęcam do polubienia tematu :)
I to właśnie od filmów powstał pomysł na festiwal.
Temat wyścigu którego nikt w tym kraju jeszcze nie zrobił jest tematem bardzo otwartym, cieszę się że jest dyskusja.
Jeśli ktoś chce dołączyć do organizacji festiwalu to serdecznie zapraszam, każda pomoc się przyda merytoryczna również.
a to fotka z jednej z sal na którym będą wyświetlane filmy (w przyszłym tygodniu podamy już oficjalnie gdzie i kiedy (dokładną datę) odbędzie się festiwal)
Bądźmy wreszcie w czymś pierwsi! Mamy forum które liczy 5.500 zarejestrowanych użytkowników to o czymś świadczy, takiego festiwalu nikt jeszcze nie stworzył, a przynajmniej nic o tym nie było słychać. Możemy wreszcie w czymś zabłysnąć w temacie FPV a nie być kojarzeni z krajem białych niedźwiedzi itp. Bardzo liczymy na wasze wsparcie i uwagi, piszcie i wytykajcie co można zmienić, rozbudować
Działa również:
facebook.com/dronfestiwal
zachęcam do polubienia tematu :)