DRON FESTIWAL

Tu umawiamy się na spotkania a potem opisujemy jak było ;-)

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
aidan
Posty: 552
Rejestracja: czwartek 29 wrz 2011, 20:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: aidan »

Była już propozycja...
aidan pisze:Apropo klasyfikacji do wyścigów kopterów znanych jako "Drone Racing" proponuję następującą klasyfikację:

Limitowana klasa 250:
- 4 silniki max
- rozmiar ramy 250mm
- maksymalna średnica śmigieł 5" (skok dowolny)
- silniki 1804, 1806, 2204
- zasilanie max lipo 3S

Nie limitowana klasa 250:
- 4 silniki max
- rozmiar ramy 250mm
(czyli tu wchodzą mikrusy z śmigłami 6" mocniejszymi silnikami i zasilaniem 4S)

Klasa otwarta:
- Masa do lotu (MTOV) nie przekraczająca 3 kg
(tutaj wolna "amerykanka" hexy, octo itp)

Na podstawie tematu z RCGROUPS - LINK
Awatar użytkownika
dronas
Posty: 187
Rejestracja: piątek 14 lis 2014, 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dronas »

Dokładnie, popieram propozycję aidan-a. Nie jest to jego własny pomysł, tylko bazował na przemyśleniach innych osób, które mają w tym względzie doświadczenie - warto z tego korzystać.
ROTORACER, RR210, RR2206 2800KV
Awatar użytkownika
Kkacper
Posty: 839
Rejestracja: piątek 03 sie 2012, 18:27
Lokalizacja: Kiełpino k. Kartuz

Post autor: Kkacper »

Taka moja modyfikacja :

Propozycja - limitowana klasa 250 :
- 4 slinika max - OK
- rozmiar ramy 250 mm - OK
- max średnica śmigieł 5 " - OK
- silniki 1804, 1806, 2204 - co w przypadku jesli ktoś ma inne silniki (może się czepiam) ale może lepiej w tej sytuacji okreslić np max kV dla silnika
- zasilanie max lipo 3S - OK

Nie limitowana klasa 250 :
- 4 silniki max
- rozmiar ramy 250mm
- nie spełniające pozostałych kryteriów dla limitowanej klasy 250

Może jeszcze wprowadzić max wagę startową ???
Awatar użytkownika
dronas
Posty: 187
Rejestracja: piątek 14 lis 2014, 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dronas »

moje uwagi:

limitowana klasa 250 :
- 4 slinika max - OK
- rozmiar ramy 250 mm - lepiej dać przedział np: 230-260
- max średnica śmigieł 5 " - OK
- silniki 1804, 1806, 2204 - można dać współczynnik: dwie pierwsze cyfry pomnożone przez dwie pozostałe nie może przekroczyć wartości 125 - ograniczy to wielkość silników, nie wiem jak te wartości nazwać fachowo po polsku, ale po angielsku jest tak: "Motor Stator diameter" pomnożony przez "stator length" daje rozmiar silników
- zasilanie max lipo 3S - OK

Nie limitowana klasa 250 :
- 4 silniki max - OK
- rozmiar ramy 250mm - lepiej przedział np: 230-260
- nie spełniające pozostałych kryteriów dla limitowanej klasy 250 - to jest niejasny zapis, może lepiej dać informację, że bez limitu wielkości śmigieł, motorków i pakietów

Co do wagi to uważam, że przy powyższych założeniach, nie ma potrzeby dodawania limitów wagi, a jeśli już to bardziej minimalną wagę, niż max.
Też jeśli chodzi o limit KV w klasie limitowanej to bardziej trzeba by podać minimum 2300KV, niż max, bo z tego co ja się orientuję - z tego jakie motorki są dostępne na rynku to im mniej KV tym silniczek mocniejszy, ale może się mylę..
ROTORACER, RR210, RR2206 2800KV
Awatar użytkownika
aidan
Posty: 552
Rejestracja: czwartek 29 wrz 2011, 20:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: aidan »

Kkacper pisze:co w przypadku jesli ktoś ma inne silniki (może się czepiam) ale może lepiej w tej sytuacji okreslić np max kV dla silnika
To jest akurat dobrze przemyślane. Różnica pomiędzy silnikami 2204 a 2206 jest naprawdę spora. To że różne silniki mają te same, albo podobne kV to nic nie znaczy. Liczy się jeszcze moc [W] danego rodzaju silnika...

Wracając jeszcze:
Kkacper pisze:co w przypadku jesli ktoś ma inne silniki
Kwalifikuje się automatycznie do drugiej klasy 250 :-)

Pierwsza klasa 250 jest ściśle określona i nastawiona na pojedynek umiejętności.

Druga klasa 250 jest już ustawiona na spektakularne latanie. Szybkość, dużo hałasu i inne "dziczenie" :-)

Warto dopuścić jeszcze trzecią klasę otwartą.
Ograniczyć ją tylko wagowo ze względów bezpieczeństwa np. do 2kg tak jak Rurek / dronas proponowali.
Tutaj będzie popis dla konstruktorów. Np: małe okto z dodatkowym silnikiem pchającym :-D Pełna dowolność i rozwój :-)
dronas pisze:nie ma potrzeby dodawania limitów wagi, a jeśli już to bardziej minimalną wagę, niż max.
Zgadzam się z tym. Ciężko będzie zbudować malucha ważącego np. 1kg aby się ścigał :-P
Ograniczenie min. np 400g ?
dronas pisze:lepiej przedział np: 230-260
Też jestem za.
dronas pisze:Nie jest to jego własny pomysł, tylko bazował na przemyśleniach innych osób, które mają w tym względzie doświadczenie
Tak jak napisał "dronas" nie ja to wymyśliłem. Warto skorzystać. Link na RCGROUPS podałem.
Awatar użytkownika
Kkacper
Posty: 839
Rejestracja: piątek 03 sie 2012, 18:27
Lokalizacja: Kiełpino k. Kartuz

Post autor: Kkacper »

To teraz trochę z innej "beczki".
Dzisiaj odbyliśmy rekonesans w miejscu organizacji Dron Festiwal.
Szukaliśmy dogodnego miejsca do zorganizowanie Drona Race - po przeanalizowaniu kilku aspektów tj. zapewnienie bezpieczeństwa dla startujących oraz widzów, warunki pogodowa i szereg innych wybraliśmy taką miejscówkę :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4541
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Post autor: Kowal »

Jeden poziom, czy więcej :roll: :mrgreen:
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Awatar użytkownika
Kkacper
Posty: 839
Rejestracja: piątek 03 sie 2012, 18:27
Lokalizacja: Kiełpino k. Kartuz

Post autor: Kkacper »

Jeden poziom - za względu na to iż zawody będą typowo FPV, a przez taką ilość betonu był by problem a transmisją AV.

A tak na prawdę - tam jest tylko jeden poziom - ale w zupełności wystarczy - miejsca jest od "groma".
Awatar użytkownika
dronas
Posty: 187
Rejestracja: piątek 14 lis 2014, 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dronas »

Jak dla mnie spoko, chociaż wolałbym na zewnątrz, ale rozumiem, że pogoda jest nieprzewidywalna, a w tym przypadku nie będzie ryzyka nie odbycia się wyścigu.
Jednak jest aspekt zaawansowanego poziomu uczestników, bo w przypadku garażu wysokie umiejętności będą konieczne. Czy nie zniechęci to potencjalnych kandydatów?
Może pomyślcie jeszcze o alternatywnej opcji - na powietrzu... no chyba, że już przerobiliście dogłębnie temat i się nie da.
ROTORACER, RR210, RR2206 2800KV
Awatar użytkownika
krall
Posty: 3152
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Post autor: krall »

Obiekt zamknięty ma same zalety:
- odporność na pogodę
- bezpieczeństwo, które łatwiej zapewnić
- pozwolenia związane z lataniem w przestrzeni powietrznej - brak :-)

czyli zasadniczo dla nas łatwiej to ogarnąć, i może w związku z tym malkontentów będzie też mniej ;-)

A wyścig to wyścig - wydaje mi się, że najważniejsza jest sama zabawa a nie zwyciestwo. Więc jeśli ktoś nie umie jeszcze dobrze latać to lata wolniej, bezpieczniej i też jest fajnie...
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Co, ja nie dam rady tam ES'em? :mrgreen:

A tak serio - jakby dać FPV na RC autko to można by spróbować zrobić follow-cam od dołu za kopterami.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
Prono
Posty: 1496
Rejestracja: wtorek 23 paź 2012, 20:07
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Prono »

Moze być ciężko autkiem ale na pewno byłoby fajnie kamery przymocować do ścian/filarów w newralgicznych nawrotach, zakrętach ;)
Awatar użytkownika
kamilborkowski
Posty: 2183
Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
Lokalizacja: Opole

Post autor: kamilborkowski »

Miejscówka dobrze wygląda tylko dobrze by było jakoś sprawdzić transmisję AV w tym miejscu. Jeśli występują jakieś ściany oprócz filarów to mogą powstawać "czarne dziury" :)

Dzisiaj ukończyłem remont mini Hquada, więc jutro zaczynam ćwiczyć :D
Awatar użytkownika
aidan
Posty: 552
Rejestracja: czwartek 29 wrz 2011, 20:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: aidan »

krall pisze:pozwolenia związane z lataniem w przestrzeni powietrznej - brak
Przestałem bać się o pozwolenia ;-)
dronas pisze:zaawansowanego poziomu uczestników, bo w przypadku garażu wysokie umiejętności będą konieczne.
Wyścigi szybko się skończą :-P Ciekawe ilu dotrwa do finału :-D

Rozumem, że cały festiwal odbędzie się w garażu ze względu na bezpieczeństwo z pogodą? Łącznie z pokazami ?
krall pisze:bezpieczeństwo, które łatwiej zapewnić
Mam mieszane uczucia tutaj. Głownie w kwestii rozmieszczenia "stref kibica".
Przestrzeń otwarta jest o tyle dobra że zawsze można uciec do góry...
Co się stanie jak jakiś ludź, dziecko wyskoczy ? Nie ma dzidy w górę... Nie zdążysz wyhamować...
Pozostaje chyba jedynie samobój z filarem... Przemyślcie to...
krall pisze:malkontentów będzie też mniej
O to bym się nie martwił, ich nigdy nie zabraknie ;-)
kamilborkowski pisze:tylko dobrze by było jakoś sprawdzić transmisję AV w tym miejscu.
No i czy przypadkiem coś po 5,8 tam nie biega w eterze...
Awatar użytkownika
Kriskov
Posty: 83
Rejestracja: piątek 11 paź 2013, 07:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kriskov »

Główną częścią festiwalu jest prezentacja filmów zrealizowanych za pomocą tzw. dronów.
I to właśnie od filmów powstał pomysł na festiwal.
Temat wyścigu którego nikt w tym kraju jeszcze nie zrobił jest tematem bardzo otwartym, cieszę się że jest dyskusja.
Jeśli ktoś chce dołączyć do organizacji festiwalu to serdecznie zapraszam, każda pomoc się przyda merytoryczna również.
a to fotka z jednej z sal na którym będą wyświetlane filmy (w przyszłym tygodniu podamy już oficjalnie gdzie i kiedy (dokładną datę) odbędzie się festiwal)
Obrazek

Bądźmy wreszcie w czymś pierwsi! Mamy forum które liczy 5.500 zarejestrowanych użytkowników to o czymś świadczy, takiego festiwalu nikt jeszcze nie stworzył, a przynajmniej nic o tym nie było słychać. Możemy wreszcie w czymś zabłysnąć w temacie FPV a nie być kojarzeni z krajem białych niedźwiedzi itp. Bardzo liczymy na wasze wsparcie i uwagi, piszcie i wytykajcie co można zmienić, rozbudować

Działa również:
facebook.com/dronfestiwal
zachęcam do polubienia tematu :)
ODPOWIEDZ