Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesyłek.

Moderatorzy: Matkas, moderatorzy2014, moderatorzy

kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesyłek.

Post autor: kuczy »

Witam.

Dylan z Gearbestu poprosił o stworzenie tematu w którym można by umieszczać wskazówki dotyczące wysyłek ze sklepu gearbest.com. Jako, że problematyczne jest napisanie sensownego posta w naszym języku - zgodziłem się mu w tym pomóc.

Uprzejmie proszę o wpisywanie swoich doświadczeń dotyczących przesyłek - jak zamawialiście, jak długo szły, jaką trasą idę szybciej jaką dłużej, czy kupione przedmioty były w dobrym stanie czy może na coś warto zwrócić uwagę ?
Przed załażeniem tego tematu kontaktowałem się z administracją naszego forum - i od razu powiem jasno - dyskutujemy o przesyłkach jako takich,
NIE DYSKUTUJEMY o opłatach celnych i VAT.
- tak obiecałem i myślę, że w tym temacie każdy się zgodzi. Od regulacji prawnych jest sejm, tam proszę zgłaszać interpelacje :)

Myślę, że można do propozycji Dylana podejść pozytywnie, właśnie jako feedback - pomoc w usprawnieniu usług - z korzyścią dla obu stron.
PucH2
Posty: 127
Rejestracja: poniedziałek 22 cze 2015, 15:44
Lokalizacja: Gdańsk Przymorze

Re: Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesy

Post autor: PucH2 »

Z sklepem Gearbestu zacząłem współpracować od momentu gdy wyszedł poza ramy telefonów komórkowych. Początkowa współpraca była bez zgrzytów. Przesyłki zwykłe jak i priorytetowe 7-30 dni roboczych. Co jest akurat normą przy zakupach w Chinach. Problemy zaczęły się dwa lata temu przy większych zakupach drobnicy. Dwie paczki z 12 doszły po terminie ale w granicach normy. Następne cztery po trzech miesiącach. Nie jest to normą ale się zdarza szczególnie jak kompletują przesyłkę. Po pół roku złożyłem reklamację na pozostałe przesyłki. W czasie wymiany korespondencji doszła jeszcze jedna paczka. Po okresie wskazanym na odczekanie zwrócono wpłacone pieniądze za brakujące przesyłki. Żadna z brakujących przesyłek nigdy już nie dotarła co w innych sklepach się zdarzało. Nadmienię że w takim przypadku w innych sklepach, raz kazano kartę pamięci 64GB odesłać w pozostałych przypadkach pozwolono zachować towar dziękując za informację i zdjęcia. Za wysyłkę dostałem zwrot w postaci kuponu. Wracając do tematu. Od chwili zwrotu pieniędzy zaczęły się kłopoty z sklepem GearBest. Masa reklam na pocztę i zawsze coś tam znalazłem by zakupić. Jednak od tej chwili wszystkie transakcje anulowano. Bolało to tym bardziej że podwójne przewalutowanie w PayPalu generowało spore straty finansowe. Jednak w jakiejś tam wyprzedaży tego sklepu zakupiłem 10 szt. 30A ESC do budowanej hexy. Nie inaczej, zwrot pieniędzy. Po wymianie korespondencji z konsultantem i stwierdzeniu że to jakiś błąd sklepu umożliwiono mi zakup z którego jestem bardzo zadowolony. Hexa lata i żaden ECS się nie spalił. Potem nastąpił spam z sklepu że mam udzielić im pełnych danych do PayPala (login, hasło). Niestety nie jestem samobójcą by podawać takie dane komukolwiek. Z pełną świadomością jeszcze próbowałem dokonać kontrolnych zakupów. Jednak zawsze jak rozpoczynano pracę w Chinach następował zwrot pieniędzy. Więc nie dzieje się to z automatu tylko trafiłem na czarną listę GearBest. Dzięki zabawie http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=24&t=40095 zorganizowanej przez administrację forum i reprezentanta GearBest, Elliota ponownie zawitałem do tego sklepu jako wylosowany do odbioru http://www.gearbest.com/rc-quadcopters/ ... d=10552627. Pech chciał że nagroda znikła, w wyniku czego Elliot zaproponował inne formy zadośćuczynienia. Zakupiłem http://www.gearbest.com/3d-printers-3d- ... 94194.html z dopłatą 33,69 dolara. Tak, jest dokładnie jak myślisz. Z chwilą rozpoczęcia pracy sklepu transakcję anulowano. Nie jest to wina Elliota który stara się jak może a wina Sklepu i jego polityki. Nadmienię że PayPalem opłacam inne tranzakcie i nie ma z tym żadnych kłopotów.
Haako
Posty: 95
Rejestracja: środa 28 maja 2014, 04:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesy

Post autor: Haako »

Witam z miła chęcią podzielę się swoim przejściami z firma gearbest odnośnie wysyłki.
Zamówienia zrobiłem 3.

Na probe sklepu zamówienie pierwsze

-Order No.:W1605251647364591 (Ticket:T16060903600 ) (zamówienie z dodatkowym ubezpieczeniem)
Zawartość jakaś drobnica niewiele warte przesyłka dotarła w około 33 dni od nadania , bez jednego zamówionego przedmiotu (sku 141519101)
po zgłoszeniu otrzymałem zwrotkę

"We are sorry for this inconvenience and empathize with your frustration.
Please follow these steps and kindly answer the following questions:
-Does the item show any signed that it has been opened?
-Please send us clear pictures of the box on all angles.
-Please tell us the outer weight indicating on the box.
-Please open a claim at your local post office and ask them a letter of acceptance. Once we receive all the above, we will arrange a compensation for you . "

Wiec podziękowałem i odpuściłem (teraz żałuje).

Ni zrażając sie za bardzo popełniłem kolejne zamówienie

-Order No.:W1605111620341004 (zamówienie z dodatkowym ubezpieczeniem)
4x Dys XM Seris XM30A (nie wiem czy działaja jeszcze nie sprawdziłem), Przesyłka dotarła w około 3 tygodnie od nadania ale bardzo dziwnie monitoring był tylko od Chine do Belgii po dotarciu do Belgii otrzymałem informacje ze powinienem otrzymać przesyłkę od 2-8 dni i ze w tym momencie monitoring przesyłki sie kończy.

-Order No.:W1605121021356660 (Ticket:T16060900706 i zamówienie z dodatkowym ubezpieczeniem)
4xEmax RS2205 2300KV Racing Edition wartość około 70 usd (z kodem promocyjnym), wysłane tak samo jak poprzednie zamówienie czyli monitoring to Belgii , po informacji z monitorowania przesyłki ze silniki są już w belgi będą u mnie od 2 do 8 dni oraz ze to już koniec monitorowania czekałem i czekałem 8 dni roboczych i nic wiec zaczekałem jeszcze 12 dni roboczych i napisałem do gearbestu ze coś nie halo jest, otrzymałem zwrotkę proszącą o potwierdzenie danych do wysyłki , sprawdzenie czy nie wisi na lokalnej poczęcie oraz cos takiego "3)Could you please go to your neighbor to see whether somebody have signed for you?" mieszkam w bloku na osiedlu i rozumiem ze mam obskoczyć osiedle czy ktoś nie odebrał przesyłki dla mnie (chyba zartuja), jak by sąsiad odebrał co jest nie realne bo listonosz nie bierze przesyłki z poczty tylko odrazy awizo wystawia (przynajmniej u mnie na osiedlu), znowu otrzymałem zwrotkę ze monitoring się odświeży jak paczka dotrze do polski , co jest niemożliwe bo ostatni pozycja na monitorowaniu przesyłki wygląda tak "2016-05-19 20:37 BRUSSELS - BELGIUM, it will take 2-8 days to complete delivery (Yunexpress's Track End)".

Po opłynięciu 42 dni roboczych od ostatniej aktualizacji na monitoringu znowu napisałem do gearbestu ze nadal nic nie otrzymałem a oto zwrotka jaka otrzymałem z wykupionym dodatkowym ubezpieczeniem .

"Dear Dominik,
Thank you for your message and we are willing to help you.
We review your previous ticket.

Although most orders sent with this service provider can arrive between 10 and 25 working days, some orders can be delivered up to 45-60 days after their dispatch.
This is why we use 60 days to consider the package lost.
Your delivery deadline will expire on July 13th.

Technically, we can not refund you in advance. Since we emphasize you issue and you are valued customer, we can make an exception for you after we contacted our manager.

We will refund you 50% of this order amount 33.12USD to you on your gearbest Wallet(store credit) first and reward you with extra points(e.g.If your refund is 1USD = 5 points, 3USD=3*5 points => get 15 points etc).

You can use both your wallet and points to purchase your future products.

Learn more about wallet benefits : http://www.gearbest.com/m-article.htm?id=111

Check out to use point :
http://www.gearbest.com/about/about-points.html?157wrew

Once you got the package later, please kindly repay us. If you have not got the package on the deadline July 13th, please kindly contact us again and then we can refund you the rest amount.

Anticipate your prompt reply.
Best regards
Hazel
gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/ "

Kompletna porażka towar wysłany z trankingiem nie do końca trasy wykupione dodatkowe ubezpieczenie i tak zostałem potraktowany ze mam czekać jeszcze dłużej a mogą mi tylko zrefundować 50% wartości (w ich punktach nie zwracają gotówki) przesyłki której nie otrzymałem (w tym momecie interesowało mnie tylko zwrot gotówki bym mógł zakupić silniki w innym sklepie ), na szczęście płaciłem prze PayPal gdzie zgłosiłem swój problem i został otwarty spor gdzie miły pan z PayPala przekazał mi ze to Gearbest ma udowodnić ze ja otrzymałem przesyłkę a jeśli tego nie zrobi otrzymam pełny zwrot , zwrot oczywiście otrzymałem a silniki nigdy nie dotarły.

Krotko mówiąc nie polecam tego sklepu , a jak już ktoś kupuje tam to nie wybierać opcji dodatkowe ubezpieczenie bo nic to nie daje, oraz płacić tylko przez PayPal macie 90 dni od zakupu żeby domagać się zwrotu jak jest coś nie tak, a Chińscy sprzedawcy kazać ci czekać i czekać aż ten termin minie .
Ostatnio zmieniony piątek 21 kwie 2017, 19:14 przez Haako, łącznie zmieniany 1 raz.
460(rama drewno/balsa, KK 2.1.5, hexTronik DT750, HobbyKing 30A, 3s ), Hubsan X4 H107CHD, MiniTricopter (RCExplorer, Naze32, DYS BE2208-10 1800KV, DYS SN20A ESC (BLHeli), 4S)
Awatar użytkownika
mkrawcz1
Posty: 1772
Rejestracja: piątek 18 lut 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Re: Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesy

Post autor: mkrawcz1 »

To u nich standard, mi 3 przesyłki zginęły. Zawsze proponują zwrot 50% i zawsze przez PayPal uzyskiwałem 100%.
Doświadczenie - wiedza, którą zdobyłeś tuż po tym, kiedy była ci najbardziej potrzebna...
skazi
Posty: 1437
Rejestracja: sobota 19 sty 2013, 10:25
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesy

Post autor: skazi »

Niestety tracking Belgijskiej poczty kończy się zawsze w Belgii. Od siebie dodam że polecam kupować części w BG, nie ma praktycznie opcji żeby na Gearbest mieli coś taniej z części do kopterów niż w BG, tracking przy droższych zamówieniach jest do tego do samego końca.
Awatar użytkownika
misiekkk
Posty: 2084
Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesy

Post autor: misiekkk »

Potwierdzam złe doświadczenia kolegów - kamera runcam przyszła uszkodzona ( nie działające gniazdo USB ), reklamacja zgłoszona, wysłane zdjęcia, filmy, rozpatrywanie ok. 3 tygodni - propozycja zwrotu 50% wartości.
Nie zgłaszałem do Paypala bo przesyłka dotarła ale uszkodzona i przez 3 tygodnie "rozpatrywali" reklamację - przystałem na 50%.

Porównując np. z banggood - duża różnica na minus.

Dla porównania na banggood miałem od początku chyba 2 reklamacje - raz przesyłka nie dotarła, drugi raz przyszła uszkodzona część - nowe części wysłane przez banggood w ciągu 2-3 dni.
Świat z góry wygląda lepiej ;-)
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesy

Post autor: Adrián »

Kurcze.. skusiłem się na kilka $ mniej i też już czekam 30dni.. Jeszcze tydzień i zgłaszam sprawę do PP.
Pierwszy zakup.. Tak długo się od tego sklepu trzymałem z daleka..
Mam nadzieję, że chociaż przyjdzie.
Awatar użytkownika
Jimmy
Posty: 35
Rejestracja: poniedziałek 20 cze 2016, 13:51
Lokalizacja: Tròjmiasto

Re: Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesy

Post autor: Jimmy »

Na GB bardzo dużo ludzi narzeka. Podobnie słabo wypada Everbuying który jest z tego co piszą drugim sklepem tej samej firmy co GB.
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesy

Post autor: kuczy »

Przed chwilą dałem znać Dylanowi o waszych postach - bo coś nie ma odzewu ze strony GearBest'u - mam nadzieję, że odpisze.
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesy

Post autor: Adrián »

Ja już założyłem spór na PP... dłużej czekać nie będę i niestety to mój ostatni zakup w tym sklepie.. Najgorsze, że tylko straciłem czas. Zamówiłem w Polskim sklepie.
Awatar użytkownika
Kris_po
Posty: 628
Rejestracja: niedziela 29 sty 2012, 13:16
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesy

Post autor: Kris_po »

mam to samo, pierwszy i ostatni zakup z gearbest
Awatar użytkownika
Piotrowy
Posty: 3129
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesy

Post autor: Piotrowy »

Kurcze, za ponad 100$ dopiero co zamówiłem kamerkę IP z czujkami alarmowymi i już robię w gacie :-?
Tanner
Posty: 793
Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków

Re: Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesy

Post autor: Tanner »

Ja zamawiałem tylko raz, aparatura na promocji, dopłaciłem $3 do ekspresu DHL, zapłaciłem przez 36zł opłat celnych ale doszło bardzo szybko i sprawnie, może miałem szczęście, złego słowa nie mogę powiedzieć.
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesy

Post autor: Adrián »

Sprawa się wyjaśniła.
Dostałem po dłuuugim oczekiwaniu i ciągłemu przekładaniu przez PP daty zamknięcia i rozstrzygnięcia sporu zwrot pieniędzy na konto PP.

Przedmiot do mnie nie dotarł.
GB wysłał numer do śledzenia? Chyba tylko, by przedłużyć czas, kiedy to ściągną kasę, bo numer był oczywiście trefny, bo żadnej przesyłki z trakingiem nie brałem, więc skąd by mieli numer?
Po wpisaniu w wyszukiwarce, numer był niepoprawny.

Tak zakończyłem moje zakupy w tym sklepie. Szkoda tylko zmarnowanego mojego czasu. Będzie nauczka na przyszłość.
Awatar użytkownika
Kris_po
Posty: 628
Rejestracja: niedziela 29 sty 2012, 13:16
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Feedback for Gearbest - czyli wskazówki dotyczące przesy

Post autor: Kris_po »

miałem identyczną sytuację, pierwsze i ostatnie zakupy w gearbest
ODPOWIEDZ